T
tässä ja näin
Vieras
Tätä en kaipaa. Kirottu marraskuu. Kaikista kuukausista kauhein. Vuosi vuodelta tuntuu se raskaammalta. Onko ketään, joka marraskuuta rakastaa? Toiseksi pahin sitten joulukuu.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Osittain totta kyllä, ja kaamosoireiluun kirkasvalolamppu on hyvä, muttei se silti korvaa oikeaa päivänvaloa. Pimeys vaikuttaa ihmiseen fysiologisesti, sille ei mahda mitään, vaikka kuinka koettaisi tsempata.Asenteesta kiinni.
Jos tietää jo että yleensä masentuu marraskuussa, kannattaa hyvissä ajoin keksiä keinoja millä piristää tuota aikaa ja parantaa omaa mielenterveyttä.
Osittain totta kyllä, ja kaamosoireiluun kirkasvalolamppu on hyvä, muttei se silti korvaa oikeaa päivänvaloa. Pimeys vaikuttaa ihmiseen fysiologisesti, sille ei mahda mitään, vaikka kuinka koettaisi tsempata.
Painu sä helvettiin!! Mihinkään mäkeen eikä hiihtämään oo menty ikinä. Mua vituttaa todellaa paljon jos lunta tulee oikeesti. Vituttaa jo nyt tää kylmyys ja tästä enempää ei sais ikinä olla. Viime talvi oli pitkä mut tää on jo ihan sairasta. Mä toivon ja uskon että tää on vaan jotain 10 päivän jakso ja sen jälkeen on taas sitten lämpöasteita.Ja sitäpaitsi, huomiselle on luvattu lunta! Jee jee, siitä se talvi pyörähtää käyntiin ja pääsee mäkeen ja hiihtämään. Unohtuu marraskuun tavanomainen ankeus.
Samma här! Paitsi että mulla ei ole kissaa.Marras-, joulu- ja tammikuu vuoden kamalimmat kuukaudet. Helmikuussa jo hieman helpottaa, ainakin valoisuuden kannalta. Oikeasti vasta joskus huhtikuussa koen olevani jälleen elossa.
Mun kissakin kärsii kaamosväsymyksestä.
Olikohan ... kommentissasi hieman sarkasmiaJoulukuuhan on vuoden paras kuukausi!
Harvase ilta joku tarjoaa glögiä ja purtavaa, ihana jännitys tulevista lahjoista kihelmöi, suklaata on tarjolla mielinmäärin, useampi päivä lomaa ja mikä parasta: lapset käyttäytyvät kun pikku enkelit kun voi kiristää lahjoilla![]()
Viltin alle hyvän kirjan kanssa, mutta pahoin pelkään että sä oot just se joka ei oo ikinä lukenut kirjaa eikä luePainu sä helvettiin!! Mihinkään mäkeen eikä hiihtämään oo menty ikinä. Mua vituttaa todellaa paljon jos lunta tulee oikeesti. Vituttaa jo nyt tää kylmyys ja tästä enempää ei sais ikinä olla. Viime talvi oli pitkä mut tää on jo ihan sairasta. Mä toivon ja uskon että tää on vaan jotain 10 päivän jakso ja sen jälkeen on taas sitten lämpöasteita.
Ei edes ollutOlikohan ... kommentissasi hieman sarkasmiaEn nyt halua kenenkään riemua pilata, mutta kyllä nämä kaksi kuukautta saisivat livahtaa siivillä ohi, unohdettuna pahoina kuukautena. Tammikuu jo toivoa tuo. Varsinkin jos hievenenkin on maassa valkoista lisäämässä päivän kirkkautta. Ja lapset..., niin noh. Kirkassilmäiset.
Kokeileppa tänä vuonna sitä mäkeen menoa. Piristää kummastiPainu sä helvettiin!! Mihinkään mäkeen eikä hiihtämään oo menty ikinä. Mua vituttaa todellaa paljon jos lunta tulee oikeesti. Vituttaa jo nyt tää kylmyys ja tästä enempää ei sais ikinä olla. Viime talvi oli pitkä mut tää on jo ihan sairasta. Mä toivon ja uskon että tää on vaan jotain 10 päivän jakso ja sen jälkeen on taas sitten lämpöasteita.
Hyvin sä arvasit...mä en siedä kylmää ja lunta. Mulla ei ole oikeestaan kylmään vaatteita ja vaikka kuinka olis jonkun mielestä lähellä se ja se niin sä et pysty välttämään sitä kokonaan. Nyt on ruokaa jonkun verran kaapissa ja jos jotain loppuu niin kakaroista joku saa luvan mennä hakemaan. Sillon kun lapset oli pieniä oli hankalampaa kun piti saada joku tuomaan ruokaa. Siihen aina sisälty vittuilua ja sitä piti sitten kuunnella. Pakkaset ei onneks vaikuta kauheen kovilta mut lumi haittaa ja masentaa nähdä sitä.Viltin alle hyvän kirjan kanssa, mutta pahoin pelkään että sä oot just se joka ei oo ikinä lukenut kirjaa eikä lue
Voit mennä mun puolesta. Ei oo mun juttu.Kokeileppa tänä vuonna sitä mäkeen menoa. Piristää kummasti![]()
Pohjoisessa on lunta useamman kuukauden, jolloin ei ole oikeastaan olekaan pimeää, koska lumi heijastaa valoa hienosti!Marras-, joulu- ja tammikuu vuoden kamalimmat kuukaudet. Helmikuussa jo hieman helpottaa, ainakin valoisuuden kannalta. Oikeasti vasta joskus huhtikuussa koen olevani jälleen elossa.
Mun kissakin kärsii kaamosväsymyksestä.
Vaikuttaa joo, mutta suurimmaksi osaksi kyseessä on ihan oma asennevamma.
Jos jo valmiiksi ajattelee että "yhyy yhyy vuoden hirvein aika alkaa,tappavan masentavaa, aivan kamalaa, hirveää p*skaa, en voi mitään sille että masennun syvästi ja kaikki on perseestä" niin turha syyttää miten "pimeys vaikuttaa ihmiseen fysiologisesti".
Tuollaiset ajatuskulut kannattaisi stopata alkuunsa, hyväksyä se että pimeää tulee ja siitäkin voi silti yrittää nauttia parhaansa mukaan.
Surkuttelemalla ei tee muuta kuin pahenna omaa oloaan,mikä olisi voinut olla ihan hyvä ilman sitä itsesääliä ja surkuttelua.
Mielialaansa voi kuitenkin itse vaikuttaa todella,todella paljon.
Vaikuttaa joo, mutta suurimmaksi osaksi kyseessä on ihan oma asennevamma.
Jos jo valmiiksi ajattelee että "yhyy yhyy vuoden hirvein aika alkaa,tappavan masentavaa, aivan kamalaa, hirveää p*skaa, en voi mitään sille että masennun syvästi ja kaikki on perseestä" niin turha syyttää miten "pimeys vaikuttaa ihmiseen fysiologisesti".
Tuollaiset ajatuskulut kannattaisi stopata alkuunsa, hyväksyä se että pimeää tulee ja siitäkin voi silti yrittää nauttia parhaansa mukaan.
Surkuttelemalla ei tee muuta kuin pahenna omaa oloaan,mikä olisi voinut olla ihan hyvä ilman sitä itsesääliä ja surkuttelua.
Mielialaansa voi kuitenkin itse vaikuttaa todella,todella paljon.
Huomaa että ihminen ei ymmärrä masennuksesta ja henkisestä pahoinvoinnista yhtään mitään, jos laukoo noin käsittämätöntä soopaa.Uskon että kaamosmasennus on oikeasti olemassa, mutta sori, joskus pännii lukea siitä. Ok, kylmä ja pimeä aika ei välttämättä ole ihan herkkua mutta että ihan masentua siitä?
Onko meillä ihmisillä jotenkin poikkeava fysiologia niin, että toinen masentuu pimeästä ja toista vaan vähän väsyttää?
Kun ihmisillä on "oikeita" syitä masentua: parisuhdeongelmat, työttömyys, rahapula, yksinäisyys jne.
Miksei voi opetella nauttimaan hämärästä? Kylmyys sen sijaan ei ole kiva jos kämppä on kylmä koko talven tai tekee ulkotöitä viluissaan, mutta että oppisi pitämään hämärää rauhoittavana elementtinä?
Mä vihaan hellettä jos se kestää muutamaa päivää enemmän, mut yritän opetella tykkäämään siitä.
Tällä palstalla tyhmyys todellakin tiivistyy.Kannattasko hieman korjata asennettaan
Aika hardcore-trolli tai sitten oikeasti täysin ulkona todellisuudesta elävä tyyppi, joka tällaista sontaa näppäimistöltään suoltaa.Uskon että kaamosmasennus on oikeasti olemassa, mutta sori, joskus pännii lukea siitä. Ok, kylmä ja pimeä aika ei välttämättä ole ihan herkkua mutta että ihan masentua siitä?
Onko meillä ihmisillä jotenkin poikkeava fysiologia niin, että toinen masentuu pimeästä ja toista vaan vähän väsyttää?
Kun ihmisillä on "oikeita" syitä masentua: parisuhdeongelmat, työttömyys, rahapula, yksinäisyys jne.
Miksei voi opetella nauttimaan hämärästä? Kylmyys sen sijaan ei ole kiva jos kämppä on kylmä koko talven tai tekee ulkotöitä viluissaan, mutta että oppisi pitämään hämärää rauhoittavana elementtinä?
Mä vihaan hellettä jos se kestää muutamaa päivää enemmän, mut yritän opetella tykkäämään siitä.
Typeryydellä ei ole mitään rajoja. Uskomatonta.Onko meillä ihmisillä jotenkin poikkeava fysiologia niin, että toinen masentuu pimeästä ja toista vaan vähän väsyttää?
Miksei voi opetella nauttimaan hämärästä? Kylmyys sen sijaan ei ole kiva jos kämppä on kylmä koko talven tai tekee ulkotöitä viluissaan, mutta että oppisi pitämään hämärää rauhoittavana elementtinä