The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
vierailija
Kätevä emäntä! +++
Samaa mieltä! ----Ja tervehdys muillekin!
Se homejuttu oli niin, et ei ne kaapissa olleet voineet olla homeessa, vaan ennen myllylle menoa tai sen jälkeen... Mut sitähän ei voi tietää koskaan. Toinen seikka tulee tässä, mikä ei tule kovin usein puheeksi, mut - just siksi - täytyy laittaa SE Sailan kokemus, kun hän sairastui viljassa olleesta korrensääteistä - leikkauspöydälle kiidätettiin! Vuosia myöhemmin, löysin vanhan artikkelin aiheesta, katso! 9.3.2011 Ilmari Schepel kirjoittaa blogissaan:

"1990-luvun alussa erään tanskalaisen, suuren hevosjalostustilan väki teki oudon havainnon. Yhtäkkiä, yhdestä vuodesta toiseen, tammat eivät enää tulleet kantaviksi. Pitkän pähkäilyn jatutkimisen jälkeen löytyi syy: tila oli ruvennut ostamaan kuivikeoljet sellaiselta viljanviljelytilalta, jossa käytettiin CCC:ta eli korrenvahvistaja klormekvattia...Ilmiö poistui kun hevosille tarjottiin taas CCC-vapaita olkia."(Ebbersten, S. 1983. Vad har drabbat ärterna? Vetemjöl! Lantmannen Nro 8, ss. 34-36.)

Sailan Bona-purkki ei ollut luomua, mutta lapsille tehtyä kuitenkin--- suolentukkeutuma on hengenvaarallinen juttu kenelle vaan! Nettituttu tosin, mutta elossa yhä:)
 
Jep,pittää vähän saada jännitystä elämään näin kirjan kautta :D sulla on ihana työporukka siellä :love::love: mahtavaa !
...ma en kylla pysty mitaan jannaria lukemaan just ennen unille menemista...menis tasan tarkkaan sitten valvomiseksi paistinpannun ja pesapallo- ja sahlymailan kanssa:alien::barefoot:...

Tiiatko, toi porukka vain on yhta suurta helmea :). Meilla hommat sujuu niin hyvin ja vaikka kiirusta saattaa toisinaan olla enempi kuin tartteiskaan, niin - mielettoman hyvalla hengella tehdaan se mika ehditaan ja tehdaankin tosi hyvin :)! Ja se, etta tuolla saan minakin olla tammonen :alien:, oma itteni :D, niin...jaa, no se ei valttamatta kylla tuo niin mitaan hyvaa kenellekaan mutta saanpahan ainakin heidan elinikaennustetta parannetuksi naurun muodossa(y)...tai..:cautious:saattaapi tuo kylla huonontuakin, kun oon sahlaamassa....

No - elama on Nykas Mattia ja fifty- sixtya(y)
 
Mää oon miettiny tänäänkin tätä kurjaa kohtaloa, no kyllä se joka päivä mielessä on kun ei vaan tajua. Muuten pessy monta koneellista pyykkiä ja ollu pihalla. Tänää pitäs alottaa sitä epämiellyttävää hommaa et pääsis ees alkuun.Niin ja oonhan mä töissäkin ollu.
Saanko mä kertoa sinulle tositarinan?

Kerron kuitenkin.

Se kertoo naisesta, joka erosi samoihin aikoihin kuin minäkin.
Aivan ihastuttava nainen.
Hän oli eronsa jälkeen sitä mieltä, että ei enää koskaan ketään miestä. Piste.
No, se normaali läheisyys ja kainalopaikka kumminkin teki sen, että kelpo kandidaatin kohdalle sattuessa juolahti mieleen, että voisihan tuon kokeeksi ottaa. Mut kokeilut päättyivät oikeastaan jo ennen alkamistaan, koska hänellä hälytyskellot päässä jatkoivat soimistaan.
Hän törmäsi myös mistertäydelliseen, jota täydellisempää ei ole eikä tule, mutta ajankohta oli väärä. Ja edelleen ne hälytyskellot kilkattivat.
Mut kuinkas sattuikaan paikalle tulemaan mies puskasta saappaissaan jota ei voi kuvitellakaan... mut ne hälytyskellot lakkasivat soimasta. Ja nyt tuo nainen on sitä mieltä, että käynti kultasepänliikkeessä ei ole mitenkään poissuljettu ajatus.

Noin se aika hoitaa ne haavat.

Täydellisinkään mies ei ollut sopiva.
Mut sopivin mies olikin semmoinen joka osasi sammuttaa ne päässä kilkattavat hälytyskellot.
 
...ma en kylla pysty mitaan jannaria lukemaan just ennen unille menemista...

No - elama on Nykas Mattia ja fifty- sixtya(y)
Mulla taas on se, että leffasta mä pääsen irti simppelisti sammuttamalla töllöttimen.
Mut jos mä otan kirjan kouraan... jos se on hyvä... niin sit olen siinä maailmassa kunnes viimeinen lehti kääntyy.
Se mitä näen pörrää silmissä eikä päässäni.
Se mitä luen on kuin lukisin silmät kiinni ja kaikki pörrää päässäni.
Kuulostaako toi ihan pähkähullulta?

Nykäs- Matista taas mä en sano muuta kuin sen, että mä arvostan häntä suuresti urheilijana, kuin myös siinä, että on onnistunut hyödyntämään mennyttä uraansa "muusikkona".
Ja sloganeistaan tykkään.
Mut keikalleen minua ei kuuntelijaksi saa, koska sen saman taustanauhan voi kuulla muutenkin.
Oikeesti totuus on se, et jos siitä Nykäs- Masan levysoittimesta kesken keikan vetää töpselin irti, niin ainoa mitä jää kuluviin on fanien kiljunta.

Meinaakkos mennä Club for fiven keikalle?
Niillä on vähän toisemmoinen meininki.
 
Mulla taas on se, että leffasta mä pääsen irti simppelisti sammuttamalla töllöttimen.
Mut jos mä otan kirjan kouraan... jos se on hyvä... niin sit olen siinä maailmassa kunnes viimeinen lehti kääntyy.
Se mitä näen pörrää silmissä eikä päässäni.
Se mitä luen on kuin lukisin silmät kiinni ja kaikki pörrää päässäni.
Kuulostaako toi ihan pähkähullulta?

Nykäs- Matista taas mä en sano muuta kuin sen, että mä arvostan häntä suuresti urheilijana, kuin myös siinä, että on onnistunut hyödyntämään mennyttä uraansa "muusikkona".
Ja sloganeistaan tykkään.
Mut keikalleen minua ei kuuntelijaksi saa, koska sen saman taustanauhan voi kuulla muutenkin.
Oikeesti totuus on se, et jos siitä Nykäs- Masan levysoittimesta kesken keikan vetää töpselin irti, niin ainoa mitä jää kuluviin on fanien kiljunta.

Meinaakkos mennä Club for fiven keikalle?
Niillä on vähän toisemmoinen meininki.
Joo, kirja - hyva semmoinen - vie kylla mukanaan ihan taysin, joten ei kuulostanut ollenkaan pahkahullulta :)

Tosin...:barefoot: viimeaikoina meikalaisen kirjojen lukemisen tahti on paheksuttavasti hiipunut, rakastan kirjoja kylla yli kaiken...sen takia kirjakaupat on mulle noynoy, koska siina kay huonosti, mutta onneksi on olemassa kirjastot ja ihanat kirjastotadit! Ja tosiaan se lukemisen tahti..:oops:..kirjassa ei ole mitaan vikaa muttamutta toi Nukku- Ukko tahtoo kalauttaa sitten niin, etta sita oon useamman kerran saanut havahtua joskus aamuyon tunteina siihen, etta nukkua tossaan auki jaaneen kirjan paalla...:barefoot::D

Iiik, tiiatko, ihan huikeeta etta Cff on tulossa :)!!!! Ma toivon etta paasen sinne...mutta tassa on ilmaantunut vaikka ja mita ohjelmanumeroa etta mulla on itseasiassa koko viikonloppu ihan umpisolmussa menemisineen ja tekemisineen :). Mutta toi on kylla niin huikeeta laulutaitoa ja tekniikkaa etta...syherolla oon jo pelkasta ajatuksesta :)!!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä