Työkkäri vituttaa/ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vittuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vittuuntunut

Vieras
Minulla on ammatillinen perustutkinto, tarvitsisin alan ammattitutkinnon.

Sen sijaan että työlkäri tukisi opintoja, on työkkäri tunkemassa mulle kaikennäköisiä kursseja, niin ei mitään oikeita opintoja vaan jotain tyyliin elämänhallinta/terveellinen ruoka ym paskaa!!! mä oon niin täynnä. mua ei kiinnosta tollaset. en oo kehitysvammainen enkä myöskään mt ongelmainen. ihanko oikeesti työllistymistä tukee paskakurssit mistä ei oo hyötyä. Mutta ei opiskelu.

No en aio mennä turhalle opettele kuinka aamulla nouset ylöskurssille

Mulla on kaksi erityslasta, vanhemman lapsen terapia alkaa+vanhempainneuvonta käynnit+ koirat. oon aktiivisesti hakenut töitä, kahlannut läpi opiskeluvaihtoehtoja.
Hoidan lapset, kodin, koirat, itseni. enkä makaa sängyssä. minusta tällänen loukkaa ihmisarvoa

Uusi laki työkkäri tarkistaa työnhakijan tilanteen 3kk välein. mua on ahdisteltu joululuussa 2 kertaa tunnin puhelulla. just oli aika ja maaliskuussa pitäis mennä uudelleen.

Eli
Joulukuussa
Joulukuussa
Helmikuussa
Maaliskuussa.

Tämän verran pitäisi olla vuodessa , ei 3kk sisällä. vittu. ensi kerralla kyllä sanon suoraan mitä tästä ajattelen. pistäköön karenssiin saanpahan olla rauhassa edes hetken.
Mä ymmärrän työtarjoukset. Mutta en tätä paskaa.

Pitäähän sitä byrokratialle olla töitä. Mihin muuhun sitä veroeruoja voisi laittaa, kuin jonniin joutaviin kyselyihin? Ajattele siten, että se kurssin tarjoava yritys saa hyvin rahaa ja sinä saat mahdollisuuden kuluttaa aikaasi muualla kuin kotona.

Tiedän yhden työttömän, jonka piti henkilökohtaisesti ilmoittautua työkkärissä kerran viikossa, koska se oli aiemmin jäänyt kiinni Virossa asumisesta nostaessaan samalla suomalaista työttömyystukea. Tuo oli työkkärin tapa saada se oleskelemaan säännöllisesti Suomen maaperällä.

No arvaa ap vituttaako ja ahdistaako meitä työssäkäyviä maksaa sinun sossutukiasi??? Ihan hyvä vaan, ettei työttömän elämä ole mitään ruusuilla tanssimista vaan laitetaan vähän painetta, jotta muistuisi mieleen se töiden hakeminenkin.

Jos olet työtön, niin sittenhän sinulla on päivät pitkät aikaa käydä niillä työkkärin määräämillä kursseilla, oli sisältö mikä tahansa. Ihan yhtä lailla töissä käydessäkin pitää osallistua kaiken maailman pellekursseille, mitä työnantaja määrää. Jos et työkkärin määräämille kursseille pääse tai halua mennä, niin toki voit työkkäriin ilmoittaa, ettet enää ole työnhakija. Helppoa.

• Tykkää
Reactions: Bimbotenssi
Ainakin omalla alalla tuo ammattitutkinto/erityisammattitutkinto suoritetaan nimenomaan iltaopintoina ja näyttötutkintoina. Eli ei häiritse työnhakua. Ei siinä työkkärillä pitäis mitään napauttamista ollut, jos sen itse maksat. Toki ainakin omalla alalla tutkinnon hinta n. 350-400€ jos oikein muistan.

Yhteistyössä