IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

AdeliinaJosefiina # 04/2015 # 2. # 2.ICSI/3.PAS
Adelmiina_ #2012 #1. # vähän endoa/tuhoutunut johdin # 2.IVF/8.PAS
Bridge # 5/15 # 1. # matala AMH, ikä # 4.IVF/ICSI
Darni73 # 9/12 #1. yht # simpat # 4.ICSI/1.PAS
Deseo # 2015 # 2. #selitt. # 2.IVF/ICSI
Domi # 4/12 #1. # selittämätön # 3.IVF/ICSI
Hipsunpöpsy #11/11 #2.# helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako #2015 # 1.# siittiöt # 2.ICSI
Ilo2010 # 06/12 # 2. # selittämätön # 3.IVF
Karhuemo75 # 2013 # 2. # johtimet tukossa # 2.IVF/4.PAS
Kerttu80 #11/14 # 2. # selit.#1.IVF
Lia_#2012#2.(1 enkelivauva)#3.ICSI
love- #2014 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/4.PAS
marrasmai # 2015 #1 # selittämätön # 2.ICSI

mishala # 2016#1.#mies steril.#1.IVF/1.PAS
Nappeus #2014 # ? #PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nennalii #2012 #1. #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/8.PAS (ei tuoresiirtoa)
Nyu # 2012#1.#selittämätön/siittiöt# 2.IVF
pipa84 #04/15#1.yht #azoospermia #2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/12 # 1. # amh, siittiöt, endo # 4.ICSI/1.PAS
Roxanne # 12/14 # 1. # ikä/siittiöt # 4.IVF/ICSI/1.PAS
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä # 3.IVF
Siukku87 # ? # 3. #lievä pco, endo ym. # 1.IVF/ICSI
Sphinx # 06/13 # 1. yht # selittämätön+endo # 2.IVF/2.PAS

Toive* # 7/13 # 1. # johtimet tukossa # 2.IVF/1.PAS
Toiveikas81 # 2014 # 1. #endo,siittiöt # 1.ICSI/1.PAS

Toivo2016 #3/13 #1. #pco # 3.IVF/2.PAS
Valois #2013#1. #matala amh, kork. fsh (POF-epäily) # 2.IVF
Vilijonkka_ #2012 #1. #monta syytä # 2.IVF/ICSI

vipe1986 # 2013 #1. yht. # siittiöt # 1.IVF
Yrittäjä J # 1/13 # 1. yht. # endo/selittämätön #
2.IVF/ICSI


Piinailijat::whistle:

(testipäivä)
marrasmai 4.10 (5pv/13.9)

Päivän paisteessa 28.9 (5pv/17.9)
vipe1986 30.9 (2x3pv/15.9)

Plussat 2016: :love:
Maalis:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)
RooRoo1 1.IVF (3pv)
Yrittäjä J 1.IVF/ICSI (kem)
Mari32 5.ICSI/1.PAS (3pv)
Nenna81 2.IVF/3.PAS (kkm)
Tupsuli 4.IVF (2pv)
Domi 2.IVF/ICSI 2.PAS (kem)
Huhti:
SalamaT 2.IVF/1.PAS (km)
mar80 1.IVF/ICSI 1.PAS (5pv)
Siida 1.ICSI/6PAS (kkm)
Emmiina85 1.IVF (kem)
mamido 1.IVF/1.PAS (km)
cerezah 1.IVF (3pv)
Bridge 3.IVF/1.PAS (tm)
Touko:
Pirunpelto 1.ICSI/1.PAS (3pv)
narana85 1.IVF/ICSI (2x3pv)
Janne91 1.IVF (4pv)
Jenifer 1.IVF (3pv)
Sphinx 2.ICSI (kkm)
Ankkalinna 1.IVF/1.PAS (2x3pv)
Emmiina85 2.IVF (3pv)
Mimmi_83 2.ICSI/1.PAS (5pv)
Kesä:
piipa85 2.IVF (2x5pv)
CherryPie85 3.IVF (2pv)
Xesca 1.ICSI/1.PAS (kkm)
ilo2010 2.IVF/1.PAS (km)
IirisL 1.IVF/1.PAS (5pv)
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (kem)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (2pv)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Kävin kotimatkalla sairaalasta apteekin kautta hakemassa pari apteekin omaa testiä, ja n. 3,5h pidätyksen jälkeen iltapäivällä testasin. Sieltähän se Pregnyl-viiva sitten tulikin, ihan selkeästi näkyvä värillinen haamulainen. Eli noi netistä tilatut liuskatestit on siis vaan ihan surkeita, pah! Tossa apteekin omassa on herkkyys kuitenkin 25, ja sama pitäisi olla niissä liuskoissa. No, ainakin Pregnyl siis toimii kuitenkin.
Päivän ilonaihe: Valmistin ja pistin Pregnylin saamatta yhtään haavaa sormeen! :D

Päivän paisteessa tsemppiä piinailuihin! Pidän peukut ja varpaat pystyssä että tää olis teille nyt se kierto!
 
AJ ja te muutkin tätä asiaa pohtineet! Kannattaa pyytää varastoraudan mittaus. Se on eri asia kun hb ja varsinkin jos hb on alhainen. Mun hb:hän on ihan hyvä, mutta kun hb on on tomahtanut pohjalle, niin rautavarastokin tyhjenee...sitten kun tilanne normalisoituu ensin nousee hb ja sitten joskus vasta varastot, eli ei ole lyhyt prosessi. Jos varasto on tyhjä, niin pitäis syödä 6-12kk rautaa, jotta varasto taas täyttyy. Kyllähän äidin veri ja sen "ravinteikkuus" on alkiolke/sikiölle/vauvalle elintärkeä ravintoaine. Mulle ei ainakaan uutta siirtoa tehdä, ennenkuin arvo on noussut ja ihan varmasti jos ihmeen kaupalla vielä raskautuisin, niin joudun koko raskausajan popsimaan rautaa. Ei ehdi nousta tarpeeksi, jos en odota puolta vuotta. 3kk juuri määrättiin nyt ensi alkuun ja en halua uskoa että niin kauan pitäis odottaa...ainakin kontrolli on kk päästä, että täytyy jutella lääkärin kanssa, mitä me tehdään ja milloin.

Kiitos teille ihanat tsempeistä! Kyllähän tämä tieto pisti ajatuksia uusiksi, mutta mitään ei tapahtuneelle enää voi, niin surullista kun se onkin. Katse eteenpäin ja taas ollaan viisaampia.

Voimia teille hyperin kourissa oleville! Marrasmai! Kunpa se siitä punastuisi se viiva❤
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
AJ! Sun hemoglobiini on kyllä tosi matala! Tietysti sinun keho on tottunut siihen ja voit varmasti ihan hyvin, mutta mulla oli tytön alkuraskaudessa 148 ja ilmeisesti se oli niin hyvä, ettei sitä kontrolloitiin seuraavan kerran vasta rv27 ku itte pyysin kehnon olon vuoksi ja se olikin tippunu 106 ja siinä se keikku 100pinnassa koko loppuraskauden. Ei sitä raskausaikana oikein nousemaan saa...ainakaan lopussa enää. Sitte synnytyksessä meni 2l, niin se romahti 78 ja sain pari pussia verta. Yks kaveri just sano, että hän on käynyt loppuraskaudessa veritankkauksessa kun on varastot tyhjät. Mulla oli varasto sillon 3 ja hän oli ihan ihmeissään, että miksei tankattu, koska sillä saadaan varastotkin ylös. Mua on huonosti noissa jutuissa seurattu ja tässä tulos.
 
Raudasta, siinä vaiheessa kun hemoglobiini on matala ja varastot tyhjät, elimistö kompensoi tilannetta niin, että elimistö alkaa todella tehokkaasti ottamaan ravinnosta rautaa. Jos varastot ovat täyttymässä, raudan otto ravinnosta vähenee. Liika rautakuorma on haitaksi, mutta myös anemia rasittaa elimistöä.

Kun hemoglobiini on matala ja varastot tyhjät, kuten Siidalla elimistö käyttää ravinnosta ottamansa raudan hemoglobiinin raudan ylläpitämiseen ja normaaliin punasolujen ja entsyymien toimintoihin, varastoihin ei laiteta rautaa.

Sinällään en usko, että matalalla raudan varastoarvolla on käytännön merkitystä kiinnittymisessä tai keskenmenoriskissä. Kun nainen on raskaana, vauva on etusijalla ravintoaineissa. Äiti voi laihtua ja voida huonosti (esim. aliravitsemuksessa esim. afrikan ja intian miljardiväestö ja väestönkasvu), mutta vauvan kasvuun tarvittavat aineet elimistö pyrkii turvaamaan. Vasta kun molemmat, hemoglobiini ja varastorauta ovat matalat, eli elimistö ei saa ravinnostakaan tarpeeksi ylläpitääkseen normaaleja toimintoja, kun ihmisellä on kliinisesti merkittävä anemia, voisi kuvitella, että hedelmöittyminen heikkenee suhteessa tilanteen vakavuuteen.

Lääketieteellisesti vakava anemia on, kun hemoglobiini laskee alle 80. Arvoilla 80-100 veritankkauksen tarve on yksilöllinen, yleensä vain äkillisessä verenvuodossa / sydänsairalle / perussairaille potilaille. Muille riittää rautatabletit isolla annoksella. Alle 80 veritankkaus on yleensä tarpeen, kuten synnytyksen yhteydessä tulleissa verenvuodoissa.

Sinuna Siida en liikaa soimaisi itseä, kun sun hemoglobiini on normaali, on elimistöllä normaali kapasiteetti rautaa käytössä ja hapenottokyky ja entsyymien toiminnot turvattu. Mutta tilanne on hankala, jos tulee äkillinen raudan lisätarve (raskaus, verenvuoto), silloin elimistössä ei ole rautaa varastossa kompensoimaan tilannetta ja hemoglobiini laskee, sen huomaa voinnissa. Jos hemoglobiini laskee hitaasti, elimistö sopeutuu tilanteeseen eikä voinnissa välttämättä huomaa mitään. Suurin osa hedelmällisessä iässä olevista naisista kärsii alhaisista rautavarastoista ja anemia rajalla olevista hemoglobiiniarvoista, koska liikunta ja kuukautiset kuluttaa rautaa ja nuoret naiset syövät kasvispainotteisesti / niin vähän lihaa, että rautaa ei tahdo kertyä varastoon.

Toivottavasti tama pitkä sepustus oli tarpeeksi selkeä ja vähensi huolta.

Ja nyt mainos: löysin hyvä rautalääkkeen, jonka voi ottaa minkä tahansa ruuan yhteydessä, Maltofer purutabletit. Ei maistu (kovin) pahalle ja annostelu on huomattavasti helpompaa kuin perinteisissä. Kallis on, yli 30 euroa 50 tablettia, annostus on 1-3 tablettia päivässä. Mutta mulla on ollut vaikeuksia saada hemppa nousemaan (ja varastot täyttymään) muilla tableteilla, joten tämän olen kokenut käteväksi käyttää.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Hellurei!

Siida, ikävä homma tuo rautovarastojen tyhjentyminen, en ole koskaan ajatellutkaan moista :eek: kaikkea uutta sitä kuuleekin.. mutta älä syytä itseäsi! Tiiän et se on hankalaa ja syyttäisin itsekin itseäni, mutta mistä olisit voinut tietää?

deseo onnet plussasta! SalamaT ihan hirveet noi sun sivuoireet! Joko on alkanut olo helpottua?

Täällä vuoto alkoi eilen ja seuraava aika on varattuna ensi viikolle :) jospa tällä kertaa sinne siirtoon asti päästäisi! :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: SalamaT
Pahoittelut Nennalii, nega on aina niin saakelin kurja, aika monta siirtoakin takana jo :cry:. Tupsulille kiitos rauhoittavasta rautatekstistä!

Kiitokset kaikille tsempeistä. Elonvan pistin ma iltapäivällä eikä sen jälkeen ole itkuporkuraivareita näkynyt, onneksi. Päässä ei vaan pyöri mikään muu kuin hoito, odotus tuntuu pitkältä (pe eka folliultra), yhtään ei pysty keskittymään töihin. Sitä vaan miettii, että kuukauden päästä saattaisin olla raskaana? Ja sit tulee sellainen olo, ettei pitäisi edes ajatella, ettei tipu niin korkealta. Mut millä tätä jaksaa jos ei muka sillä toivolla, että tää joskus vois olla ohi? Tosin kahden km jälkeen, siitähän se piina vasta alkaiskin... Onneksi on tuo koiranpentu <3 ! Ihan paras (vaikkakin vähän nopea) päätös oli ottaa se nyt heti.
 
Kiitos Tupsuli kattavasta vastauksesta ja selvennyksestä :) Rauhoitit kyllä mieltäni ja jotenkin mun järki halusi sanoa juuri jotain tuohon suuntaan vaikken mistään mitään tiedäkään :D

Itsellä vaan kanssa se vika tällä hetkellä että väkisin etsii jotain syytä tälle miksei alkiot kiinnity ja sitten kun se yksi vihdoin kiinnittyy puolentoistavuoden tahkoamisen jälkeen niin sekin menee kesken. Se pistää väkisinkin miettimään että mitä jos tähän kaikkeen on joku THE SYY ja tämä tahkoaminen on ihan turhaa kunnes se joku mahdollinen syy on havaittu/hoidettu. Mutta voihan se olla että mitään hienoa syytä ei edes ole.
 
Apua rupesin itsekin nyt miettimään noita hemppari arvoja ku itellä ollu nyt pari vuotta siinä rajalla 116 ,mut ei lääkärit mitään sanonu. (Paitsi ku oli se hyper oli hemppa yli 160 viim. Labrassa 120)


Onnittelut deseo plussasta.

nennalille pahoittelut negasta.

Täällä pp5 eikä ihmeitä mut närästys on ikävänä vaivana tuli päänsäryn tilalle. :(
 
Tupsuli! Kiitos kun kerroit faktoja :) Mulla vaan hb on nyt mulle edelleen matalalla. Yleensä aina on 130-145 ja kun raskausaikana laski nopeasti 100 pintaan, olin todella huonossa kunnossa ja päivystykseen lähdin kun oli niin voimakas heikotus ja sydän pumppas kuin viimeistä päivää. Meillä jokaisella on niin omanlaisensa elimistö, että minä en oo edelleenkään loppuraskauden jälkeen ollut voimissani. Oon yrittäny urheilla ja siitä vaan ei tuu mitään ku sydän hakkaa ja hiki valuu pienemmästäkin ponnistuksesta ja kiloja ei edes oo ylimääräisiä ku ehkä 2, mutta toivon niin saavani elinvoimaa tästä raitakuurista. Netistä kyllä luin, että vaikka hb on hyvä, mutta jos varasto pohjalukemissa, sillon useimmilla on anemiaa ja voimattomuutta. Ja niin TOIVON että tämä ihottuma nyt lähtisi iäksi. Tämä nimittäin alkoi samaan aikaan ku hb romahti ja helpottu synnytyksen jäljeen, mutta silloin sain pari pussia verta, mutta senkin jälkeen vaivannut enemmän ja vähemmän. Ja sitte se, että jos mulla oli tytön alkuraskaudessa lähtötilanne 148hb ja raudat sillon ollu ehkä kunnossa, tai otettiinhan verikokeet ennen hoitojen alkua eikä ainakaan maininnut lääkäri mitään poikkeavaa. Mutta hurjasti kaikki muutamassa kk raskausaikana laski, kun reilun puolenvälin aloin voida huonosti ja se oli enää 116 ja rv30 enää 100pintaan ja siinä keikku synnytykseen saakka. Nyt keväällä oli hb 120 ku ehdin ekassa neuvolassa käydä ja rauta-arvo ollu silloin pakosti vielä huonompi ku nyt, niin kaiken järjen mukaan sikiö ei oo voinu saada sitä tarpeeksi. No, nää on näitä asioita, kun ei voi tietää, voi vaan arvailla ja parasta kun koko vatvomisen lopettaa. Mullakin on tuo maltofer+++ käytössä. Maistuu kyllä järkyttävälle, mutta sitä lääkäri suositteli. Lisäksi on yks juoma, jossa paljon c-vitamiiniä+antioksidantteja...oon ottanu nyt puolikkaan maltoferin ja puoliannosta juomaa ja illalla otan toisen puolikkaan juoman kanssa. Tuli nimittäin eilen voimakasta pahoinvointia ku otin pillerin kokonaisena. En kai ollu sitte syöny alle tarpeeksi, kun seuraavan kunnon aterian jälkeen olo hävisi. Mullahan oli vuonna 2013 paha sisäinen verenvuoto vatsaonteloon. Ennen ku oltiin vielä hoidoissa ja ensin epäiltiin kohdun ulkoista raskautta, mutta en ollu raskaana...oli ilmeisesti pieni viaton puhjennut(edelleen syy hieman epäselvä) mutta silloin laparoskopiassa poistettiin 2,7 litraa verta vatsaontelosta. Sillä reissulla sain kakistettua, että kärsitään lapsettomuudesta ja lääkäri laitto polille lähetteen. Jokin tarkoitus kai oli tälläkin episodilla, luulin kyllä kuolevani järkyttävään tuskaan :( Minä raukka pelkäsin lapsettomuushoitoja, enkä tiiä oisko muuten edes ikinä saatu aikaiseksi lähteä. Leikkauksen jälkeen sain monta pussia verta ja nyt mietin, että olikohan mun rautavarastot silloinkaan ehtiny täyttyä kun tyttöä aloin odottamaan...oliko vaan hb ehtinyt nousta ja sen vuoksi romahtikin niin nopeasti pohjille. Ei siitä komplikaatiosta aikaa ollu kuitenkaan ku reilu vuosi.
 
Viimeksi muokattu:
Käsittääkseni sikiönkin kannalta haitallinen Hb-taso on alle 80. Ja kaikilla raskaana olevilla Hb laskee, koska veren tilavuus nousee 40 %. Se ei välttämättä kerro mitään rautavarastoista, ne voi olla ihan ok raskauden alussa. Mutta toisaalta harvalla naisella on niin hyvät rautavarastot, että sillä mennään loppuun asti Hb > 120. Suurimmalla osalla Hb laskee, osin kyllä tuon veren laimenemisen vuoksi. Hengästymiset ym. voi johtua ihan mekaanisistakin syistä, kohtu painaa keuhkoja, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Minä oon luovuttanut verta 3 kertaa eli maksimimäärän vuodessa koko hoitojen ajan edelliset 4-5 vuotta. Joka kerta ottanut paketillisen rautaa (30 tabl) sen jälkeen. Yleensä Hb ollut 120-130 eli alarajoilla. Luovutin viimeisen kerran tammikuussa 2016, raskaus alkoi maaliskuussa 2016. Sitä edellinen kerta oli lokakuussa 2016. Rautavarastot olivat varmasti tyhjät, eka neuvolassa Hb oli vielä hyvä, mutta toisella kerralla jo 102. Nyt mennään sitten rautakuurilla varmasti pitkälti synnytyksen jälkeen, kuten Siida sanoi, varastot kestää täyttyä 4-6 kk. En usko, että matala hemppa vaikuttaa vielä alkion kiinnittymisvaiheessa tai pienillä viikoilla. Siitä on kai tutkimuksia, että hoitamaton anemia lisää ennenaikaisen synnytyksen riskiä, koska kookas sikiö kuluttaa paljon happea, jota istukka ei pysty vauvalle välittämään raudanpuutten ja äidin anemian vuoksi. Toisaalta, jos olisin epäillyt että matala Hb vaikuttaa hoitojen tulokseen, en varalta olis luovuttanut verta.

Summa summarum, jos Hb on matalahko (130-140), pyytäisin tk:sta tfr ja feriitiini-määritykset. Jos tfr on koholla ja feriitiini matala, söisin lisärautaa. Mutta keskenmenojen syy lienee joku muu, jos niitä tulee henkilölle, jolla on vielä kohtalainen Hb-taso (>120). Jos hoidot ovat kestäneet pitkään, luovuttaa verta tai kuukautiset on runsaat, pyytäisin rautavarastojen mittauksen (ferritiini) vaikka Hb olisin normaali, kuten Siida tuossa sanoi, varasto voi olla tyhjä vaikka elimistö vielä Hb-tason onnistuisikin pitää ruokavalion raudan avulla normaalina. Kuitenkin raskaus voi alkaa million vain ja sitten rautaa tarvitaan todella paljon, rautatabletteja on erittäin ikävää ottaa alkuraskauden pahoinvoinneissa ja siinä vaiheessa kulutus alkaa olla niin suurta, että on hankala saada Hb nousemaan vaikka niitä vetäisi maksimiannoksella.

Muoks: en halua toki väittää, että tietäisin mitään siitä voiko kiinnittyminen estyä/keskenmeno aiheutua lievästä anemiasta. Veikkaan, että tähän paras vastaamaan olisi lapsettomuushoitoja tekevä lääkäri. Jonkun kannattaa asiaaa kysyä, joka seuraavaksi tapaa lääkäriään, saadaan asiantuntijan kommentti tänne.

Ymmärrän niin hyvin mitä AJ sanoi, on erittäin inhimmillistä toivoa/ajatella, että keskenmenoille on joku selkeä, korjattavissa oleva syy, kuten anemia, jonka voi poistaa/korjata jollain lääkekuurilla.
 
Siida, kannattaa ottaa se Maltofer pääaterian kanssa, vähiten rassaa vatsaa. Tyhjään mahaan/kevyen aterian kanssa olen siitä itekin saanut huonon olon. Ja veda ihmeessä maksimiannoksella jos vaan vointi sallii, ne ilman reseptiä saatavat rautavalmisteet ovat todella mietoja ja se aikuisten maksimiannos 3 tablettia on todella paikallaan, jos on varastot ihan tyhjät.
 
Tupsuli ymmärrän mitä tarkoitan ja sulla on varmasti tuosta enemmän tietoa ku mulla, mutta sitä minä hämmästyin itsekkin, että pelkän hb:n mittauksen perusteella, ei oikeastaan voida vielä raudan määrästä elimistössä sanoa mitään. Siksi se ferritiinin mittaus on tärkeää. Ihmisellä jolla luontaisesti alhainen hb, voi silti varastot olla ihan kohtuulliset, kun taas hyvä hb ei välttämättä tarkoita hyviä rautavarastoja. Ihmisen keho on erittäin hankala kombinaatio ymmärtää. Eihän sitä todellakaan voi tietää, että onko tämä ollu km syynä, mutta pääasia, että tää nyt huomattiin ja jospa oman olon saisin voimaantumaan ja jospa tämä iho paranisi. Luin netistä kokemuksia tuosta maltoferistä, niin ei kovin hyviä pisteitä saanut. Yksi keskustelu oli maltofer vastaan luontaistuotteen kreuterbluftsaft...äh miten lie kirjotetaan ja jokainen käyttäjä oli saanut tällä luontaistuotteella parempia tuloksia...tiedä sitte!? Meen nyt tällä ja juon lisäksi young livinin ninxia rediä! Mää oon tämmönen joka uskon lääketieteeseen, mutta harmittavan usein siellä vaan hoidetaan oiretta, ei taudin aiheutrajaa ja vaihtoehtoishoidoista ja homeopatiasta oon omistakin ennakkoluuloista huolimatta saanut valtavan hyviä kokemuksia. Oon avoin kaikelle ja haittaakaan mistään ei ole, päinvastoin jos joku auttaa, se on kotiappäin!
 
Hei taas kaikille! Palailen pikku hiljaa takaisin joukkoonne, kohta pitäis alkaa seuraava kierto ja siitä sitten hoitoon ilmottautuminen. Muutama plussakin saatu täällä, mahtavaa (y)

Käytiin miehen kanssa parin viikon reissulla karibian suunnilla ja oli kyllä ihanan rentouttava loma :) Ainut vaan, että joudutaan ilmeisesti mennä zikavirus-testeihin ennen tätä hoitoa, vaikka mitään oireita ei ole ollut kummallakaan, eikä edes moskiitot pistäneet o_O Noh, mitäpä yksi pikku piikki tässä konkurssissa tekis.

Menopurin pistämistä en odota mitenkään innoissani. Typerät yksittäispiikit, Puregon oli niiiiiiin helppo.

Ikävien oireiden kanssa painiville voimia, ikävää kun omiin hormoneihin puututaan niin ei koskaan tiedä miten mieli ja ruumis reagoivat :unsure:
 
Tyhmä paniikkikysymys: Söin illalla juustoburgerin lähiravintolasta, ja vasta jälkeenpäin tulin ajatelleeksi, että pihvi oli keskeltä aavistuksen punertava! Voikohan tästä olla jotain haittaa mahdolliselle vauvalle tai voiko haitata jotenkin kiinnittymisprosessia? Kun käsittääkseni raaka liha on kokonaan kielletty raskausaikana. En kestä jos tämä menee nyt tän takia pieleen! :(:cry:
 
Domi Musta bemfola oli helpoimmasta päästä, esitäytetty piikki johon vaan säädetään oikee annos. Ja sehän on siis tosiaan samaa kun gonal, follitropiini alfaa, kun taas puregon on beetaa ;)

marrasmai, en vois uskoa että ois mitään haittaa tässä vaiheessa...eihän vielä alkion kiinnityttyäkään se oo ihan alkuun äidin verenkiertoon yhteydessä eli mahdolliset haitta-aineet (listeria?) ei pääse siihen (y)
 
Ai on eri.. no häh, tämäkös nyt sit aiheuttaa aamun ärsytyksen.. tai siis helvettiäkö puhuvat et samalla mennään ku viimeksi et oli hyvä vaste plaaplaa ja sit vaihtavat (ajattelin et on vaan joku lääkefirmasponssaus juttu et muuten samaa) No toivotaan että toimii myöskin.. :/
 

Yhteistyössä