Kuumeeton keuhkokuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko täällä ketään kuumeettoman keuhkokuumeen sairastaneita? Mietin, että miten tästä oikein toivutaan... Mulla todettiin keuhkokuvasta keuhkokuume, mahdollisesti mykoplasman aiheuttama. Tuntuu ettei antibiootit ole auttaneet yhtään. Hengitys on tiheää, veto pois, selkään pistää...

Minulla oli, kun sain antibiootit niin tokeni heti. Kesti kaks kuukautta ennen kuin saatiin oikea diagnoosi. Yskin lopuksi verta ja sitten vasta otettiin verikokeet ja keuhkoröntgen. Oli ananaksen kokoinen varjo sit keuhkoissa.

Minulla oli, kun sain antibiootit niin tokeni heti. Kesti kaks kuukautta ennen kuin saatiin oikea diagnoosi. Yskin lopuksi verta ja sitten vasta otettiin verikokeet ja keuhkoröntgen. Oli ananaksen kokoinen varjo sit keuhkoissa.

Minkälaisia oireita sulla oli kun noin kauan kesti diagnosoida? Mulla on se omituista, että yskää ei juurikaan ole, kipua selässä ja sellainen tosi outo olo lähinnä.

t:ap

Kolme päivää.

No eihän tuo nyt ole vielä montaakaan päivää! Odottele ihan rauhassa ainakin 4 - 5 päivää, ennen kun voi sanoa, että auttaako. Ja keuhkokuumeesta toipuminen voi kestää todella pitkäänkin. Itsellä kuumeellinen, mutta toipuminen kesti oikeastaan useamman kuukauden. Voit helpata oloa juomalla paljon vettä. Lima irtoaa ja tulee myös paremmin pois jos puhaltelet vesipulloon. Käy hakemassa tai käske jonkun hakemaan vaikka tk:n fysioterapiasta sulle sellanen ohjeineen. Se myös vahvistaa keuhkoja ja auttaa toipumisessa. Sellasen voi kehitellä toki otsekin, mutta fyssari merkkaa sulle valmiit vesirajat ja antaa oikeen kokosen letkun.

No eihän tuo nyt ole vielä montaakaan päivää! Odottele ihan rauhassa ainakin 4 - 5 päivää, ennen kun voi sanoa, että auttaako. Ja keuhkokuumeesta toipuminen voi kestää todella pitkäänkin. Itsellä kuumeellinen, mutta toipuminen kesti oikeastaan useamman kuukauden. Voit helpata oloa juomalla paljon vettä. Lima irtoaa ja tulee myös paremmin pois jos puhaltelet vesipulloon. Käy hakemassa tai käske jonkun hakemaan vaikka tk:n fysioterapiasta sulle sellanen ohjeineen. Se myös vahvistaa keuhkoja ja auttaa toipumisessa. Sellasen voi kehitellä toki otsekin, mutta fyssari merkkaa sulle valmiit vesirajat ja antaa oikeen kokosen letkun.

Ok. Kiitos vinkeistä :) Mulla ei oikeastaan lima liiku ollenkaan, kun ei sitä oikein tunnu olevankaan. Tai sitten on niin tiukassa. Tosi outoa jotenkin. Multa astmaatikkona löytyy tuommoinen puhalluspullo omasta takaa, kaivankin sen esiin!

Mulla on olo mennyt oikeastaan kolmessa päivässä huonommaksi, sen vuoksi täällä ihmettelen ja kyselen. En oikein tiedä miten tämmöiseen kuumeettomaan "kuumeeseen" pitäisi suhtautua.

Arvauskeskuslääkärit ei osaa mitään, olen huomannu
Mun pikkulikka kun aikanaan vietiin arvauskeskukseen, niin lääkäri sanoi, että "peskää saippualla". Sairaushoitaja sanoi, että jos kyseessä olis mun lapsi niin tahtoisin toisen mielipiteen.

Joten mentiin välittömästi yksityiselle.

Ja seuraavat viikot vietettiin sydän kurkussa osasto kympillä.

Mut kas kummaa, lääkäri oli sama. Kummallista kyllä, niin veri- ja syöpätautien erikoislääkäreitä ei löydy ihan jokaiseen terveyskeskukseen.

Kymppiosasto muuten on lohduttomin paikka missä olen koskaan aikaani viettänyt.

Ootko tehnyt pef-seurantaa nyt voinnin huonontuessa?
Lisänny astmalääkkeitä?

Astma, kuumeton keuhkokuume (ja todennäköinen influenssa vielä siihen päälle) voi olla tappava yhdistelmä nuorehkollekin.

Arvauskeskuslääkärit ei osaa mitään, olen huomannu
Paraski sanomaan! Sun kuntos on tuossa jamassa väärien lääkkeiden takia. Esittelit niitä itse ja kun asiaa tarkemmin katsoi, siellä oli "vasta-aiheinen" reseptilääke. Interaktioksi niitä kutsuvat, mutta olisihan ne itsekin voinut nähdä, kun nykyään näkee netistä kaikki. Ennen piti mennä kirjastoon Prarmaca Fennicaa lukemaan, eikä niitä sieltä lainattu ollenkaan.

Tai sit ne kotihoitajat on lääkinneet sinua lisää?

Yhteistyössä