Huhuu - onko täällä ennää kettää mittää!?

Nyt kun St Remyllä ei liene mitään kalenteria niin täytyy tyytyä vain pullon sisältöön ilman kalenteria.

”Elämä on”
Elämä on yllätyksiä täynnä. Remy on mukana.



Included in the advent:

Fanny Fougerat, Cèdre Blanc Cognac, XO - 44%
Naud, Fine Cognac, XO - 40%
Martell , Cordon Bleu Cognac, XO - 40%
Prunier, Cognac, 20 Years Old - 40%
Daniel Bouju, Cognac, XO - 40%
HINE , Rare Cognac, VSOP - 40%
Remy Martin, Mature Cask Cognac, VSOP - 40%
Delamain, Pale & Dry Cognac, XO - 42%
Hermitage, Single Estate Cognac, 2010 - 43%
Hermitage, Single Estate Cognac, 1995 - 43%
Hardy, Legend 1863 Cognac, VS - 40%
Maxime Trijol, Classic Cognac, XO - 40%
Bourgoin, Double Lie XO Cognac, 2010 - 43%
Tesseron, Lot No.90 Cognac, XO - 40%
Bourgoin, Microbarrique XO Cognac, 1998 - 43%
Amédée-Edouard Dor, Cognac, XO - 40%
Hennessy, Cognac, XO - 40%
Louis Royer, Cognac, VSOP - 40%
A. De Fussigny, Superieur Cognac, VSOP - 40%
Sazerac de Forge, Finest Original Cognac, Special Cuvée - 47%
Merlet, Brothers Blend Cognac, VSOP - 40%
Jean Fillioux, COQ Cognac, VS - 40%
Larsen, Aqua Ignis A.I. Cognac, Special - 42.3%


 
vierailija
"Saamit uskoivat, että taivas oli tuettu Maailman Pilarilla.
Pilarin päässä oli Pohjantähti.
Taivaankansi oli kupu, mikä peitti Maan (minkä uskottiin olevan litteä)
–Maailmanpuu, maailmanpilari tai jättiläiset tukivat taivaankantta.
–Tähdet olivat reikiä, mistä ulkopuolinen valo tuli läpi.
–Taivaankannella oli eri kerroksia ja kerroksien määrä vaiheteli eri kulttuurien mukaan.
Suomalaiset uskoivat, että Väinämöisellä oli koti taivaalla, mistä hän pystyi kertomaan auringon- tai kuunpimennyksistä ja tulevasta säästä vaihtelemalla tähtien paikkaa."
-diaesityksessä...-
 
vierailija
Mitäpä kuuluu rakkaille tappelupukareille? Olen varmasti jäänyt paljosta paitsi!

Miltä syksy tuoksuu teidän nenään - joko joulu kipristää ihanasti vatsanpohjasta? Joko on kirjakasa ja hyvät villasukat valittuna? Äänikirjoja?

Täällä on jo joulua hiukan suunniteltu ja pyrypallojakin kävin varastossa vähän hölskyttelemässä.
En tosiaan malttaisi odottaa että pääsee koristamaan kotia!!! Ensimmäinen joulukuuta sen teen!

Täällä ollaan mökkeilty metsien siimeksissä, samalla kun ollaan oltu #2:n turnauksissa - kaukana kotoa. Ihanaa kun ei ole hyttysiä! Eikä ole ollut hirvikärpäsiäkään.
Syksyinen metsä tuoksuu lumoavalle!
Onpa tässä mitä odottaa!
Kohti joulua, ja vanhojen tansseja taaperrellaan, vaan, on tässä #2:n (hän on vielä suht tuore tässä lajissa) sm-kisatkin välissä, eli on myös mitä jännittää.

Prinssit ja prinsessat meinaavat muuten lähteä vanhojen tansseista tyylillä, vuokraavat limusiinin muutamaksi tunniksi! Elämys kai sekin.

Huh! Ajatella, että ylhäällä on jo lunta - kohta toivon mukaan täällä vetelässäkin!

Apropoo! Must see joululeffat! Lumiukko tulee luonnollisesti töllöstä, mutta tapana on myös katsoa ainakin Polar express, Saiturin joulu ja kaikkia jouluohjelmia mitä keksivät työntää, saas nähdä tuleeko Netflixiin yms. paljon uusia joululeffoja!!!!!
Täällä ollaan oi ystäväni🤗 Hyvää yötä 👋🏻
 
vierailija
No miten nyt noin? Liian aikainen hämäräkö vetää veteläks? Lähde vain metsään kävelemään, se vois auttaa. Muista hengittää syvään nenän kautta sisään ja suun kautta ulos muutamia kertoja useasti päivässä, ihmiset pintahengittävät liikaa.
Tää ei ollu mulle tarkoitettu, mutta tartun sen verran, että kyllä ärsyttää, kun kaikki aina sanoo, että mee metsään, jos väsyttää. Sanompa vaan, että vihaan metsässä käyntiä eikä se ole minulle millään tavalla rentouttava paikka.
 
vierailija
Tää ei ollu mulle tarkoitettu, mutta tartun sen verran, että kyllä ärsyttää, kun kaikki aina sanoo, että mee metsään, jos väsyttää. Sanompa vaan, että vihaan metsässä käyntiä eikä se ole minulle millään tavalla rentouttava paikka.
Minä myös olen saanut metsistä tarpeekseni. Kävelin paljon perheemme metsissä lapsuudessani. Osallistuin kerran metsämme istutukseen. Olin aikuisiällä töissä lähes 30 vuotta metsäalalla. Tällä viikolla liikuin entisen kotini lähimetsässä. Ihailin valtavia kallioleikkauksia, ja nousin korkeat kuntoportaat ylös. Tarkoitukseni oli kävellä metsälammelle, mutta tie ei johtanut sinne. Alueen tornitaloista kuulema näkyy Tallinnaan. Näin minulle aikoinaan kerrottiin, kun vierailimme sisareni sukulaisen kodissa. Valtavat kalliot saivat minut ajattelemaan maapallon ikää ja sen syntyä.
Seudun kalliot ovat olleet samalla paikalla ja aiemmin meren alla ikuisuuden.
Kun liikun tutuissa maisemissa, paljon muistoja palautuu mieleeni. Muistan kun kävin ostoskeskuksen postissa hakemassa äitini lähettämiä postipaketteja. Läheisessä kirjastossa kävimme esikoiseni kanssa lainaamassa luettavaa. Kirkossa kävin melko usein myöhemminkin kodin muuton jälkeen. Tyttäremme pääsi siellä ripille. Vantaan-joen vartta olen kävellyt mielelläni. Nykyään siellä on kaunis, valkoinen kaarisilta, ja viereisellä sillalla kulkee 15 ratikka. Luontoa täällä on runsaasti. Kun olen vieraillut tyttäreni luona ulkomailla eri maissa ja kaupungeissa, hän vei minut kävelyille puistoihin, ja puhui puiston puista.
Ehkä olen istuttanut häneen luontoinnostuksen. Kerran Lontoon orava hyppäsi kurkkimaan lastenvaunuissa uinuvaa lastenlastani. Oravat siellä ovat erinäköisiä kuin täällä ja pulleita. Ehkä he saavat puistoissa liikaa ihmisten heittämiä herkkuja.
Yle aamussa Someturvan toimitusjohtaja sanoi, että päivässä on hyvä käyttää maksimissaan kolme tuntia somessa. Joten olkoon tämä viesti viimeinen tältä päivältä.
 

Yhteistyössä