Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

Voimia Kapsukka:cry: Mulla todettiin keskeytynyt keskenmeno varhaisultrassa heinäkuussa. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys joka ei onnistunut. Vuosin myös tyhjennys päivänä about 6 tuntia niin paljon että istuin sen ajan vessassa. Silti ei tyhjentynyt kaikki. No raskaustesti näytti plussaa vielä 4 viikkoa tyhjennyksen jälkeen niin menin taas yksityiselle kun muualle en päässyt. No oli siis jotain jäänyt ja tehtiin kaavinta 2.9. Joten koitan vaan sanoa että jos yhtään sellainen olo että jotain jäänyt niin koita päästä ultrattavaksi ettet joudu yhtä kauan odottaa uutta yritystä. Eli ohje mulle oli lääkkeellisen jälkeen ei tarvii odottaa. Kaavinnan jälkeen yhdet menkat. Ne menkat on nyt loppu puolella eli vihdoin päästään uuteen yritykseen heinäkuun jälkeen ja samoin toivon uutta raskautta pian, mutta en enää keskenmenoa. Pikku Kakkonen myös toiveissa:love:
 
Paljon voimia Kapsukka :cry:
Meillä oli ennen esikoista vuonna 2013 kkm ja tarinaasi lukiessani nousi omatkin muistot vahvana pintaan. Edelleen se keskeytynyt km tuntuu kaikista pahimmalta vaikka verrokkina on valitettavasti myös ihan tavallinen alkuraskauden keskenmeno. Me myös käytiin varhaisultrassa, oksensin lähes koko raskauden ja muistan vieläkin, miten hoin siellä np-ultrassa kerta toisensa jälkeen, että katso vielä kerran vaikka kätilö ja toinenkin ja lääkärikin oli katsonut jo monta kertaa.
Sairaalaan en halunnut silloin jäädä vaan halusin kotiin lääkkeiden kanssa. Mulla tyhjennys onnistui hyvin, mutta näin jälkikäteen ajateltuna luulen menettäneeni aika paljon verta siinä rytäkässä sillä olo oli kohtuuttoman heikko ja mm. pyörryin.

Paljon voimia teille. Jatkoraskautumisen suhteen suositeltiin odottamaan, että raskaustesti on negatiivinen mielellään yhdet kuukautiset, mutta painotettiin ettei se ole pakollista. Kkm:stä meillä meni viisi kuukautta, jonka jälkeen esikoinen ilmoitti olevansa tulossa.
 
Hei onko listapäivityksiä?
Jostain syystä en saa enää ilmoituksia tästä keskustelusta.

Täällä menee tasaisesti. Vielä toistaiseksi ollaan raskaana ja toivottavasti tilanne jatkuu samanlaisena. Voiskohan marraskuussa jo aloittaa uuden pinon (talvipino)? Tai vaikka aikaisemminkin? Mikäli olen raskaana vielä silloin, olisiko täällä halukkaita ylläpitämään listaa? Toki jos tänne takaisin joudun niin voin kyllä tätä jatkaa.

Fujin & 5+6
 
Hei onko listapäivityksiä?
Jostain syystä en saa enää ilmoituksia tästä keskustelusta.

Täällä menee tasaisesti. Vielä toistaiseksi ollaan raskaana ja toivottavasti tilanne jatkuu samanlaisena. Voiskohan marraskuussa jo aloittaa uuden pinon (talvipino)? Tai vaikka aikaisemminkin? Mikäli olen raskaana vielä silloin, olisiko täällä halukkaita ylläpitämään listaa? Toki jos tänne takaisin joudun niin voin kyllä tätä jatkaa.

Fujin & 5+6
No mut vois varmaan pistää tuonne elokuun plussanneisiin......

ninnananna 10+4:love:
 
Voimia Kapsukka:cry: Mulla todettiin keskeytynyt keskenmeno varhaisultrassa heinäkuussa. Tehtiin lääkkeellinen tyhjennys joka ei onnistunut. Vuosin myös tyhjennys päivänä about 6 tuntia niin paljon että istuin sen ajan vessassa. Silti ei tyhjentynyt kaikki. No raskaustesti näytti plussaa vielä 4 viikkoa tyhjennyksen jälkeen niin menin taas yksityiselle kun muualle en päässyt. No oli siis jotain jäänyt ja tehtiin kaavinta 2.9. Joten koitan vaan sanoa että jos yhtään sellainen olo että jotain jäänyt niin koita päästä ultrattavaksi ettet joudu yhtä kauan odottaa uutta yritystä. Eli ohje mulle oli lääkkeellisen jälkeen ei tarvii odottaa. Kaavinnan jälkeen yhdet menkat. Ne menkat on nyt loppu puolella eli vihdoin päästään uuteen yritykseen heinäkuun jälkeen ja samoin toivon uutta raskautta pian, mutta en enää keskenmenoa. Pikku Kakkonen myös toiveissa:love:
Tänään soittelin juurikin Jorviin tästä kun enään ei ole mitään vuotoa, eilen illalla supisteli kyllä kipeästi.. Sanoi että ihanteellinen tilanne jos mulla kohtu poistanut kaiken kerralla ja nuo eiliset supistelut sitten ollut jälkisupistuksia.. Käski soittaa uudestaa jos nousee kuume tai alavatsa jomottelee jatkuvasti, ohjeena tehdä raskaustesti 3vkon päästä ja tosiaan verikokeet vielä 1.11 mun vaatimuksesta,ei ultrata koska periaatteess ei ole vielä syytä epäillä että sinne mitään olisi jäänyt. Todella huonoa tää seuranta, tuntuisi että ultran tulisi kuulua rutiinin omaiseen jälkitarkastukseen eikä jättää jo muutenkin vaikeassa tilanteessa olevia pohtimaan yksin "onko tämä nyt onnistunut.."
Toivottavasti teillä tärppää pian <3
 
Paljon voimia Kapsukka :cry:
Meillä oli ennen esikoista vuonna 2013 kkm ja tarinaasi lukiessani nousi omatkin muistot vahvana pintaan. Edelleen se keskeytynyt km tuntuu kaikista pahimmalta vaikka verrokkina on valitettavasti myös ihan tavallinen alkuraskauden keskenmeno. Me myös käytiin varhaisultrassa, oksensin lähes koko raskauden ja muistan vieläkin, miten hoin siellä np-ultrassa kerta toisensa jälkeen, että katso vielä kerran vaikka kätilö ja toinenkin ja lääkärikin oli katsonut jo monta kertaa.
Sairaalaan en halunnut silloin jäädä vaan halusin kotiin lääkkeiden kanssa. Mulla tyhjennys onnistui hyvin, mutta näin jälkikäteen ajateltuna luulen menettäneeni aika paljon verta siinä rytäkässä sillä olo oli kohtuuttoman heikko ja mm. pyörryin.

Paljon voimia teille. Jatkoraskautumisen suhteen suositeltiin odottamaan, että raskaustesti on negatiivinen mielellään yhdet kuukautiset, mutta painotettiin ettei se ole pakollista. Kkm:stä meillä meni viisi kuukautta, jonka jälkeen esikoinen ilmoitti olevansa tulossa.
Kiitos paljon, lohduttaa kuulla muidenkin kokemuksia ja että niistä selvitty <3 Kyllä tässä itsekin tuntee että hemoglobiini tippunut, muutenkin taipumusta alhaiseen ja anemiaakin ollut. Joten tarkkana olen oloni kanssa..
Tässä kkm tuntuu pahalta se että sikiö on jäänyt kohtuun, ettei oma kroppa ole sitä sitten voinut poistaa.. Kyllä jää mieleen tuo kuva pienestä ultrataululla, kuvaa en pystynyt ottamaan mukaan.

Silti toivoa on että seuraava raskaus sitten onnistuisi vaikka sitä varmaan panikoi alun.. Ja olen tässä jo suunnitellut dopplerin ostot ja että käyn omakustanteisesti sitten useammin ultrassa. Kai
Hei onko listapäivityksiä?
Jostain syystä en saa enää ilmoituksia tästä keskustelusta.

Täällä menee tasaisesti. Vielä toistaiseksi ollaan raskaana ja toivottavasti tilanne jatkuu samanlaisena. Voiskohan marraskuussa jo aloittaa uuden pinon (talvipino)? Tai vaikka aikaisemminkin? Mikäli olen raskaana vielä silloin, olisiko täällä halukkaita ylläpitämään listaa? Toki jos tänne takaisin joudun niin voin kyllä tätä jatkaa.

Fujin & 5+6
Mut voisi varmaan lisätä tonne
Eli: kapsukka 24v, toiveissa toinen, kkm 10/16
 
Tänään soittelin juurikin Jorviin tästä kun enään ei ole mitään vuotoa, eilen illalla supisteli kyllä kipeästi.. Sanoi että ihanteellinen tilanne jos mulla kohtu poistanut kaiken kerralla ja nuo eiliset supistelut sitten ollut jälkisupistuksia.. Käski soittaa uudestaa jos nousee kuume tai alavatsa jomottelee jatkuvasti, ohjeena tehdä raskaustesti 3vkon päästä ja tosiaan verikokeet vielä 1.11 mun vaatimuksesta,ei ultrata koska periaatteess ei ole vielä syytä epäillä että sinne mitään olisi jäänyt. Todella huonoa tää seuranta, tuntuisi että ultran tulisi kuulua rutiinin omaiseen jälkitarkastukseen eikä jättää jo muutenkin vaikeassa tilanteessa olevia pohtimaan yksin "onko tämä nyt onnistunut.."
Toivottavasti teillä tärppää pian <3
Siis hoitohan on todella huonoa siis jälkihoito. Mäkin kävin sitten yksityisellä ultrassa kun ei julkinen puoli uskonut. Mulla oli 2 päivää ilman vuotoa ja sit alkoi pieni vuoto uudelleen mutta silti en päässyt julkiselle. Toivottavasti sinulla käy paremmin ja kaikki tyhjeni kerralla.
 
Kapsukka, voi ei, pahoittelut suuresta menetyksestä! Meillä on täällä ohjeistus uudesta raskaudesta, että 4 viikkoa keskenmenosta otetaan verikoe ja sitten jälkitarkastus, eli ehkäisyä on se aika käytetty. Juurikin sen takia että kohtu on varmasti tyhjentynyt eikä tarvi kaavintaa tms. ja sitten olen käynyt yksityisellä ultrassa että kaikki on ok.

Armadillo, onnea!!!

omaanapaa... ei tässä oikein tiedä miten olisi. toivoo että pieni jaksaa kasvaa ja pysyy mukana, mutta jotenkaan ei uskalla luottaa ja olla onnellinen kun syke yllätyksenä löytyikin. Olin jo hommannut tuuraajan sairaslomapäiville ja peruin ne kun en joutunutkaan tyhjennykseen, mutta nyt sitä jos taas miettii kun keskiviikkona ultrataan että lääkkeet sitten viikonlopulle joten ei tarvi olla töistä niin paljoa pois.. miksi sitä ei luota että menis hyvin, siksi kun on ne kaksi pettymystä alla.
 
Täällä ollaan taas :( Muutaman viikon ehdin yökkäillä ja sitten yks päivä ei tullutkaan huono-olo ja se oli siinä. Keskiviikkona alkoi vuoto raskausmateriaalien kera, nyt sitten odotellaan montako viikkoa tällä kertaa vuotaa. Kävin työterveydestä saikkua, en tuon keskenmenon takia vaan sain ihan kunnon hermoromahduksen torstaina (ilmeisesti seurausta km:sta), tais olla hieman patoutuneita tunteita... Sain ens viikolle ajan, että pääsen juttelemaan ja katsotaan mitä sitten.
Onnitteluja plussanneille ja voimia menetyksen kohdanneille.
 
Täällä ollaan taas :( Muutaman viikon ehdin yökkäillä ja sitten yks päivä ei tullutkaan huono-olo ja se oli siinä. Keskiviikkona alkoi vuoto raskausmateriaalien kera, nyt sitten odotellaan montako viikkoa tällä kertaa vuotaa. Kävin työterveydestä saikkua, en tuon keskenmenon takia vaan sain ihan kunnon hermoromahduksen torstaina (ilmeisesti seurausta km:sta), tais olla hieman patoutuneita tunteita... Sain ens viikolle ajan, että pääsen juttelemaan ja katsotaan mitä sitten.
Onnitteluja plussanneille ja voimia menetyksen kohdanneille.
Eikä! Olen tosi pahoillani! En löydä sanoja. Voimia!
 
Täällä ollaan taas :( Muutaman viikon ehdin yökkäillä ja sitten yks päivä ei tullutkaan huono-olo ja se oli siinä. Keskiviikkona alkoi vuoto raskausmateriaalien kera, nyt sitten odotellaan montako viikkoa tällä kertaa vuotaa. Kävin työterveydestä saikkua, en tuon keskenmenon takia vaan sain ihan kunnon hermoromahduksen torstaina (ilmeisesti seurausta km:sta), tais olla hieman patoutuneita tunteita... Sain ens viikolle ajan, että pääsen juttelemaan ja katsotaan mitä sitten.
Onnitteluja plussanneille ja voimia menetyksen kohdanneille.
Voi ei! Jättimäinen halaus ja paljon voimia.
 
Täällä ollaan taas :( Muutaman viikon ehdin yökkäillä ja sitten yks päivä ei tullutkaan huono-olo ja se oli siinä. Keskiviikkona alkoi vuoto raskausmateriaalien kera, nyt sitten odotellaan montako viikkoa tällä kertaa vuotaa. Kävin työterveydestä saikkua, en tuon keskenmenon takia vaan sain ihan kunnon hermoromahduksen torstaina (ilmeisesti seurausta km:sta), tais olla hieman patoutuneita tunteita... Sain ens viikolle ajan, että pääsen juttelemaan ja katsotaan mitä sitten.
Onnitteluja plussanneille ja voimia menetyksen kohdanneille.
Voi kurja! Olen pahoillani, että näin piti käydä. Todella tiedän, miltä nämä keskenmenot tuntuvat henkisesti.. Selvisin viimeisimmästä aika vähällä, mutta jostain syystä nyt on vaikeaa, kun alkaa olla vuosi siitä kun aloitettiin yritys. Kiukuttaa ja välillä itkettää. Ehkä joku keskusteluapu olisi paikallaan minullekin.. Tsemppiä toipumiseen!
 
Kapsukka ja sanzzes Todella surullista. :( Voimia teille molemmille!

Keskenmenot voi olla ihan oikeasti todella raskaita henkisesti. Minulla varsinkin tuo toinen keskenmeno pisti jarrut päälle kokonaan. Olin jotenkin ajatellut, että hyvin menevä raskaus "korjaisi" sen aiemman keskenmenon aiheuttamat olotilan. Kun se toinenkin keskenmeno sitten todettiin ihan samalla tavalla ultrassa kuin se ensimmäinenkin, tapahtui kyllä kunnon romahdus ja samalla kaikki vanhatkin jutut vyöryi päälle. Olin pitkään sairaslomalla ja käyn psykologilla edelleen kerran viikossa. Viimeisimmästä keskenmenosta siis on nyt aikaa 7 kuukautta. Ja julkisen kautta en tosiaan ole saanut mitään apua, kaikki jälkihoito on ollut yksityisellä ja "henkinen hoito" työterveyshuollon puolesta.

Meillä yritys alkoi 12/2014, eli kohta tulee kaksi vuotta täyteen. Kyllähän tässä väkisinkin alkaa miettiä, saadaanko me lasta ollenkaan. Toisaalta ei olla näin väliinputoajina ("vasta" kaksi keskenmenoa eikä kokonaista vuotta yritystä km jälkeen) vielä minkään hoidon piirissä, eli apukeinojakin varmaan löytyy.
 
Kapsukka ja sanzzes Todella surullista. :( Voimia teille molemmille!

Keskenmenot voi olla ihan oikeasti todella raskaita henkisesti. Minulla varsinkin tuo toinen keskenmeno pisti jarrut päälle kokonaan. Olin jotenkin ajatellut, että hyvin menevä raskaus "korjaisi" sen aiemman keskenmenon aiheuttamat olotilan. Kun se toinenkin keskenmeno sitten todettiin ihan samalla tavalla ultrassa kuin se ensimmäinenkin, tapahtui kyllä kunnon romahdus ja samalla kaikki vanhatkin jutut vyöryi päälle. Olin pitkään sairaslomalla ja käyn psykologilla edelleen kerran viikossa. Viimeisimmästä keskenmenosta siis on nyt aikaa 7 kuukautta. Ja julkisen kautta en tosiaan ole saanut mitään apua, kaikki jälkihoito on ollut yksityisellä ja "henkinen hoito" työterveyshuollon puolesta.

Meillä yritys alkoi 12/2014, eli kohta tulee kaksi vuotta täyteen. Kyllähän tässä väkisinkin alkaa miettiä, saadaanko me lasta ollenkaan. Toisaalta ei olla näin väliinputoajina ("vasta" kaksi keskenmenoa eikä kokonaista vuotta yritystä km jälkeen) vielä minkään hoidon piirissä, eli apukeinojakin varmaan löytyy.
Pitäisi varmaan itsekin hakea apua työterveyshuollon kautta. Julkisella puolella ei henkistä puolta huomioida mitenkään. Minulle ensimmäinen keskenmeno oli kamala, toinen ja kolmas menivät vähemmällä surulla, mutta nyt huomaan surevani niitä kaikkia yhtäaikaisesti ja samalla vielä suuren äitiäni, joka sairastaa etenevää sairautta.. Kai nämä surut voivat tulla tällaisena könttänä kaikki.
 
Voi ei Kapsukka ja sanzzes :cry: paljon voimia molemmille jatkoon!

@misu74 Tsemppiä ultraan! Toivotaan, että siellä olisi yhä pienellä vahva syke (y)

Me palauduttiin eilen reissusta ja tein kotiin tullessa pc:n. Selkeä viiva siihen tuli, mutta aika hailakka oli vielä. Mutta ei varmaan vielä näillä päivillä tarvii vahvaa viivaa tullakkaan ja silti kaikki vois olla hyvin? Eilen siis dpo 11-12 ja kp 26/24-28. Kierto on tosin viimeksi kesäkuussa ollut 28 päivää, edelliset kierrot on olleet lyhyempiä. Jännittää, että jos ne menkat sieltä vielä kuitenkin alkaa ja jää kemialliseksi tämä. Menkkoja normaalisti edeltävä tuhruttelu ja jomottelu ei ole kuitenkaan onneksi tänne vielä rantautunut, jospa pysyisikin poissa!
 
Kapsukka ja sanzzes Todella surullista. :( Voimia teille molemmille!

Keskenmenot voi olla ihan oikeasti todella raskaita henkisesti. Minulla varsinkin tuo toinen keskenmeno pisti jarrut päälle kokonaan. Olin jotenkin ajatellut, että hyvin menevä raskaus "korjaisi" sen aiemman keskenmenon aiheuttamat olotilan. Kun se toinenkin keskenmeno sitten todettiin ihan samalla tavalla ultrassa kuin se ensimmäinenkin, tapahtui kyllä kunnon romahdus ja samalla kaikki vanhatkin jutut vyöryi päälle. Olin pitkään sairaslomalla ja käyn psykologilla edelleen kerran viikossa. Viimeisimmästä keskenmenosta siis on nyt aikaa 7 kuukautta. Ja julkisen kautta en tosiaan ole saanut mitään apua, kaikki jälkihoito on ollut yksityisellä ja "henkinen hoito" työterveyshuollon puolesta.

Meillä yritys alkoi 12/2014, eli kohta tulee kaksi vuotta täyteen. Kyllähän tässä väkisinkin alkaa miettiä, saadaanko me lasta ollenkaan. Toisaalta ei olla näin väliinputoajina ("vasta" kaksi keskenmenoa eikä kokonaista vuotta yritystä km jälkeen) vielä minkään hoidon piirissä, eli apukeinojakin varmaan löytyy.
Hirveästi voimia yritykseen.
Pitäisi varmaan itsekin hakea apua työterveyshuollon kautta. Julkisella puolella ei henkistä puolta huomioida mitenkään. Minulle ensimmäinen keskenmeno oli kamala, toinen ja kolmas menivät vähemmällä surulla, mutta nyt huomaan surevani niitä kaikkia yhtäaikaisesti ja samalla vielä suuren äitiäni, joka sairastaa etenevää sairautta.. Kai nämä surut voivat tulla tällaisena könttänä kaikki.
Itselläni on sama että tämä vuosi on ollut todella raskas isäni kuoli joulun jälkeen yhtäkkisesti ja nyt tämä keskenmeno. Niin se taitaa olla että kaikki paska kasaantuu aina samankertaisesti. En voi sanoa kuin älyttömästi voimaa ja vahvuutta sinulle noiden vastoinkäymisten kanssa ja kannattaa hakea apua jos siltä tuntuu, vaikka raskasta se on kun itse pitää olla tosi aktiivinen ja vaativa.. Itselläni olisi lääkärintodistus jolla voisin hakea kelanterapiaa vaan terapeutin etsintä tällähetkellä ihan ylivoimaista.
 
Täällä ollaa vkl rampattu päivystyksessä, eka sain antibiootit vti. Ei olo lähteny helpottaa vaa tulehusarvot nous vaa ja olo huononi ja kuume nous 39. Eilen sain sit varmuuden että kohtutulehdusha se on päässy kehittyy, antibioottitipassa olin eilen ja kohta pitä lähteä uuestaa otattaa crp ja tippaan.. Jos ei näillä lähe parantuu nii sit kaavintaan, toivon että siltä välttyisi, onneksi hyvää hoitoa olen saanut ja minut otettiin tosissaan kun sairaalaan soittelin oloistani.. Hoitus ny tää fyysinen puoli nii vois keskittyä toho henkisee toipumisee.
 
Täällä ollaa vkl rampattu päivystyksessä, eka sain antibiootit vti. Ei olo lähteny helpottaa vaa tulehusarvot nous vaa ja olo huononi ja kuume nous 39. Eilen sain sit varmuuden että kohtutulehdusha se on päässy kehittyy, antibioottitipassa olin eilen ja kohta pitä lähteä uuestaa otattaa crp ja tippaan.. Jos ei näillä lähe parantuu nii sit kaavintaan, toivon että siltä välttyisi, onneksi hyvää hoitoa olen saanut ja minut otettiin tosissaan kun sairaalaan soittelin oloistani.. Hoitus ny tää fyysinen puoli nii vois keskittyä toho henkisee toipumisee.
Voi ei, tosi harmillista että tuohon vielä jouduit. Toivotaan että tuo nyt auttais ettei siihen kaavintaan joutuis.

Kun tuli ensimmäinen keskenmeno sain sairaalasta monia puhelinnumeroita mihin voi soittaa tai tarpeen mukaan kävellä vain suoraan psykiatriselle juttelemaan. Kun soitin neuvolaan peruakseni seuraavan aikani pyysi terkkari luokseen ja menin sinne tyyliin muutaman tunnin päästä ja sanoi että voin tulla niin usein juttelemaan kun tarvitsee. Silloin se tuntui lähes maailmanlopulta, olin suuren kriisin kokenut muutaman vuoden aiemmin jolloin elämääni jäi tyyliin ystävät, suku ja työ, silloin tarvitsin ammattiapua. nyt jäi sentäs mies, koira ja koti vielä lisäksi, eli ei ollut NIIN hirveää. Olin sairaslomalla viikon.
Toisesta keskenmenosta juttelin puhelimessa neuvolan terkkarin kanssa ja enemmän sain sitä parasta vertaistukea täällä palstalla. Ja kun on kokenut vaikka mitä, niin täytyy vain todeta että kun niistä pääsee "yli" niin ne vaan vahvistaa ja eteenpäin mennään, asiat täytyy vain käsitellä ettei ne joskus tule kummitelemaan.

Katsotaan miten nyt käy, en ole vieläkään kovinkaan positiivisella meiningillä, huomenna ultra ja olen jo katsonut päivät milloin tyhjennyksen voisin tehdä eli saisin tuuraajan töihin. Että ei kovin luottavainen mieli ole... huomenna ollaan taas viisaampia.
 
Annenna: varovaiset onnittelut! Toivotaan, että pieni tarraa kiinni kunnolla!
Yhdyn tosiaan tuohon, että kaikki paska kasautuu juuri samaan hetkeen. Kapsukan kanssa samoilla mennään, isäni kuoli yllättäin kesällä, minkä perään sitten sainkin sen keskenmenon. Ja tosiaan huonoa on jälkihoito noissa keskenmenoissa. Kävin neuvolassa juttelemassa kun km:stä oli kulunut lähes 2kk ja edelleen oli alaselkäkipuja ja omituisia vuotoa (soitin myös äippäpolille ku epäilin tulehdusta). Neuvolassa todettiin vaan että ihan on normaalia. Sit menin yksityiselle, yksi kierto teroluteilla jonka jälkeen tuli normaali kk-vuoto (ensimmäinen km:n jälkeen!) Ja nyt sitten eka kierto, joka tuntunut normaalille, ei sivukipuja, ovistuntemukset oli normaalin kierron mukaan eikä välivuotoja ja tosiaan km:stä nyt huomenna tasan 3kk! Olis voinu tuon terojen avulla tehdyn tasauksen tehdä jo aiemminkin, mutta ehei...

Kapsukalle hurjasti tsemppiä ja jaksamista! On niin henkisesti raskasta aikaa. Aikahan siihen auttaa parhaiten, mutta vaikeaa se on. Mulla menee kyllä niin, että loppukierrot on olleet tosi vaikeita aikoja (hormonit heittää ja pms iskee) ja sillon menee ihan itkuksi kokonaan (edelleen). Menkkojen jälkeen on aina helpompi hengittää.

Onko teillä muilla km:n kokeneilla miehet miten mukana yrityksessä? Mun mieltä painaa tosiaan vielä se, että mies on 'tulee kun on tullakseen' -linjalla. Sit menee helposti tärppipäivät ohi, kun just sillon sen ei tee mieli tai on ns. kiireitä. Itse haluisin yrittää hyödyntää tosiaan nuo muutamat päivät kuukaudesta, mutta ei sitä oikein miestä voi painostaakaan. Hänen mielestään vauva tulee sitten kun on oikea aika ja yrittämällä ei ruettais yrittää.
 
  • Tykkää
Reactions: Annenna
Tässä sitä nyt jännäillään 4-6 päivää menkojen alkuun. Tuntemuksena on vatsan turvottelu ja kipristely..rintoja turvottaa myös.. Harmillista, että kuukautisten tulo ja raskaus aiheuttaa miltei samanlaiset oireet. Tältä se tuntui ennen tuulimuna plussaa. .Olin silloin varma et kuukautiset alkaa.
 
Tässä sitä nyt jännäillään 4-6 päivää menkojen alkuun. Tuntemuksena on vatsan turvottelu ja kipristely..rintoja turvottaa myös.. Harmillista, että kuukautisten tulo ja raskaus aiheuttaa miltei samanlaiset oireet. Tältä se tuntui ennen tuulimuna plussaa. .Olin silloin varma et kuukautiset alkaa.
Toivottavasti nämä olis nyt sitten raskausoireita Pidetään peukut pystyssä!
 
Tässä sitä nyt jännäillään 4-6 päivää menkojen alkuun. Tuntemuksena on vatsan turvottelu ja kipristely..rintoja turvottaa myös.. Harmillista, että kuukautisten tulo ja raskaus aiheuttaa miltei samanlaiset oireet. Tältä se tuntui ennen tuulimuna plussaa. .Olin silloin varma et kuukautiset alkaa.
Hyvälle kuulostaa, toivotaan että olisi raskausoireita ja saisit viikon päästä plussan testiin!
 

Yhteistyössä