IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Aktivoidutaan tänne uudelleen. Kirjoittelin viimeksi marraskuussa, jolloin päästiin ivf-jonoon. Tai jouduttiin. Nyt on ensimmäinen yrityskerta käynnissä. Puregonia piikitetty tähän asti 150iu ja Orgalutraniakin mennyt 2 piikkiä jo. Viimeistä pelkäsin kovin, mutta helppohan se on ja eikä satu niin paljoa kuin Pregnyl.

Tänään oli ensimmäinen ultra, runsaasti oli sellasia 6mm folleja molemmin puolin, muttei yhtäkään isompaa. Ja tuo ultra muuten sattui! Jatkossa mennään 200iu:lla ja perjantaina katellaan uusi tilanne. :( Ärsyttävää kun keho ei voi toimia kuin oppikirjoissa. Kohta tulee paukkumaan omavastuu-rajakin.
 
Ensimmäistä ICSI-hoitoa odotteleva päälle kolmekymppinen ilmoittautuu mukaan.

Takana kolme tuloksetonta inssiä ja kaksi kemiallista raskautta luomukierroista. Ensimmäistä lasta toivottu parisen vuotta.

Selkeää syytä ei ole löydetty, simpoissa ei vikaa. ICSI tehdään, koska klinikka tekee kaikki hoidot tällä menetelmällä. Hoidon tarkempi suunnittelukäynti tulossa, mutta tarkoituksena on siis tehdä hoito pitkällä kaavalla. Koska insseissä todettiin häikkää hormonitasoissa ovulaation jälkeen, sekä estrogeeni että progesteroni ja tiputteluvuotoa progesteronituesta huolimatta, tehtiin kohdun tähystys ja otettiin koepala. Tämä oli tähänastisista toimenpiteistä kivuliain. Kierto oli lääkkeellistä PAS:ia vastaava, koska haluttiin katsoa saadaanko lääkkeillä aikaiseksi otolliset olosuhteet PAS:iin, mikäli punktion jälkeen hormonitasot ei ole kohdillaan ja päädytään pakastamaan kaikki. Tähystyksessä kaikki ok, koepalan tuloksia en ole saanut vielä, mutta eiköhän sielläkin kaikki ole ok, koska verikoearvot oli kunnossa eikä tiputteluvuotoa ollut lainkaan.

Olen lueskellut näitä keskusteluja ja muita sivustoja, mutta en ole oikein löytänyt ketään, jolla olisi vastaava ongelma. Lääkärinkin mukaan tilanteeni on jokseenkin harvinainen eikä syytä tiedetä. Punktio ajoittunee jonnekin huhtikuun loppupuolelle.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea plussille, niille haaleillekin! Toivotaan että vahvistuu. Ja pahoittelut negoille ja vuotajille, tiedän niin miltä tuntuu...

Täällä vaihtui noin yk30 (tätä yritystä, taisi niitä exänkin kanssa jokunen kertyä). Tiiättekö että 13-17pvän kierroilla niitä kertyy muuten vielä nopeempaa kuin niillä normi 24päiväisillä? :mad: Lähtee järki... Polilta hoitaja varasi lääkärin ensi ti kp10 PAS ovisultran rytmissä. No, will see, mitään hirveää optimismia siirron suhteen tuskin kannattaa viljellä tällä kropan sekoilulla.

Päätin lääkitä itseäni hieman, tuolta kaapeista kun löytyy ihan kiva arsenaali. Eilen kp2 siis pari suihkausta synarelaa nokkaan ja tänään vielä yksi varalta, kick start muniksille (ovulaatioita ei ole nimittäin km jälkene näkynyt). Ja jos ei lääkäri määrää, niin minä määrään itselleni keltarauhashormonit kierron tasaamiseen, lugejakin tuolla on pino ja reseptillä lisää. Kele!!

Hei kiitos Mandala ja muut tuosta PAS-ajoituskeskustelusta, vaadin ehdottomasti pregnylin irrotukseen (tai pistän vaan itse, sitäkin löytyy jääkaapista :LOL:). Ja gonapeptyliä ne vähän lupaili jo aiemmin, joten se kiinnittymisen tueksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Voi Mari32 ihanaa:love: nyt se on sitten vielä tälle vuodelle vauva tulossa Teille:)
Mä oon niin onnellinen Teidän puolesta, silloin kun liityin tänne palstalle itkin ääneen kotona teidän menetystä viime vuoden puolella. Mutta nyt on kaikki toisin, mä niin odotin sun plussaa ja nyt se tuli:love::love::love:
 
Mari32 toivotaan että planeetat ois nyt vihdoin suotuisassa asennossa ja olisi onni myötä.

Päivän paisteessa täällä myöskin kaameat menkat kipujen ja todella kummallisten hyytymien kanssa.

Mitäs RooRoo1 ja Nappeus? RooRoo sullako se infektio oli synnytyksen jälkeen? Mulla oli äkäinen kohtutulehdus mutta lääkärit ei osaa sanoa vaikuttiko mitenkään hedelmällisyyteen, nostelevat vain harteitaan.

Yrittäjä J se viiva sen kuin vain vahvistuu? Voi sua onnekasta!:geek:

Ankkalinna pp11/kp2, otetaan listalta pois vasta testipäivän jälkeen tai kunhan nyt saan sen pakollisen testin alta pois tehtyä.
 
Onnea plussanneille! Toivottavasti kyytiläiset pysyy matkassa.

Enpä sitten malttanut mieltäni ja testasin jo eilen täysin puhtaan negan. Virallinen testipäivä olisi to. Mutta olisi varmasti olisi jo näkynyt. Meillä alkaa koko rumba uudelleen toukokuussa, koska mitään ei saatu pakkaseen.
 
Toivottavasti kaikilla ollut mukava naistenpäivä. Mari32:lla ainakin!!! (y):love: Huippua!
Tosiaan selasin taaksepäin ja olihan siellä se Magdan plussa, mennyt ohi tässä plussavilskeessä! Jokos Elika siirretään plussanneisiin, saitko tuloksen? Päivitän listan illalla kun on enemmän aikaa.. Huomasin kun selasin tota Magdan plussaa etsiessä muutomia sivuja taakse päin että oli aika monta kommentoijaa jotka ei oo listoilla .. jos sinne haluaa niin Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään niin lisäillän.. :)
 
Ihanaa Mari :love::love:

Pari pisaraa vanhaa verta löytyi pikkareista :unsure: Raskaustestit loppui eilen. Piinaavaa kun ei voi katsoa onko muutosta edelliseen. Täytyy huomenna käydä kaupoilla, jos löytyisi Pc:tä täältä Norjastakin...
Mulla vuosi melko säännöllisesti viikolle 12. Kuulemma aika yleistä hoitoalkuisissa raskauksista, ilmeisesti lugetkin tekee vuotoa kohdunkaulasta. Mä uskon, että sulla pysyy pikkuinen siellä, nyt vaan koitat rentoutua! Vuodot on tuossa alussa täysin normaalia eikä tarkota mitään huonoa!

(.) Väärä hälytys aamulla, pitkin päivää on alkanut olla taas painetta munasarjassa. Ei mitään epäilyä enää etteikö siellä olis vielä palleroita! Huomenna punktio, jännittää, mut jo neljäs kerta, että eiköhän hyvin mene ja peukut pystyyn ja sormet ristiin että pääsis piinaileen.

Mari32, onnea hirmuisesti! Onko ihanampaa näkyä kuin kukkiva haamulainen ja positiivinen raskaustesti?! Sielläkin on pieni tarrannut kiinni elämään ja toivon hirmuisesti että hän tupsahtaa teille loppuvuodesta!

Ihanat plussatuulet täällä puhaltaa, toivotaan että palsta tyhjenee täysin tätä menoa!
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Moi kaikki!
Oon pitkään seurannut ketjua, mutta nyt vasta kirjoittelen. Vuosi sitten inssi- ryhmässä jonkin verran kirjoittelin. Ikää 33, problematiikkaa miehen siittiöissä ( kaverit hitaita ja määrä vaihtelee), mulla todettu pco epäsäännöllisen kierron ja monirakkulaisuuden takia. Amh korkea. Tammikuussa tehtiin naikkarilla eka icsi, jossa 8 solusta 4 hedelmöittyi, yksi pakkaseen ja yksi siirrettiin, kahta jatkoviljeltiin mutta eivät jatkaneet jakautumista. Tästä tuoresiirrosta plussa, josta todettiin 2 vkoa sitten rv 6+5 ultrassa ettei sykettä löydy. Ultra oli aikaistettu koska tosi pienen rusehtavan vuodon ja yhden pienen veriholahduksen takia soitin naikkarille. Viikko sitten lääkkeellinen tyhjennys, josta tässä toivutaan.. Että semmosta. Aika tyhjä ja epäonnistunut olo. Seuraavaksi luvassa Pas parin kk:n päästä.
 
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään:)

Ankkalinna # 09/2012 # toinen # ? / vähän pco:ta / kohtutulehdus/ ikä? # 1.IVF
Adelmiina_ #2012 #ensimmäinen "vähän endo/tuhoutunut johdin #2. IVF 5.PAS

Bridge # 5/2015 # ensimmäinen # matala AMH+ikä # 3. IVF
Darni73 # 9/12 # eka yhteinen # simpat # 2.icsi
Domi # 4/ 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 2.IVF/ICSI, 2. PAS
Ellemiinu #2013 #ensimmäinen #pco epäily + endo #1.IVF

epätoivoista yritystä # 10/07 # ensimmäinen # selittämätön/autoimmuunisairaudet/ikä # 3.icsi 5.pas (7.siirto)
haavetta pienestä
# 4/2014 # ensimmäinen # selittämätön (kilpparin vajaatoiminta) # 1.IVF
Hipsunpöpsy
# 11/11 # toinen # helpompi kertoa mitä ei ole vikana # 1.IVF
icsi mamako
: # 2015 # ensimmäinen # siittiöt # 2. ICSI
ilo2010
# 2012 # 2. # pco,ei muuta löytynyttä vikaa kummasakaan # 2.IVF
Juru27 # 2013 # ensimmäinen # siittiöt # 2.ICSI
Kiela # ? # toinen (tyttö 2015) # siittiöt # 1.ICSI/6.PAS

Kielon-kukka # 2013 # ensimmäinen yhteinen (7-v aijemmasta suhteesta) # endo,pco # 4.IVF/ICSI (tulossa 3/4-16)
Mamido # n 1,5v # toinen # siittiöt # 1.ICSI
Mar80 # 2012 # ensimmäinen # selittämätön # 1.IVF/ICSI

Mari32 # ensimmäinen # siittiöt &endo # 5.ICSI
Misericordia
: # hoidoissa 08/2013 # toinen # selittämätön # 2IVF/1.PAS
Nappeus
# 2014# ? # PCO/siittiöiden vaihteleva määrä # 1.IVF
Nempula
# 11/2015 # ensimmäinen # steri # 1.IVF/1.PAS
Nennalii
# 2012 # ensimmäinen #selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu # 1.ICSI/3.PAS (ei tuore siirtoa)
Nenna81 # 3/2013 # tuhoutuneet johtimet # 3.(1.yhteinen) # 2.IVF 3.PAS
Pirunpelto # 1/2013 # ensimmäinen # oma ikä + simpat # 1.ICSI

Pupuska81 #3/ 2013 # ensimmäinen lapsi # pco+heikot siittiöt # 1.ICSI/2.PAS
Pussipiru # 2012 # ensimmäinen # azoospermia + endo # 2.ICSI
Päivän paisteessa # 7/2012 # ensimmäinen # huonot siittiöt, alhainen amh, heikkolaatuiset munasolut # 4.ICSI

Reuna # 2013 # ensimmäinen # pco,ovuloimattomuus ja simpat?# 1.IVF
ronja81
# 2007 # toinen # selittämätön # 3.IVF 3 PAS
Roxanne # 12/2014 # ensimmäinen # ikä/siittiöt # 1.IVF/ICSI

Saaga76
# 7/2012 # ensimmäinen # toinen johdin tukossa, selittämätön #1.IVF/3.PAS
Sphinx
# 06/2013 # ensimmäinen yhteinen # selittämätön+endo # 1.IVF 12/2015
Tiituli
# 2014 # ensimmäinen # selittämättömiä/ikä # 2.IVF
Timjami77 # 7/2013 # oma 2. miehen 3. # selittämätön/ikä/simpat # 5.ICSI73.PAS
Toive* # 7/013 # ensimmäinen # johtimet tukossa # 1.IVF
toive-94 # 2014 # ensimmäinen # lapsena saidastettu syöpä/ alhainen AMH #

Toiveikas81 #hoitoihin 2014 #ensimmäinen #endo + siittiöt #1. ICSI/1. PAS
Tupsuli # 1/2016 # 4.IVF (1.saanut alkunta 3.IVF:n tuoresiirrosta) # selittämätön
vipe1986 # 2013 # eka yhteinen (edel.suht. -07 tyttö) # siittiöt # 1.IVF
virvatulia # ? # toinen # siittiöt + pco # 1.ICSI / 4.PAS
Wawwi # 05/2015 # ensimmäinen # alhainen Amh,korkea Fsh # 1.IVF
Xesca # 2014 # ensimmäinen #selittämätön/ hormonitasapaino ? # 1.ICSI

Yrittäjä J # 01/2013 # ensimmäinen yhteinen # endo ja selittämätön # 1.IVF/ICSI

"eläköityneet"::unsure:
Tammityttö# kolmas # soluissa vikaa #hoitojakso: yht.14v jonka aikana 2 hoidoilla saatua

Piinailijat::whistle:
Yrittäjä J:
testipva 10.3. (3pv siirretty 25.2.)
Nappeus: testipv 10.3. (siirretty 25.2.)
Ankkalinna: testipv 14.3. (26.2. siirretty 3pv)
RooRoo1: testipvä 10.3.(siirretty 26.2.)
Mari32: testipäivä 14.3 (3 pv, siirretty 1.3 )
Nenna81: testipv 18.3 (3pv alkio siirretty 4.3)

Plussat 2016: :love:
Tammikuu:
Salama T 2.IVF (kkm)
Misericordia 2.IVF/1.PAS
Helmikuu:
JONPA77 1.IVF/1.tuoresiirto
Orapihlaja 1.IVF
Maaliskuu:
Jasmina20 1.ICSI/1.PAS (3pv)
Kiia-s 1.IVF/1.PAS (3pv)
Rizu 1.IVF/3.PAS (3pv)
Madga78 1.IVF
Elika 2.ICSI/IVF (3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos (y)
 
Ankkalinna minulla oli pari ongelmaa synnytyksen jälkeen. Istukan käsinirrotus joka lääkärin mukaan voi aiheuttaa ongelmia. Myös senjälkeen kohtutulehdus ja vielä umppari joka puhkes ja ehti olla 24h huomaamatta. Kyllä asioita ollaan pahoiteltu ja lääkärit myös sanoneet että tämä on luultavasti ainakin osasyy tähän pikkukakkosen viipymiseen. ( ensimmäinen saatu siis helpommalla tavalla 1,5 yrittämällä, clomit ja letrot)
 
Yrittäjä tiedän ettei mitkään sanat helpota kun saa sen paniikin päälle, mutta olen mäkin tuhrunnut rv4-9 joka päivä ja kaikki oli hyvin! Kohdun seinämän hiusverisuonistossa oli pientä vuotoa ja jopa varhaisultran jälkeen tuli ihan verta kun limakalvot on siinä alussakin tosi herkillä.

Jos vaan mahdollista niin älä osta rfsu testejä vaikka ne olis ainoa vaihtoehto. Ne voi säikäyttää tosi hailuroilla viivoilla vielä pahemmin kuin se tuhru! Ne on vaan niin huonoja testejä.
Tsemppiä!

Ja suuret pahoittelut kaikille negan tai jopa keskenmenon kohdanneille!
 
RooRoo1 laitoin yv:n sulle.

Nappeukselle halaus... ankea on tunne.

Yrittäjä J jospa se on nyt sitä viatonta tuhrua, huokaise syvään, ei paniikkia...

Mari32 mikä tämän päivän tilanne?

Uusille tervetuloa, Roope82 surullisia tapahtumia sinulla.

Onpa pitkä plussalista jo maaliskuulle eikä olla vielä lähellä puoltaväliäkään kuuta! Kevätaurinko vaikuttaa siis tällä tavalla, hyvä hyvä.
 
Kiitos Mandala ja Ankkalinna <3

itse asiassa mulla oli jäänyt yksi rfsu laukkuun jonka tein toissayönä. Viiva oli niin hailu että olisin voinut tulkita sen jopa viivanpaikaksi. Ja kyllä se pelästytti. Olen samaa mieltä ettei kannata testata sillä, koska sen herkkyys ei voi olla 25.
 
Pahoittelut neganneille :( ja voi päivänpaisteessa kyllä on pitkä hoitotaival sinullakin jo takana <3

Toivottavasti yrittäjän tuhru on harmitonta!!! Mä kans suosin rfsu:m testeistä kaukana pysymistä..

Täällä aamun testi näytti hyvältä, vahvistunut eilisestä..olo on ihan kauhea kuten aina noista kortisoneista, herään 3-4 maissa kauheisiin sydämentykytyksiin..lämmöt myös reilusti koholla.. Pe olis normaali menkkojen alkupäivä, sillon ajattelin digin tehdä sitten. Olo on kyllä hyvin sekava, toisaalta jopa turta ja väsynyt että mitenköhän mahtaa tällä kertaa käydä, olis nyt sitten kolmas alkanut raskaus siis..

Tsemppiä kaikille <3
 
Viimeksi muokattu:
Yrittäjälle kylmiä hermoja. Kyllä se kyytiläinen matkassa pysyy! Yritä itse nauttia matkailusta!
Roopelle tervetuloa ketjuun ja samalla pahoittelut tapahtuneesta toivotaan et pas tuo onnen teillekkin.
Tasapuolisesti onnea kaikille! Toivon sydämmestäni että jokainen meistä onnistuisi! Olkaa vahvoja!
Siirryn itse tuonne toiselle puolelle ainakin näillä näkymin. Tosin olo ei ole yhtään raskaanaolevan,ei fyysisesti eikä henkisesti mutta kai noihin testeihin pitää pikkasen uskoa.
Tsemppiä naiset!
 

Yhteistyössä