Keskenmenon jälkeen kuumeilevat SYKSYLLÄ 2016

Hill4: Tervetuloa tänne saamaan vertaistukea ja pahoittelut keskenmenosta. Rankkoja ja surullisia ovat :(
Omaa napaa: pms-oireista tutut selkäkivut on muuttaneet muotoaan hieman. Jännä miten mieli alkaa elätellä toiveita raskaudesta vaikka kuitenkin tietää et turhaan. Jännää tuntemusta ollu alavatsassa, vasemmalla puolella: vihaisia vihlaisuja ja sellasta viiltelyä. Ihan äimänä tunnustelee oloaan!
Mut, tukka rasvottuu ja noi selkäkivut viittaa niin selkeesti alkaviin menkkoihin. Pms-kiukku ja finnit ei oo vielä saapunu mut onhan toki vielä kiertoa jäljellä, joten vielä ehtii ilmaantua kaikki ja varmaan tuleekin!
Jännä miten kierrot on erilaisia, viimeks heitin ihan pyyhkeen kehään ku menkat alko ja olin ihan masiksessa monta päivää. Nyt ei oo samanlaista masisoloa, enemmänkin ajatukset että noh, jospa sit seuraavalla kierroksella!
 
hill4, pahoittelut ja voimia. Tämä on paras vertaistuki mitä voi saada, samassa tilanteessa olevia ja olleita, tiedetään oikeasti miltä tämä tuntuu!
täällä alkaa huomisaamu cytotecin pureskelulla. Vuoto itseasiassa alkoi jo tänään, sellaista normaalia kuukautisvuota, eli se esilääkitys sen aloitti, kun sunnuntaina oli aivan pikkasen tuhrua kun tuli pari kertaa supistuskohtauksia. kun vaan olis nopeesti ohi ni pääsis taas eteenpäin kaikin tavoin.
 
hill4, pahoittelut ja voimia. Tämä on paras vertaistuki mitä voi saada, samassa tilanteessa olevia ja olleita, tiedetään oikeasti miltä tämä tuntuu!
täällä alkaa huomisaamu cytotecin pureskelulla. Vuoto itseasiassa alkoi jo tänään, sellaista normaalia kuukautisvuota, eli se esilääkitys sen aloitti, kun sunnuntaina oli aivan pikkasen tuhrua kun tuli pari kertaa supistuskohtauksia. kun vaan olis nopeesti ohi ni pääsis taas eteenpäin kaikin tavoin.
Hyvä, että vuoto on jo alkanut. Luulen, että pääset nopeasti eroon raskausmateriaalista, kun nyt jo vuoto alkanut. Tsemppiä huomiseen!

Soittelin verikokeitten vastauksia ja sekä prolaktiini että kilpirauhasarvot olivat erinomaiset, että sieltä ei vikaa löytynyt. Nyt vain joulukuun alkua odotteleen, että pääsisi hyytymistekijäkokeeseen. Voi olla, ettei näille keskenmenoille löydy syytä. Olen pohtinut paljon, että Voisikohan koeputkihedelmöityksestä olla apua meidän tapauksessa..
 
Eilen aamulla cytotecit, sitten alkoi vatsajomotus ja illalla vasta vuoto. Alkuyöstä oli supistuksia ja lopulta holahti kerralla aikamoinen vuotosatsi, ehkä muutama hyytymäkin. Siihen loppui kivut ja sain nukkua loppuyön. Nyt on aika niukkaa vuotoa enää. Voiko tää olla näin helppoa, vai oliko tämä vain alkusoittoa?
Odotan neuvolan takaisinsoittoa, kerron tilanteen ja perun ajat. Ajattelin myös varata yksityiseltä jälkitarkastuksen.
 
hill4, voi olla et se oli siinä tai ei. itelläni kun vuoto on alkanut ni on viimeiset supistelut tullu 48h siitä, sen jälkeen jatkunut enää normaalina kuukautisvuotona ja niukentunut nopeesti.
Nyt otin ekat lääkkeet klo 8, ja kolmen tunnin päästä alko tulla supistuksia ja hyytymiä. klo 12 toinen satsi ja homma jatkuu. Olen ottanut särkylääkkeet myös säännöllisesti, jos se kipu pääsee päälle niin se on niin helvetillistä ni se on tuskaa odottaa et uus satsi taas auttaa.
Kyllä sitä toivoo että kaikki vaan tulis ulos ettei jatkotoimenpiteitä joudu tekee.
jutska, hyvä et nuo arvot oli kunnossa, mutta aina vaan lisää jännitettävää ja odotettavaa kun on seuraavien kokeiden aika.

ootteko lukenut tämän? http://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/05/17/kun-plussatestista-alkaa-painajainen-toistuvat-keskenmenot-ja-niiden
 
Pahoittelut ja tervetuloa uusille. Itselle tämä oli miehen lisäksi paras paikka keskenmenosta ylipääsemiseen... Mikäli siitä täysin yli koskaan pääsee.

Menkkoja odotellaan alkavaksi tiistaina, hetkeäkään en usko etteikö ne sieltä alkaisi. Tuskin ajallaan, mutta kuitenkin. Silti tänään lasagnea tehdessä kun jauheliha haisi jotenkin vastenmieliselle ja lounaalla hyvin maistunut lasagne, ei enää päivällisellä mennyt millään alas, alkaa toivomaan ihmeitä. Yritän olla miettimättä koko asiaa, niin jossei sitten tulisi niin korkealta ja kovaa alas.

Tajusin että kohta vuosi siitä kun annettiin kolmannelle lupa tulla ja laskettuun aikaankin olisi enää kuukausi. Nykyään keskenmeno käy enää harvakseltaan mielessä ja mieli on rauhallinen sen suhteen, mutta saa nähdä kun ensi kuu alkaa olemaan loppumaisillaan...
 
Tuntuu kyllä paljolle tuo et 3 km pitää kokea ennen tutkimuksia.. Kun tuntuu että tää yks oli jo liikaa.. En voi kuvitellakkaan mitä te käytte läpi :(
Eilen aamulla cytotecit, sitten alkoi vatsajomotus ja illalla vasta vuoto. Alkuyöstä oli supistuksia ja lopulta holahti kerralla aikamoinen vuotosatsi, ehkä muutama hyytymäkin. Siihen loppui kivut ja sain nukkua loppuyön. Nyt on aika niukkaa vuotoa enää. Voiko tää olla näin helppoa, vai oliko tämä vain alkusoittoa?
Odotan neuvolan takaisinsoittoa, kerron tilanteen ja perun ajat. Ajattelin myös varata yksityiseltä jälkitarkastuksen.
Olen pahoillani keskenmenosta, saa olla surullinen.

Toivotaan että sulla menis noin helposti mutta suosittelen tuota jälkitarkastusta kyllä. Mulla vuosi vaan sen yhden illan ja tuli paljonkin hyytymiä kunnon supistusten kera, kivut kyllä jäi ja niin sit oli jäänyt sitä materiaaki (ilmeisesti taas istukkaa) ja sit meniki niinku meni.

Omia kuulumisia: Kaavinnasta se reilu viikko ja tänää tein negatiivisen raskaustestin, tai itse asiassa kaks kun halusin olla varma. Eli ainakin se nyt vissiin onnistui. Huomenna loppuis myös antibiootit vihdoin.. Pieni toive ois et kroppa ei olisi ihan sekaisin ja ovulaatiokin tulis normaalisti, ensimmäistä kertaa ostin sitä varten tikut koska haluan tietää, itse kun en oikein koskaa oo tunnistanu millon ovis.
Olo alkaa oleen parempi mutta töissä meinas itku tulla kun työkaverit kävi pahoitteleen, onneks ymmärtävät.. Tiesivät siis kun olin 5vkoa pahoinvoinnin takia pois enkä halunnut keksiä mitään muita syitä..
Melkein tekisi mieli käydä nollaamassa pää baarikierroksella (vaikka eipä se mitään auta) kun tuntuu et ajatukset ei pyöri missään muussa kuin tuossa km ja siinä mitenhän seuraava raskaus menee..
 
hill4, pahoittelut ja voimia. Tämä on paras vertaistuki mitä voi saada, samassa tilanteessa olevia ja olleita, tiedetään oikeasti miltä tämä tuntuu!
täällä alkaa huomisaamu cytotecin pureskelulla. Vuoto itseasiassa alkoi jo tänään, sellaista normaalia kuukautisvuota, eli se esilääkitys sen aloitti, kun sunnuntaina oli aivan pikkasen tuhrua kun tuli pari kertaa supistuskohtauksia. kun vaan olis nopeesti ohi ni pääsis taas eteenpäin kaikin tavoin.
Peukut pystyssä et menisi mahdollisimman helposti ja nopeasti.. Voi sit keskittyä toipumiseen, tsempit sinne.
 
Suosittelen kyllä kans et käy jälkitarkastuksessa vaikka sitten yksityisellä. Mulla oli spontaani keskenmeno ja vuotoa tuli ja ei tullut ja sit ruskee valkovuoto kesti ja kesti. Lopulta terolut kuuri käynnisti normaalit kierrot ja nyt eka normaali kerto km:n jälkeen. Ja reilu 3kk keskenmenosta. Huonoa on jälkihoito julkisella puolella..
Täällä on nyt ne menkkafinnitkin tullu ja lonkkakipu. Menkat tulossa siis viim. sunnuntaina, pläh.

Tuo toipuminen on kyllä itelläki ihan vaiheessa. Eikä tää koskaan tuu unohtuu. Tosi paljon tsemppiä niille jotka on useamman joutunu kokemaan. En tiedä miten sen kestäis, kai se ois vaan kestettävä jos niin käy.
 
Julkisella tosiaan se 3 km ennen kuin käynnistävät tarkempia tutkimuksia mikä on raastavaa mutta ei auta. Siinä tilanteessa ollaan ja koitetaan selvitä. Meillä yritystä 3.5 vuotta takana mutta edelleen yritän olla positiivinen ja uskon tulevaan että saadaan se vauva joskus syliin saakka.

Jälkitarkastusta suosittelen lämpimästi. Itsellä 3 kerta ollut km ja aina jäänyt jotain sisään, tosin tämän kolmannen kerran en osaa vielä sanoa kun oli kaavinta lääkkeellisen tyhjennyksen sijasta ja jälkitarkastus vasta 2viikon päästä.

Voimia toivotan meille kaikille kun km ollut kaikilla tässä lähiaikoina/-viikkoina!

Tuntuu kyllä paljolle tuo et 3 km pitää kokea ennen tutkimuksia.. Kun tuntuu että tää yks oli jo liikaa.. En voi kuvitellakkaan mitä te käytte läpi :(


Olen pahoillani keskenmenosta, saa olla surullinen.

Toivotaan että sulla menis noin helposti mutta suosittelen tuota jälkitarkastusta kyllä. Mulla vuosi vaan sen yhden illan ja tuli paljonkin hyytymiä kunnon supistusten kera, kivut kyllä jäi ja niin sit oli jäänyt sitä materiaaki (ilmeisesti taas istukkaa) ja sit meniki niinku meni.

Omia kuulumisia: Kaavinnasta se reilu viikko ja tänää tein negatiivisen raskaustestin, tai itse asiassa kaks kun halusin olla varma. Eli ainakin se nyt vissiin onnistui. Huomenna loppuis myös antibiootit vihdoin.. Pieni toive ois et kroppa ei olisi ihan sekaisin ja ovulaatiokin tulis normaalisti, ensimmäistä kertaa ostin sitä varten tikut koska haluan tietää, itse kun en oikein koskaa oo tunnistanu millon ovis.
Olo alkaa oleen parempi mutta töissä meinas itku tulla kun työkaverit kävi pahoitteleen, onneks ymmärtävät.. Tiesivät siis kun olin 5vkoa pahoinvoinnin takia pois enkä halunnut keksiä mitään muita syitä..
Melkein tekisi mieli käydä nollaamassa pää baarikierroksella (vaikka eipä se mitään auta) kun tuntuu et ajatukset ei pyöri missään muussa kuin tuossa km ja siinä mitenhän seuraava raskaus menee..
Kapsukka: hienoa että oot saanut negan testiin! Mulla 2.5viikkoa kaavinnasta ja edelleen plussaa näyttää testissä, on toki haalistunut paljon mutta edelleen selkeä plussa eikä esim haamu tai viivan paikka.. Testaan taas maanantaina kun päätin että testaan vaan kerran viikossa sitä negaa..

Kuinka pitkälle sä pääsit raskaudessa kun noin nopeasti näytti negaa testissä? Pohdin siis vaan omaa tilannettani että varmaan kaksoisraskaus vaikutti hcg.n arvoihin ja mulla oli luku jo aika korkea joten varmaan kestää laskea kehosta vaikkakin oli tm mutta tm.ssa hCG nousee kuten normiraskaudessa.. Odotan vaan mitä hormonin lasku tuo tullessaan, viimeiset 2 km aiheuttanut hirveän akneihon. Nyt oon säästynyt vielä aknelta mutta uskon että se on tulossa.. Plääh, niin ikävää että km muistuttaa itseään vielä näinkin ilmeisellä tavalla kuin akneiho!!
 
Keskenmenosta muistuttelu on raastavaa. Mulle tuli keskussairaalasta vielä lasku kun oli yli 2kk siellä käynnistä! Ja mikä oli perseestä siinä laskussa et meillä oli läheteaika sillon sairaalaa ultraan torstaina ja seuraavana maanantaina olis ollu np-ultra aika joka ois ollu ilmanen käynti.. reilu peli tuossakin asiassa.
Alaselkäsäryt jatkuu täällä, lisänä on sekavat raskaus/plussaunet sekä menkkajomot vatsan puolella. Omituista on ettei mulla aiemmin oo kk-kipuja ollu kun vasta vuodon alettua ekana päivänä. Nyt öisinkin herättää nuo kouraisut vatsassa. Alkais vaan se vuoto niin päästäis uuteen kiertoon ja uuteen mahdollisuuteen... plisin kyllä halunnu jo sen plussan, mut eih.. :(
 
muistan kyllä sen laskun keskussairaalasta ekan keskenmenon jälkeen..tuli just jotenkin todella huonona päivänä ja sitä romahti täysin.
jälkitarkastuksessa on kahden jälkeen käyny yksityisellä, sillä gynellä jolla käyn muutenkin. Nyt sain jälkitarkastusajan naisten poliklinikalle missä sitten alkaa tutkimukset.

omaa napaa...sain yön nukuttua eikä pahemmin koskenut mutta nyt aamupäivällä alkoi taas ja klönttejä irtoaa. Ajattelinkin eilen illalla et miten niitä niin vähän on tullut edellisiin verrattuna. Tästä mennään vaan eteenpäin!
 
Niukan vuodon vuoksi kävin just privaatissa gynellä, kun eivät huolineet mua vielä tonne julkiselle ja pitää kuitenkin tietää mahdollisimman pian oonko loppuviikon työkykyinen. Kohtu oli tyhjentynyt hyvin, vain hematoomaa/verta vähän jäljellä joka nyt jälkivuotona sitten tulee, ja kohtu oli supistunut, eli kaikki niin kuin pitääkin. Huomisesta töihin ja "normaaliin elämään".
 
Paljon tsemppiä ja voimia keskenmenoista toipuville! <3
Voisin kanssa tulla tänne kirjoittelemaan, jos passaa. Taustalla ihana, terve lapsi ja sen jälkeen menetykset 12/14 (rv 22, geneettiset syyt), 10/15 (rv 10+4, kkm) ja nyt taas kkm. Eilen oli osastolla tyhjennys, se onneksi sujui (ainakin toistaiseksi) tosi hyvin. Hieman skeptinen kyllä olen, aiemmissa on tullut takapakkeja ja komplikaatioita. Toivottavasti niiltä nyt vältyttäisiin.
Toiveena olisi päästä pian yrittämään uudelleen. Aika lujilla ollaan, mutta päivä kerrallaan eteenpäin vaan mentävä..
 
Pahoittelut keskenmenon kokeneille ja tervetuloa saamaan vertaistukea! Elämä voittaa ja aika parantaa vaikka olisi kuinka kliseistä sanoa. Uskon edelleen tulevaan ja siihen että me saadaan joku päivä elävä vauva syliin saakka! Tsemppiä naiset:love:
 
Moikka pitkästä aikaa.. Täällä on piinapäivät menossa eli joku dpo3 edellinen kiertohan oli ovuloimaton ja menkat sitte alko kp39 ja oli TOSI niukat... Otin greippimehun käyttöön kierron alusta ja bongasin kyllä selkeät ovislimat jes!! Kai siitä mehusta voi jotain hyötyä olla.. Lisäks oon lisänny hurjasti marjoja ja hedelmiä ruokavalioon. Jos nyt ei tärppää niin petyn ihan hirveesti mut nyt on jotenki tosi vahva olo että olisin raskaana.. Toivotaan toivotaan! Ja toivon kaikille muillekin parempaa onnea! Ei tää paska voi kestää ikuisesti
 
  • Tykkää
Reactions: Kapsukka
Kuinka kauan teillä on kestänyt jälkivuoto lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen? Kuinkas pian seuraavat menkat tullut? Onko joku raskautunut suoraan, heti km:n ja tyhjennyksen jälkeen ilman yksiäkään kuukautisia?

Mulla rv 22 keskeytyksen/synnytyksen jälkeen oli vielä kaavinta ja sen koko homman jälkeen kiertojen käynnistymistä sai odottaa kuukausitolkulla, ja senkin jälkeen vielä useampi kuukausi oli hirveän epäsäännöllistä.
Viime vuotisen kkm:n ja lääkkeelliseen tyhjennyksen jälkeistä aikaa en muista yhtään kuinka pitkään jälkkäri kesti ja milloin alkoi menkat.. Niin en nyt jotenkin yhtään osaa suhteuttaa mitä saattaisi olla tällä kerralla odotettavissa.
Ajatuksiin ei mahdu muuta kuin uuden yrityksen odotus ja toivoisin vaan ajan menevän nopeasti (ja että ei tulisi takapakkeja!) Hirveästi houkuttaisi alkaa sitten aikanaan yrittämään ihan suorilta, ilman että odottaisi niitä yksiäkään menkkoja, mutta en tiedä uskaltaako kuitenkaan?

Mielelläni kuulisin kokemuksianne!
 
Mulla meni spontaanin keskenmenon (rv 10+2) jälkeen n. 2kk että kierto normalisoitu. Ehkäisyä käytettiin alkuun pari viikkoa mutta sit päätettiin et ihan turhaan. Raskaus ei ala jos kohtu ei ole valmis ja meillä se ei ollu heti km:n jälkeen.
Tsemppiä raskaisiin kokemuksiin ja uutta plussaa toivotaan nopeasti, meille kaikille!
 
Tsemppiä keskenmenoja sureville! Toivon että pääsisitte mahdollisimman pian nauttimaan uudesta raskaudesta. Itse pystyn vasta nyt vähän nauttimaan, kun viikkoja on 12+3. Pelko on ollut valtava.

Itse pääsin julkiselle tutkimuksiin jo kahden km:n jälkeen. Eka oli maaliskuussa ja toinen heinäkuussa (kemiallinen). On kyllä väärin että yleensä pitää odottaa kolme km:a. Mun tutkimusaika muuttui ultraksi, silloin oli 9+0.
 
Uusi raskaus varmaan veisi ison osan surua menneestä mukanaan, ikinä ei tosin unohda. Hipiti, perässä tullaan uuteen kiertoon. Oletan menkkojen alkavan tänään.. ja kivut sen mukaiset. Vuotoa vaan odottelen.. Harmittaa ihan hirveesti vaikka tän tiesin olevan edessä jo viikko sit ku selkäsäryt saapui iloksi.
Tosiaan tuskastunu olo. Kyllä mä elokuussa olin vielä jotenkin toiveikas että uusi raskaus alkais suht nopeesti kun 3 aiempaakin on alkanu heti kun ollu mahis. Nyt pistää miettimään että onko meille tarkotettu kolmatta lasta edes ku kävi näin.. tosin tuo miehen asenne, tulee jos on tullakseen kyllä vaikeuttaa. Tärppipäivät jää usein hyödyntämättä.. ja toki oma stressi ja ahdistuskin varmasti vaikuttaa asiaan. Nyt toivon että olisin raskaana uudelleen ennen keskenmenneen la:ta..
 
Meillä ei ole vielä siis ensimmäistäkään, keskenmennyt raskaus oli meidän eka. Nyt kyllä tuntuu että se vain vahvisti sitä, että me tosiaan halutaan lapsi ja mahdollisimman pian. Mies on samalla linjalla, joten jahka (onneksi jo niukka) jälkivuoto loppuu niin yritys alkaa kyllä heti. Jos raskaudun uudelleen, olen kyllä melko varma että laukkaan ultrassa useampaan otteeseen ennen nt-ultraa. Se oli vaan niin ikävää päästä siihen etappiin asti ja sitten todeta, että olen kantanut kuollutta sikiötä sisälläni viikkotolkulla tietämättäni. :( Kaikki ne huolehtimiset, ruuasta kieltäytymiset, ihan turhaan...
 
Mä ehdin käymään varhaisultrassa viikolla 7 jollon kaikki oli hyvin. Normaali raskaus ja sydän jyskytti hurjasti. Viikolla 9+ ei neuvolassa saatu sydänääniä kuulumaan, isän äkkikuolema sai hurjan stressireaktion ja huoli raskauden jatkumisesta oli hirvittävä. Viikko tuosta alko sit alaselkäkivut ja rusehtava vuoto. Neuvolasta ei suostuneet laittaa edes verikokeisiin.. vasta kun vuoto yltyi ja peli oli siinä. Tosin oon miettiny et sikiö oli varmaan kuollu jo aiemmin, koska hcg-arvo oli jo romahtanut tuolloin 10+ viikolla.
Toivottavasti teillä tärppää pian uudelleen!
 

Yhteistyössä