APROPOO!!!! Mitäs jos laittas tortun keskelle Glögikuulan? Tulisko siitä hyvä? Luin jostakin että Vihreät kuulat ovat saaneet kaverikseen glögikuulat!Kumpi mönjä?
Anteeks, mulla lapsellinen olo.
Mutta oikeesti oli tänään glögiä ja torttua
APROPOO!!!! Mitäs jos laittas tortun keskelle Glögikuulan? Tulisko siitä hyvä? Luin jostakin että Vihreät kuulat ovat saaneet kaverikseen glögikuulat!Kumpi mönjä?
Anteeks, mulla lapsellinen olo.
Mutta oikeesti oli tänään glögiä ja torttua
Ei ole lunta. Harvinaisen sievä syksy.Joko siellä on lunta?
Veikkaan että väriloisto on silmiä hivelevä.Ei ole lunta. Harvinaisen sievä syksy.
Ei mekään laiteta perinteisiä mut kokeile kylvää se puuromanteli. Viime jouluna laitoin Uudenkuun aikaan pirkka-manteleita kylvömultaan ja nyt on 2 alle parimetristä puuta odottamassa vuosipäiväänsä. Toinen menee styroxruukussa kellariin, koska se on tehnyt kasvihuoneessa oksat ja pudottanut jo lehtensä ja toinen saa jäädä viherhuoneeseen töllisteltäväksiVäsyttää. Mä en laita joulua enkä kotia enkä enää mitään. Olen ihan kyllästynyt.
Tuu vain!Alakooma, hau aar juu?
Lue se osasto puuvillasta sieltä..."Juri Semjonov : Maan antimet : joka miehen talousmaantieto. Alkaen 1,50 €"
-finlandiakirja. Nyt selvisi monta asiaa. Ikinä ennen ei oo kuultu
Mokoma. Onko muilla tuota kirjaa käsillä?
Väsyttää. Mä en laita joulua enkä kotia enkä enää mitään. Olen ihan kyllästynyt.
Muistan, kun joskus joku jossain sanoi ettei täällä ole ketään. Päättelin lauseesta, että olen ei kukaan.
Lämpimät suklaapullani odottavat pellillä. Ehkä saat kohta jonkun juttuseuraksesi.
Ne talikynttilät on tehty aikojen alussa lampaiden kännissä olevasta talimötikästäNo sanoppa se!
Ensimmäisen painetun joulukalenterin kyhäsi saksalaissyntyinen Gerhard Lang. Kun hän oli pieni, hänen äidillään oli tapana valmistaa hänelle pahvilevy, johon oli liitetty 24 pientä kynttilää – yksi jokaiselle päivälle ennen Joulua.
noinNe talikynttilät on tehty aikojen alussa lampaiden hännissä olevasta talimötikästä
Glögi on yleensä joko huonoa tai pahaa.EI HITTO!!!! En kestä!!! Glögiä! Mä tein päätöksen että vasta eka päivä joulukuuta.
Glögi on yleensä joko huonoa tai pahaa.
Mitän mitä? Siis oikeasti kuoharigkögiä?Jokohan Alkosta saa kuohariglägiä... täytyy mennä heti yhdeksältä katsomaan
Enpä voi sanoa, että olisin Maan antimia lukenut!
Finlandia kirjasta näkyy löytyvän yhtä sun toista!
Mitän mitä? Siis oikeasti kuoharigkögiä?
Ja moikat sulle ja Lispetille toki myös.
Joo lukenut paljon viimeaikoina. Nyt jollain 570sivulla ja kirja lähenee loppuun on ollut mahtava seikkailu eri tunteineen. Tai ehkä se jatkuu viellä seuraavassa tarinassa ja kirjassa en tiedä viellä eilinen oli luku maraton. Mua kiinnostais mennä kirkkoon kuuntelemaan kuoroi tai musiikkia mut mietin et voinko vain kuunella ettei kenenkään kanssa tarviis höpötellä. Täällä suunalla ois vaik mitä. Ehkä jos lippui viel enskuus ni varaan lipun liput jacken stand up keikalle. Mul pieni joulu innostus pitäis ruokkii sitä. Mut hienoo jos glögiä jo jostain saa itelle ei oo tullut kaupassa vastaan. Glögi o vähän kuin mansikka harvoin tulee ostettuu. Nyt kesällä en syönyt taaskaan yhtään mansikkaa. Hei onko halpa mut mulla resque appi ja monesti nään et myy 10 hengen mansikkakerma kakkua 14egeen et onko halpa?.Mitäpä kuuluu rakkaille tappelupukareille? Olen varmasti jäänyt paljosta paitsi!
Miltä syksy tuoksuu teidän nenään - joko joulu kipristää ihanasti vatsanpohjasta? Joko on kirjakasa ja hyvät villasukat valittuna? Äänikirjoja?
Täällä on jo joulua hiukan suunniteltu ja pyrypallojakin kävin varastossa vähän hölskyttelemässä.
En tosiaan malttaisi odottaa että pääsee koristamaan kotia!!! Ensimmäinen joulukuuta sen teen!
Täällä ollaan mökkeilty metsien siimeksissä, samalla kun ollaan oltu #2:n turnauksissa - kaukana kotoa. Ihanaa kun ei ole hyttysiä! Eikä ole ollut hirvikärpäsiäkään.
Syksyinen metsä tuoksuu lumoavalle!
Onpa tässä mitä odottaa!
Kohti joulua, ja vanhojen tansseja taaperrellaan, vaan, on tässä #2:n (hän on vielä suht tuore tässä lajissa) sm-kisatkin välissä, eli on myös mitä jännittää.
Prinssit ja prinsessat meinaavat muuten lähteä vanhojen tansseista tyylillä, vuokraavat limusiinin muutamaksi tunniksi! Elämys kai sekin.
Huh! Ajatella, että ylhäällä on jo lunta - kohta toivon mukaan täällä vetelässäkin!
Apropoo! Must see joululeffat! Lumiukko tulee luonnollisesti töllöstä, mutta tapana on myös katsoa ainakin Polar express, Saiturin joulu ja kaikkia jouluohjelmia mitä keksivät työntää, saas nähdä tuleeko Netflixiin yms. paljon uusia joululeffoja!!!!!
Ois kyllä maailman masentavin joulukalenteriJoulukalentereista puheen ollen, muistan yhden joulun kun täällä mainostettiin puurokalenteria missä joka päivälle tuli pussillinen erilaisia ryynejä - LAPSELLE PUUROA joulukalenterista! Mun mielestä se oli aivan kauhea idea!
Sitten kuulin jostakin että on seksilelukalentereita!
Mitähän lie muita erikoisia on, ja mitä tulossa.
Nykyään voi leikata kylkeen koko pituudelta muutaman sentin aukon ja korvata sen kuminauhallaNoku, en minä tiiä! Tyhmä päätös ehkä. Mutta, imen sitä glögiä niin paljon että varmaan halkeaisin, jos jo nyt aloittaisin. Siihen jää sitä paitsi koukkuun!! Joulun jälkeen kamalat vieroitusoireet - että juu, pysytään siinä kuukaudessa ja muutamassa pluspäivässä. Mun täytyy mahtua mun vanhojen tanssi outfittiini, se on melko nafti.
Joulua odotellessa voi lopettaa sokeroitujen glögien litkimisen totuttautumalla toisenlaiseen juomaan joulukalenterin avulla.Monta vuotta litkinyt punaista Glöetiä, mutta viime vuonna tykästyin enemmän vaaleaan
Nälkää näkevälle parempi kuin yks ohut suklaapalanenOis kyllä maailman masentavin joulukalenteri