The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Sitruunateeta ja monta kupillista ja omppua...josko helpottas oloa, jaanee nahtavaksi ja kuultavaksi :)

Paivan aikana ois pitany olla kamera ihan kapalien ulottuvilla, kun keskimmainen kotiutui koulusta - pojan ilme oli niin hyva kun murisin heipat...."..heiii LOL, aiti, mita sun aanelle on tapahtunut?! Vitsi, sa menisit aanen puolesta hyvin miehesta....mutta muuten et kylla mitenkaan..!"

:D...nooh, mihin se kameli kyttyroistansa paasis:cautious::alien::D

Pyykit silitetty. Seuraavaksi silitellään ukkokultaa, se on vähän äreällä päällä. Kitaristi lähti toteuttamaan omia projektejaan viikko ennen kevään viimeistä keikkaa.

Voi tinkunen...voisko nyt olla oikeesti semmoisen siirron paikkaa, etta lahdet hakemaan sita apua unettomuuteesi? Eli soitat taksin tai menet linja- autolla, auton rattiin susta ei todella vasyneena ole koska se on kuin kannissa ajelisi...sa olet vaaraksi itellesi ja muille heikossa olossasi..tyoterveyteen laakarille ja pyydat apua.

Nyt jos koskaan sun on ajateltava itteas! Avun pyytaminen ja sen hakeminen ei ole heikkoutta vaan suurinta viisautta. Ja et sa heti saa mitaan karhunkaatounilaakitysta eika niihin mietoihin jaa koukkuun, voit vaikka jutustella laakarin kanssa asiasta ja kysella. Mutta unta sun on saatava ja paljon, koska muutoin menetat sen pienenkin otteen omasta hyvinvoinnistasi.

Oikeesti, tinku, oma terveys nyt haltuun :)*halaan*!

Ja huomenta koko kirjavaiselle seurakunnalle :)

Nessuvaroitusta ja parskintavaroaluetta tyrkylla. Ihan kunnon kevattauti eukossa, mika nayttaa naemma narhin kikkelit vallankin yonaikaan...kukaan ei oo tassa torpassa saanut viime yona nukutuksi kun taa yksi suakelin keuhkotautinen raato on yskia louskuttanut...eli olihan aamusella vaki hilpeena pystyssa ja uutta trendikasta hiuslookiakin kaikilla :barefoot:..

Aani mulla on kylla kaikista vinkein, koska oikeesti - suun kun aukaisen niin mulla ei ole mitaan takuita siita etta mimmosta metelia sielta tulee ulos:confused:. Joko heti vinkaisen ja kimitan niin, etta omiinkin korviini sattuu, tai sitten orisen niin matalalta etta kukaan ei saa puoliakaan asioistani selvaa :D

Mutta - sitruunatee on hyvaa :)

Yinksu
Voi tinkunen...voisko nyt olla oikeesti semmoisen siirron paikkaa, etta lahdet hakemaan sita apua unettomuuteesi? Eli soitat taksin tai menet linja- autolla, auton rattiin susta ei todella vasyneena ole koska se on kuin kannissa ajelisi...sa olet vaaraksi itellesi ja muille heikossa olossasi..tyoterveyteen laakarille ja pyydat apua.

Nyt jos koskaan sun on ajateltava itteas! Avun pyytaminen ja sen hakeminen ei ole heikkoutta vaan suurinta viisautta. Ja et sa heti saa mitaan karhunkaatounilaakitysta eika niihin mietoihin jaa koukkuun, voit vaikka jutustella laakarin kanssa asiasta ja kysella. Mutta unta sun on saatava ja paljon, koska muutoin menetat sen pienenkin otteen omasta hyvinvoinnistasi.

Oikeesti, tinku, oma terveys nyt haltuun :)*halaan*!
Minäpäs soitin hoitajalle ihan vaan kysyäkseni että mitä tälläses tilanteessa tehdään niin ei kuulemma vielä tarvi lääkärille mennä että seurataan tilannetta. Nii no olenhan mä seurannu tätä tilannetta jo jonkin aikaa mutta ilmeisesti se ei ole vielä tarpeeksi että pääsisi lääkärille. Toisaalta en mä niitä lääkkeitä halua että tiedä sitten mitä se lääkäri asialle vois.

Minäpäs soitin hoitajalle ihan vaan kysyäkseni että mitä tälläses tilanteessa tehdään niin ei kuulemma vielä tarvi lääkärille mennä että seurataan tilannetta. Nii no olenhan mä seurannu tätä tilannetta jo jonkin aikaa mutta ilmeisesti se ei ole vielä tarpeeksi että pääsisi lääkärille. Toisaalta en mä niitä lääkkeitä halua että tiedä sitten mitä se lääkäri asialle vois.
???!!!

Siunaa ja varjele, eikun sa lahdet ite liikkeelle hakemaan sita apua. Jos siella on patevaa hoitajaa paikalla niin tasan tarkkaan nakee, etta asialle on puututtava heti. Jestas - ma oon aina ollut siina kuvitelmassa ja tiedossa, etta meidan perakyla on oikeesti terveydenhuollollisesti aikapommi ja retuperalla mutta nyt vedan sanojani pois ja taidan lahtea ettimaan sita mun karvareuhkahattua ja laitan sen lihoiksi! Meillahan naemma hoituu ihan helkutin hyvin tallaiset asiat :)...

Sulla on oikeesti menossa akuutti stressihairio, missa vaikuttaa isosti olemiseesi ja jaksamiseesi ja sita kautta elamanlaatuusi tuo unettomuus, mika juurikin pitaa saada loppumaan.

...viela kerran sanon etta miedoissa unilaakkeissa ei ole mitaan vaaraa, oikeasti, ja joskus se laakityksen paikka vain on olemassa ja sille se oma tarpeensa. Ainahan sen kuurin voi lopettaa aikaisemminkin, jos paasee kiinni siihen omaan unirytmiinsa ja se uni on laadukasta eli heraat aamulla levanneena :). Entas sitten melatoniini? Sita saa apteekista ilman reseptia? Ootko kokeillu, sopisko se sulle sitten? Mulla itellani on huonoja kokemuksia melatoniinista, ma rupesin niilla tikittamaan ihan hassuna eli en tod. nukkunut silmallistakaan ja sitten kokeilin jotain mita lie luonnonlaaketieteen unirohdosta...ei toiminu. Mutta sun kannattaa kans kokeilla, mika tuo sen avun. Pysatyttamisen paikka on kuitenkin nyt.

Ootko sa jaksanut olla toissa vai ootko saikulla?

Yinksu
???!!!

Siunaa ja varjele, eikun sa lahdet ite liikkeelle hakemaan sita apua. Jos siella on patevaa hoitajaa paikalla niin tasan tarkkaan nakee, etta asialle on puututtava heti. Jestas - ma oon aina ollut siina kuvitelmassa ja tiedossa, etta meidan perakyla on oikeesti terveydenhuollollisesti aikapommi ja retuperalla mutta nyt vedan sanojani pois ja taidan lahtea ettimaan sita mun karvareuhkahattua ja laitan sen lihoiksi! Meillahan naemma hoituu ihan helkutin hyvin tallaiset asiat :)...

Sulla on oikeesti menossa akuutti stressihairio, missa vaikuttaa isosti olemiseesi ja jaksamiseesi ja sita kautta elamanlaatuusi tuo unettomuus, mika juurikin pitaa saada loppumaan.

...viela kerran sanon etta miedoissa unilaakkeissa ei ole mitaan vaaraa, oikeasti, ja joskus se laakityksen paikka vain on olemassa ja sille se oma tarpeensa. Ainahan sen kuurin voi lopettaa aikaisemminkin, jos paasee kiinni siihen omaan unirytmiinsa ja se uni on laadukasta eli heraat aamulla levanneena :). Entas sitten melatoniini? Sita saa apteekista ilman reseptia? Ootko kokeillu, sopisko se sulle sitten? Mulla itellani on huonoja kokemuksia melatoniinista, ma rupesin niilla tikittamaan ihan hassuna eli en tod. nukkunut silmallistakaan ja sitten kokeilin jotain mita lie luonnonlaaketieteen unirohdosta...ei toiminu. Mutta sun kannattaa kans kokeilla, mika tuo sen avun. Pysatyttamisen paikka on kuitenkin nyt.

Ootko sa jaksanut olla toissa vai ootko saikulla?
Melatoniini ja valerianaa olen testannu mut enpä ole huomannu mitään apua. Muutaman pävän saikulla ollu että sais nukkua mutta ihan yhtä tyhjän kanssa ollu kun ei kerta nuku. Muutenkin ottaa nyt koville, on niin kova ikävä

Yinksu
Pyrin kyllä siihen et töissä käyn et on edes se rutiini mutta kun ei nuku ja aamul aikasin pitäs lähtee ajaa niin on aika tööt ja töissä tekee kaiken sit niinkun hidastetussa elokuvassa.

Melatoniini ja valerianaa olen testannu mut enpä ole huomannu mitään apua. Muutaman pävän saikulla ollu että sais nukkua mutta ihan yhtä tyhjän kanssa ollu kun ei kerta nuku. Muutenkin ottaa nyt koville, on niin kova ikävä
Jep, eli sulla kroppa kay nyt niin ylikierroksilla tosta univajeesta seka erostressista ja sen tyostamisesta. Plus sulla taitaa olla syomisetkin ihan hunningolla, joten... ma nakisin asiantilanteen nyt niin, etta siihen ois puututtava ihan oikeella miedolla unilaakityksella. Ja ei siihen ollenkaan haitaksi olisi, jos ottaisit vaikka ite rohkeesti yhteytta oman terveyskeskuksesi ps.sairaanhoitajalle ja pyytaisit jutteluapua :). Varsin patevia ovat ja se puhuminen seka toisen ammatillinen nakokulma tuo perspektiivia asioihin. Muutama kertakin vois jo auttaa - eika noita kaynteja nyt kannata sitten paisutella mitenkaan, etta "nyt leimaantuu jajaja.." muuta. Mieluummin niin etta kysyy, hakee ja saa sita apua kuin etta jaa yksin itekseen olemattomin voimin "selviamaan" eli tuleen makaamaan.

Ikavasta huolimatta yrita laittaa nyt ittes kokonaisvaltaisesti etusijalle. Sun on saatava oma olosi kohentumaan, sitten sa jaksat laittaa erollekin pisteen paikalleen.

• Tykkää
Reactions: Kais
Pyrin kyllä siihen et töissä käyn et on edes se rutiini mutta kun ei nuku ja aamul aikasin pitäs lähtee ajaa niin on aika tööt ja töissä tekee kaiken sit niinkun hidastetussa elokuvassa.
...ihan tuon ajomatkasikin takia sun on saatava unettomuus katkaistua. Sa oot oikeesti riskina liikenteessa, et ollenkaan ajokykyisena. Sun tekemat havainnot tulee vasymyksesta viiveella ja reaktionopeus on toooosi hidasta.

Arkirutiineista on hyva pitaa kiinni. Mutta sa et pysty niistakaan pitamaan jos et saa kierretta katkaistua.

Oi voi, ma oon susta nyt tosi huolissani, tinkunen...

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä