V
vierailija
Vieras
Delfinaariot on vain pisara meressä mun mielestä.
Nää on mun mielipiteitä vaan sit...mitä mieltä listasta?
-eläintarhat pois, jos ei ole kyse jonkun tosi harvinaisen eläinlajin säästämisestä
-samoin Sealife, delfinaariot, sirkuseläimet ym.
- jokaisesta kodista akvaariot, terraarioeläimet sekä undulaatit pois (jos nyt ei ole joku eläin joka etenee metrin viikossa...)
- ei kissoja, koiria ja marsu/hamstereita kerrostaloon. Tai sit sen koiran kans pitää vetää pitkiä lenkkejä. Poikkeuksena koira/kissakiellosta yksinäiset city-mummot, yksinäiset lapset tms.
Kaupungissa kissat on vaarassa liikenteen seassa -> taajamien ulkopuolelle.
-koiria ei pidetä loputtomiin häkissä, omissa kakoissaan kun perhe touhuaa jotain ihan muuta.
-navetoista pihattoja ja eläimillä lähes puolen vuoden laiduntamisaika (eri asia joillain liharoduilla joilla on paksumpi karva)
-turkistarhaus loppukoon, ei turkikset ole pakollisia nykyään
- koe-eläimiä ei saa käyttää missään kosmetiikkateollisuuden vaiheessa, korkeintaan lääketieteessä.
Sealife? Miten se nyt eläinten oikeuksia polkee? Ne pitää hengissä mm. uhanalaisia lajeja. Niitä ei olisi olemassa ilman Sealifen kaltaisia toimijoita. Suurin osa työntekijöistä on luonnonsuojelijoita (satun tietämään).
Koe-eläimet? Niitä ei kosmetiikkateollisuudessa juuri edes käytetä. Niitä käytetään kehitettäessä lääkkeitä ihmisille. Onko parempi jättää lääkkeet kehittämättä, koska sika kärsii? Eli esim. syöpälääkkeen kehitys pitäisi mielestäsi lopettaa? Vai tarkoititko että sinä haluat koekaniiniksi ja ottaa pari pilleriä minkä vaikutuksesta ei tiedä kukaan tällä planeetalla?
Lemmikeistä olen samaa mieltä. Turhia mun mielestä. Mitäpä sitä ihmisille iloa turhaa tuomaan. Tervetuloa lokakuu.