Sephora Ikalaba on Miss Helsinki

vierailija
Jokseenkin hassua, että tässäkin tapauksessa tummaihoisen miss Helsingin kritisointi on rasistista, mutta vaaleiden ei, vaikka kumpiakin on haukuttu ties miksi.
Ja mun mielestä ihonväri on ihan yksilysti. Nainen on nätti tai se ei ole. Tämänkertaisen missikisan voittanut tyttö ei ole kovinkaan nätti useamman mielestä, joten ihmekkös tuo, että asiasta on avauduttu. Sensijaan voisin sanoa, että runko hänellä on kyllä hyvässä kunnossa.

Mitään rasistista juttua tästä nyt on turha leipoa. Tummaihoisetkin voi olla yhtälailla rumia kuin vaaleatkin. Se on sitä tasa- arvoa se.
Jos se voitti sen niin se voitti sen eli se oli kaunein. Tää on ihan sama kun jos joku ostaa jotain niin se osti sen niin mitä sitä itkemään koko ajan. Koska se voitti niin se oli kaunein ja tollanen lässytys sais jo olla ja kannattaa kasvaa niin et hyväksyy näää asiat.
 
  • Tykkää
Reactions: Liftari
Jos se voitti sen niin se voitti sen eli se oli kaunein. Tää on ihan sama kun jos joku ostaa jotain niin se osti sen niin mitä sitä itkemään koko ajan. Koska se voitti niin se oli kaunein ja tollanen lässytys sais jo olla ja kannattaa kasvaa niin et hyväksyy näää asiat.
Ja sä voit vaikka hyväksyä sen, että monen mielestä voittanut henkilö ei ollut lähelläkään kauneinta. Miksi sitä ei saisi sanoa ääneen? Oletko tosiaan sitä mieltä, että jos joku jotain päättää, niin muiden tyytyä siihen ja pitää suunsa supussa?
Pitäisikö Sipilän keississä toimia samoin? Hän on jo kansan puolesta päättänyt, niin olkaamme kaikki hiljaa ja painakaamme päämme rintaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Liftari
vierailija
Ja sä voit vaikka hyväksyä sen, että monen mielestä voittanut henkilö ei ollut lähelläkään kauneinta. Miksi sitä ei saisi sanoa ääneen? Oletko tosiaan sitä mieltä, että jos joku jotain päättää, niin muiden tyytyä siihen ja pitää suunsa supussa?
Pitäisikö Sipilän keississä toimia samoin? Hän on jo kansan puolesta päättänyt, niin olkaamme kaikki hiljaa ja painakaamme päämme rintaan.
Tää oli missi kisa. Miten sä voit väittää että monen mielestä?? Et sä voi tietää mitä ihmiset tosta ajattelee. Mun mielestä koska tää olis missi kisa niin siitä ei voi väittää mitään. Sen voittaja on kaunein ja se valittiin. Ne valitsijan on ammattilisia
 
  • Tykkää
Reactions: Liftari
Tää oli missi kisa. Miten sä voit väittää että monen mielestä?? Et sä voi tietää mitä ihmiset tosta ajattelee. Mun mielestä koska tää olis missi kisa niin siitä ei voi väittää mitään. Sen voittaja on kaunein ja se valittiin. Ne valitsijan on ammattilisia
Ai, tarviiko kauneuden määrittämiseen olla ammattilainen? Mikäköhän ammattitutkinto mielestäsi pätevöittää tähän?
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Liftari
vierailijaMies
Ihon värillä ei väliä,mutta onhan tuo nyt ruma. Mutta niin olivat kyllä koko kärki viisikko. Kyllä olisi pitänyt mennä toisin päin ja niiden 5 päästä finaaliin jotka jäivät siitä pois. Saana Lehtonen oli ehdottomasti kisan kaunein ja aivan ihana vartalo. Harmi että hänellä meni Talent osuus niin huonosti,selvästi jännitti.
 
vierailija
Tämäkin kauniimpi.


Miss Helsingin kova tie tähtiin - Syrjintä aiheutti pelkoja
Torstai 31.1.2013 klo 18.33

Kongolalaissyntyinen tuore Miss Helsinki Kelly Kalonji, 26, tuli Suomeen 14 vuotta sitten.





Varsinkin ensimmäiset vuodet olivat vaikeita. Perhe asettui aluksi Turkuun ja nuori tyttö koki päivittäin syrjintää.

- Pahimmillaan en uskaltanut mennä kouluun. Mutta uskoin itseeni enkä nöyrtynyt kiusaajien tahtoon.

Vähitellen Kelly sai hyväksyntää ja puski elämässä eteenpäin. Aikuisiällä ei syrjintäongelmia ole hänen mukaansa ollut.

- Minun äiti on ollut uskomaton. Hän on tsempannut minua kaikessa. Äiti on kasvattanut seitsemän lasta, Kelly kertoo.

- Olin 11-vuotias kun vanhempani erosivat. Se oli kova paikka. Mietin olinko minä aiheuttanut sen, hän muistelee.

Kelly on elänyt parisuhteessa suomalaisen miehen kanssa jo kuusi vuotta. Tulevaisuudessa unelmina ovat häät ja omat lapset.

- Avomieheni oli kannustamassa minua Miss Helsinki -kisassa. Hän uskoi voittooni koko ajan, vaikka minulle menestys tuli yllätyksenä.

Uskonto ei katso hyvällä

Kellyn afrikkalaisperäinen kristinusko ei katso hyvällä missikisojen bikiniosuuksia.

- Äitinikin oli aluksi bikinikuviin hyvin kielteinen mutta hyväksyy nyt minut tällaisena. Olen aina halunnut päättää itse asioistani. Muuten kyllä hyväksyn uskontoni, selvittää Kelly.

Kellyn sai voiton jälkeen onnitteluja monesta suunnasta. Facebook täyttyi ja sekin teki Kellyn yhä onnellisemmaksi.

- Äitini asuu nykyään sisarteni kanssa Norjassa. Mutta olemme paljon yhteyksissä. Myös isääni minulla on hyvät välit, positiivinen Kelly päättää.


Onnellinen voittaja.


Nelly Kalonji siskojensa Marceline (vas) ja Armelonen kanssa.

MARKKU VIRKKALA
@ILTALEHTI.FI



Miss Helsinki -kisassa yllätysvoittaja!
Torstai 31.1.2013 klo 04.28 (päivitetty klo 05.52)

Voiton Kongosta kotoisin oleva Kelly Kalonj.


Tuore Miss Helsinki 2013 on Kelly Kalonji, 25. Ensimmäinen perintöprinsessa on BB-talosta tuttu Leina Ogihara, 26, (vas.). Kolmanneksi kiri 21-vuotias Iina Immonen.


Kongolaissyntyinen Kelly Kalonji, 25, päihitti kilpakumppaninsa herttaisella mutta määrätietoisella olemuksellaan.

- En olisi ikinä uskonut, tämä oli täydellinen yllätys, olen niin kiitollinen kaikille, sopersi onnellinen Kelly pyyhkäisten kyyneleen poskeltaan.

- Poikaystäväni sanoi vielä aamulla, että sinä voitat. Samaa sanoi myös äitini. He sekä kuusi sisarustani ovat olleet suurimmat tukijani.

Kelly on seurannut missikisoja jo muutaman vuoden. Viime syksynä hän rohkaisi mielensä.

- Vihdoin riitti rohkeus niin, että otin riskin. Sitten aloitin kovan treenin ja ruokavalion, halusin olla mahdollisimman hyvässä kunnossa. Oi, tämä on niin ihanaa, sanoo Kelly ja hypähtää muutaman iloisen askeleen.

Lahjakortti kauneuskirurgille

Kelly on töissä Itäkeskuksessa sijaitsevassa vaateliikkeessä ja sai äskettäin lisää vastuuta. Hän aikoi juhlia voittoaan perheen sekä ystävien kanssa, mutta palata pian töihin. Yksi palkinnoista on lisätyö helsinkiläisen yökerhon vip-emäntänä.

- Se kiinnostaa tosi paljon. Uskon, että mahdolliset hankalat tilanteet selvitän puhumalla.

Pääpalkinto on kauneuskirurgiayrityksen 2000 euron lahjakortti.

- Minulle ei ole tehty koskaan mitään kauneusleikkauksia ja olen melko tyytyväinen vartalooni. Täytyy harkita miten lahjani käytän, kerron kyllä sitten. Kelly pääsee edustamaan Suomea Afrikassa käytävään Miss Tourism International -kisaan.

- Olen pitkään haaveillut käyväni siellä, olenhan Keski-Afrikasta kotoisin. En tosin vielä tiedä missä päin maata Tourism-kisa käydään.



Kelly tuuletti railakkaasti tuoretta voittoaan. Poskelle vierähti muutama onnen kyynel.



MARJA NYMAN
KUVAT: MATTI MATIKAINEN
 
vierailija
Satutko tietämään keitä tuomaristossa oli? Minä tiedän? Siellä ei juurikaan näkynyt minkään mainitsemasi alan edustajia.
Onhan nämä tässäkin ketjussa mainittu:

Voittajan valitsevat julkisuuden henkilöistä koostuva kymmenhenkinen tuomaristo.

Tuomareina toimivat tänä vuonna The Voice -ohjelmasta tuttu Ikeanna Ikegwuono, Jekku Berglund, Klara Kivilahti, Miss Helsinki 2016 Hannaleena Laaksamo, Ruotsin ja Suomen Miss Universum -edustajat Shirly Karvinen sekä Ida Ovmar, bloggaaja Uino Aino, Santa Cruz -yhtyeen laulaja Arttu Kuosmanen, vuoden korusuunnittelija Olli Lindroos sekä Tapio Marjanen. Tuomariston puheenjohtajana toimii Miss Helsinki 2013 Kelly Kalonji.
 
Onhan nämä tässäkin ketjussa mainittu:

Voittajan valitsevat julkisuuden henkilöistä koostuva kymmenhenkinen tuomaristo.

Tuomareina toimivat tänä vuonna The Voice -ohjelmasta tuttu Ikeanna Ikegwuono, Jekku Berglund, Klara Kivilahti, Miss Helsinki 2016 Hannaleena Laaksamo, Ruotsin ja Suomen Miss Universum -edustajat Shirly Karvinen sekä Ida Ovmar, bloggaaja Uino Aino, Santa Cruz -yhtyeen laulaja Arttu Kuosmanen, vuoden korusuunnittelija Olli Lindroos sekä Tapio Marjanen. Tuomariston puheenjohtajana toimii Miss Helsinki 2013 Kelly Kalonji.
Niin, ei näy niitä kauneusalan ammattilaisia juurikaan.
 
vierailija
Se on vain niin nykyisin että missikisoissa tai muissa kisoissa jos on mukana yksi tummaihoinen tai ulkomaalainen, mamu jne niin se tietenkin voittaa kisan vaikka ei olisi kaunein eikä muutenkaan voittaja ainesta mutta ihonväri/etninen tausta ratkaisee, muuten ollaan rasisteja. Siksi. rasistikortti uhkaa muuten. se on vain tosiasia nykypäivänä. ja suomessa.:sick::(
 
vierailija
Jos se voitti sen niin se voitti sen eli se oli kaunein. Tää on ihan sama kun jos joku ostaa jotain niin se osti sen niin mitä sitä itkemään koko ajan. Koska se voitti niin se oli kaunein ja tollanen lässytys sais jo olla ja kannattaa kasvaa niin et hyväksyy näää asiat.
Aina on missikisojen tuloksista riittänyt juttua, koska makujahan on monia. Nykyisin on poikkeuksellista tämä median välittömästi aloittama rasismiälämölö, jos kilpailun ainoa neekeri ei voita tai jos sen ulkonäköä kehdataan arvostella voiton osuessa kohdalle.

Tosiasia nyt kuitenkin on se, että tuo voittaja on susiruma. Joku kuvankäsittelyä osaava voisi muuttaa hänen ihonsa kuvissa valkoiseksi, niin maailmaa suvaitsevaisten lasien läpi katsovat näkisivät hänen kasvojensa mallin ilman suvaitsevaisten silmät sokaisevaa ruskeaa väriä. Vastaavalla pärställä varustettua valkoista naista ei olisi päästetty edes kilpailun katsomoon. Tässä on valkoinen vastine:



Kyllä on kaunis!
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Mc rastiruutuun
ainoo mistä itte antaisin miinusta on huono alusvaate valinta ei sovi noi valkoset pitsiset ollenkaan tummemat ois ollu paremmat ja luonnu seksikyyttä enempi :)..
luonteenpiirteestä paistaa sellanen kiltteys joka vetoaa muhun kyl paljon
 
vierailija
lisäks kaikki jotka hakkuu rumaksi pitäisi aina laittaa oma lärvinsä kanssa niin näkee minkänäköinen se arvostelia itte on ois se reilumpaa mut harva uskaltaa
Minä arvostelen voittajaa rumaksi, mutta en tarkoita että itse kaunis olisin. Ruma olen myöskin. Saan arvostella. Ja jos osallistuu kauneuskisoihin niin silloin pitää hyväksyä se että joutuu arvostelun kohteeksi, tuomarit ja yleisö, siitähä siinä kisassa on kyse. Jos tuo likka olisi osallistunut juoksukilpailuun niin silloin ei kohdistuisi kritiikkiä ulkonäköön vaan juoksutyyliin ja nopeuteen.
 
Mc rastiruutuun
Minä arvostelen voittajaa rumaksi, mutta en tarkoita että itse kaunis olisin. Ruma olen myöskin. Saan arvostella. Ja jos osallistuu kauneuskisoihin niin silloin pitää hyväksyä se että joutuu arvostelun kohteeksi, tuomarit ja yleisö, siitähä siinä kisassa on kyse. Jos tuo likka olisi osallistunut juoksukilpailuun niin silloin ei kohdistuisi kritiikkiä ulkonäköön vaan juoksutyyliin ja nopeuteen.
mikä tuosta sinun mielestäsi teki ruman ? ja eikö kauneuskilpailuissa pitäisi juuri löytää niitä kauniita puolia jokaisesta ja niistä sitte nrakentaa se voitto?
 
vierailija
mikä tuosta sinun mielestäsi teki ruman ? ja eikö kauneuskilpailuissa pitäisi juuri löytää niitä kauniita puolia jokaisesta ja niistä sitte nrakentaa se voitto?
Lainaan nyt tuolla aikaisemmassa viestissä kirjoitettua joka on mielestäni hyvin sanottu:
voittaja on susiruma. Joku kuvankäsittelyä osaava voisi muuttaa hänen ihonsa kuvissa valkoiseksi, niin maailmaa suvaitsevaisten lasien läpi katsovat näkisivät hänen kasvojensa mallin ilman suvaitsevaisten silmät sokaisevaa ruskeaa väriä. Vastaavalla pärställä varustettua valkoista naista ei olisi päästetty edes kilpailun katsomoon.



Tässä vielä omin sanoin: Vartalo on ihan ok/hyvä mutta nenä on iso ja jotenkin kolhot kasvot. En pidä. ja makuja on monia, sinusta hyvä ja minusta ei. olemme eri mieltä, hyväksy se.
 
vierailija
Tässä kohussahan on kyse siitä, että ihmisille ei ole riittänyt se, että ovat saaneet todeta k.o. missin olevan mielestään ruma. Sen sijaan on ruvettu väittämään sitä, ettei k.o. missi voi olla kenenkään mielestä kaunis, suvakki-raati on pelännyt rasisti-korttia, Suomessa ei voi enää yksikään vaaleaihoinen voittaa missikisoja jos joukossa on tummaihoinen jne.

Jos ihmiset olisi tyytyneet toteamaan, että ruma on, se olisi ollut ihan fine. Mutta kyllä minun korvaan ainakin särähtää heti jos ruvetaan vääntämään kaikesta rotukysymyksiä ja haukutaan toisten (eli tässä tapauksessa tuomariston) mielipiteitä ja yritetään saada näillä kommenteilla ihmisiä näkemään rotukysymyksiä sielläkin missä niitä ei ole.
 
lisäks kaikki jotka hakkuu rumaksi pitäisi aina laittaa oma lärvinsä kanssa niin näkee minkänäköinen se arvostelia itte on ois se reilumpaa mut harva uskaltaa
Katoppa kun tässä on sellanen ero, että se, joka tuommoseen kisaa lähtee arvosteltavaksi, kyllä ihan tietentahtoen haluaa olla arvosteltavana. Sensijaan se hiljainen konttoristi, joka ei pidä itseään kedon kauneimpana kukkasena ei myöskään aseta itseään asemaan, jossa hän pyytäisi muita arvostelemaan itseään ja omaa ulkoista habitustaan.
Ja se, että joku on ruma, ei millään tavalla estä häntä pitämästä jotakuta toista rumana.
 
Tässä kohussahan on kyse siitä, että ihmisille ei ole riittänyt se, että ovat saaneet todeta k.o. missin olevan mielestään ruma. Sen sijaan on ruvettu väittämään sitä, ettei k.o. missi voi olla kenenkään mielestä kaunis, suvakki-raati on pelännyt rasisti-korttia, Suomessa ei voi enää yksikään vaaleaihoinen voittaa missikisoja jos joukossa on tummaihoinen jne.

Jos ihmiset olisi tyytyneet toteamaan, että ruma on, se olisi ollut ihan fine. Mutta kyllä minun korvaan ainakin särähtää heti jos ruvetaan vääntämään kaikesta rotukysymyksiä ja haukutaan toisten (eli tässä tapauksessa tuomariston) mielipiteitä ja yritetään saada näillä kommenteilla ihmisiä näkemään rotukysymyksiä sielläkin missä niitä ei ole.
Kauneuden käsite pitää sisällään tiettyjä määreitä ja lainalaisuuksia, jotka oikeastaan kaikki kokevat kauniina. Kun poiketaan näistä määreistä radikaalisti on kyseessä harvemmin viehättävänä pidetty yksilö.
 

Yhteistyössä