V
vierailija
Vieras
Onpahan ketulla paljon lukijoita, piti kurkistaa. Mut tämä puuttuu:Minä olen lakannut välittämästä ja suosittelen sitä muillekin besserwissereille (miten kirjoitetaankaan). Jos kuulkaa tietäisitte miten iso osa tämän maan budjetista menee mm. "poikien" saunailtoihin, korruptioon, mamujen taskuun jne., teiltä loppuisi happi kesken.
"Sivulla 180 lukee:
"Kemiallisiin aineisiin tai niiden poisjättöön liittyvä päänsärky: Päänsärkyä aiheuttavia aineita ovat alkoholi, angina pectorisksen hoitoon käytetty nitroglyseriini, lihan punavärin säilyttämiseen käytetty nitriitti, säilöntäaineena käytetty natriumglutamaatti, lyijybensiini ja hiilitetrakloridi... jne."
Minulla on joitakin tieteellisiä julkaisuja Paavon kanssa, ja joskus hän on maininnut minunkin nimeni luennossaan. Kävimme usein samoissa kokouksissa ja kongresseissa. Yhteistyö ajautui kriisiin, kun Paavo julisti johtamani työryhmän kirjoittaman "neurologian oppikirjan" pannaan niin pitkäksi ajaksi kuin hän olisi alan professorina yliopistossaan. Tosin yhteistyö kangerteli jo aiemmin kun silloin vielä Turussa työskentelevät Paavo ja Urpo halusivat saada nähtäväkseen laboratorioni uusimpia tieteellisiä tuloksia ja julkaisivat ne saman tien omissa nimissään. Paavo pyysi menettelyään anteeksi barceloonalaisella puistonpenkillä, kun sitä ponnekkaasti vaadin, mutta Urpo vastasi kiukkuisesti: "Samahan se on, kuka ne julkaisee." - Jorma Palon kirjassa Oravasyndrooma -
Minulla taas sattuu olemaan tuo kirja vuodelta 1996: Neurologia, kirjoittanut Palo, Jokelainen, Kaste,Teräväinen, Waltimo. Nitriitti aiheuttaa anemiaakin, joka on perustietoa, joka täytyisi kaikkien tietää...