Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

Tsemppiä Misu74! Minullakin yksi tuulimuna keskenmenojen lisäksi. Tiedän niin tunteen. Petetty olo, kuin olisi matto viety alta. Mulla oli tuulimunassa kovat raskausoireet. Keskenmenoissa vähäisemmät. Nyt odottelen menkkoja. Raskaustesti oli nega, nyt dpo 11. Tässä kuussa tulee vuosi ehkäisyn lopettamisesta. Saldona vain kolme keskenmenoa. :cry: Saadaankohan me ikinä sitä niin kovasti toivottua pientä..

Toipumista myös Tukutukulle! Hyvä, että kaavinta sujui hyvin.
 
Kiitos kaikille tsempeistä. Jotenkin tuntuu niin tyhjältä...raskausoireet hälvenee entisestään, vai olinko kuvitellut niitä kuitenkin, tuliko alavatsajomotus kuitenkin stressistä eikä raskaudesta? Haluaisi vain saada tyhjennyksen hoidettua ja mennä taas eteenpäin.

Tukutuku, samat kuviot sinulla, paitsi meillä yritystä on vähemmän vasta vuosi. Miksi sinulle tehtiin kaavinta? eikö lääkkeillä tyhjene kokonaan? Miulla on lääkkeet aina hoitanut tyhjennyksen, toivotaan sitä nytkin. Joko sait läheetten tutkimuksiin?
Jutska, kun on kolme keskenmenoa takana ni joko alkavat tutkimaan?
 
Kiitos kaikille tsempeistä. Jotenkin tuntuu niin tyhjältä...raskausoireet hälvenee entisestään, vai olinko kuvitellut niitä kuitenkin, tuliko alavatsajomotus kuitenkin stressistä eikä raskaudesta? Haluaisi vain saada tyhjennyksen hoidettua ja mennä taas eteenpäin.

Tukutuku, samat kuviot sinulla, paitsi meillä yritystä on vähemmän vasta vuosi. Miksi sinulle tehtiin kaavinta? eikö lääkkeillä tyhjene kokonaan? Miulla on lääkkeet aina hoitanut tyhjennyksen, toivotaan sitä nytkin. Joko sait läheetten tutkimuksiin?
Jutska, kun on kolme keskenmenoa takana ni joko alkavat tutkimaan?
Kyllä alkoivat. Itse piti Kyllä vaatia lähete naisten polille tutkimuksiin, mutta sinne pääsin nopeasti kyllä. Menkkojen jälkeen otetaan kilpirauhasarvot sekä prolaktiini. Hyytymistekijät voidaan tutkia, kun edellisestä raskaudesta on kulunut 3 kuukautta. Epäilen tosin ettei näistä tutkimuksista mitään selviä, mutta hyvä ne on silti tutkia.
 
No täs nyt on odoteltu niitä tärppipäiviä..Ja tietenkin just silloin kun alkais olla hyvät päivät..Pitää kehitellä riitaa..Arvatkaa vaan tekikö siinä mieli harrastaa seksiä
No tosin voihan se olla et ovulaatio on vähän myöhemmin..vaikea laskea päiviä kun oli alkuun se tuhruvuoto. . no jää nähtäväksi..
 
Pahoittelut menetyksen kohdanneille. :(Olen itse taustaillut kun meillä ollaan sairasteltu. Menkat ei oo vieläkään alkaneet km jälkeen. Oon testaillut jo kolme kertaa, mutta täysin negoja. Samanlaisia kummia unia oon nähnyt kun km raskauden alussa ja herken jo ehdin innostua, mutta ei. Ärsyttää kun kierto ja hormoonit on ihan sekaisin. Ei mitään käsitystä missä mennään. Yritetty on mutta epäilen että ei oo ollut ees ovista. Masentaa.

Joku täällä oliko Jutska ? kyseli ASA tukihoidosta raskaudessa. Itse kuulun tähän porukkaa. Mun elävät lapset on syntyneet ASAn avulla. Ja niissä missä ei oo ollu niin keskenmeni. Kuten nyt tää viimeinen. Unohdin (en tajua miten oon ollut niin tyhmä ja hajamielinen) aloittaa ne plussasta. Ja kesken meni. Mulla on niin paksu veri että syön myös kalaöljyä 2-3 x määrän pvä. Hemoglobiini on miesten luokkaa. :eek: Annostuksella 50-100 mg pvä plussasta loppuraskauteen. Suosittelen kokeilemaan.

Mulla on taustalla useita km ja jos tuun raskaaksi niin näin tilastollisesti taitaa olla 30 % mahdollisuus että jatkuu loppuun saakka. Mutta luovuttaa ei saa! Voimia kaikille. Kyllä me kaikki plussataan taas.

Ps. Onnittelut myös plussanneille. Ja paljon tsemppiä raskauteen. <3​
 
  • Tykkää
Reactions: Jutska
Kiitos kaikille tsempeistä. Jotenkin tuntuu niin tyhjältä...raskausoireet hälvenee entisestään, vai olinko kuvitellut niitä kuitenkin, tuliko alavatsajomotus kuitenkin stressistä eikä raskaudesta? Haluaisi vain saada tyhjennyksen hoidettua ja mennä taas eteenpäin.

Tukutuku, samat kuviot sinulla, paitsi meillä yritystä on vähemmän vasta vuosi. Miksi sinulle tehtiin kaavinta? eikö lääkkeillä tyhjene kokonaan? Miulla on lääkkeet aina hoitanut tyhjennyksen, toivotaan sitä nytkin. Joko sait läheetten tutkimuksiin?
Jutska, kun on kolme keskenmenoa takana ni joko alkavat tutkimaan?
Mulla lääkkeillä ei tyhjenee kokonaan vaan sitä joutuu monesti toistamaan ja viime kkm.ssa sekään ei auttanut vaan piti kohdun tähystyksessä ottaa rippeet pois. Siksi tällä kertaa tarjottiin kaavinta ja siihen tartuin. Onneksi koska se meni hyvin ja vuoto ollut niukkaa.

Kysymys niille joille kaavinta on tehty niin kauanko vuoto on kestänyt teillä? Milloin olette uskaltaneet aloittaa uudestaan seksielämän? Mulla vuoto kovin niukkaa ja mietin onko seksistä haittaa mutta sitten pelkään kohtutulehdusta ja siksi himmailen vaikka toki kaavinnasta ei ole kuin vasta pari päivää..

Mulla alkoi myös tutkimukset toistuvien keskenmenojen vuoksi. Klinikka hoiti onneksi kaikki nämä asiat eikä mun tarvinnut tehdä mitään, toisaalta olen lapsettomuushoidoissa niin ehkä siksi asiat hoituvat helpommin. 3kk täytyy odotella että saadaan hyytymistekikät yms tutkittua että tammikuun puolelle menee ennen kuin jatketaan lapsettomuushoitoja.. Eli mä taustailen vaan tässä..
 
Pahoittelut menetyksen kohdanneille. :(Olen itse taustaillut kun meillä ollaan sairasteltu. Menkat ei oo vieläkään alkaneet km jälkeen. Oon testaillut jo kolme kertaa, mutta täysin negoja. Samanlaisia kummia unia oon nähnyt kun km raskauden alussa ja herken jo ehdin innostua, mutta ei. Ärsyttää kun kierto ja hormoonit on ihan sekaisin. Ei mitään käsitystä missä mennään. Yritetty on mutta epäilen että ei oo ollut ees ovista. Masentaa.

Joku täällä oliko Jutska ? kyseli ASA tukihoidosta raskaudessa. Itse kuulun tähän porukkaa. Mun elävät lapset on syntyneet ASAn avulla. Ja niissä missä ei oo ollu niin keskenmeni. Kuten nyt tää viimeinen. Unohdin (en tajua miten oon ollut niin tyhmä ja hajamielinen) aloittaa ne plussasta. Ja kesken meni. Mulla on niin paksu veri että syön myös kalaöljyä 2-3 x määrän pvä. Hemoglobiini on miesten luokkaa. :eek: Annostuksella 50-100 mg pvä plussasta loppuraskauteen. Suosittelen kokeilemaan.

Mulla on taustalla useita km ja jos tuun raskaaksi niin näin tilastollisesti taitaa olla 30 % mahdollisuus että jatkuu loppuun saakka. Mutta luovuttaa ei saa! Voimia kaikille. Kyllä me kaikki plussataan taas.

Ps. Onnittelut myös plussanneille. Ja paljon tsemppiä raskauteen. <3​
Minullakin on aina ollut hemoglobiini korkea. Minkälaisella annoksella syöt aina raskauksissa alkaessa verta ohentavia lääkkeitä ja mitä lääkettä?
 
Täällä ollaan ihan o_O
maanantaina kävin siis yksityisellä gynellä. 7+0, tuulimuna ja lähete keskussairaalaan. menin sinne tänään, olin jo suunnitellut että pyydän tyhjennyslääkkeet viikonlopulle että töissä ei tarvi niin paljoa säätää. itkut itkin tästä keskenmenosta maanantaina. ja mitäs hittoo, sieltä löytyi sikiö ja syke!!!! :eek: ei oo vielä yli 7 viikkoa vaan jotain 6. (meni ihan ohi se koko kun olin aivan äimänkäkenä) viikon päästä uusi ultra. tää on jotenkin niin hämärää... mutta pelottavat ajat jatkuu siis vieläkin.
 
Täällä ollaan ihan o_O
maanantaina kävin siis yksityisellä gynellä. 7+0, tuulimuna ja lähete keskussairaalaan. menin sinne tänään, olin jo suunnitellut että pyydän tyhjennyslääkkeet viikonlopulle että töissä ei tarvi niin paljoa säätää. itkut itkin tästä keskenmenosta maanantaina. ja mitäs hittoo, sieltä löytyi sikiö ja syke!!!! :eek: ei oo vielä yli 7 viikkoa vaan jotain 6. (meni ihan ohi se koko kun olin aivan äimänkäkenä) viikon päästä uusi ultra. tää on jotenkin niin hämärää... mutta pelottavat ajat jatkuu siis vieläkin.
Misu apua!!!!!! Ei voi olla totta!!! Ihan itku tuli, kun eläydyin tilanteeseen.

Voi että, toivon todella että kaikki olisi hyvin.

Te joilla on hemoglobiini ollut korkea, niin paljonko se on ollut? Mulla siis oli 154 elokuun alussa. Tänään 10+0 ja viime viikolla se oli 134 tms. Asiaan ei ole puututtu, mutta mitä se korkea hemoglobiini tekee?
 
Täällä ollaan ihan o_O
maanantaina kävin siis yksityisellä gynellä. 7+0, tuulimuna ja lähete keskussairaalaan. menin sinne tänään, olin jo suunnitellut että pyydän tyhjennyslääkkeet viikonlopulle että töissä ei tarvi niin paljoa säätää. itkut itkin tästä keskenmenosta maanantaina. ja mitäs hittoo, sieltä löytyi sikiö ja syke!!!! :eek: ei oo vielä yli 7 viikkoa vaan jotain 6. (meni ihan ohi se koko kun olin aivan äimänkäkenä) viikon päästä uusi ultra. tää on jotenkin niin hämärää... mutta pelottavat ajat jatkuu siis vieläkin.
Mahtavaa! Onnea onnea kovasti! Ihanaa että kerrankin käy näin ja tulee näin ihania uutisia! Pidän peukkuja että viikon päästä edelleen vauva voi hyvin ja sydän sykkii täysillä:love::love:
 
Misu74 vitsit mikä tilanne, ja miten ihanaa, että sikiö ja syke löytyivät :love:

Oon tässä synkistellyt oikein huolella koko tämän kierron, ettei meille koskaan tuu vauvaa. Mutta edellisiltana alkoi aika kunnolla vihloa tissit ja samoin eilen koko päivän, oli pakko tehdä iltapäivällä testi vaikka vasta dpo9, mutta PLUSSA sieltä tuli ja ihmeellisen vahva näille päiville. Jotenkin on tosi vahva olo tästä plussasta, se on vahvempi ja oireita on enemmän nyt jo kuin kemiallisissa, esim. tissit eivät ole vielä koskaan kipeytyneet... :love:
Tässä kuva tämänaamuisesta, mutta eilisiltainen oli aika samanlainen.
http://aijaa.com/dD8o44
 
Ajattelin et se otollisin aika meni ohi ja sorruin sit ostaa ovistestin..joka näytti viivoja eiliselle ja tänäänkin. En noista testeistä oikeen mitään tiedä..Joten. .Näyttääkö tuo positiivista vain kun ovulaatio on alkamassa vai myös hetken aikaa siitä kun munasolun on jo irronnut? Tyhmiä kysymyksiä...mut täällähän on testaamisen ammattilaisia vastailemassa
 
Misu74 vitsit mikä tilanne, ja miten ihanaa, että sikiö ja syke löytyivät :love:

Oon tässä synkistellyt oikein huolella koko tämän kierron, ettei meille koskaan tuu vauvaa. Mutta edellisiltana alkoi aika kunnolla vihloa tissit ja samoin eilen koko päivän, oli pakko tehdä iltapäivällä testi vaikka vasta dpo9, mutta PLUSSA sieltä tuli ja ihmeellisen vahva näille päiville. Jotenkin on tosi vahva olo tästä plussasta, se on vahvempi ja oireita on enemmän nyt jo kuin kemiallisissa, esim. tissit eivät ole vielä koskaan kipeytyneet... :love:
Tässä kuva tämänaamuisesta, mutta eilisiltainen oli aika samanlainen.
http://aijaa.com/dD8o44
Onnea onnea Armadillo!
 
  • Tykkää
Reactions: Armadillo
Misu: Onnea! Toivotaan, että seuraavassakin ultrassa tulee hyviä uutisia! :)

Armadillolle myös plussaonnittelut!

MirriX: Ovistesti voi näyttää plussaa useamman päivän. Se eka plussa on kuitenkin se, mistä oviksen ajankohta lasketaan. Mulla näyttää ainakin kaksi päivää selkeää plussaa.

ON: Tänään koitti kp1 muutaman päivän tiputtelun jälkeen. Eli oviksen jälkeen ehti olla vain 5 täysin vuodotonta päivää ja luteaalivaihe oli huimat 8pv. En tiedä oliko ovuloimaton kierto vai mitä tapahtui, kun lämmötkään ei nousseet kovin korkealle eikä oviksen aikoihin ollut mitään tuntemuksia niin kuin yleensä. Nyt viimeisimmän keskenmenon jälkeen suunnilleen joka toinen kierto on ollut "normaali" ja joka toinen tavalla tai toisella outo. Viime kierrossa kaikki verikokeet oli kunnossa, mutta luteaalivaihehan mulla on normaalistikin ollut vaan n. 10pv. Mitähän tässä nyt sitten seuraavaksi keksisi? Oliko täällä joku käynyt julkisella puolella missään tutkimuksissa? Hakeudutaanko sinne ihan vaan terveyskeskuslääkärin kautta ja yrittääkö ne ensin hoitaa omalla terveysasemalla vai ohjataanko suoraan jonnekin erikoislääkäreille? Ja onko kenelläkään kokemusta tuosta, että luteaalivaiheen pituus vaihtelee? Mistä se voi johtua?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Armadillo
Onnea Armadillo! Toivotaan että kaikki menis hyvin nyt! Antaa kyllä toivoa kun tulee näitä plussia täällä :) Jos sitä itsekin sitten joku nätti päivä!
MirriX Mulla oli viime kierrossa ovisplussa testissä 3 päivää. En tiedä millon ovis oli. Tuntemukset oviksesta oli ekana päivänä ku plussa tuli testiin, mut limoja ei oikeestaan ollenkaan. Muutenkin sillo ovistuntemukset tuli lähes samaan aikaan ku menkkojen vuoto loppu.
 
  • Tykkää
Reactions: Armadillo
Misu: Onnea! Toivotaan, että seuraavassakin ultrassa tulee hyviä uutisia! :)

Armadillolle myös plussaonnittelut!

MirriX: Ovistesti voi näyttää plussaa useamman päivän. Se eka plussa on kuitenkin se, mistä oviksen ajankohta lasketaan. Mulla näyttää ainakin kaksi päivää selkeää plussaa.

ON: Tänään koitti kp1 muutaman päivän tiputtelun jälkeen. Eli oviksen jälkeen ehti olla vain 5 täysin vuodotonta päivää ja luteaalivaihe oli huimat 8pv. En tiedä oliko ovuloimaton kierto vai mitä tapahtui, kun lämmötkään ei nousseet kovin korkealle eikä oviksen aikoihin ollut mitään tuntemuksia niin kuin yleensä. Nyt viimeisimmän keskenmenon jälkeen suunnilleen joka toinen kierto on ollut "normaali" ja joka toinen tavalla tai toisella outo. Viime kierrossa kaikki verikokeet oli kunnossa, mutta luteaalivaihehan mulla on normaalistikin ollut vaan n. 10pv. Mitähän tässä nyt sitten seuraavaksi keksisi? Oliko täällä joku käynyt julkisella puolella missään tutkimuksissa? Hakeudutaanko sinne ihan vaan terveyskeskuslääkärin kautta ja yrittääkö ne ensin hoitaa omalla terveysasemalla vai ohjataanko suoraan jonnekin erikoislääkäreille? Ja onko kenelläkään kokemusta tuosta, että luteaalivaiheen pituus vaihtelee? Mistä se voi johtua?
Mää hakeuduin kahden km:n jälkeen julkiselle puolelle hoitoihin. Sain ajan tk-lääkärille, joka tutki alapään, että kaikki on ok siltä osin mitä hän osaa tutkia. Laittoi lähetteet verikokeisiin, joissa tutkittiin yhtä sun toista.

Kokeet olivat ok, joten laittoi lähetteen isomman kaupungin äitiyspolille, jossa hoidetaan lapsettomuuksia. Sain sinne ajan parin kuukauden päähän, mutta se muuttui tavalliseksi ultraksi kun ehdin raskautua. Tuoltä käynniltä lääkäri kirjasi papereihin, että jos vielä tulee km, niin käynnistetään tarkemmat tutkimukset.
 
Lääkäri soittelee huomenna verikokeiden tuloksista, saas nähdä minkä diagnoosin saan.. kilppari lääkitystä ei ainakaan aloteta.. en oo kyllä ihan varma et onko mulla sitten pco:ta kun lh hormoni oli aika matala ja oon käsittänyt että pco potilailla tuo olisi korkea kokoajan..mutta katsotaan :) oviksesta en oo edelleenkään varma et tapahtuiko sitä.. no mutta testailen raskautta kuitenkin joka tapauksessa ens viikon lopussa.. @Armadillo onnea!!
 
  • Tykkää
Reactions: Armadillo
Kiitos teille kaikille ihanille naisille vertaistuesta, joka on ollut ihan korvaamatonta! Mä siirryn nyt odottavien puolella ja toivottavasti pystyn siellä. Toivon ihan hirmuisesti näkeväni teidät kaikki siellä pian myös :love: Hcg nousee kohisten ja viiva vahvistuu niin hurjasti, että alkoi ihan pelottaa josko siellä on kaksoset. :ROFLMAO:
http://aijaa.com/z4O3Ou
 
@misu74 WAU! Onnea :love: toivottavasti seuraavassakin ultrassa kaikki on mallillaan ja saatte pienen nyt syliin asti.

@Armadillo Paljon onnea! :love:

Tsempit uuteen kiertoon joutuneille!

Täällä oli tänään testi aamu. PC näytti jonkun ihan olemattoman viivan. Olin aika varma, että kuvittelen sen siihen. Hetken mielijohteesta uitin kuitenkin diginkin ja sieltä tuli raskaana 1-2 :love: pelottaa, jännittää.. en oikein uskalla riemuita vielä. Katotaan päivä kerrallaan, josko tällä kertaa tämä onnistuisi.
 
Hei
Täällä eilen np ultrassa todettu keskenmeno.. Kehitys loppunut 9+4 eli olin kantanut kolmeviikkoa menehtynyttä pientä sisälläni.. Eilen sitten tein kotona lääkkeellisen tyhjennyksen.

Olo on tosi surullinen, pikkusisarus oli kovin toivottu ja raskausoireet vahvat. Oksensin melkein kuusiviikkoa joista viisi sairaslomalla.. Pahoinvointi alkoi helpottamaan rv 11 enkä osannut pelätä km.. Syke myös käytiin ultrassa toteamassa 7+4 ja silloin oli epäily myös kaksosraskaudesta.. Oli siis aika shokki itse kun näki ultrassa aivan liian pienen sikiön eikä sykettä. Joku tunne oli aamulla kun sanoin miehelle ennen ultraa, että on olo ettei kaikki ole kunnossa.

Kovasti olisi toiveissa raskautua pian. Kätilö sanoi että mitään estettä ei ole kun vuoto loppunut ja raskaustesti näyttäisi negaa..

Eilen meni noin 3h lääkkeiden otosta vedet ja vuotoa kesti 6h kovien kipujen kera. Nyt ei enään mitään oikeastaan. Pelottaa että tyhjenikö kohtu kunnolla kun ollut siinäkin ongelmaa. Keskeytetty raskaus 5 vuotta sitten lääkkeillä joka ei onnistunut, kohtu tulehdus, kaavintaan ja monta yötä sairaalassa. Jäi kammo. Esikoisen sektion jälkeen jäi taas istukkaa kohtuun ja sekään ei lähtenyt lääkkeillä vaan poistettiin lopulta tähystyksessä.

Empä ennen tiennyt kuinka pahalta km voi tuntua, vasta kun sen nyt itse koin.

Millaisia ohjeita te muut olette saaneet km jälkeen uuden raskauden yrittämisestä?
 
Voimia Kapsukka! Muita sanoja ei ole. Meillä ohjeena oli spontaanin keskenmenon jälkeen odotella yhdet normaalit kuukautiset ennen uuden raskauden yritystä. Tämä siksi että mahdollisen uuden raskauden määritys olisi helpompaa sekä myös se, että kohtu ehtii kunnolla palautua edellisestä raskaudesta. Mullakin tuli km vasta 10+ viikolla joten kohtu oli jo kasvanut merkittävästi ja keho muutenkin valmistautunut raskauteen.

Tosiaan ei tiedä miltä km tuntuu ennen kuin sen itse kokee. Melkoinen tunnemylläkkä ja todella iso surutyö siihen liittyy. Tai niin ainekin allekirjoittaneella. Tsemppiä kovasti!
 
Lääkäri soitti ja sanoi et alotetaan kuitenkin kilppari lääkitys pienimmällä annoksella ja 6viikon päästä sitten kontrolli niistä arvoista kun kuitenkin raskautta toivoessa ois hyvä olla tsh:n 2,5 ja mulla on nyt 3.6.. muuten kaikki arvot oli hyviä.. sanoi et hyvin lievänä on tuo pco ja verikokeissa ei siis näy tyypilliset pco:n arvot.. mutta kun oireita kuitenkin on siihen liittyen.. :)
 

Yhteistyössä