Kyse oli vain siitä, että tutkimus osoittaa, että masennuslääkkeen käyttö odotusaikana moninkertaistaa lapsen riskin teininä sairastua masennukseen. Haluaako joku olla niin vastuuta tuntematon, rypeä omassa itsesäälissä jne, että ei välitä yhtään, että oman lapsen kohtalo on sairastuminen masennukseen jo teininä, kun muutenkin on vaikeaa. Miksei oteta vastuuta omasta, tai edes oman lapsen elämästä? Kyllä siinä melkoista heikkoutta on.Ennemmin masentunut/ "heikko", kuin sadistinen, kieroileva ja julma kovat arvot omaava "vahva muiden kustannuksella selviytyjä".
Olen todella kyllästynyt tällaiseen heikompien sortamiseen ja syyttämiseen.
Heistä ei juuri kukaan tee vakavaa pahuutta toiselle ja jos tekevät jotakin, syyllistyvät ja masentuvat. Sitten on toinen ääripää; muka vahvat, miltei psykopaattiset ihmiset, ketkä ei ahdistu tai masennu mutta paskaa tehdään muille jatkuvasti - milloin kiusaamalla omia lapsia, erottamalla lapsi isästään, tehtailemalla kiusaavia ls-ilmoja ja sortamalla netissä masentuneita jne.
Ja ei, minua ei masenna. Ei vaan tulisi mieleenkään ahdistaa lisää jota kuta masentunutta haukkumalla heikoksi jne. Ennemmin haukun sitä toista päätä, missä olisi todella peiliin katsomisen paikka - vihdoin ja viimein.
Eilisestä valtakunnan pääuutislehdestä löytyy juttu. Itselleni tulee paperilehti, mutta linkittäminen ei auta, kun verkkoversion lukeminen edellyttäisi tunnuksia, joita sinulla tuskin on.Laitahan ap linkkiä tutkimukseen. Eikö masentuneilla ole mielestäsi oikeutta lisääntyä?
Niinno, tässä tullaan siihen oletukseen että masennuslääkkeet auttavat,parantavat ja jos ei niitä ota niin ihminen sairastuu.Ihan typerää käskeä jättämään lääkkeet odotusaikana. Eiköhän jokainen tee päätöksen siitä tilanteen mukaan lääkärinsä kanssa. Tosi kiva lapsuus tulee kun äiti jättää lääkkeet ja saa synnytyksen jälkeisen psykoosin.
Tekevät muutkin sairastavat ihmiset lapsia. Esim diabetikot, migreenipotilaat ja epileptikot. Verenpainelääkkeet voivat vaikuttaa mm. sikiön kasvuun, mutta kyllä ne lääkkeet silti kannattaa lääkärin ohjeen mukaan ottaa, jos siihen on tarvetta.
Masennus ei ole heikkoutta eikä masentunut "heikko yksilö", mutta samaa mieltä olen siitä että masentuneen ei tulisi hankkia lapsia.Jos äiti on valmiiksi niin masentunut ja heikko yksilö, niin ei taida olla paras yhtälö lapsen ylipäänsä siihen perheeseen tulla.
Hyvin sanottu.On paljon asioita, joihin on oikeus, mutta se ei silti ole järkevää. Esim. jalankulkijalla on oikeus kävellä suojatietä rekan alle.
Mitäs sitten ehdottaisit?Hyvin sanottu.
Rasittavaa tuo nykyaikainen kynsin hampain omista oikeuksita kiinni pitäminen ja oman navan tuijottaminen.
Kaikki pitää saada, kun MINULLA on OIKEUS!
Vaikka ei olisi mitään taloudellisia edellytyksiä elättää lasta, niitä tehdään, kun ajatellaan, että MINULLA ON OIKEUS.
Ja vaikka ei olisi minkäänlaisia henkisiä edellytyksiä kasvattaa lapsesta täysipainoista onnellista ihmistä, tehdään silti liuta lapsia, kun ON OIKEUS.
Vaikka minulla olisi parantumaton sairaus, johon kuolen viimeistään kahden vuoden sisällä, niin olisihan minulla OIKEUS tehdä lapsi, mutta mitään järkeä siinä ei välttämättä olisi.
Miten niin, lapsenhankinta ei ole koskaan järkevää?Mitäs sitten ehdottaisit?
Huostaanotto/pakollinen abortti niille joiden kohdalla todetaan epäilys/huoli siitä kasvaako lapsesta kunnon kansalainen?
Mitäs jos rahaa vanhemmilta löytyy, mutta molemmat ovat persoonallisuushäiriöisiä ja kyvyttömiä kasvattamaan täyspäisiä lapsia?
Entäs jos koulutetut vanhemmat joutuvat työttömiksi ja tukeutumaan yhteiskunnan varoihin ja tukimuotoihin jotta voivat elättää lapsensa?
Lastenhankinta noin yleisellä tasolla ei ole koskaan järkevää, kenenkään kohdalla.
Voisiko kaikki maailman ihmiset pakottaa aborttiin ja tuhoamaan lisääntymiskykynsä niin kaikki olisi järkevää?
Voihan järki.
Ehkäisy on paras vaihtoehto silloin, jos olosuhteet ovat sellaiset, että lapselle ei ole hyvät olosuhteet. Vaikka äiti on masentunut eikä pysty huolehtimaan itsestäänkään saati muista, tai jollei raha riitä perheessä edes ilman lasta, tai jos äiti käyttää lääkkeitä, jotka aiheuttavat lapselle masennuksen.Mitäs sitten ehdottaisit?
Huostaanotto/pakollinen abortti niille joiden kohdalla todetaan epäilys/huoli siitä kasvaako lapsesta kunnon kansalainen?
Mitäs jos rahaa vanhemmilta löytyy, mutta molemmat ovat persoonallisuushäiriöisiä ja kyvyttömiä kasvattamaan täyspäisiä lapsia?
Entäs jos koulutetut vanhemmat joutuvat työttömiksi ja tukeutumaan yhteiskunnan varoihin ja tukimuotoihin jotta voivat elättää lapsensa?
Lastenhankinta noin yleisellä tasolla ei ole koskaan järkevää, kenenkään kohdalla.
Voisiko kaikki maailman ihmiset pakottaa aborttiin ja tuhoamaan lisääntymiskykynsä niin kaikki olisi järkevää?
Voihan järki.
Vaikkapa siksi että maapallo on jo nyt ylikansoittunut ja sietokykynsä äärirajoilla?Miten niin, lapsenhankinta ei ole koskaan järkevää?
Jos vanhemmat suurin piirtein täyspäisiä ja tulevat omillaan toimeen, niin miksi ei olisi järkevää?