Mitralaisuus, Jeesus-kandidaatit ym.kristinuskon kilpailijat antiikin aikoina

kerro parilla lauseella mitä siellä selitetään.:cautious:
Kolme kemistiä on saanut palkinnon siitä kun ovat selvittäneet sellaisen jutun, ettei ihminen voikaan niin yksinkertaisesti saada alkuaan kuin tämä darwinin oppi kertoo. Reinikainen osaa kyllä tosi hyvin selittää sen asian, et minun kapasiteetit ei riitä sitä selostamaan... Mutta uskon että mielenkiintoista ihan sellaisellekin joka ei ole uskossa :) niin paljon tuossa tulee asiaa ja reinikainen selostaa näitä solun jakautumisia kiinnostavalla tavalla.
 
Jos ne olisi demoneja, eikö niitä näkyisi enemmän. Vai ovatko pahat ihmiset naamioituneitä ufo-olentoja, jotka taas ovat naamioituneita ex-enkeleitä?
Siis demonejahan on joka puolella, kuten on myös Jeesuksen enkeleitä.
Demonit on ne jotka saa meidät lankeamaan syntiin. Ne muuttuvat vainajahengeksi, tietäjähengeksi, kummituksiksi, eri jumaliksi jne.
 
vierailija
Siis demonejahan on joka puolella, kuten on myös Jeesuksen enkeleitä.
Demonit on ne jotka saa meidät lankeamaan syntiin. Ne muuttuvat vainajahengeksi, tietäjähengeksi, kummituksiksi, eri jumaliksi jne.
Väärin, vanhempani "kummitteli", mutta ei toki ollut "demoni". Tätä kesti noin vuoden kuoleman jälkeen, koska oli musta huolissaan eikä osannut jatkaa eteenpäin. Kummittelu loppui kun asiani olivat taas hyvin. Kaikki henget ei vaan jatka suoralta kädeltä välitilaan. Jonka jälkeen muuten synnytään taas tälle planeetalle. En tiedä koska sielunvaellus loppuu, mutta eihän mikään ole ikuista. Jokaisesta elämästä viisastuu.
 
en väitä vastaan, mutta ei se minusta uskovaista tee.
Niin, tuo onkin aika mielenkiintoinen juttu. Kun ihminen ei voi tulla kuin tiettynä aikana elämästään uskoon, silloin kun Jumala vetää/kutsuu. Uskon että ihan jokaisella on aika elämässään, milloin Herra kutsuu ihmistä pelastukseen ja punnitsemaan asioita ikuisuuden kannalta.
Mutta täyden ymmärryksen hengellisiin asioihin ihminen saa vasta sitten, kun on tullut uskoon...
 
vierailija
Niin, tuo onkin aika mielenkiintoinen juttu. Kun ihminen ei voi tulla kuin tiettynä aikana elämästään uskoon, silloin kun Jumala vetää/kutsuu. Uskon että ihan jokaisella on aika elämässään, milloin Herra kutsuu ihmistä pelastukseen ja punnitsemaan asioita ikuisuuden kannalta.
Mutta täyden ymmärryksen hengellisiin asioihin ihminen saa vasta sitten, kun on tullut uskoon...
luuletko että maailmankaikkeudenb jumala olisi sukupuolinen olento. "Herra" jolla on "poika". Aika sopivaa, kun miettii ketkä raamatun sorvasivat kasaan.
Eiköhän maailmankaikkeuden luojalla olisi vähän parempi mielikuvitus.
 
luuletko että maailmankaikkeudenb jumala olisi sukupuolinen olento. "Herra" jolla on "poika". Aika sopivaa, kun miettii ketkä raamatun sorvasivat kasaan.
Eiköhän maailmankaikkeuden luojalla olisi vähän parempi mielikuvitus.
No näin siellä Raamatussa lukee, ei se yksistään minun olettamus ole. Jumalaa en kylläkään ikinä ole ajatellut mitenkään ihmisen kaltaisena, mutta minun elämäni Herra hän on. Enkä sitten ymmärrä miksi Jeesuksen olisi pitänyt olla nainen? Muuttaisiko se sitten jotenkin asiaa ja nimenomaan sitä päätarkoitusta miksi Jeesus syntyi maailmaan
 
vierailija
No näin siellä Raamatussa lukee, ei se yksistään minun olettamus ole. Jumalaa en kylläkään ikinä ole ajatellut mitenkään ihmisen kaltaisena, mutta minun elämäni Herra hän on. Enkä sitten ymmärrä miksi Jeesuksen olisi pitänyt olla nainen? Muuttaisiko se sitten jotenkin asiaa ja nimenomaan sitä päätarkoitusta miksi Jeesus syntyi maailmaan
Eikö sua yhtään ihmetytä, että jumala ja jeesus on jotain miehiä, kun raamatun kirjotti miehet jotka muistutti näitä satuhahmoja.
Missä mä sanoin että Jeesuksen ois pitänyt olla nainen tai miksi ylipäätä on pitänyt keksiä jeesus, eikä se riittänyt että keksittiin mies jonka nimi oli herra jumala. Miksi sellainen hahmo tarvitsee kikkelivauvan maahan?
:D
 
9MM
Eikö sua yhtään ihmetytä, että jumala ja jeesus on jotain miehiä, kun raamatun kirjotti miehet jotka muistutti näitä satuhahmoja.
Missä mä sanoin että Jeesuksen ois pitänyt olla nainen tai miksi ylipäätä on pitänyt keksiä jeesus, eikä se riittänyt että keksittiin mies jonka nimi oli herra jumala. Miksi sellainen hahmo tarvitsee kikkelivauvan maahan?
:D
jutun pointti oli se kun kaikki saa rakkauden kaikki maailman ongelmat häviää. se oli tarinan opetus jessusksesta joka rakasti kaikkia ihmisiä maanpäällä myös pilkkaajiaan ja pelkureita jotka sylki päälleen.
koska ainoostaan sillä tavalla voittaa kaikken. raamattu sitten on sen jeesuksen tarinan monimutkaistanu ja käytetty omii ntarkoituksiin mutta se kannattaakin aina erottaa toisistaan. taivaan isä niinkuin rakkaus on kaikkialla. haaste on se että koska ihmiset kehittyy ylemmäks kuin apina ja alkaa vetää yhteen henkeen eikä jaottele se on ainoa tie puhtaaseen rakkauteen jossa kaikilla on iänkaikkisesti hyvä olla.
ihmisethän keksi nimet mies ja nainen yhtä hyvin ne vois olla unukka ja poonukka eikö? nojoo täytyypä tsekkaa tota mitralaisuutta enempi :)
 

Yhteistyössä