Moikka kaikille! Oon pidemmän aikaa jo seuraillut teiän juttuja ja nyt päätin kirjotella, kun meidän pikkukakkonen antaa odotella itseään turhan kauan. Täällä kirjottelee 24vuotias äiti Etelä-Suomesta. Loin uuden nimimerkin foorumille, kun en pääse enää vanhalla sisään.
Keväällä 3v täyttävä esikoinen sai alkunsa lopulta luomuna yk37, kun toivo alkoi olla menetetty. Toista ollaan yritetty nyt vuoden verran tuloksetta. Jännäilen torstaina olevaa ensikäyntiä lääkäriin. Labrat otettiin eilen ja tuloksia saan kuulla torstaina.
Oon yrittänyt pysytellä erossa kaikilta vauvakuumepalstoilta välttääkseen pahaa mieltä. Esikoista yrittäessä olin todella aktiivinen monissa yrityskeskusteluissa ja kuukausi toisensa jälkeen pongailin mukamas raskausoireita ja petyin kun vuotoalkoikin. Nyt kuitenkin koen että se vertaistuki helpottaisi omaa jokakuukautista ahdistusta ja epätoivoa ja antaisi toivoa eteenpäin.
En ole kertonut meidän hankalasta tilanteesta kuin kahdelle hyvälle ystävälle. Muut luulevat varmasti että esikoinen oli "vahinko" tai jotain sinnepäin. Olen saanut niin paljon huonoa niskaan siitä, että olen nuorena halunnut lapsia. Kuitenkin elämäntilanne on hyvä niin miksi ei? Esikoisen kohdalla reilu kolmen vuoden yrittämisen jälkeen neuvolan ensinmäisellä käynnilläkin kysyttiin olenko tekemässä aborttia? Ennakkoluulot olivat kovat ja kaikki vaan toitottivat, että olet noin nuori ja onhan vielä aikaa.
Ite harrastan liikuntaa vähän vaihtelevasti. Välillä iskee kova juoksuinnostus mutta paljon tulee hyötyliikuntaa kävellen ja pyöräillen. En ole koskaan ollut mikään ryhmäjumppaaja tms, vaikka aktiivinen jalkapallotausta löytyy. Nyt ollaan keräilty harrasteporukkaa pelaamaan jalkapalloa kerran/kaksi viikkoon.
Tutustun uusiin ihmisiin yleensä todella helposti mutta tuntuu, että uusista tuttavuuksista tulee vain sellaisia hyvänpäiväntuttuja. Esikoisen jälkeen olen löytänyt pari äitikaveria, kenen kanssa treffaillaan monta kertaa viikossa sekä pari lapsuuden kaveriakin löytyy vielä parhaista ystävistä.
Oon ollu aina tosi perso kaikelle makealle mutta nyt viime aikoina myös suolainen alkanut maistumaan
pitäisi yrittää vähentää herkuttelua ja syödä enemmän marjoja ja hedelmiä.
Tulipas pitkä viesti ja pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä, kun puhelimen kanssa kirjoittelen.