No kiitos, täältä pesee. Toivottavasti en pahoita kenenkään mieltä, tässä on vaan omaa oksennusta.
Anoppi- voi luoja
vaikka on aivan ihana ihminen, mua ärsyttää siinä se, että jaksaa AINA hokea, että "onhan teillä nyt jo yksi". Joo, me tiedetään, että meillä on yksi ja ollaan hänestä enemmän kuin kiitollisia, mutta kun me halutaan hänelle sisarus! Kun / jos saisimme toisen lapsen elävänä syliin asti, olisimme hyvin kiitollisia, enempää emme toivoisi. Mulle sais tällä puheella tehdä kohdunpoiston synnytyksen yhteydessä, ikäkin tulee jo vastaan, tänä vuonna täytän 38.
Mitä ihmeen merkitystä sillä on, että meillä on yksi lapsi? Pitäisikö meidän vain kiltisti tyytyä siihen yhteen, ihanaan lapseen? Tottakai tyydymme, jos emme enempää saa, mutta mitä hittoa? Hän aina muistaa toitottaa siitä, että "ei nyt vaan käy sit sillai että teidän "pakkomielle" on pois tältä jo olemassa olevalta lapselta...." voi huhhuh! Pakkomielle! Meidän lapselta ei ole ikinä mikään ollut pois, olen hänen kanssaan vieläkin kotona, vaikka hän täyttää kohta 5! Hänen kanssaan ollaan aina niin paljon kuin mahdollista, miten voi edes läpällä heittää tuollaista? JA eikö yhden lapsen vanhemmat saa kaivata toista lasta?
Helposti raskautuvat... Voi että sentään. eräs pariskunta erosi monen vuoden lapsettomuuden jälkeen. Kumpikin pariutui tahollaan uudelleen ja tämä toinen näistä pariskunnista on saanut keskenmenon juuri, EKASTA KIERROSTA pillerien jälkeen ja ne on nyt ihan paniikissa, kun jos heilläkin käy samalla lailla, ettei lasta tulekaan yhdessä.. (toisella osapuolella on jo 1). Voi luoja että mun tekis mieli vetästä päin näköä! Eka kierto josta tulee raskaaksi, menee kesken ja kauhee paniikki, jos ei onnistukaan!
Vauvapalstat ja-blogit, lehdet
Yksi valittaa, miten raskasta on ja miten tila loppuu ja rahat loppuu kun kaksosia pukkaa.. vahinkolapsia.. Hylättyjä vauvoja löytyy muovipusseista teiden varsilta, vanhemmat pahoinpitelevät vauvojaan ja vammauttavat loppuelämäksi.. Miten voi olla niin, että joku on ylipäänsä niin julma toiselle, saati sitten vielä täysin puolustuskyvyttömälle pienelle ihmisen alulle?
Oma tilanne
Mä olen jotenkin todella hajalla. Mä olen pääsääntöisesti todella hyvällä tuulella, mä lauleskelen paljon, hömpöttelen lapsen kanssa, teemme päivisin kaikkea kivaa, kokkaillaan, käydään kerhoissa jne... Mutta mä olen hajalla. Mua hajottaa tää tilanne. Mies ei oikeasti kiinnosta mua enää yhtään. EI YHTÄÄN. Mä en halua sitä, mua ärsyttää siinä oikeastaan kaikki. Miten se syö, miten se juo, puree leipää/karkkia/jotain muuta, miten se kuorsaa... Sen mielestä mä teen kaiken väärin, keitän liian vähän perunaakin muusia varten..Silti kumpikaan ei halua erota, ei missään tapauksessa. Pitäis varmaan vaan nostaa kissa pöydälle ja puhua asiat puhki. Mä vollotan ihan pienestäkin asiasta nykyään ja nää perhanan laastarit tekee sen, että vollotan vielä herkemmin. Mä olen nyt kuukauden päivät nukkunut eri makkarissa kuin mies, olen sanonut rehellisesti syyksi sen, etten saa nukuttua hänen vieressään kuorsaamisen vuoksi. Ja jos en nuku, olen kuin herhiläinen seuraavana päivänä.
tää sekundalapsettomuus on kyllä tappanut meidän parisuhteen. Yksikin kun sanoo, ettei toista lasta ole oikeus kaivata ja surra.. en takaa mitä vastaan.