Miten sais kelan uskomaan huijauksen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suski

Vieras
Miksi kela ei usko minua, kun olen kaksi kertaa soittanut asumistuen huijauksesta. Tiedän, että se huijaus on satavarmaa. Mies on sukulaiseni ja hän käy hyväpalkkaisessa työssä. "Vaimo" on työtön, eli saa kaikki tuet. vaimon nimi vain vuokrasopimuksessa, mutta äijä asuu aivan tyystin samassa osoitteessa. Kela ei pane asian suhteen tikkua ristiin. Mietin vaan, että kannattaako tässä maassa rehellisyys..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suski:
Miksi kela ei usko minua, kun olen kaksi kertaa soittanut asumistuen huijauksesta. Tiedän, että se huijaus on satavarmaa. Mies on sukulaiseni ja hän käy hyväpalkkaisessa työssä. "Vaimo" on työtön, eli saa kaikki tuet. vaimon nimi vain vuokrasopimuksessa, mutta äijä asuu aivan tyystin samassa osoitteessa. Kela ei pane asian suhteen tikkua ristiin. Mietin vaan, että kannattaako tässä maassa rehellisyys..

Onko pariskunnalla lapsia?
 
vaimohan sen asumistuen saa. häneltähän se olisi pois jos miehen asuminen tulisi ilmi. myös naisen työttömyysrahat lähtisi, oletko aatellut sitä?
ja jokaisella suomalaisellahan pitää olla osoite.. ja jos on niiin kela näkee ne väestörekisterikeskuksen kautta,
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
vaimohan sen asumistuen saa. häneltähän se olisi pois jos miehen asuminen tulisi ilmi. myös naisen työttömyysrahat lähtisi, oletko aatellut sitä?
ja jokaisella suomalaisellahan pitää olla osoite.. ja jos on niiin kela näkee ne väestörekisterikeskuksen kautta,

Ei tarvitse olla osoitetta. Postikin voi mennä poste restanteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suski:
Miksi kela ei usko minua, kun olen kaksi kertaa soittanut asumistuen huijauksesta. Tiedän, että se huijaus on satavarmaa. Mies on sukulaiseni ja hän käy hyväpalkkaisessa työssä. "Vaimo" on työtön, eli saa kaikki tuet. vaimon nimi vain vuokrasopimuksessa, mutta äijä asuu aivan tyystin samassa osoitteessa. Kela ei pane asian suhteen tikkua ristiin. Mietin vaan, että kannattaako tässä maassa rehellisyys..

Miten luulet kelan alkavan ottaa selvää asuuko taloudessa "salamatkustaja"? Kauan ovat asuneet noin ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Täällä nää isänmaantoivot taas puolustaa tukien pimittämistä. Huomaa, ketkä tienaa verorahoja ja kenen omatunnolta löytyy huijaamista..:)

Noh noh.

Itse varoittelin kaveria, asuvat yhdessä erikseen. Kuitenkin naapurikyylät panevat kapulaa rattaisiin.
 
Tukien väärinkäytön voidaan ajatella olevan pois joltakin joka sitä enemmän tarvitsisi eli tuet tarvitseville voisivat olla suurempia, jos ei niin paljon huittajaisi, joten sikäli tosi harmillista:( Veikkaan että KELA ei välttämättä puutu tällaiseen, jos epäilevät, etteivät pysty todistamaan mitään. Miehellä on pakko olla toinen osoite, joka on ilmoitettu hänen viralliseksi kotiosoitteekseen ja KELA:n väen on luultavasti mahdotonta todistaa, että mies kuitenkin asuu vaimon kanssa samassa osoitteessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kelan täti:
Alkuperäinen kirjoittaja Suski:
Miksi kela ei usko minua, kun olen kaksi kertaa soittanut asumistuen huijauksesta. Tiedän, että se huijaus on satavarmaa. Mies on sukulaiseni ja hän käy hyväpalkkaisessa työssä. "Vaimo" on työtön, eli saa kaikki tuet. vaimon nimi vain vuokrasopimuksessa, mutta äijä asuu aivan tyystin samassa osoitteessa. Kela ei pane asian suhteen tikkua ristiin. Mietin vaan, että kannattaako tässä maassa rehellisyys..

Onko pariskunnalla lapsia?

Ja mitenhän nuo lapset liittyvät tähän?
 
Minä olen lakannut välittämästä ja suosittelen sitä muillekin besserwissereille (miten kirjoitetaankaan). Jos kuulkaa tietäisitte miten iso osa tämän maan budjetista menee mm. "poikien" saunailtoihin, korruptioon, mamujen taskuun jne., teiltä loppuisi happi kesken.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Tukien väärinkäytön voidaan ajatella olevan pois joltakin joka sitä enemmän tarvitsisi eli tuet tarvitseville voisivat olla suurempia, jos ei niin paljon huittajaisi, joten sikäli tosi harmillista:(

Näin on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suski:
Miksi kela ei usko minua, kun olen kaksi kertaa soittanut asumistuen huijauksesta. Tiedän, että se huijaus on satavarmaa. Mies on sukulaiseni ja hän käy hyväpalkkaisessa työssä. "Vaimo" on työtön, eli saa kaikki tuet. vaimon nimi vain vuokrasopimuksessa, mutta äijä asuu aivan tyystin samassa osoitteessa. Kela ei pane asian suhteen tikkua ristiin. Mietin vaan, että kannattaako tässä maassa rehellisyys..

Ei sinun kohdalla ole kysymys rehellisyydestä vaan kateudesta ja pikkusieluisuudesta.
 
Mä olen nyt ihan oikeesti alkanu miettimään, et eikö teillä hyvät ihmiset oo muuta tekemistä, kuin kytätä sukulaisia/kavereita. et kuka huijaa ketä ja miten?!?!
Onko se jotenkin aapeelta pois ja mitä se sua kaivelee?

Kaikilla teoilla on yleensä seuraamus ja useimmiten kaikesta tulee jäämään kiinni ennemmin tai myöhemmin.


Itse en ainakaan jaksa kuluttaa turhaa energiaa, muiden ihmisten asioiden setvimiseen. Mulla on omakin elämä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihan turhaa:
Minä olen lakannut välittämästä ja suosittelen sitä muillekin besserwissereille (miten kirjoitetaankaan). Jos kuulkaa tietäisitte miten iso osa tämän maan budjetista menee mm. "poikien" saunailtoihin, korruptioon, mamujen taskuun jne., teiltä loppuisi happi kesken.

no niinpä, yksvuosi oli otsikoissa kun pelkästään kansanedustajien "edustus"juhliin oli mennyt pari miljoonaa euroa, puoli miljoonaa enemmän kuin oli kaavailtu..
siis mitä v*ttua??
sitten me veronmaksajat maksetaan myös kansanedustajien sopeutumisrahaa, kun he eivät pääse enää istumaan uutta kautta.
eihän poloisia nyt VOI jättää tavallisen rahvaan palkkatasolle!
siis useita tuhansia euroja/kk/per ex-kansanedustaja... siinä ei paljoa jonkun muutaman väärinmaksettu asumistuki satanen paljoa kutita.

vaikka tottahan se korventaa kateellista suomalaista sydäntä, kun itse yrittää kaikkensa ja silti tuntuu ettei mitään jää käteen ja toiset vaan nostaa turhia tukia.
mutta pitää vaan niellä vissii.
 
Jos tämä pariskunta jää jossain vaiheessa kiinni teoistaan niin pahimmassa tapauksessa saa syytteen petoksesta ja ehdollista vankeutta 2vuotta! Eli kannattaa olla huolissaan ja yrittää saada heidät lopettamaan! Suomalaiset tämä on välittämistä, rikos on aina rikos! Myös se pieni ja muille harmiton!
 
Miksi kela ei usko minua, kun olen kaksi kertaa soittanut asumistuen huijauksesta. Tiedän, että se huijaus on satavarmaa. Mies on sukulaiseni ja hän käy hyväpalkkaisessa työssä. "Vaimo" on työtön, eli saa kaikki tuet. vaimon nimi vain vuokrasopimuksessa, mutta äijä asuu aivan tyystin samassa osoitteessa. Kela ei pane asian suhteen tikkua ristiin. Mietin vaan, että kannattaako tässä maassa rehellisyys..
 

Yhteistyössä