Minkälaista ruokaa teillä syötäisiin, jos olisit miljardööri?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meillä syötäisiin erittäin terveellistä ja erittäin maittavaa ruokaa. Ei mitään sekamehutiivisteitä, vaan 100 % tuorepuristettuja mehuja. Ei mitään pakastekaloja, vaan mahdollisimman tuoreita ja kalliita lohia. Ei mitään tukkusuklaata tukkukaupalla, vaan laadukkaimpia belgialaisia suklaita, yksikin riittäisi täyttämään kaiken makeannälän. Ei mitään säilykeruokia kiireessä, vaan hienoimmasta vegeravintolasta take away -safkaa.
 
Kampasimpukat, riista ja pienemmät kalat valmiina fileinä tulee heti mieleen. Niitä kun ei tuu nykyään usein ostettua hinnan vuoksi.

Ja sit mulle toimitettaisiin kotiovlle läheiseltä kasvihuoneelta joka päiväksi tuoreet salaatit ja yrtit.
 
vierailija
Sushia, kalaa monissa eri muodoissa huippukokkien laittamana. Terveellistä ruokaa. Pieniä herkullisia annoksia joka ruoalla. Ei mitään isoja mättöannoksia tai läskiruokaa. Mahdollisimman vähän makeaa.
 
vierailija
Ihan samaa ruokaa kuin nytkin. Kyllä mulla ainakin on varaa ostaa kaupasta tuoretta ja hyvää ruokaa, vaikka olen työtön. Sitä en tiedä miksi toiset juovat tiivistemehuja ja syövät eineksiä, jos eivät ole saaneet miljardiperintöä.
Minä ainakin puristan mehuni mehevistä appelsiineista, jos haluan tuoremehua juoda.
 
vierailija
Ihan samaa ruokaa kuin nytkin. Kyllä mulla ainakin on varaa ostaa kaupasta tuoretta ja hyvää ruokaa, vaikka olen työtön. Sitä en tiedä miksi toiset juovat tiivistemehuja ja syövät eineksiä, jos eivät ole saaneet miljardiperintöä.
Minä ainakin puristan mehuni mehevistä appelsiineista, jos haluan tuoremehua juoda.
Kyse tuskin on siitä ettei kaikkeen olisi varaa, vaan siitä, ettei joka ruokaa jaksa aina itse pipertää. Rikkaana voi palkata muut puristelemaan mehut, ja pyörittämään sushit itselleen. Lisäksi, näkemään vaivaa hyvien ja terveellisten reseptien etsimiseen ja toteuttamiseen.
 
vierailija
Kyse tuskin on siitä ettei kaikkeen olisi varaa, vaan siitä, ettei joka ruokaa jaksa aina itse pipertää. Rikkaana voi palkata muut puristelemaan mehut, ja pyörittämään sushit itselleen. Lisäksi, näkemään vaivaa hyvien ja terveellisten reseptien etsimiseen ja toteuttamiseen.
Vaikka jotkut ruoat kyllä on kalliitakin erityisesti silloin jos haluaa tuoretta ja hyvää. Mutta muutenkin.
 
No jotain raaka-aineita mitä nyt ei pysty käyttämään esim hanhenmaksaa, kaviaaria jne. Mut muuten ihan samaa ehkäpä. Tekisin edelleen itse safkat, kiiruisina päivinä tosin joku huippukokki sais vääntää sapuskaa. Useammin olisi toki vaikkapa poron ulkofilettä.
 
vierailija
Kyse tuskin on siitä ettei kaikkeen olisi varaa, vaan siitä, ettei joka ruokaa jaksa aina itse pipertää. Rikkaana voi palkata muut puristelemaan mehut, ja pyörittämään sushit itselleen. Lisäksi, näkemään vaivaa hyvien ja terveellisten reseptien etsimiseen ja toteuttamiseen.
Kyse oli juuri siitä, aloituksen perusteella. Minä tuskin palkkaisi "huippukokkia" vaikka olisin miljardööri, en halua syödä mitään epämääräistä ja yliarvostettua, enkä varsinkaan sushia. Terveellistä ja maukasta ruokaa valmistan itse, niin kuin nytkin, koska pidän ruuanlaitosta.
Jos haluaisin syödä toisten valmistamaa ruokaa, piipahtaisin ravintolassa. Kotiini ei mitään cheffejä majoittuisi. Siivooja kävisi kerran viikossa, mutta en asuisi myöskään missään palatsissa, koska pidän rauhasta ja kotoisuudesta, enkä tunstisi oloani rauhalliseksi yksin jättimäisessä lukaalissa. Rahani menisivät siis aivan muihin asioihin kuin omaan cheffiin tai kartanoon uima-altaineen, se ei ole se mitä ostaisin.
Vastaukseni on siis edelleen, että söisin samaa (hyvää) ruokaa, kuten syön tänäkin päivänä. Eli tuoreita kasviksia ja kalaa.
 
Kyse oli juuri siitä, aloituksen perusteella. Minä tuskin palkkaisi "huippukokkia" vaikka olisin miljardööri, en halua syödä mitään epämääräistä ja yliarvostettua, enkä varsinkaan sushia. Terveellistä ja maukasta ruokaa valmistan itse, niin kuin nytkin, koska pidän ruuanlaitosta.
Jos haluaisin syödä toisten valmistamaa ruokaa, piipahtaisin ravintolassa. Kotiini ei mitään cheffejä majoittuisi. Siivooja kävisi kerran viikossa, mutta en asuisi myöskään missään palatsissa, koska pidän rauhasta ja kotoisuudesta, enkä tunstisi oloani rauhalliseksi yksin jättimäisessä lukaalissa. Rahani menisivät siis aivan muihin asioihin kuin omaan cheffiin tai kartanoon uima-altaineen, se ei ole se mitä ostaisin.
Vastaukseni on siis edelleen, että söisin samaa (hyvää) ruokaa, kuten syön tänäkin päivänä. Eli tuoreita kasviksia ja kalaa.
Kuka mistäkin tykkää. Itsestäni olisi ihanaa, jos joka aamu olisi aamupala valmiina odottamassa, eikä tarvitsisi miettiä (saati valmistaa ja siivota jälkiä) mitä ruokaa laittaisi. Eikä tarvitsisi tuhlata aikaa Prisman käytävillä, vaan joku hoitaisi senkin. Ihanaa.
 
vierailija
En osaa sanoa, aika perusruokaa varmaan kuitenkin (urheillaan paljon joten pakko syöttää lapsillekin terveellisesti ja monipuolisesti). Salaattia varmaan ostaisin enemmän, nyt se tuntuu hintavalta, yksi puntti lähes 2 euroa eikä siitä saa kuin muutaman suupalan.

Ehkä meilläkin kävisi keittiöhenkilö, nimittän en tykkää tiskien hoitamisesta yhtään, eikä ruuanlaittokaan ole mikään intohimo vaikka sitä päivittäin teenkin (mut nyt ei ole muutakaan vaihtoehtoa).
 
vierailija
Luomumansikkaa ostaisin niin paljon, että saisi tarjota ja syödä päivittäin, ilman sokeria. Muuten ei varmaan kauheesti erilaista nykyiseen verrattuna, mutta kaksi tiskikonetta olisi ja varmaan parhaita robotti-imureitakin, mutta itse haluan siivota sotkuni. Luomulehtipihvejä paistelisin useammin ja luomuviinejäkin kuluisi enemmän. Mutta "ulkona" ei käytäisi syömässä sittenkään, kun haluan tietää, mistä se ruoka todella on tehty. Oli muuten kiva uutinen tuossa:
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maaseutu/teollisuus-kaipaa-lisää-luomumansikkaa-1.124383
 
vierailija
Palkkaisin varmaankin kolme eri kokkia, intialaisen, kiinalaisen ja suomalaisen, jotka saisivat tehdä oman maansa normaalia kotiruokaa.

Luomua en haluaisi edelleenkään. koska sen ravintoarvot ovat tismalleen samat kuin tavallisessakin ruoassa, eikä se eettisestikään sen erikoisempaa ole, pelkästään kalliimpaa.
 
Kokki.....
Palkkaisin varmaankin kolme eri kokkia, intialaisen, kiinalaisen ja suomalaisen, jotka saisivat tehdä oman maansa normaalia kotiruokaa.

Luomua en haluaisi edelleenkään. koska sen ravintoarvot ovat tismalleen samat kuin tavallisessakin ruoassa, eikä se eettisestikään sen erikoisempaa ole, pelkästään kalliimpaa.
Ajattelit että hyvä kokki osaa parhaiten vain oman kotimaansa ruoat? Että se ruoanlaittotaito ei olisi universaali kyky? Siis että vain intiassa syntynyt osaa laittaa aitoa ja oikeaa intialaista? Okei...
 
vierailija
Luomua en haluaisi edelleenkään. koska sen ravintoarvot ovat tismalleen samat kuin tavallisessakin ruoassa, eikä se eettisestikään sen erikoisempaa ole, pelkästään kalliimpaa.
Ei sillä väliä, kunhan ei biopolttoaineeksi kasvateta, kuten sikoja Suomessa.
Miljardöörit tarvitsevat asiakkaansa, ei muuten tule tulosta:
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2014/04/22/novartis-tekee-miljardikaupat-laakkeista/20145647/12?pos=related
Ihan sama, kuka ne käyttää ja missä, kunhan joku maksaa niistä? Ei ravintoarvoilla loppupelissä mitään merkitystä nykyään.
 

Yhteistyössä