Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

• Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti
9mmmm
Pitää muistaa että Jumala on luonut koko tämän universumin. Hän antaa elämän, joten hänellä on oikeus myös päättää milloin se loppuu. Joku pitää Jumalaa murhaajana, juu, on murhannut kaikki maailman tähän asti eläneet ihmiset. Mutta Hän antoi niiden ihmisten myös syntyä.

Semmoinen Jumala vaan sattuu olemaan maailmassa, joka sallii pahaa, vaikka se paha tapahtuisi muillekin.

Onko sulla vaihtoehtoista jumalaa? Kerropa oma versio? Jos sulla on pehmoisempi tapaus niin miksei hän poista kärsimystä?
koska hänen poikansa on puhuttava jokaisen kanssa erikseen. Koska ette muuten usko sydäntänne kuuloanne ja välähdyksiä ja enteitä mitä teille näytetään. on ainoastaa yksi ihminen rakkauden puolelle matka ja askel kerrallaan kunnes ei ole enään pahaa. pahuuden geenit häviää heidän menetettyään suvunjatkamismahdollisuuden. sairaudet sillä kun jokainen ihminen alkaa yksi kerrallaan tuomaan tukimustulokset kaikissa sairauksissa ja miten niitä voi parantaa kaikkien hyötyyn köyhien ja rikkaiden. kuilut pienenee. miten se menee yksi valhe kerrallaan kun puhutaan se pois tulemme kaikki paremmiksi. onko se pitkä tie vai onko jo?

vierailija
Jumala on kuten maallinen isä. Mutta samalla Hän hoitaa myös Jumalan hommia.
Mun maallinen isä ei anna kenellekään elämää eikä ota sitä. Maallinen isäni ei siirtele paria galaksia tai laita paria tsunamia alulle.

Ja. Puhuin Jumalan _sallimisesta_, joka ei läheskään ole Hänen tahtonsa. Maailmassa on sielunvihollinen joka aiheuttaa suurimman osan tavallisista väkivallanteoista (ei esim.metsästys nyt oo syntiä).
Jumala antaa sielunvihollisen hillua täällä maan päällä aikansa. (Jos Hän ottaisi varjelunsa pois, me oltaisiin heti toistemme kurkussa kiinni) Mutta on eri asia, nauttiiko Jumala pahan toteutumisesta. Ei.
Sun maallinen isä antoi elämän sinulle ja sun maallinen isä voi myös tappaa sinut, koska vapaa tahto.

Miksi sun jumala haluaa tappaa ihmisiä tsunameilla? Mikä tarkoitus sillä on?

Sielunvihollinenpa hyvinkin. Ja sun jumala antaa sen tapahtua. Joten en nyt menisi mitalia antamaan hänellekään. Mahdollistaja, joka halutessaan voisi estää. Mutta ei halua. Joten varmasti nauttii.

Minulla ei sitä varjelusta uskonnottomana ilmeisesti ole, mutta olen silti pystynyt pysymään erossa muiden kurkuista, enkä ketään ole tappanut. Sinä tappaisit, jos et uskoisi?

vierailija
Sä et tiedä kuinka monta kertaa mut on ajettu muiden keskusteluista pois, sen takia että mielipiteeni ei ole mukava. Yleisen mielipiteen kannattajat ja räksyttävät harmaat sen sijaan ovat saaneet jäädä ketjuihin.

Sanoin jo monta sivua ennen, että lähden itse ennenkuin mut kannetaan pois. Parempi höpistä omissa ketjuissani. (y)
Huono tekosyy. Kukaan ei ole ajamassa sinua pois tästä ketjusta.

kuullosti omituiselle kun joku sanoi että joku estäisi jos pelimeis katsoisi miksi sitä joku tuntematon estäisikään?

kun ei siinä olisi mitään väärää. vai huh taas varmaan ajatellaan sitä raamtun syntiä mikä mukamas on syntiä. selkeää syntiä on jos ammut toisen niin silloin olisikin aina suotavaa että tapahtuisi ihme ja käsi ei pystyiskään. täällä sitten raamikset eivät sitä toivo vaan mieluummin lottovoittoa ittelleen heh.

noin mieletöntä ja ristiriitasuuksia täynnä olevaa kirjaa on mahdont uskoa taivaan taaton kirjottamaksi.

lisäisin miten se adhd kiukku liittyy mihkään se on luonnolista kiukkua jos joskus vaan väsyttää se että tarttuu pistooliin ja ampuu on epäluonnotonta. toisessa selvitään huudoilla ja itkuilla toisessa menee henki noh raamikset ei sitäkään hiffaa vaan vertaa noita sätkynukkeen omituinen näkökanta kyllä :).

kun puhutte muiden näkökannoista elkää lisätkö syntiä heidän suuhun vaan kysykää mikä hänen mielestään on syntiä ja sitten keskutellaan siitä miksi näin oli?:).

ööh laiskanpulskeaa ihmistä ei ole pakko katsoa loputtomiini eikö jos se rassaa jatkuvasti se on sun oma valinta huomaatko milloin olisi hyvä että käsi pitäisi suo sätkynukkena ja sitten hyvässä sulla on oma tahto. muista tukistus jos toinen tukistaa ei ole synti tuo oli esimerkki.
Mä kysyn ihan vilpittömästi, onko sulla koskaan todettu jotain puutteita luetun ymmärtämisessä? Oletko tarvinnut koulussa tukitoimia, onko joku IRL sanonut ettei ymmärrä sua? Onko sulla mt-diagnoosi?
Enkä sano tätä pahalla.

Täällä palstalla on ateisteja ja oman uskontonsa edustajia, mutta heidän kanssaan on ihan mukava keskustella, ja he jollain tavalla ymmärtävät tekstejäni, vaikka eivät ole samaa mieltä.
Mutta sä vedät kaiken puuroksi päässäsi, sulla ei ole semmoista normaalia järjestystä ja rakennetta.

vierailija
Mä kysyn ihan vilpittömästi, onko sulla koskaan todettu jotain puutteita luetun ymmärtämisessä? Oletko tarvinnut koulussa tukitoimia, onko joku IRL sanonut ettei ymmärrä sua? Onko sulla mt-diagnoosi?
Enkä sano tätä pahalla.

Täällä palstalla on ateisteja ja oman uskontonsa edustajia, mutta heidän kanssaan on ihan mukava keskustella, ja he jollain tavalla ymmärtävät tekstejäni, vaikka eivät ole samaa mieltä.
Mutta sä vedät kaiken puuroksi päässäsi, sulla ei ole semmoista normaalia järjestystä ja rakennetta.
irl moni on sanonnu et aika välitön jätkä.
kerro mitä sun jutussa en ymmärtäny? vai oliko sun juttus kokonaa nsarkasmia sitten?

vierailija
No, lakkaa sit sinäkin toteuttamasta epäsuotuisia halujasi. Aloita jo tänään. :rolleyes:

Ai miks et osaa olla loukkaamatta sanallisesti muita? Noku säkin nautit siitä, vaikka se on syntiä.
Epäsuotuisia kenelle? En vahingoita muita, se riittää.

En tunnusta syntiä, joten ei se ole. Mutta yritän tietysti käyttäytyä hyvin muita kohtaan, koska huonosta käytöksestä ei ole mitään hyötyä kenellekään. Välillä lipsahtaa ja usein siitä tulee itsellekin huono mieli. Ei siihen jumalia tarvita, että erottaa oikean ja väärän.

Sun maallinen isä antoi elämän sinulle ja sun maallinen isä voi myös tappaa sinut, koska vapaa tahto.

Miksi sun jumala haluaa tappaa ihmisiä tsunameilla? Mikä tarkoitus sillä on?

Sielunvihollinenpa hyvinkin. Ja sun jumala antaa sen tapahtua. Joten en nyt menisi mitalia antamaan hänellekään. Mahdollistaja, joka halutessaan voisi estää. Mutta ei halua. Joten varmasti nauttii.

Minulla ei sitä varjelusta uskonnottomana ilmeisesti ole, mutta olen silti pystynyt pysymään erossa muiden kurkuista, enkä ketään ole tappanut. Sinä tappaisit, jos et uskoisi?
Öö, mieluummin mä kuolisin tsunamissa (jos kuolla täytyy) kuin vaikka haimasyöpään. Nopea kuolema.
Vaikka haimasyöpä on siitä hyvä että itse ja lähipiiri ehtii tottua kuoleman ajatukseen.

Epäsuotuisia kenelle? En vahingoita muita, se riittää.

En tunnusta syntiä, joten ei se ole. Mutta yritän tietysti käyttäytyä hyvin muita kohtaan, koska huonosta käytöksestä ei ole mitään hyötyä kenellekään. Välillä lipsahtaa ja usein siitä tulee itsellekin huono mieli. Ei siihen jumalia tarvita, että erottaa oikean ja väärän.
Heh. No sit sun kannattaa olla loppuelämä sinkkuna, koska viimeistään aviossa tulee loukanneeksi=vahingoittaneeksi muita. Tai älä rupea vanhemmaksi, saatat sanoa lapsillesi jotain pahasti jonka muistavat loppuikänsä.

vierailija
Öö, mieluummin mä kuolisin tsunamissa (jos kuolla täytyy) kuin vaikka haimasyöpään. Nopea kuolema.
Vaikka haimasyöpä on siitä hyvä että itse ja lähipiiri ehtii tottua kuoleman ajatukseen.
Joo, kiva.
Mutta se kysymys oli siis se, että miksi sun jumala haluaa tappaa ihmisiä vaikka nyt sitten tsunameilla? Mitä hyötyä siitä on, paisi tietysti jos nauttii tuhosta ja kärsimyksestä.

vierailija
Heh. No sit sun kannattaa olla loppuelämä sinkkuna, koska viimeistään aviossa tulee loukanneeksi=vahingoittaneeksi muita. Tai älä rupea vanhemmaksi, saatat sanoa lapsillesi jotain pahasti jonka muistavat loppuikänsä.
Mä puhun nyt peruuttamattomista vahingoista. Olen onnistunut ihan helposti olemaan tappamatta ketään. Ja ihan ilman uskontoa.
Pahasti sanomisesta jo sanoinkin, et vissiin huomannut?

Mä puhun nyt peruuttamattomista vahingoista. Olen onnistunut ihan helposti olemaan tappamatta ketään. Ja ihan ilman uskontoa.
Pahasti sanomisesta jo sanoinkin, et vissiin huomannut?
No hyvä kun olet ollut tappamatta ketään. :D
Ja ihan hyvä että kadut pahoja sanomisiasi.

Mutta aika täydellisen kuvan annat itsestäsi. Mistä tiedät ettei joku paha sana lapselle tee peruuttamatonta vahinkoa?

Joo, kiva.
Mutta se kysymys oli siis se, että miksi sun jumala haluaa tappaa ihmisiä vaikka nyt sitten tsunameilla? Mitä hyötyä siitä on, paisi tietysti jos nauttii tuhosta ja kärsimyksestä.
Koska ihmisen nyt on kuoltava joskus. Tsunami kuulostaa dramaattiselta, mut ei se sen kummoisempi kuolintapa ole kuin kuolla vaikka sairaalaan. Jotkut kuolee kohtuun, jotkut luonnonmullistuksissa.
Haluaako Jumala harventaa porukkaa? Muutoin meitä olisi ihan mahdoton määrä.

Mun mielestä luonnon säilymiseksi joka toinen muksu kolmansissa maissa saisi jäädä kokonaan laittamatta alulle, mutta se nyt ei liity tappamiseen, kun ketään ei ole syntynytkään.

vierailija

Mutta aika täydellisen kuvan annat itsestäsi. Mistä tiedät ettei joku paha sana lapselle tee peruuttamatonta vahinkoa?
Mistä sanoista katsot että tulisi peruuttamaton vahinko ja minkä ikäiselle?. niin sitten osaisi vasta paremmin.

esim jos sä alotat lapsen kanssa vauvasta asti ja se kasvaa sun täydelliseen rehellisyyteen kiinni no ei täydelliseen ja sitten aina kerrot lapsellesi jos olet vaikka hänelle ollut kiukkuinen ,miksi olet näin tehnyt silloin kun hän on tehnyt jotain tuhmaa kerrot näin sitten kun sinä olet liika väsymystäsi huutanut kerrot sen myöhemmin ja pyydät anteeksi vai mitä muutakaan voisit tehdä?. ei sen tarvitse olla täydellistä mutta on hyvä tehdä parhaansa jotta lapsi kasvaa siihen kiinni eikö?.

ps kyl mäkin tunnistan sut kun harmaana oot :)

Mistä sanoista katsot että tulisi peruuttamaton vahinko ja minkä ikäiselle?. niin sitten osaisi vasta paremmin.

esim jos sä alotat lapsen kanssa vauvasta asti ja se kasvaa sun täydelliseen rehellisyyteen kiinni no ei täydelliseen ja sitten aina kerrot lapsellesi jos olet vaikka hänelle ollut kiukkuinen ,miksi olet näin tehnyt silloin kun hän on tehnyt jotain tuhmaa kerrot näin sitten kun sinä olet liika väsymystäsi huutanut kerrot sen myöhemmin ja pyydät anteeksi vai mitä muutakaan voisit tehdä?. ei sen tarvitse olla täydellistä mutta on hyvä tehdä parhaansa jotta lapsi kasvaa siihen kiinni eikö?.

ps kyl mäkin tunnistan sut kun harmaana oot :)
Mä en ole yhteen vuoteen kirjoittanut yhtään viestiä harmaana, kuinka monta kertaa mun täytyy se sanoa.

• Tykkää
Reactions: päätön
vierailija

Niin. Kysyin sinulta, että etkö itse onnistuisi ilman uskoasi?

Mitä täydellistä on siinä, että pyrkii olemaan satuttamatta muita? Niin ihmiset toimivat, jos ei ole mitään pahaa päävikaa. Ei se ole edes vaikeaa, kokeile vaikka.
Ymmärrät varmaan eron siinä, että tahallaan tuottaa peruuttamatonta vahinkoa jollekin vs. tappaa jonkun vahingossa esim. liikenneonnettomuudessa?

vierailija
Koska ihmisen nyt on kuoltava joskus. Tsunami kuulostaa dramaattiselta, mut ei se sen kummoisempi kuolintapa ole kuin kuolla vaikka sairaalaan. Jotkut kuolee kohtuun, jotkut luonnonmullistuksissa.
Haluaako Jumala harventaa porukkaa? Muutoin meitä olisi ihan mahdoton määrä.

Mun mielestä luonnon säilymiseksi joka toinen muksu kolmansissa maissa saisi jäädä kokonaan laittamatta alulle, mutta se nyt ei liity tappamiseen, kun ketään ei ole syntynytkään.
Sun jumala päättää tappaa 200 000 ihmistä tsunamilla aiheuttaen tuskaa ja kärsimystä uhreille ja heidän läheisilleen vs. ihminen kuolee vanhuuteen. Jep. Inhimillisen ja rakastavan isän valinta, joka kaikkivaltiaana ei keksi muita tapoja pitää maailman väkilukua hanskassa..

Ymmärrätkö sä edes itse, miten sairas tuo sun ajatuskuvio on?

Niin. Kysyin sinulta, että etkö itse onnistuisi ilman uskoasi?

Mitä täydellistä on siinä, että pyrkii olemaan satuttamatta muita? Niin ihmiset toimivat, jos ei ole mitään pahaa päävikaa. Ei se ole edes vaikeaa, kokeile vaikka.
Ymmärrät varmaan eron siinä, että tahallaan tuottaa peruuttamatonta vahinkoa jollekin vs. tappaa jonkun vahingossa esim. liikenneonnettomuudessa?
Sä taas kaartelet siinä kun et muka tule koskaan aiheuttamaan peruuttamatonta vahinkoa puheissasi. Et kertonut onko sulla perhettä? Parhaatkin vanhemmat aiheuttaa lapselleen ainakin yhden trauman, sådant är livet.

Kyllä osaisin olla nätisti ilman uskoa Jumalaankin. Vaikka uskon että ateistin kokema normaali syyllisyys/häpeän tunne törttöilyistään ei ole pelkästään psykologinen ja kasvatuksellinen piirre, vaan Jumalan antama omatunto.

Kunnon kansalaiset, jotka auttavat muita ja ovat hyväsydämisiä, kokevat etteivät tarvitse Jumalaa. Mutta siinä he syyllistyvät pahimmanlaatuiseen ylpeyteen ja myös, sori, hulluuteen:
He näkevät joka päivä Jumalan teot (luonto, avaruus, oma kroppa) eivätkä tajua etteivät he ole tätä tehneet eivätkä valvo tätä universumia. Sama kuin joku atomin miljoonasosa uhoaisi "juu määä oon en ketään muuta tarvitse".

Nyt pitää mennä laittamaan iltapalaa, mutta tässä yks ajatelma:
Ateistina on kuulemma helppo elää, mutta vaikea kuolla.

Viimeksi muokattu:
9mmmm
no ensiksi ihmiset rakentavat asuinsijansa lähelle tulivuorta ja sitten seuravaala hetkellä he ihmettelevät miksi heidän olohuoneessaan on laavaa.

Nuo pyörremyrskyonentomuudet tsunamit on onettomia pomppuja suuntaansa kun ihminen on yhdessä luonnon kanssa . noita pystyään pienentämään esim sateliitein että ihmis uhreilta vältytään rakentamalla ylängöille asuinsijoja ja vahivastaa näiden alueiden asutuksia kestämään veden massaa. Lentokone onnettomuuden johtuvat myös laiskuudesta ja säästöistä ja huolloista tingitään on se ollut ihmisen vapaa valinta joka ei oel välittömästi johtanut kuolemaan mutta helpottanut sitä mahdollisuutta ja todenäkösyyden kasvattamista.

luonto on luonto niinkuin se on luotu ja ihmisen on vain opittava elämään siinä. kaikella mitä taphtuu luonnossa on tarkoituksensa ilman yhtä olisi ongelmia toisaalla eikö el ninot jnee. Mutta kun ongelmia ratkotaan yhdessä ja se elintärkeä kaikilel jakaen mentäisiin siinäkin parempaan suuntaan. mielestäni

vierailija
no ensiksi ihmiset rakentavat asuinsijansa lähelle tulivuorta ja sitten seuravaala hetkellä he ihmettelevät miksi heidän olohuoneessaan on laavaa.

Nuo pyörremyrskyonentomuudet tsunamit on onettomia pomppuja suuntaansa kun ihminen on yhdessä luonnon kanssa . noita pystyään pienentämään esim sateliitein että ihmis uhreilta vältytään rakentamalla ylängöille asuinsijoja ja vahivastaa näiden alueiden asutuksia kestämään veden massaa. Lentokone onnettomuuden johtuvat myös laiskuudesta ja säästöistä ja huolloista tingitään on se ollut ihmisen vapaa valinta joka ei oel välittömästi johtanut kuolemaan mutta helpottanut sitä mahdollisuutta ja todenäkösyyden kasvattamista.

luonto on luonto niinkuin se on luotu ja ihmisen on vain opittava elämään siinä. kaikella mitä taphtuu luonnossa on tarkoituksensa ilman yhtä olisi ongelmia toisaalla eikö el ninot jnee. Mutta kun ongelmia ratkotaan yhdessä ja se elintärkeä kaikilel jakaen mentäisiin siinäkin parempaan suuntaan. mielestäni
jakaen se tieto.

Sun jumala päättää tappaa 200 000 ihmistä tsunamilla aiheuttaen tuskaa ja kärsimystä uhreille ja heidän läheisilleen vs. ihminen kuolee vanhuuteen. Jep. Inhimillisen ja rakastavan isän valinta, joka kaikkivaltiaana ei keksi muita tapoja pitää maailman väkilukua hanskassa..

Ymmärrätkö sä edes itse, miten sairas tuo sun ajatuskuvio on?
Mun rakastava Isä tappaa tänäkin vuonna miljoonia letkuruokittuja potilaita sairaalasänkyyn, josta eivät pääse pois. Niin?

Silloin kun ihmisellä ei ole Jumalaa, niin mittasuhteet on täysin pielessä. Jää maailman suurin asia, avaruuttakin suurempi, eli Jumala löytymättä. On kuin muurahaispesä jossa muurahaiset katsovat vain toisiaan ja itseään ja luulevat olevansa suuriakin kunkkuja.

Mutta silloin kun Jumala löytyy, niin kuolema lakkaa olemasta merkityksellinen asia. Se on vain nopea välivaihe. Mulle ihan sama milloin kuolen, sen olen rukoillut että kuolisin vasta kun lapset on isoja, mies kyllä pärjäisi. Mutta muuten ei aikatauluilla mitään väliä.

Ihmiset ja elämän asiat OVAT äärettömän tärkeitä. Mutta ne on kuin ripaus Kaikkivaltiaan rinnalla.

Yhteistyössä