The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
muistatkos
Jaa, makunsa kullakin.
Mä en tajunnu tuosta linkistä mitään.
Käyttöturvallisuustiedotteet ei ole turhaa luettavaa - sen kai tiedät? Tämä taas vboi olla jo unohtunut mainita, kun lääkkeistä puhutaan:
Kipulääkkeet muuten estävät paranemista, tiesitkö sitä:
"Verihiutaleissa muodostuva tromboksaaniA2 lisää verihiutaleiden toisiinsa tarttumista (aggregaatiota), mistä seuraa veren hyytyminen. Tulehduskipulääkkeet estävät prostanoideihin kuuluvan tromboksaanin muodostumista, minkä seurauksena veren hyytyminen hidastuu ja vuotoaika pitenee. Tätä vaikutusta käytetään hyödyksi ehkäistäessä verisuonitukoksia asetosalisyylihapolla, joka estää PALAUTUMATTOMASTI verihiutaleiden tromboksaanisynteesiä. Tukosten ehkäisyyn tarvitaan vain hyvin pieniä annoksia:50 - 100 mg riittää joka toinen päivä otettuna estämään verihiutaleiden tromboksaanisynteesin. Jopa näinkin pienen annoksen on arvioitu päivittäisessä käytössä kaksinkertaistavan mahasuolikanavan verenvuodon riskin. Suurempaa annosta käytettäessä haittojen riski kasvaa, mutta lisäksi hyöty saattaa vähentyä: suuremmat asetosalisyylihappoannokset estävät myös verisuonia laajentavan ja hyytymistä ehkäisevän prostasykliinin syntyä." Pirkko Paakkari: Itsehoidon kipulääkkeet
 
Boobabe
Käyttöturvallisuustiedotteet ei ole turhaa luettavaa - sen kai tiedät? Tämä taas vboi olla jo unohtunut mainita, kun lääkkeistä puhutaan:
Kipulääkkeet muuten estävät paranemista, tiesitkö sitä:
"Verihiutaleissa muodostuva tromboksaaniA2 lisää verihiutaleiden toisiinsa tarttumista (aggregaatiota), mistä seuraa veren hyytyminen. Tulehduskipulääkkeet estävät prostanoideihin kuuluvan tromboksaanin muodostumista, minkä seurauksena veren hyytyminen hidastuu ja vuotoaika pitenee. Tätä vaikutusta käytetään hyödyksi ehkäistäessä verisuonitukoksia asetosalisyylihapolla, joka estää PALAUTUMATTOMASTI verihiutaleiden tromboksaanisynteesiä. Tukosten ehkäisyyn tarvitaan vain hyvin pieniä annoksia:50 - 100 mg riittää joka toinen päivä otettuna estämään verihiutaleiden tromboksaanisynteesin. Jopa näinkin pienen annoksen on arvioitu päivittäisessä käytössä kaksinkertaistavan mahasuolikanavan verenvuodon riskin. Suurempaa annosta käytettäessä haittojen riski kasvaa, mutta lisäksi hyöty saattaa vähentyä: suuremmat asetosalisyylihappoannokset estävät myös verisuonia laajentavan ja hyytymistä ehkäisevän prostasykliinin syntyä." Pirkko Paakkari: Itsehoidon kipulääkkeet
Mitä mä tolla tiedolla teen?
 
muistatkos
Toi on kaikille, jotka eivät tiedä, että ne kalat tuodaan eurooppalaisten pöytiin (tai kapseleihin!) ja ovat suurta businessta, ollut kauan aikaa!

Somacissa on näitä aineita - tiedoksi muille, joilla ei sit pakkausselostetta ole käsillä. netistähän nuo nykyään näkee kaikki (spc fimea - haulla)
"6.1 Apuaineet Tabletin ydin:
Natriumkarbonaatti, vedetön Mannitoli (E421) Krospovidoni Povidoni K90 Kalsiumstearaatti Tabletin päällyste:
Hypromelloosi Povidoni K25 Titaanidioksidi (E171) Keltainen rautaoksidi (E172) Propyleeniglykoli Metakryylihappo-etyyliakrylaattikopolymeeri (1:1) Polysorbaatti 80 Natriumlauryylisulfaatti Trietyylisitraatti
Painomuste: Shellakka Punainen rautaoksidi (E172) Musta rautaoksidi (E172) Keltainen rautaoksidi (E172) Ammoniakki, väkevä"

Povidonissa on jodia, eikä sitäkään saa tolkuttomasti käyttää. Betadineakaan ei ole tarkoitettu nieltäväksi, tietää jokainen?
 
muistatkos
alkaa tuntumaan että sää paula et hyväksy paljoo muutako ko luomukurkuman
Joo, mukulakasvit imee kaiken maasta ja siinähän voi olla ihanmitävan, jos ei viljelijä ymmärrä asioita enempää kuin dollarinkiilto silmissä. Mut olen ihmetellyt usein, miksi lääkäri ei kysy mahakipua valittavalta, onko syönyt sientä jossain muodossa tai onko ruoassa ollit hiivaa, joka on myös sientä. Ja ruttopottukin on sientä. Onhan merkillistä, että ennen otataan ihmisestä koepalatkin yms, kun että mainittais noin olennaisesta asiasta.
Mulla kasvaa omaa kurkumaa ruukussa, nätti viherkasvi. Ei ne mukulat isoiksi kasva, mutta luomuista yrttimultaa täytyy ostaa sekaan, kun oman maan multa on liian tiivistä hietaa niihin.
 
Joo, mukulakasvit imee kaiken maasta ja siinähän voi olla ihanmitävan, jos ei viljelijä ymmärrä asioita enempää kuin dollarinkiilto silmissä. Mut olen ihmetellyt usein, miksi lääkäri ei kysy mahakipua valittavalta, onko syönyt sientä jossain muodossa tai onko ruoassa ollit hiivaa, joka on myös sientä. Ja ruttopottukin on sientä. Onhan merkillistä, että ennen otataan ihmisestä koepalatkin yms, kun että mainittais noin olennaisesta asiasta.
Mulla kasvaa omaa kurkumaa ruukussa, nätti viherkasvi. Ei ne mukulat isoiksi kasva, mutta luomuista yrttimultaa täytyy ostaa sekaan, kun oman maan multa on liian tiivistä hietaa niihin.
jaa-a ja meeppä tiiä, en oo käyny valittamassa tohtorille vattakipuja niin ei oo kokemusta

sieniä ja hiivalla kohotettua leipää oon syöny
 
Tykkäänkö mä?

Milloin hommasta maksetaan niin mä en kysy tykkäänkö mä siitä tai sopiiko se yli nelikymppiselle.

Jos joku pitää tappaa niin sit moraalini sanoo, että kenelläkään ei ole tarpeeksi rahaa moraalini hiljentämiseen.

Laitoit kuviin melko pieniä kiviä. Tommoisiako miehen pitäisi pelätä?
Noi isot kivet ovat helppoja. Mutta ne pienet. Polvillaan tai kumarassa koko päivä. Se on oikeasti perseestä eikä saa edes tuntipalkkaa.

Viimeksi me kokeiltiin aloittelijoita toissakesänä. Lopputulema melkein kuukaudesta oli plus miinus nolla työn osalta, kaksi kertaa satasen tieturvakortti viivan miinuspuolelle ja samoin työhousut, kengät ja kypärät miinuspuolelle. Käytännössä viitisen sataa tappiota.

En mä ihan heti oo palkkaamassa ketään. Aliurakoitsijasta ei voi tulla tappiota. Se on turvallisempi vaihtoehto.
 
Noko ei ollu ja kauppaan on monta kilometriä ja jumalaton vastamäki molempiin suuntiin ja vettä sattaa eikä oo ajokorttiakaa :cry:
aika vankasti selittelyn makua

tästedes varaat semmosen kasan kurkumaa kaappiin että ei voi päästä loppumaan


... kaksi kertaa satasen tieturvakortti viivan miinuspuolelle...
mun poika joutu itse maksamaan jonku turvakortin kun meni keväällä tehtaalle kesäduuniin :cry:
 
aika vankasti selittelyn makua

tästedes varaat semmosen kasan kurkumaa kaappiin että ei voi päästä loppumaan




mun poika joutu itse maksamaan jonku turvakortin kun meni keväällä tehtaalle kesäduuniin :cry:
Mun mielestä, kun nyt kerran yritetään parantaa yritysten työllistämismahdollisuuksia, niin noi vitun kortit pitäisi sisällyttää peruskoulun oppimäärään. Kaikki! Jokaikinen!

Joskus voisi kiirepalkata jonkun viikoksi, pariksi vaan ei nnistu ku ei oo korttia ja seuraava kurssi sadan kilsan säteellä on vasta seuraavana maanantaina ja sit se kiire vähän niinko menikin jo.
 
Mun mielestä, kun nyt kerran yritetään parantaa yritysten työllistämismahdollisuuksia, niin noi vitun kortit pitäisi sisällyttää peruskoulun oppimäärään. Kaikki! Jokaikinen!

Joskus voisi kiirepalkata jonkun viikoksi, pariksi vaan ei nnistu ku ei oo korttia ja seuraava kurssi sadan kilsan säteellä on vasta seuraavana maanantaina ja sit se kiire vähän niinko menikin jo.
älä muuta sa

van ne perkeleet ei taida olla ku määräajan voimassa
 
Mun mielestä, kun nyt kerran yritetään parantaa yritysten työllistämismahdollisuuksia, niin noi vitun kortit pitäisi sisällyttää peruskoulun oppimäärään. Kaikki! Jokaikinen!

Joskus voisi kiirepalkata jonkun viikoksi, pariksi vaan ei nnistu ku ei oo korttia ja seuraava kurssi sadan kilsan säteellä on vasta seuraavana maanantaina ja sit se kiire vähän niinko menikin jo.
Mä olen ihan samaa mieltä.
Semmoiset asiat kuin hygieniapassi ja EA- kortti pitäis sisältyä peruskoulun oppimäärään.
Ja ammattikoulusta valmistuneen pitää lähteä sieltä kaikki työssä vaadittavat kortit taskussa. Muussa tapauksessa siellä opetetaan vääriä asioita. Tai on keksitty turhia kortteja.

Jopa ajokortti, tai ainakin sen kirjallinen osio mun mielestäni kuuluu yleissivistykseen joten se pitäisi olla taskussa jokaisella lukion tai ammattikoulun päättäneellä.

Mun nuoruusvuosinani intissä pystyi suorittamaan lisää kirjaimia ajokorttiin. Ei pysty enää tai ainakaan ne eivät siviilissä kelpaa. Mikä on kummallista koska jos joku on elämästään puoli vuotta viettänyt auton ratissa kakskyt jätkää lavalla niin on tehnyt sen turhaan jos "lihalupa" ei seuraa mukana siviiliin.

Äläkä sinä neitokainen ihmettele työntekijän kustannuksia. Olen kanssasi samaa mieltä, että suuri osa niistä on keinotekoisia. Ja siis tarpeettomia.
Mutta työntekijänä mä olen niin vitun laiska, että en koskaan ota askeltakaan jos siitä ei ole hyötyä.
Ja jos askeleestani on hyötyä, niin siitä on hyötyä työnantajalleni ja etenkin asiakkaalle. Vanha humpansoittaja tietää, että seuraavaa keikkaa ei tule jos olemassa olevan vetää vasemmalla kädellä.

Mato Valtosella oli hiton hyvä ohje: "Kusipäiden kanssa ei tehdä hommia hetkeäkään". Niinpä mä en tee sekuntiakaan hommia semmoiselle jonka mielestä minä olen kustannus tai kuluerä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä