Jimi on suvakeille tärkeämpi kuin ne kymmenet suomalaiset jotka mamut ovat tappaneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ööö... Tota... Minä en ole väittänyt että hän oli narkki enkä edes että hän aloitti jupakan. Minä kirjoitin että näin on hänestä sanottu, mm tässä ketjussa.

Henk. koht minua ei kiinnosta vaikka hän olisi viettänyt päivänsä istumalla peukalonsa päällä, mua huvittaa vaan tämä pyhimykseksi julistaminen ja iltapäivälehtien uutisoinnin mukaan poukkoilu ja kiihkoilu.
Sinä väitit, että uhria ei ole kukaan solvannut, vaikka et edes tiedä, onko hänestä levitettävät jutut totta. Yritä nyt muistaa mitä puhut. Jos et muista, niin on helppo tarkistaa ne tästä ketjusta.

Missä on uhri on julistettu pyhimykseksi? Siinä, kun ihmetellään, miten jotkut ali-ihmiset solvaavat täällä kuollutta ihmistä ja puolustelevat tekijää? No, pitäähän sunkin jostain hupisi saada.

Sinä väitit, että uhria ei ole kukaan solvannut, vaikka et edes tiedä, onko hänestä levitettävät jutut totta. Yritä nyt muistaa mitä puhut. Jos et muista, niin on helppo tarkistaa ne tästä ketjusta.

Missä on uhri on julistettu pyhimykseksi? Siinä, kun ihmetellään, miten jotkut ali-ihmiset solvaavat täällä kuollutta ihmistä ja puolustelevat tekijää? No, pitäähän sunkin jostain hupisi saada.

Viitsitkö linkittää missä olen a) solvannut vainajaa b) puolustellut tekijää?

Hei nyt oikeasti. Kukaan ei ole puolustellut tekijää. Väkivalta on kautta linjan sanottu olevan väärä ratkaisu. Mutta ei toisaalta tuomita tekijää, kun faktojakaan ei tiedetä. Tahallaan ei ketään ole tapettu. Jos et ymmärrä, kirjoitan sen uudestaan: tahallaan ei ketään ole tapettu. Ja toinen merkityksellinen pointti on se, että poliittisesta väkivallasta ei ole kyse (nykyisen tiedon valossa).

Hei nyt oikeasti. Kukaan ei ole puolustellut tekijää. Väkivalta on kautta linjan sanottu olevan väärä ratkaisu. Mutta ei toisaalta tuomita tekijää, kun faktojakaan ei tiedetä. Tahallaan ei ketään ole tapettu. Jos et ymmärrä, kirjoitan sen uudestaan: tahallaan ei ketään ole tapettu. Ja toinen merkityksellinen pointti on se, että poliittisesta väkivallasta ei ole kyse (nykyisen tiedon valossa).
Juu, missään ei ole sanottu, että ihan ymmärrettävää vähän töniä, kun räitään päälle. Tosin päälle räkiminen osoittautuikin maahan sylkäisemiseksi ja töniminen potkuksi rintaan.

Jos joku tulisi räkimään mua niin taatusti antaisin kyytiä!

Ei ole minun vika jos ukko on niin seis, ettei pysy pystyssä!

Olitko paikalla ja näit että oli niin seis ettei pysynyt pystyssä? Eikä tuossa vissiin ihan päälle sylkäisty, toki on voitu sylkäistä kengän viereen ja pieni tippa osunut kenkään.

- Hän pysähtyi mielenosoittajien eteen. Siinä oli mahdollisesti jotain sanailua. Hän sylkäisi maahan ja jatkoi matkaa, tutkinnanjohtaja Teemu Kruskopf kertoo HS:lle.

Poliisin mukaan tämän jälkeen vuonna 1990 syntynyt mielenosoittaja juoksi noin kymmenen metrin päästä miestä kohti ja potkaisi tätä rintaan. Uhri kaatui ja löi päänsä.

Juu, missään ei ole sanottu, että ihan ymmärrettävää vähän töniä, kun räitään päälle. Tosin päälle räkiminen osoittautuikin maahan sylkäisemiseksi ja töniminen potkuksi rintaan.

Ei ole ymmärrettävää töniä. Ei ole ymmärrettävää potkia. Ei ole ymmärrettävää sylkeä päin. Ei ole oikein sanoa väkivaltaa poliittiseksi, jos se ei sitä ole. Ei ole kiva tapella. Tappelu on väärin. Mitä vielä?

1) natseilla oli miekkari
2) Jimi osui vahingossa paikalle ja vidduili natseille
3) Jimi yritti räkästä natsia mutta ei osunu
4) Jimi lähti pois ja natsilla kärähti käpy
5) natsi tuli takaa ja potkas Jimiä rintaan
6) Jimi löi päänsä kaaduttuaan maahan
7) Jimi kävi sairaalassa tutkittavana ja kaikki näytti olevan OK
8) Jimi kuoli viikon päästä tuntemattoman syyn takia

Mikä kohta ei täsmää?

Malttaisiko vasemmisto nyt hetken odottaa, että edes selvitys tapahtuneesta saadaan tehtyä? Olisiko liikaa pyydetty? Ilmeisesti on, sillä kundin päällä ei ole vielä edes multaa, mutta hirveä poliittinen peli on vassareiden suunnalta jo alkanut. Ei malteta odottaa....

Malttaisiko vasemmisto nyt hetken odottaa, että edes selvitys tapahtuneesta saadaan tehtyä? Olisiko liikaa pyydetty? Ilmeisesti on, sillä kundin päällä ei ole vielä edes multaa, mutta hirveä poliittinen peli on vassareiden suunnalta jo alkanut. Ei malteta odottaa....
Sä erehdyt siinä kun kuvittelen että tästä valittaisi joku vasemmisto. Tälläistä toimintaa ei hyväksy kukaan paitsi tietysti ne muutamat natsit joita on olemassa. Politiikka ei mua juurikaan kiinnosta mut menee ihan liian pitkälle kun ihmisiä aletaan tappamaan. Sellaselle et tuu varmasti saamaan hyväksyntää.

1) natseilla oli miekkari
2) Jimi osui vahingossa paikalle ja vidduili natseille
3) Jimi yritti räkästä natsia mutta ei osunu
4) Jimi lähti pois ja natsilla kärähti käpy
5) natsi tuli takaa ja potkas Jimiä rintaan
6) Jimi löi päänsä kaaduttuaan maahan
7) Jimi kävi sairaalassa tutkittavana ja kaikki näytti olevan OK
8) Jimi kuoli viikon päästä tuntemattoman syyn takia

Mikä kohta ei täsmää?
Tuo.

Sä erehdyt siinä kun kuvittelen että tästä valittaisi joku vasemmisto. Tälläistä toimintaa ei hyväksy kukaan paitsi tietysti ne muutamat natsit joita on olemassa. Politiikka ei mua juurikaan kiinnosta mut menee ihan liian pitkälle kun ihmisiä aletaan tappamaan. Sellaselle et tuu varmasti saamaan hyväksyntää.

Hyväksy? Natsit? Tappamaan? Bing! Se on bingo. Kaikki väärin.

Asema-aukion pahoinpitelystä epäilty on sama kuin tapahtumasta ilmoittanut - rankka väkivaltarikostausta
Maanantai 19.9.2016 klo 13.49 (päivitetty klo 14.36)

STT:n tietojen mukaan toissa lauantaisen Helsingin Asema-aukion tapahtuman ilmoituksen teki sama mies, jota poliisi epäilee törkeästä kuolemantuottamuksesta.

• STT:n tietojen mukaan Helsingin Asema-aukion tapahtuman ilmoituksen teki sama mies, jota poliisi epäilee törkeästä kuolemantuottamuksesta.
    • Miehellä on rankka väkivaltarikostausta ja historia Suomen vastarintaliikkeessä.
    • Poliisin mukaan epäilty mies on edelleen pidätettynä, ja hänet on vangittava tai vapautettava tiistaina.
Tapahtuman yhteydessä pahoinpideltiin mies, joka pysähtyi poliisin esitutkinnan mukaan mielenilmaisijoiden eteen. Mies kuoli perjantaina.

Tapausta tutkitaan pahoinpitelynä ja törkeänä kuolemantuottamuksena. Vuonna 1990 syntynyt epäilty otettiin kiinni sunnuntain vastaisena yönä.

Rankka rikostausta

Tapahtumailmoituksen tehneellä miehellä on rankka väkivaltarikostausta ja historia Suomen vastarintaliikkeessä.

Esimerkiksi vuonna 2010 mies on kaatanut rikoskumppaninsa kanssa Helsinginkadulla toisen miehen katuun ja potkinut tämän jälkeen tätä kasvoihin ja vartaloon rikoskumppaninsa kanssa. Sivullinen oli saanut lopetettua pahoinpitelyn tulemalla väliin tilanteeseen.

Vuonna 2011 mies on yrittänyt estää poliisia ottamasta kiinni toista miestä tönimällä ja repimällä konstaapelia.

Pahoinpitelyjen ja törkeän pahoinpitelyn lisäksi mies on tuomittu ainakin virkamiehen vastustamisesta, salakuljetuksesta, vaarallisen esineen hallussapidosta ja törkeästä vahingonteosta. Hän on saanut teoistaan sekä ehdollista että ehdotonta vankeutta.

Vaadittava vangittavaksi huomenna

Poliisin mukaan epäilty mies on edelleen pidätettynä. Tutkinnanjohtaja Teemu Kruskopf kertoo, että miestä kohtaan on esitettävä huomenna vangitsemisvaatimus tai hänet on vapautettava.

Poliisi käy parhaillaan läpi Asema-aukion valvontakameroiden kuvamateriaalia, kertoo Kruskopf STT:lle. Kruskopfin mukaan tutkinnan tässä vaiheessa poliisi ei vielä kommentoi kuvamateriaalin sisältöä.

STT

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016091922341324_uu.shtml?ref=juurinyt_desktop

Poliisi ehti puhuttaa uhrin ennen kuolemaa - epäilty ilmoittautui itse
Sunnuntai 18.9.2016 klo 17.17

Pahoinpitelystä ja kuolemantuottamuksesta epäilty mies ilmoittautui itse poliisipartiolle lauantain ja sunnuntain välisenä yönä.

Tutkinnanjohtajan mukaan poliisi ehti puhuttamaan uhrin sairaalassa ennen tämän menehtymistä. Tämän hetkisten tietojen mukaan tilanne vaikuttaa saaneen alkunsa siitä, että uhri on mahdollisesti sylkenyt mielenilmaukseen osallistuneiden suuntaan.

- Uhri itse on kertonut siitä tapahtumasta, että hän on mahdollisesti ohi mennessään sylkäissyt, Kruskopf kertoo.

Tutkinnanjohtaja luonnehtii, että pahoinpitely vaikuttaa tapahtuneen "yllättäen", mutta ei tarkemmin kommentoi teon yksityiskohtia.

Kruskopf ei myöskään ota kantaa, onko tilanne tallentunut valvontakameroille tai esimerkiksi kännykkäkameroille.

Vastarintaliike on itse julkaissut nettisivuillaan tapahtumasta videon, jossa näkyy kuinka mies makaa maassa. Hänen vieressään on verta ja ympärille on kerääntynyt auttajia.

Ilmoittautui itse

Teosta epäilty mies ilmoittautui itse poliisipartiolle Helsingin keskustassa lauantain ja sunnuntain välisenä yönä.

- Hän kertoi poliiseille, että häntä ilmeisesti etsitään, Kruskopf kertoo.

Tutkinnanjohtaja ei toistaiseksi kommentoi, onko miehellä aiempaa rikoshistoriaa. Miehen kuulusteluiden sisällöstä ei myöskään kerrota vielä mitään julkisuuteen.

Poliisi on jo ehtinyt puhuttaa muutaman silminnäkijän, mutta kaipaa edelleen lisää havaintoja tapahtumista.

Poliisin tietojen mukaan uhri oli pahoinpitelyn aikaan liikkeellä ystävän kanssa, mutta ystävää ei ole toistaiseksi tavoitettu. Poliisi haluaa puhuttaa myös häntä.

Poliisin niukka tiedottamislinja tapauksesta on herättänyt kritiikkiä muun muassa sosiaalisessa mediassa.

- Meillä oli tietty linja, miten tutkinnan kanssa edetään. Tietysti kun henkilö menehtyi, se linja muuttui. Julkisuuteen ei voitu kuitenkaan tulla, ennen kuin oli tarpeeksi tietoa, Kruskopf perustelee.

28-vuotias Jimi ehti kotiutua sairaalasta pahoinpitelyn jälkeen torstaina, mutta menehtyi yllättäen aivoverenvuotoon perjantai-iltana.

- Tutkinta lähtee tässä vaiheessa siitä, että näillä on syy-yhteys, mutta tässä tulee oikeuslääketieteellinen kuolemansyyn selvittäminen, jossa asia on tarkemman tarkastelun kohteena, Kruskopf sanoo.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016091822335462_uu.shtml
Pakko vetäistä vanha latteus, sitä saa, mitä tilaa. Jos menee huumehöyryissä haastamaan riitaa, on todennäköistä, että riidan saa aikaiseksi.

Tästähän voi miltei saada sen käsityksen, että hyväksyt kyseisen teon ja että käyttäytyisit itsekin väkivaltaisesti tietynlaisissa tilanteissa. Mutta eihän se voi niin olla..
No en tiedä sinusta, mutta jos joku hyökkää päälleni, olen kyllä valmis itseäni puolustamaan mielummin, kuin itse turpaan ottamaan. Tosin jos kyse jostain narkkarista, kuten ilmeisesti tässä, niin melkein järkevämpää juosta karkuun, sen verran arvaamattomia ovat.

Et voi olla tosissas! Kyse oli kaikkea muuta kuin riita, kun kuumakalle-natsi ei kestä jotakin naljailua ja potkaisee toista voimakkaasti ja lopputulos on se, mikä on.

Mikä teitä joitakin oikein vaivaa??!
Se vaivaa, että eivät yli viisi-vuotiaat ihmiset sylje toistensa päälle tarkoituksella. Jos joku tautinen narkkari tulisi kadulla minun päälleni sylkemään, niin aivan varmasti tyrkkäisin (jopa kovakouraisesti) tyypin mäkeen. Ihan luonnollinen reaktio.
Sinäkö jäisit patsaana paikallesi odottamaan seuraava tekoa?

Tutkinnanjohtaja Asema-aukion pahoinpitelystä HS:lle: Epäilty juoksi uhrin perään ja potkaisi rintaan
fdcbc9c940fc40f4a94fcded25b62b20.jpg

Helsingin Asema-aukio on täyttynyt kynttilöistä. (KUVA: Markku Ulander)
Julkaistu: 19.9. 16:09 , Päivitetty: 19.9. 17:54

Poliisi epäilee vuonna 1990 syntynyttä miestä törkeästä kuolemantuottamuksesta. Tutkinnanjohtaja selventää Helsingin Sanomille tapahtumienkulkua.
– Hän pysähtyi mielenosoittajien eteen. Siinä oli mahdollisesti jotain sanailua. Hän sylkäisi maahan ja jatkoi matkaa, tutkinnanjohtaja Teemu Kruskopf kertoo HS:lle tapahtumienkulusta.

Tämän jälkeen vuonna 1990 syntynyt epäilty lähti juoksemaan noin kymmenen metrin päästä uhria kohti ja potkaisi tätä rintaan. Uhri kaatui maahan ja löi päänsä. Viikko myöhemmin tapahtuneen kuoleman epäillään aiheutuneen tästä.

Ihmisiä kokoontui auttamaan uhria ja hänet talutettiin Rautatieaseman asemahalliin. Uhri kuljetettiin ambulanssilla sairaalaan.

Poliisi epäilee vuonna 1990 syntynyttä miestä törkeästä kuolemantuottamuksesta. STT:n mukaan epäillyllä on rankka väkivaltatausta.

Suomen vastarintaliike järjesti 10.9. mielenilmaisun Helsingin rautatieaseman Asema-aukiolla. Tapahtuman yhteydessä pahoinpideltiin vuonna 1988 syntynyt mies. Kauko-Vesa Karttusen mukaan uhri oli hänen poikansa Jimi Karttunen.

Juttua muokattu klo 17:22: Aiheesta kertoi ensimmäisenä Helsingin Sanomat.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001264254.html

Ehkä eniten tässä jutussa ärsyttää tuo "muistotilaisuus" ja kamalat itkuvirret ja hysteriat tapahtuman johdosta.
Siis onhan tuo ihan tyhmää ja todella turha kuolema, mutta aika lailla tyypillinen snäkärijonon sanaharkka-tilanne, joka nyt vain päättyi tavallista (ei kuitenkaan poikkeuksellista) surullisemmin.
Sinsänsä hyvä muistutus kaikille, miten pienestä se henki voi lähteä.

Yhteistyössä