Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

  • Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti
Siis väitätkö vieläkin lukeneesi raamattua edes yhtä jaetta enempää, tai lukenut yhtään sinulle osoitettua viestiä, jos et tiedä, että ihmisen on valittava puolensa.

Jokaisen, joka haluaa tulla tulla uskoon on synnyttävä uudesti, ylhäältä. Vasta tämän jälkeen pystyt ymmärtämään raamatun sanan niin kuin se on tarkoitettu. Pelkkä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee sen eläväksi.

Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.

Vasta silloin tulet Jumalan lapseksi.
Ja Jobin kohta ei ole niin kuin minä sen koen-juttu, vaan raamatun sanaa.
Edelleenkin sinä et tunne raamatun Jumalaa henkilökohtaisesti. Kuten jo aikaisemmin todettua, myös Job oli kuullut Jumalasta vain korvakuulolta, tämä ei tuntenut Jumalaa itse. Mutta kun tämä tunnusti syntinsä, koska oli nimenomaa syyttänyt Jumalaa kaikesta mikä häntä kohtasi, koska piti itseään synnittömänä ja harjoitti kaiken varalta rituaaleja uhraamalla jne.
Sinä puhut raamatusta absoluuttisena totuutena. Minusta se on ihmisten satuilema kirja, jonka tarkoitus on lähinnä ollut käyttää jonkun tahon poliittiset edut.
Minä suhtaudun raamattuun täysin eritavoin kuin sinä. Sen sana ei ole minulle absoluuttinen totuus, eikä tule koskaan olemaankaan. Tuntuu, että sinun on kovin vaikea ymmärtää tätä.

Olen kyllä kiinnostunut siitä, miten sinä näet asiat, muttei se tarkoita sitä, että vaikka sinä kuinka niitä selittäisit, että minä edes haluaisin ajatella kuten sinä.
 
Edelleenkin ihmettelen, miksi etsit vastauksia ihmisten mielipiteistä, koska toitotat niiden kaikkien olevan "vain" mielipiteitä ja vastoin omaa kokemustasi?
Kysy Jumalalta, Hän vastaa, silloin saat täydellisen vastauksen, eikä ihmisen mielipiteet siihen voi vaikuttaa. Hyvin helppoa. Eikä tarvitse edes käsiä laittaa ristiin, vaan nosta ne vaikka ennemmin ylöspäin ja pyydä että Hän ilmaisee itsensä sinulle henkilökohtaisesti.


Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
Minä olen löytänyt Jumalani ja hän on vastannut. Olen löytänyt hänet nimenomaan henkilökohtaisesti, en raamatusta.
 
Uudestisyntyminen on eri asia kuin itämaisten uskontojen jälleensyntyminen.

Ja Jobista:lopuksi Jumala korvasi Jobille enemmän kuin mitä oli menettänyt, hän sai lapsia, karjaa ym., ystävät palasivat takaisin jne. Ei tietysti uudet lapset korvanneet niitä jotka oli kuolleet, mutta lohduttivat häntä.

Sä taidat ajatella aikalailla kuten nykyihmiset ajattelee, eli että ihmiselle ei saa koskaan tapahtua mitään järkyttävämpää ja että Jumalan täytyy suojella ihan aina. Ok, Jumala varjelee usein isoissa ja ihan pienissä jutuissa mutta sitten ei varjele, ja saattaa oikein rysäyttää isommissa.

Jos sä etsit humanistista jumalaa, niin sellaista ei ole. Miksi semmoista ei ole missään?
Katselepa maailmaa.
Koska jos maailmassa olisi Jumala joka aina varoo pahoja asioita tapahtumasta, niin syöpä ei alkaisi levitä, kukaan ei pystyisi rakentamaan tai laukaisemaan aseita, jokainen vauva syntyisi terveenä ja hyvään perheeseen, kuumuus ja kuivuus ei veisi satoa jne.

Kristinuskon Jumala antaa ihmisen välillä kärsiä, mutta samalla Hän kärsii itse, ja kärsi ristillä erittäin kovaa kipua. Eli jos sulle tulee vaikka syöpä, niin Jumala kärsii siinä samalla.
"Kaikissa heidän ahdistuksissaan oli Hänelläkin ahdistus, ja Hänen kasvojensa enkeli vapahti heidät."
Mistä sä tiedät, että uudestisyntymisellä raamatussa tarkoitetaan juuri sitä, mitä sinulle on opetettu tarkoittavan. Mitä jos se tarkoittaakin jälleensyntymistä?

En mä ajattele kuten "nykyihmiset", etteikö ihmiselle saisi tapahtua mitään pahaa. Uskon, että pahoja asioita tapahtuu siksi, että oppisimme niistä jotain. Uskon, että pahojen asioiden on tarkoitus auttaa meitä kasvamaan henkenä ja sieluna.

En etsi Jumalaa. Olen löytänyt jo Jumalani.
 
vierailija
Mistä sä tiedät, että uudestisyntymisellä raamatussa tarkoitetaan juuri sitä, mitä sinulle on opetettu tarkoittavan. Mitä jos se tarkoittaakin jälleensyntymistä?
.
Tarkoitti nyt sitten sitä tai tätä kirjassa, johon et edes usko, joten turha jankata. Uudelleensyntyminen tarkoittaa kuitenkin aivan eri asiaa kuin jälleensyntyminen. Kun on kokenut uudelleensyntymisen eli ottanut Jeesuksen vastaan, on syntynyt ylhäältä. Ja minä sentään olen se jälleensyntymään uskova, jolta olet aiemmin penännyt vastauksia ketjussa.
 
Tarkoitti nyt sitten sitä tai tätä kirjassa, johon et edes usko, joten turha jankata. Uudelleensyntyminen tarkoittaa kuitenkin aivan eri asiaa kuin jälleensyntyminen. Kun on kokenut uudelleensyntymisen eli ottanut Jeesuksen vastaan, on syntynyt ylhäältä. Ja minä sentään olen se jälleensyntymään uskova, jolta olet aiemmin penännyt vastauksia ketjussa.
:LOL::ROFLMAO::D
 
vierailija
Tarkoitti nyt sitten sitä tai tätä kirjassa, johon et edes usko, joten turha jankata. Uudelleensyntyminen tarkoittaa kuitenkin aivan eri asiaa kuin jälleensyntyminen. Kun on kokenut uudelleensyntymisen eli ottanut Jeesuksen vastaan, on syntynyt ylhäältä. Ja minä sentään olen se jälleensyntymään uskova, jolta olet aiemmin penännyt vastauksia ketjussa.
ihan samaa mieltä. Ei voi ymmärtää, miksi ihminen kyselee jotain, jota pitää hölynpölynä ja sitten pitää hänen nimittämäänsä hölynpölyyn uskovia idiootteina, jotka eivät käytä järkeään. Mitkään vastaukset eivät kelpaa, ne ovat siansaksaa, kun se "järki" ei ota sitä vastaan.Miksi ei voi vain uskoa, että se raamattu nyt ei vain aukea , kun ei ole uudesti, ylhäältä syntynyt, uusi luomus. Ei siis mikään elämän kiertokoululainen, joka syntyy milloin sontiaisena, milloin kärpäsenä ja milloin minäkin maan matosena. Jotain vikaa myös järjessä, jos ei ymmärrä jälleensyntymisen ja uudesti syntymisen eroa.

Jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia.
 
ihan samaa mieltä. Ei voi ymmärtää, miksi ihminen kyselee jotain, jota pitää hölynpölynä ja sitten pitää hänen nimittämäänsä hölynpölyyn uskovia idiootteina, jotka eivät käytä järkeään. Mitkään vastaukset eivät kelpaa, ne ovat siansaksaa, kun se "järki" ei ota sitä vastaan.Miksi ei voi vain uskoa, että se raamattu nyt ei vain aukea , kun ei ole uudesti, ylhäältä syntynyt, uusi luomus. Ei siis mikään elämän kiertokoululainen, joka syntyy milloin sontiaisena, milloin kärpäsenä ja milloin minäkin maan matosena. Jotain vikaa myös järjessä, jos ei ymmärrä jälleensyntymisen ja uudesti syntymisen eroa.

Jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia.
:ROFLMAO::LOL::D

Pidätkö sä itseäsi kovinkin hyvänä ihmisenä? Sellaisena ymmärtäväisenä ja hyvänä ihmisenä? Sellaisena, jota Jeesus olisi kunnioittanut?
BTW. En ole väittänyt mitään hölynpölyksi, en ole nimitellyt ketään idiottiksi enkä syytellyt järkensä käyttämättömyydestä.
En voi käsittää, miten sinun on niin vaikea ymmärtää mitä sinulle on vastattu. Minulle ei aukea raamattu, koska se on ihan järjetön kirja.
Kieltämättä on varmaan ihan hurjaa järjenköyhyyttä olla ymmärtämättä jälleensyntymisen ja uudestisyntymisen eroa. Siis kerrassaan häpeällistä.
Ihan tiedoksi, käytännössä ne tarkoittaa täysin samaa asiaa.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
:ROFLMAO::LOL::D

Pidätkö sä itseäsi kovinkin hyvänä ihmisenä? Sellaisena ymmärtäväisenä ja hyvänä ihmisenä? Sellaisena, jota Jeesus olisi kunnioittanut?
Jatka sinä vain sitä kiertokulkua, jospa se oikea elämän olomuotokin jossain vaiheessa osuisi kohdalleen. Ja mikä sinä olet Jeesuksesta puhumaan, satusetähän Hän sinulle on, eikä mikään auktoriteetti.
ja mistäs tiedät kenelle puhut milloinkin. Ihan se shit sherlock scotland yardista :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::LOL::D
 
Jatka sinä vain sitä kiertokulkua, jospa se oikea elämän olomuotokin jossain vaiheessa osuisi kohdalleen. Ja mikä sinä olet Jeesuksesta puhumaan, satusetähän Hän sinulle on, eikä mikään auktoriteetti.
ja mistäs tiedät kenelle puhut milloinkin. Ihan se shit sherlock scotland yardista :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::LOL::D
Sanotaan vaikka näin, että elän mielummin sittisontiaisena kuin olisin mitään sinun kaltaistasi :)

Sulle vois muuten olla hyödyllistä kääntyä terapeutin puoleen raamatun sijasta.
 
vierailija
Mikään muu asia ei aiheuta niin paljon tappeluja kuin uskonnot.



Antakaa nyt jokaisen olla sitä mieltä mitä haluavat. Uskominen on kuitenkin aina mielipide asia, yhtälailla kuin se, minkä makuisesta ruoasta tykkää.
 
vierailija
Luulen, että se tekis sullekkin ihan hyvää. No, eiköhän sulla jokunen kierros ole vielä edessä.
Ei ole, koska en siihen usko. SInulla on, oman uskosi mukaan.

Monesti juuri käy niin, että kun ei ymmärrä, niin sitten tulee itkupotkuraivari.
Et sinä mitään keskustelua ole koskaan halunnutkaan, koska et halua ymmärtää toisen ihmisen näkemystä. Haluat vain väitellä, koska taitaa olla se suurin elämänsisältö.
Miten voi olla niin vaikea käsittää, ettet koskaan tule ymmärtämäänkän, vaikka kuinka joku selittäisi.
No niin ja mene sitten vaikka ulos kävelylle ja rauhoittumaan, niin ei ihan pelihousut repeä.
 
vierailija
koska raamikset ei osaa niin koitetan viellä vika kerta.

eli jälleen syntymä taphtuu oikeasti kuolemalla ja sitten kun sielulle löytyy seuraava koti laskeutuu hän seuraavaan elämään maanpäälle elkää nyt menkö ja kuolko vaa nnaattikaa yks kerrallaan jokasesta elämästä.

uudestisyntymällä taas tarkotetaan näin yksinkertaistettuna.

haistattelin kaikille olin julma muita kohtaan ja muuten vittumainen kusppää jnee jee. sitten yksi päivä hän tajusi kuinka tuperää tuo käytös on hän tunnusti oman pahuutensa ja oli rehellinen oma itsensä. seuraavana päivänä hän heräsi henkisesti terveempänä eikä enään halunut kenellekkään pahaa ei se tarkota naivismia mut. uudelleen syntymä on sitä henkistä heräämistä. ja ei edelleenkään seksi ei ole syntiä uudelleen syntymässäkään :D

eli kuolee mitä oli eilen ja syntyy huomenna uutena. mutta ei siis kuole oikeasti muuta kuin mielessään ja henkisesti. ruumis ei kuole moni itsarin tekijä on valitettavasti seurannut sitä ääntä liian tarkasti
 
vierailija
Kieltämättä on varmaan ihan hurjaa järjenköyhyyttä olla ymmärtämättä jälleensyntymisen ja uudestisyntymisen eroa. Siis kerrassaan häpeällistä.
Ihan tiedoksi, käytännössä ne tarkoittaa täysin samaa asiaa.
Se on vain epäkohteliasta vittuilla, kun sulle vain vastataan rehellisesti. Sä itse kun et ole rehellinen. Uudelleensyntymisen voit kokea, kun annat koko elämäsi Jeesukselle. Luovut kaikesta, mitä olet ja pyydät Taivaan Isältä: "Tule ja ota elämäni." - Hän vastaa ja Hän alkaa johdattaa ihan tässä elämässä. Mutta miten Jumala johdattaa, se on usein vaikea tajuta. Pikkuhiljaa aukenee merkityksiä. - Sun ei tarvitse kieltää tätä faktaa vain siksi, ettei se ole sinun elämässäsi juuri nyt fakta. Meidän monien elämässä se on fakta, koska me olemme antaneet elämämme Jeesukselle. Tässä on se ero, ymmärrätkö. Jos sinusta tuntuu, että haluat uudelleensyntyä, rukoile Herraa ja saat todellakin kokea uudelleensyntymisen ja uskon ja otat Jeesuksen elämääsi. Kuten rippipappini kirjoitti Raamattuuni: "En enää elä minä, vaan Kristus minussa." Tästä on kysymys.
 
vierailija
Se on vain epäkohteliasta vittuilla, kun sulle vain vastataan rehellisesti. Sä itse kun et ole rehellinen. Uudelleensyntymisen voit kokea, kun annat koko elämäsi Jeesukselle. Luovut kaikesta, mitä olet ja pyydät Taivaan Isältä: "Tule ja ota elämäni." - Hän vastaa ja Hän alkaa johdattaa ihan tässä elämässä. Mutta miten Jumala johdattaa, se on usein vaikea tajuta. Pikkuhiljaa aukenee merkityksiä. - Sun ei tarvitse kieltää tätä faktaa vain siksi, ettei se ole sinun elämässäsi juuri nyt fakta. Meidän monien elämässä se on fakta, koska me olemme antaneet elämämme Jeesukselle. Tässä on se ero, ymmärrätkö. Jos sinusta tuntuu, että haluat uudelleensyntyä, rukoile Herraa ja saat todellakin kokea uudelleensyntymisen ja uskon ja otat Jeesuksen elämääsi. Kuten rippipappini kirjoitti Raamattuuni: "En enää elä minä, vaan Kristus minussa." Tästä on kysymys.
lässynlässyn
 
Mistä sä tiedät, että uudestisyntymisellä raamatussa tarkoitetaan juuri sitä, mitä sinulle on opetettu tarkoittavan. Mitä jos se tarkoittaakin jälleensyntymistä?

En mä ajattele kuten "nykyihmiset", etteikö ihmiselle saisi tapahtua mitään pahaa. Uskon, että pahoja asioita tapahtuu siksi, että oppisimme niistä jotain. Uskon, että pahojen asioiden on tarkoitus auttaa meitä kasvamaan henkenä ja sieluna.

En etsi Jumalaa. Olen löytänyt jo Jumalani.
Raamattu ei puhu sanallakaan jälleensyntymisestä.
Uudestisyntyminen=ei-uskova ihminen vastaanottaa Jeesuksen eläessään ja samalla uudestisyntyy Jumalan lapseksi. Uskovalla on siis kaksi syntymäpäivää, biologinen ja uskoontulopäivä (joskaan kaikki ei tiedä tarkasti milloin ovat tulleet uskoon).
Se on ihan eri käsite kuin jälleensyntyminen.
Lisäksi Raamattu puhuu jossain kohtaa "ihmisten on _kerran_kuoltava, sen jälkeen tulee tuomio jne"

Mitä ihminen jälleensyntymisessä oppii, kun ne piuhat eli muisti vedetään pois kuoleman jälkeen? Mitä mä opin muka edellisessä elämässä tätä elämää varten, kun en muista siitä mitään? Opinko olemaan kaivamatta nenääni tai raiskaamatta miehiä? En muista.
Kaikki mitä olen tässä elämässä oppinut, on _tämän elämän_lapsuuden/ympäristön/geenien/tapahtumien tuomaa oppia. En mä käytä joitain keskiaikaisia oppeja, ja intuitioni toimii ihan tämän elämän oppien pohjalta.

No, koska en kannata jälleensyntymistä niin seuraavassa elämässä synnyn varmaan joksikin siaksi, enkä takuulla ainakaan silloin opi mitään->kierto jatkuu ja jatkuu.

Pahoista asioista/kärsimyksestä: Iso osa kärsimyksestä opettaa ja jalostaa, mutta sitten on semmoista silmitöntä kärsimystä (joku lapsi viruu pedofiilin vankina joka pahoinpitelee ja raiskaa, ja tappaa lopulta) joka ei tuota mitään hyvää. Mä sanoisin sitä silkaksi pahuudeksi tai pelkäksi kärsimykseksi, joka on vaan sitä moskaa joka tuli syntiinlankeemuksen kautta.
 
Se on vain epäkohteliasta vittuilla, kun sulle vain vastataan rehellisesti. Sä itse kun et ole rehellinen. Uudelleensyntymisen voit kokea, kun annat koko elämäsi Jeesukselle. Luovut kaikesta, mitä olet ja pyydät Taivaan Isältä: "Tule ja ota elämäni." - Hän vastaa ja Hän alkaa johdattaa ihan tässä elämässä. Mutta miten Jumala johdattaa, se on usein vaikea tajuta. Pikkuhiljaa aukenee merkityksiä. - Sun ei tarvitse kieltää tätä faktaa vain siksi, ettei se ole sinun elämässäsi juuri nyt fakta. Meidän monien elämässä se on fakta, koska me olemme antaneet elämämme Jeesukselle. Tässä on se ero, ymmärrätkö. Jos sinusta tuntuu, että haluat uudelleensyntyä, rukoile Herraa ja saat todellakin kokea uudelleensyntymisen ja uskon ja otat Jeesuksen elämääsi. Kuten rippipappini kirjoitti Raamattuuni: "En enää elä minä, vaan Kristus minussa." Tästä on kysymys.
Haluatko sä kertoa mulle lisää siitä, miten olen epärehellinen?

Fakta?
 
Raamattu ei puhu sanallakaan jälleensyntymisestä.
Uudestisyntyminen=ei-uskova ihminen vastaanottaa Jeesuksen eläessään ja samalla uudestisyntyy Jumalan lapseksi. Uskovalla on siis kaksi syntymäpäivää, biologinen ja uskoontulopäivä (joskaan kaikki ei tiedä tarkasti milloin ovat tulleet uskoon).
Se on ihan eri käsite kuin jälleensyntyminen.
Lisäksi Raamattu puhuu jossain kohtaa "ihmisten on _kerran_kuoltava, sen jälkeen tulee tuomio jne"

Mitä ihminen jälleensyntymisessä oppii, kun ne piuhat eli muisti vedetään pois kuoleman jälkeen? Mitä mä opin muka edellisessä elämässä tätä elämää varten, kun en muista siitä mitään? Opinko olemaan kaivamatta nenääni tai raiskaamatta miehiä? En muista.
Kaikki mitä olen tässä elämässä oppinut, on _tämän elämän_lapsuuden/ympäristön/geenien/tapahtumien tuomaa oppia. En mä käytä joitain keskiaikaisia oppeja, ja intuitioni toimii ihan tämän elämän oppien pohjalta.

No, koska en kannata jälleensyntymistä niin seuraavassa elämässä synnyn varmaan joksikin siaksi, enkä takuulla ainakaan silloin opi mitään->kierto jatkuu ja jatkuu.

Pahoista asioista/kärsimyksestä: Iso osa kärsimyksestä opettaa ja jalostaa, mutta sitten on semmoista silmitöntä kärsimystä (joku lapsi viruu pedofiilin vankina joka pahoinpitelee ja raiskaa, ja tappaa lopulta) joka ei tuota mitään hyvää. Mä sanoisin sitä silkaksi pahuudeksi tai pelkäksi kärsimykseksi, joka on vaan sitä moskaa joka tuli syntiinlankeemuksen kautta.
Ehkä tämä uudestisyntyminen ja jälleensyntyminen (jotka mun mielestä noin puhtaasti suomen kielessä on käytännössä sama asia) saattaisi selittyä paremmin, jos ymmärtäisin alkuperäiskieltä, josta raamattu on käännetty. Nä käännökset aiheuttaa toisinaan "sekavuutta".

Itse uskon jotenkin niin, että vaikka entisiä elämiään ei varsinaisesti muista, niin oma sielu muistaa ja oma tunne- elämä muistaa. Kyse ei ole siis konkreettisesta asioiden muistamisesta vaan enemmänkin tunnemuistista. Toisinaan se tekee hallaa ja toisinaan hyvää. Oman sisäisen äänen kuunteleminen tekee itse kullekkin hyvää, uskoo sitten mihin tahansa.
Ja tarkennettakoon, en väitä, ettäkö minun näkemykseni olisivat oikeita, faktoja tai absoluuttisia totuuksia. Ne ovat minun käsityksiäni.

Ja hei, tuskin sä siaksi uudelleen synnyt, jos jälleensyntyminen on pelin henki :) En mä usko että siitä tulee mitään rankkua, vaikkei siihen uskoisikaan.
 
vierailija
Ehkä tämä uudestisyntyminen ja jälleensyntyminen (jotka mun mielestä noin puhtaasti suomen kielessä on käytännössä sama asia) saattaisi selittyä paremmin, jos ymmärtäisin alkuperäiskieltä, josta raamattu on käännetty. Nä käännökset aiheuttaa toisinaan "sekavuutta".

Itse uskon jotenkin niin, että vaikka entisiä elämiään ei varsinaisesti muista, niin oma sielu muistaa ja oma tunne- elämä muistaa. Kyse ei ole siis konkreettisesta asioiden muistamisesta vaan enemmänkin tunnemuistista. Toisinaan se tekee hallaa ja toisinaan hyvää. Oman sisäisen äänen kuunteleminen tekee itse kullekkin hyvää, uskoo sitten mihin tahansa.
Ja tarkennettakoon, en väitä, ettäkö minun näkemykseni olisivat oikeita, faktoja tai absoluuttisia totuuksia. Ne ovat minun käsityksiäni.

Ja hei, tuskin sä siaksi uudelleen synnyt, jos jälleensyntyminen on pelin henki :) En mä usko että siitä tulee mitään rankkua, vaikkei siihen uskoisikaan.
Sinun mielestä voivat olla samaa tarkoittava, mutta oikeasti ei ole, käy tarkistamassa vaikka sivistyssanakirjasta, jos et muita usko!
Aivan samoin kuin voit ajatella, että krishna on sama kuin Kristus sinun mielestäsi, mutta eivät ole oikeasti.
 
Sinun mielestä voivat olla samaa tarkoittava, mutta oikeasti ei ole, käy tarkistamassa vaikka sivistyssanakirjasta, jos et muita usko!
Aivan samoin kuin voit ajatella, että krishna on sama kuin Kristus sinun mielestäsi, mutta eivät ole oikeasti.
Ei, vaan sinusta uudestisyntyminen ja jälleensyntyminen ovat eri asioita, koska tarkastelet sitä kristityn näkökulmasta ja sanan kristillisessä merkityksessä.
Puhtaasti sanoina, niissä piilee sama merkitys.
 
vierailija
Ja tarkennettakoon, en väitä, ettäkö minun näkemykseni olisivat oikeita, faktoja tai absoluuttisia totuuksia. Ne ovat minun käsityksiäni.
Tämän sä heität silloin tällöin sekaan ja unohdat ne kerrat, kun sinulle selittää, miten uudestisyntyminen koetaan, koska minä olen sen kokenut ja monet muut, sinä et. Minä siis en kiellä mitään, mutta totean tämän faktan Jeesuksesta ja elämästä Hänen tahtonsa mukaan. Epärehellistähän se on naureskella ja olla kohta taas kysymässä *kohteliaasti*: kerro nyt vaan mitä sun vakaumukseen kuuluu, haluan oikeasti tietää. - Tällöin sinä olet tähän asti tässä ketjussa valehdellut.
 

Yhteistyössä