Relaatiot 109

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Kiitti, jään taas pohtimaan.Vaikeita mulle kaikki nää sarjis- ja tv-ohjelmajutut, kun en ees lapsena välittänyt kummastakaan viihdemuodosta. :D

Sarjisjuttujen vaikeudesta puheenollen...

MATA HARI:
G.V. 5 (ruudun alareunassa) Onko tää siis jonkun hahmon suomenkielinen nimi? Sen G.V. 7+7 sain ihan arvaamalla ja vastasanalla oikein, mutta googlella ei tule sellaisella haulla yhtäkään tulosta, eli kohtalaisen vaikea sana on laitettu peliin.
On se joo. Onneksi mieheni on näissä tosiaan asiantuntija niin sieltä se tuli kuin apteekin hyllyltä. Eli jos saat sen hahmo englanninkielisen nimen niin suomennat sen ekan osan kahdesti eri merkityksellä niin saat sen suomenkielisen nimen. Myös vastasana auttaa suomennoksessa.
 
???
On se joo. Onneksi mieheni on näissä tosiaan asiantuntija niin sieltä se tuli kuin apteekin hyllyltä. Eli jos saat sen hahmo englanninkielisen nimen niin suomennat sen ekan osan kahdesti eri merkityksellä niin saat sen suomenkielisen nimen. Myös vastasana auttaa suomennoksessa.
Joo, sen 7+7 olin jo saanut juurikin arvaamalla. Mut se G.V. 5 on edelleen kateissa ja pelkään et sekin on suomenkielinen nimi, kun ainakaan mikään enkunkielinen siihen ei mennyt wikistä eikä imdb:stä. Vai onko kyse jostain ihan muusta?
 
Joo, sen 7+7 olin jo saanut juurikin arvaamalla. Mut se G.V. 5 on edelleen kateissa ja pelkään et sekin on suomenkielinen nimi, kun ainakaan mikään enkunkielinen siihen ei mennyt wikistä eikä imdb:stä. Vai onko kyse jostain ihan muusta?
toi löytyy kyllä ehdottomasti helpommin toista kautta... mut annetaan vinkkinä et sullaki tuo ??? on sellainen :D
 
???
Kiitti, nyt selvis. Tosin se jäi vielä ihmetyttämään, että miten se liittyy G.V. Ehkä se on jonkun hahmon suomenkielinen nimi. :)

kiitti vinkeistä taas kaikille :)

tää ei auennu koska ei ole vastasanaa :D

buf..5 tv-sarja joka sijoittuu buf... Vastasanalla saa helpotusta
Mä löysin tän ihan vain googlaamalla enkuksi tv-sarja joka sijoittuu buf, löytyy enkkuwikin lista oikein aiheesta. :)
 
Kiitti, nyt selvis. Tosin se jäi vielä ihmetyttämään, että miten se liittyy G.V. Ehkä se on jonkun hahmon suomenkielinen nimi. :)


Mä löysin tän ihan vain googlaamalla enkuksi tv-sarja joka sijoittuu buf, löytyy enkkuwikin lista oikein aiheesta. :)
se on itseasiassa yhen hahmon lempinimi :D ihan enkkuwikistä löyty.. itehän sain ratkottua nuo just niin et se 5 eka sit sitä kautta se G.V
 
???
se on itseasiassa yhen hahmon lempinimi :D ihan enkkuwikistä löyty.. itehän sain ratkottua nuo just niin et se 5 eka sit sitä kautta se G.V

eli huudan ukon apuun, ei nimittäin toi lontoon kielellä googletus oo mun juttu :D
Koklaa ihan vain tv series in buf, ainakin mulla tulee se wikisivu heti siihen ekojen hakutulosten joukkoon...

Luin niin monta kertaa sen wikin ja silti näemmä meni tuo ohi. Höh. No mut pääasia et selvis.
 
saisinko apuja seuraaviin ruutuihin, ei millään sytytä nuo (n)

buffalo:
ma la 11 5
je 8

pankit:
lä-sh si 11
RA - sä 9
kir 8 6

william golding:
tim väliviivallinen 16
ko 5 8
fi 4
fi 10
vii ki 6 11

teräsbetoni:
be 8
ro 12
yl ma 8 6

nää on siis neljä ekaa ruutua :giggle:
 
vierailija
KILROY
met..tyt..5+5+12 kappale

MIstä te olette löytäneet, googlesta en löydaä, enkä wikipediasta, enkä lyrics.org.
MISTÄ tuon voi löytää, kaikkia met..tyt.. levyjen kappaleita ei ole missään

MRRR
 
vierailija
KILROY
met..tyt..5+5+12 kappale

MIstä te olette löytäneet, googlesta en löydaä, enkä wikipediasta, enkä lyrics.org.
MISTÄ tuon voi löytää, kaikkia met..tyt.. levyjen kappaleita ei ole missään

MRRR
Siellä yhtyeen wikisivun alalaidassa on linkki heidän tuotantoonsa äänitearkistossa. Sieltä se löytyy ihan suoraan. Huomaa se pilkku siinä.
 
saisinko apuja seuraaviin ruutuihin, ei millään sytytä nuo (n)

buffalo:
ma la 11 5
je 8

pankit:
lä-sh si 11 wikin hakuun sh..si... sieltä alkaa löytyä
RA - sä 9 se on sen RA:n työntekijä (alkaa tolla sä)
kir 8 6

william golding:
tim väliviivallinen 16
ko 5 8
fi 4
fi 10
vii ki 6 11

teräsbetoni:
be 8
ro 12
yl ma 8 6

nää on siis neljä ekaa ruutua :giggle:
mihin noin william golding sanat ees tulee?
multa uupuu:
hui.. 6+10
kry..10
ko.. 5+8
vii...ki.. 6

ja onko sul pankit pääsanasta 6+6?
 
???
LUOKKAKOKOUS: (oikeassa reunassa neljäs ylhäältä)
rad 4+8
mes 4+8
puu 5

SELLO (oikeassa reunassa viides ylhäältä)
bel 6+7 ja 8+7

Eli toisen ruudun yläosa ja toisen alaosa täysin jumissa. Jos johonkin sais vinkin, et saisin niitä nytkähtämään eteenpäin.
 

Yhteistyössä