Sephora Ikalaba on Miss Helsinki

vierailija
Mua harmittaa tällainen rasismi. Kaikki tietää, myös voittaja itse, että on voittanut vain etnisen taustansa takia. Se on sama kuin annettaisi kehitysvammaisen voittaa terveiden 100m juoksun sm-kultaa. Se on kuin leikki lasten kanssa, paitsi että tässä leikissä myös "lapsi" itse tajuaa miksi hänen annettiin voittaa.

Tällaista tehdään suvaitsevaisuuden nimissä, mutta kun asiaa edes vähän tarkemmin ajattelee, on kyseessä törkeää rasismia. Ei tumma iho tee kenestäkään vammaista, jonka pitää antaa voittaa!!!
Tässä postauksessa törkeää rasismia myös?
 
  • Tykkää
Reactions: Kantasuomalainen
James Potkukelkka
Varmasti herttainen nainen, mutta täytyy rehellisesti sanoa että millään mittarilla ei kasvojen perusteella ole voittaja-ainesta, kroppa ok. Kauniimpia olisi ollut finalisteissa.
Jos olet katsonut edellisvuosien voittajia (esim. Kulju), niin tärkeintä Miss Helsinki kisassa ei ole kasvojen kauneus vaan se minkälainen body naisella on.

Onhan tuon voittajan runko aivan loistava, vaikka kasvoiltaan aika rujo (vrt. juuri Kulju)
Haiskahtaa suvisten agendalta.
Tai sitten kyseessä on Martina Aitolehden henkilökohtaiset preferenssit kun ei ole itsekkään kasvoiltaan maailman kaunein.
 
Jos olet katsonut edellisvuosien voittajia (esim. Kulju), niin tärkeintä Miss Helsinki kisassa ei ole kasvojen kauneus vaan se minkälainen body naisella on.

Onhan tuon voittajan runko aivan loistava, vaikka kasvoiltaan aika rujo (vrt. juuri Kulju)

Tai sitten kyseessä on Martina Aitolehden henkilökohtaiset preferenssit kun ei ole itsekkään kasvoiltaan maailman kaunein.
Ei nuo edellisten vuosien voittajatkaan kummoisia ole olleet, mut nyt oli semmoinen jota en olisi päästänyt edes finaalikymmenikköön.

Eikä ole ihonväristä nyt kyse mun kohdalla, mutta pelkään että tuomaristo näki vaan ihonvärin.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Mieluummin asioistani päättävät maahanmuuttajataustaiset fiksut ihmiset kuin kaltaisesi rajoittuneet urpot. Kuten juuri todistit suomalaisuus ei vaadi välttämättä älyä. Sephora on hyväkroppainen nainen ja ajatukset kuulostavat harvinaisen fiksulta. Missit tavoittelevat nykyään yleensä julkisuutta eikä ole enää nuorten naisten roolimalleja. Hän on terveimmän näköinen kropaltansa tosin muutamalla muullakin oli nätti naama ja loput vaan oli silikonitissineen täysin feikkejä!!!
 
vierailija
Mieluummin asioistani päättävät maahanmuuttajataustaiset fiksut ihmiset kuin kaltaisesi rajoittuneet urpot. Kuten juuri todistit suomalaisuus ei vaadi välttämättä älyä. Sephora on hyväkroppainen nainen ja ajatukset kuulostavat harvinaisen fiksulta. Missit tavoittelevat nykyään yleensä julkisuutta eikä ole enää nuorten naisten roolimalleja. Hän on terveimmän näköinen kropaltansa tosin muutamalla muullakin oli nätti naama ja loput vaan oli silikonitissineen täysin feikkejä!!!
Minä en ole tavannut vielä yhtään fiksua maahanmuuttajataustaista nuorta. Samaa propaganda-aivopesua ja rasismia suomalaisia kohtaan kuulee heidänkin suustaan kuin vanhempiensa ja suomalaisten mädättäjä-suvakkien.

Jos kyseessä on missikisa, niin silloin mitellään kauneudesta. Eri asia on, jos kyseessä olisi vaikkapa Julkkis-kisa tai Fitness-kisa, mutta kun ei ollut.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Minä en ole tavannut vielä yhtään fiksua maahanmuuttajataustaista nuorta. Samaa propaganda-aivopesua ja rasismia suomalaisia kohtaan kuulee heidänkin suustaan kuin vanhempiensa ja suomalaisten mädättäjä-suvakkien.

Jos kyseessä on missikisa, niin silloin mitellään kauneudesta. Eri asia on, jos kyseessä olisi vaikkapa Julkkis-kisa tai Fitness-kisa, mutta kun ei ollut.
Taidat kulkea väärissä piireissä. Ei ketkään fiksut mene ilmesesti kanssasi samoihin paikkoihin.
 
vierailija
Ei nuo edellisten vuosien voittajatkaan kummoisia ole olleet, mut nyt oli semmoinen jota en olisi päästänyt edes finaalikymmenikköön.

Eikä ole ihonväristä nyt kyse mun kohdalla, mutta pelkään että tuomaristo näki vaan ihonvärin.
Minusta oikein nätti tyttö. Ja olen nähnyt monta, vaikka en juuri tämän kisan kaikkia ehdokkaita. Ilmeisesti makuasioista ei kannata kiistellä - mutta niitä ei myöskään pitäisi esittää tavalla, joka voidaan kokea syrjiväksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Kantasuomalainen
Martina Aitolehti ihmeissään Miss Helsingin saamasta rasistisesta solvauksesta: "Perin kummallista vuonna 2017"
Perjantai 6.1.2017 klo 19.32

Miss Helsinki -kisoja järjestävältä Martina Aitolehdeltä ei irtoa ymmärrystä rasistisia kommentteja laukoville.



    • Sephora Ikalaba valittiin Miss Helsingiksi torstaina.
    • Tummaihoinen voittaja sai rasistit liikkeelle sosiaalisessa mediassa.
    • Miss Helsinki -kisoja järjestävä Martina Aitolehti pitää perin kummallisena, että vielä vuonna 2017 tällaista keskustelua käydään.


Martina Aitolehti jättää rasistiset kannanotot omaan arvoonsa. (JENNI GÄSTGIVAR)

Sephora Ikalaba kruunattiin torstai-iltana Miss Helsingiksi. Hän joutui saman tien tumman ihonvärinsä vuoksi rasististen kommenttien kohteeksi.

- Ikävät kommentit eivät tulleet yllätyksenä. Kommentteja alkoi tulla jo silloin, kun meidät ehdokkaat julkistettiin, ja niitä on tullut koko tämän matkan ajan, Sephora sanoi perjantaina Iltalehdelle.

Kommentointi oli niin rajua, että esimerkiksi Iltalehden verkossa kisan voittajasta kertovista jutuista piti lopulta poistaa kommenttikentät kokonaan.

Miss Helsinki -kisaa pyörittävä Martina Aitolehti oli perjantai-iltana ilkeästä kommentoinnista ihmeissään.

- Jos vuonna 2017 joku vielä pystyy olemaan tässä maailmassa rasisti, niin se on kyllä perin kummallista. Jos jollain on rasistisia ajatuksia, niin jätetään ne ihan omaan arvoonsa, se on sen ihmisen oma häpeä, Aitolehti summaa.

Aitolehdellä ei ollut käynyt mielessäkään, että tumman tytön kruunaamisesta joku voisi hermostua. Tilanne ei ole sitä paitsi mitenkään uusi.

- Onhan meillä jo yksi tumma Miss Helsinki ennestään, Kelly Kalonji, Aitolehti muistuttaa.

Miss Helsinki -finaalissa koettiin myös dramatiikkaa, kun viiden parhaan joukkoon kuulutettiin väärä kilpailija. Syynä oli tiettävästi laskuvirhe. Maria Mustonen, jonka nimeä ei sanottu ensimmäisellä kerralla, ehti jo lähteä pois lavalta, kun hänet haettiinkin takaisin. Finaalissa kisasikin siis viiden naisen sijaan kuusi.

- En vielä edes tiedä, mitä siinä tapahtui. Joku hämminki oli, yksi nimi oli mennyt väärin, mutta miten se tapahtui, sitä en vielä tiedä. Kaikki ovat olleet niin väsyneitä, että asiaa ei ole vielä puitu, kisaa organisoiva Martina Aitolehti sanoo.


Sephora Ikalaba on Miss Helsinki 2017. (PASI LIESIMAA)

MIIA VATKA
miia.a.vatka@iltalehti.fi


Tuore Miss Helsinki joutui rasististen kommenttien uhriksi: "Solvaukset alkoivat heti ehdokkuuden jälkeen"
Perjantai 6.1.2017 klo 15.03 (päivitetty klo 18.13)

Miss Helsinki 2017 Sephora Ikalaba ei yllättynyt törkeistä nettikommenteista.

Sephora Ikalaba voitti torstai-iltana Miss Helsinki 2017 -tittelin. Sosiaalinen media täyttyi saman tien onnitteluista, mutta myös rasistisista kommenteista.

- Ikävät kommentit eivät tulleet yllätyksenä. Kommentteja alkoi tulla jo silloin, kun meidät ehdokkaat julkistettiin, ja niitä on tullut koko tämän matkan ajan, Sephora kertoo Iltalehdelle.

Miss Helsinki -ehdokkaat julkistettiin syyskuussa.

- Tiesin jo ennen kisaa saavani vihaa niskaa. Olen tosi erilainen, ja aiempien vuosien osallistujatkin ovat saaneet.

Sephora kertoo miettineensä kuukauden ajan kisaan lähtöään.

- Onneksi lähdin. Sain sen, mitä halusin.

Ikävien kommenttien lisäksi Sephora on saanut huiman paljon positiivisia kommentteja ja tsemppiviestejä täysin tuntemattomilta ihmisiltä, Facebook on suorastaan täynnä onnitteluja.

- Ja tiedänhän minä, että niistä ikävistä kommenteista ei pidä välittää. Enkä välitäkään.


Sephoran tavoitteena oli voittaa paras vartalo -titteli. Sen hän voitti, kuten myös koko Miss Helsinki -kilpailun. (MATTI MATIKAINEN)


Kasa pekonia aamupalaksi

Ensimmäiseksi voiton jälkeen Sephoraa ryntäsi onnittelemaan hänen paras ystävänsä ja serkkunsa.

- Serkku oli kyynelsilmin ja sanoi, että nyt sä olet täällä, sä teit sen. Mä itse olin niin sekaisin, että en edes muista kaikkea.

Voiton varmistuttua tuore Miss Helsinki pyörähti hotellilla ja meni sen jälkeen juhlistamaan voittoa Showroom-yökerhoon.

- Siellä oli tuttuja, joita kävin moikkaamassa, ja samppanjaa, mutta en oikein jaksanut juhlia voittoa. Olin siellä vain tunnin.

Tänään, loppiaisena Sephora meni ensitöikseen hotellin aamiaiselle. Tiukkaa, neljä kuukautta kestänyttä ruokavaliota ei tarvinnut enää noudattaa.

- Otin pekonia ison kasan. Se oli sellaista tosi rapeaa. Niin ja croisantteja. Aika hyvältä maistui!

Loppiaisen Sephora aikoo viettää rennosti leväten. Tulevista kuvioistaan hän kertoo myöhemmin. Sen verran Sophie paljastaa suunnitelmistaan, että hän tekee jotain, mitä ei ole aiemmin tehty.

- Haluan yllättää!


Voittajan tuuletus. (MATTI MATIKAINEN)

MARI PUDAS
mari.pudas@iltalehti.fi
Vaikuttaa oikeasti siltä, että valitsivat kohtuullisen vaatimattoman näköisen, tummaihoisen typyn, ihan vain siksi, että pääsevät vaahtoamaan odotettavan ja oikeutetunkin kritiikin edessä "rasismista" ja "vihapuheesta".
 
Ehkä ei vain sattunut makuusi. Mutta tuomaristo oli eri mieltä, ja siksi voitti. Minustakin hän on kaunis.
Höpölöpö. Kenenkään opjektiivisesti asioita arvioivan mielestä voittaja ei ollut oikeasti kaunein, vaan päätökseen vaikuttivat ihan muut seikat. Jo pelkästään ihmissilmää miellyttävät ja kauniiksi koetut piirteet (symmetrisyys, sopusuhtaisuus jne) sotivat kaikki voittajaa vastaan. Silmät ovat eri paria, nenä ja leuka muuhun naamaan verrattuna kookkaita jne.
 
vierailija
Ei, vaan koska tämä nuori nainen oli tuomariston mielestä kaunein. Yksinkertaista. Mutta loukkaako se sinun rasistisia tunteitasi?
Tuomariston valinta oli huono. Jos sitä kritisoi, niin aika veemäistä, että saa rasistin leiman , kun huono missi sattuu olemaan tummaihoinen. Ei tummaihoisuus automaattisesti tarkoita sitä, että olisi kaunein tai paras kaikkialla mihin menee ja mihin osallistuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Siinä ei ole mitään rasistista jos sanoo, että tuo nainen on ruma missiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja .....
Höpölöpö. Kenenkään opjektiivisesti asioita arvioivan mielestä voittaja ei ollut oikeasti kaunein, vaan päätökseen vaikuttivat ihan muut seikat. Jo pelkästään ihmissilmää miellyttävät ja kauniiksi koetut piirteet (symmetrisyys, sopusuhtaisuus jne) sotivat kaikki voittajaa vastaan. Silmät ovat eri paria, nenä ja leuka muuhun naamaan verrattuna kookkaita jne.
Tarkistahan näkökykysi. En muuta tuohon negativismiin voi sanoa. Olemme siis eri mieltä - minusta kasvot ovat kauniit ja kroppa tosi komea.
 
Tuomariston valinta oli huono. Jos sitä kritisoi, niin aika veemäistä, että saa rasistin leiman , kun huono missi sattuu olemaan tummaihoinen. Ei tummaihoisuus automaattisesti tarkoita sitä, että olisi kaunein tai paras kaikkialla mihin menee ja mihin osallistuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Siinä ei ole mitään rasistista jos sanoo, että tuo nainen on ruma missiksi.
Ei tummaihoisuus automaattisesti merkitse sitä eikä tätä. Eikä siis myöskään sitä että ei voisi olla kaunein. Olen tuomariston kanssa samaa mieltä, ja sinä eri mieltä. Valitettavasti vain perustelusikin hieman haiskahtavat... arvaa miltä?
 
vierailija
Vaikuttaa oikeasti siltä, että valitsivat kohtuullisen vaatimattoman näköisen, tummaihoisen typyn, ihan vain siksi, että pääsevät vaahtoamaan odotettavan ja oikeutetunkin kritiikin edessä "rasismista" ja "vihapuheesta".
Oliko vuoden 2013 voittaja samaa salajuonta? Menittekö silloinkin lankaan ja nimittelitte voittajaa? Onnistuuko sama vielä kolmannen kerran?
 
Tarkistahan näkökykysi. En muuta tuohon negativismiin voi sanoa. Olemme siis eri mieltä - minusta kasvot ovat kauniit ja kroppa tosi komea.
Tarkista itse. En ylipäänsä ole kovinkaan kiinnostunut jostain naisten karjamarkkinakisoista, mutta tämä oli sen verran räikeä homma, että minuakin kiinnostaa.
Kaikkien tutkimuksien mukaan, kulttuurista riippumatta, ihmisten mielestä kauneus korreloi symmetrisyyden kanssa. Voittajatypyn kasvot ovat varsin kaukana symmetrisestä, joten voitolle on oltava joku muu selitys kuin ulkonäkö.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä