Sinä puhut raamatusta absoluuttisena totuutena. Minusta se on ihmisten satuilema kirja, jonka tarkoitus on lähinnä ollut käyttää jonkun tahon poliittiset edut.Siis väitätkö vieläkin lukeneesi raamattua edes yhtä jaetta enempää, tai lukenut yhtään sinulle osoitettua viestiä, jos et tiedä, että ihmisen on valittava puolensa.
Jokaisen, joka haluaa tulla tulla uskoon on synnyttävä uudesti, ylhäältä. Vasta tämän jälkeen pystyt ymmärtämään raamatun sanan niin kuin se on tarkoitettu. Pelkkä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee sen eläväksi.
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
Vasta silloin tulet Jumalan lapseksi.
Ja Jobin kohta ei ole niin kuin minä sen koen-juttu, vaan raamatun sanaa.
Edelleenkin sinä et tunne raamatun Jumalaa henkilökohtaisesti. Kuten jo aikaisemmin todettua, myös Job oli kuullut Jumalasta vain korvakuulolta, tämä ei tuntenut Jumalaa itse. Mutta kun tämä tunnusti syntinsä, koska oli nimenomaa syyttänyt Jumalaa kaikesta mikä häntä kohtasi, koska piti itseään synnittömänä ja harjoitti kaiken varalta rituaaleja uhraamalla jne.
Minä suhtaudun raamattuun täysin eritavoin kuin sinä. Sen sana ei ole minulle absoluuttinen totuus, eikä tule koskaan olemaankaan. Tuntuu, että sinun on kovin vaikea ymmärtää tätä.
Olen kyllä kiinnostunut siitä, miten sinä näet asiat, muttei se tarkoita sitä, että vaikka sinä kuinka niitä selittäisit, että minä edes haluaisin ajatella kuten sinä.