Eläkööt tuska ja kipu- kamalimmat kokemukset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1.synnytys
2. ärtyneen peräpukaman halkaisu
3. raskausaikana joku äkillinen mahakipu

nämä kaikki 3 asiaa kolmen viikon sisään... ja kivut oli jotain niiiiin kamalaa kaikissa. koskaan ennen ei ole tarvinnut kivun takia itkeä tai huutaa kun noissa kahdessa ekassa.

1. Hammassärky (hermosärky )
2. Vatsakrampit, kun raskaus alkoi...
3. Ensimmäinen synnytys (luomu, mutta ei sekään juurikaan sattunut )
Synnytyksen listaan, koska muutakaan "suurta kipua" ei ole noitten kahden ekan lisäks ollu... Onneks *kopputtaa puuta*

Pahinta kipua elämäni aikani koin sen puoltoista tuntia kun ponnistin vauvaa ulos.. Tokana tulee sitten se kipu kun kätilö tikkasi välilihaani tunnin ilman puudutusta.
Sen jälkeen migreenikivut, jotka nekin tuntuvat joskus kuolettavilta.

Henkisesti pahinta kipua koin sen kolmen tunnin aikana lapseni syntymästä kun luulin hänen kuolleen.

Sappikivut oli pahimmat.
Musta tuntui että kuolen.Lääkäritkään ei ottaneet todesta ja kärsin 5 päivää kunnes omalääkäri palasi lomalta ja laittoi lähetteen ultraan.
Siitä suoraan osastolle ja leikkaukseen.

Tokana varmaan leikkaushaavan tulehtuminen.
Itse haava ei muuten särkenyt mutta kun se avattiin ja pidettiin auki harsotaitoksilla jotka kahdesti päivässä revittiin pois ja vaihdettiin uusiin.Voi jumala kun teki kipeetä.

Kolmantena varmaan nuo synnytykset pelkällä ilokaasulla.

1.Migreeni
2. sängyn pohjalevyn tippuminen varpaalle
3. poskionteloleikkaus

Lisäks on ollu synnytys ilman kivunlievitystä, munuaisissa hengaava pissatulehdus (munuainen tulehtuneena kanssa), umpparileikkaus, ruokamyrkytys jne, mutta migreenin voittanutta ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ehdottomasti pahin kipu: munuaisiin asti edennyt virtsatietulehdus.

Kakkosena: kurkkukipu nielurisaleikkauksen jälkeen.

Kolmosena: noroviruksen aikaiset vatsakivut.

Kaksi synnytystä eivät ole olleet kivuliaita.

Mulla on ollut 3 kertaa munuaisiin edennyt virtsatietulehdus ja mitään muuta oiretta ei ole ollut kuin kova kuume, on siinä ollut lääkäreillä ihmettelemistä :)

Mullakaan ei synnytys (se yksi, alatietä) pääse listalla sijoille ollenkaan. Se kipu oli laadultaan erilaista, tuli ja meni. Oikein siedettävää. Ohi menee kirkkaasti:
- viisaudenhampaan tulehtuminen ikeneen
- mikä tahansa palovamma, pienikin - ne koskee ihan hitosti ja inhottavasti
- päänsärky
Jopa tavalliset menkkakivut on mulla inhammat kuin synnytys oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ehdottomasti pahin kipu: munuaisiin asti edennyt virtsatietulehdus.

Kakkosena: kurkkukipu nielurisaleikkauksen jälkeen.

Kolmosena: noroviruksen aikaiset vatsakivut.

Kaksi synnytystä eivät ole olleet kivuliaita.

Mulla on ollut 3 kertaa munuaisiin edennyt virtsatietulehdus ja mitään muuta oiretta ei ole ollut kuin kova kuume, on siinä ollut lääkäreillä ihmettelemistä :)

Mulla taas ei ollut kuumetta, vaan tajuton kipu selässä, ihan kuin joku olisi sahannut mua moottorisahalla kahtia :|
Tulehdusarvot oli pilvissä, sain ensin antibioottia suoneen ja sen jälkeen vielä yli viikon piikkinä persaukseen kerran päivässä |O

Synnytykset x 2 luomuna varmaan pahimmat, mutta hyvänä kakkosena tulee, kun on käynyt pari kertaa polvilumpio pois paikaltaan; sitä tunnetta ei voi sanoin kuvailla. 2 viikon pääkipu on myös aika epämiellyttävää.

Rajut sappikivikohtaukset
Hammassärky
Migreenikohtaukset
Selkäkipu
ms-kivut
sektion jälkeen kun jouduin ekan kerran nousemaan ylös, huusin kivusta kun tuntui, että katkean haavan kohdalta
Näiden kaikkien rinnalla viisi synnytystä eivät ole olleet mitään

1. polvileikkauksen jälkeiset kivut (iso leikkaus ja jalka tulehtui sen jälkeen :x )

2. hammassärky jonka jälkeen päädyttiin juurihoitoon. Itse juurihoito meni loppupelissä aika pienillä kivuilla vaikka pelkäsin kuollakseni...

3. en keksi noiden kahden veroista, mutta varmaan joku migreeni

Synnytyksistä ei ole kokemusta, kaksi sektioa vain ja ne käytännössä kivuttomat.

1. katetri ja etenkin sen laitto virtsaputkeen (jotain ihan niin yököttävän kamalaa ettei voi edes sanoiksi pukea)
2. menkkakivut (todella kamalaa tuntui kuolemalta)
3. hammassärky (kamalaa, ihan hirvittävän kamalaa)

molemminpuolinen korvatulehdus (hui hirvitys)
iso munasarjakysta
hammaskipu

synnytyskivut tuntuneet hallittavilta jotenkin niin ne ei samassa sarjassa paini noiden kipujen kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
1. katetri ja etenkin sen laitto virtsaputkeen (jotain ihan niin yököttävän kamalaa ettei voi edes sanoiksi pukea)
2. menkkakivut (todella kamalaa tuntui kuolemalta)
3. hammassärky (kamalaa, ihan hirvittävän kamalaa)

Mulla on ms-taudin vuoksi ongelmia rakon tyhjennyksessä ja siksi mut on jouduttu kymmeniä kertoja katetroimaan. Mulle se ei ole enää kamalaa ollenkaan - onneksi - sillä siitä on tullut niin arkipäivää. Muistan kerran kun en ollut saanut pissattua moneen tuntiin ja rakko oli niin täynnä että oli tosi vaikea olla. Jouduin jostain syystä odottelemaan katetrointia ja kävelemään jalat ristissä, kupla otsassa ja paha maku suussa :( Mikä helpotuksen tunne katetroinnin jälkeen! Pissaa tuli reilusti yli kaksi litraa!

Yhteistyössä