Tarina henkisyydestä ja matkasta taivaan isän luo maanpäällä.

  • Viestiketjun aloittaja 9mmmm
  • Ensimmäinen viesti
9mmmm
Hienoa, että 9mm on löytänyt sisäisen tiensä. Etsithän tiesi seurakuntaan ettet jää yksin ajatustesi kanssa?
Mä oon jo löytäny mun seurakunnan ja ne on kaikki kadunmiehet ja naiset. siellä voi jutella ihan mistä vaan eikä ole niin ahdas mielistä. Toin tämänkin mietteen viellä tänne nyt on se kokonaisuus ja on helppo toimia. echolle viellä jos oikeasti uskoisi toivoisi että raha häviää koska sillä keinooin pääsisimme köyhyydestä mutta mihin hän käyttää toiveensa saadakseen lottovoiton kertoo jo kirkkouskovista tosi paljon. Mä toivon kaikille samalla kertaa en ala kilpailemaan. Mut jos ne väittämät on yhtä epäloogisia mitä echo heittelee niin pakko jättää se välistä. kiitti :)
 
Mä oon jo löytäny mun seurakunnan ja ne on kaikki kadunmiehet ja naiset. siellä voi jutella ihan mistä vaan eikä ole niin ahdas mielistä. Toin tämänkin mietteen viellä tänne nyt on se kokonaisuus ja on helppo toimia. echolle viellä jos oikeasti uskoisi toivoisi että raha häviää koska sillä keinooin pääsisimme köyhyydestä mutta mihin hän käyttää toiveensa saadakseen lottovoiton kertoo jo kirkkouskovista tosi paljon. Mä toivon kaikille samalla kertaa en ala kilpailemaan. Mut jos ne väittämät on yhtä epäloogisia mitä echo heittelee niin pakko jättää se välistä. kiitti :)
En tiedä onko joku talousnero koskaan käsitellyt sitä että jos rahankäyttö loppuisi maailmasta.

Mutta raha on vaan väline. Jos ei rahaa olisi, olisimme kai vaihdannaistaloudessa: mä leivon sulle pullaa jos sä auraat lumet mun pihalta.

Tai sitten voisi ajatella sosialistisesti eli että valtio antaisi kaikille yhtä paljon, samanlaiset kämpät, yhtä paljon ruokaa ja vaatteita ja kellekään ei maksettaisi palkkaa. No kuinka moni nousisi maanantaiaamuna 5-6 aikaan töihin?
Sitäpaitsi toinen hukkaisi ja törsäisi heti annetun omaisuuden ja olisi käsi ojossa, kun taas naapuri pitäisi omastaan hyvää huolta.

Kapitalismi nähdään usein pahana, koska siinä tähdätään voittoon, eli mitä kauppiaalle jää raha-tavara-vaihdoksen jälkeen yli. Mutta sillä tuotolla investoidaan parempiin tuotteisiin ja niiden saatavuuteen, kehitetään yhteiskuntaa jne. Tietty yrityspomot törsäävät voitosta osan itseensä -toisaalta jonkin verran suotakoon se heille, mutta tietty liika on liikaa.

Säkin pidät kädessäsi joko kännykkää, tablettia tai läppäriä ja se tuotekehitys on kapitalismin (ja kai valtion yritystukien?) ansiota. Voithan sä tietty palata omavaraistalouteen ja kommunikoida savumerkein, mikäs siinä...

Ilman kapitalismin voittoja meidän yhteiskunta ei olisi niin kehittynyt. Iso osa on tietty myös verotuksella.

Jeesuskaan ei puhunut rahankäyttöä vastaan, vaan kehotti maksamaan verot. Kristillisissä seurakunnissa on lisäksi oma "kela"-systeemi eli kolehti/almut/kymmenykset ja niistä kertyneestä potista jaetaan köyhille seurakuntalaisille hyvinvointia ja maksetaan työntekijöiden palkat.

Sulla on ihan kivoja, rakkaudellisia ajatuksia mutta ne ei aina kestä konkreettista tarkastelua.
 
Viimeksi muokattu:
9mmmm
tai sit sä näät kaiken negatiivisessa valossa? katsos moni tykkää herätä aamulla kello 5? ja mennä töihin se on heille luonnolista mä ainakin tunnen montakin sellasta jotka menee siihen aikaan mielellää duuniin? . lisäksi jos koulusta asti alettaisiin kierrättämään lapsia siihen stooriin jotta kaikki löytäisi sen rakkauden siihen oikeeseen omaansa duuniin ja alaan mitä tehdä. Lopettaa se paperin numero painottaminen ja antaa kaiken valua omalla painollaan. Koska sitä mit rakastaa sitä kohtaa haluaa vaalia ja parantaa ihan itse eikö?

joku vaan syntyy maanviljelijäksi ja tekee sitä rakkaudesta joku toinen jääkiekkoiliaksi kumamtkin tuntevat ylpeyttä siitä duunistaa ? Mut kelaa mitä sit taphtuis kun ei tarvis enään stressaa asunnoista ja muusta taustalla? sitten se ketä vaikka kiinnostais tulla tuuraan kun kiinnostaa nähdä miten karitsat syntyy . tekee sitä aina sydämmelleen silloin syttyy luonnollinen halu saada muille samaa ja kateus lakkaa. alottaa jo koulusta asti sellanen uudempi ajattelu voihan olla että jeesuskin päivittää tietoutensa jos taivaan isä on saannut paremman suunnitelman. jos raha kerran kurjistaa suurimman osan maailman ihmsiten elämää.

Luulekko sä ihan oikeesti että taivaan isä haluaa lisätä ihmisten kärsimystä? jos taas ihmisten onneen panostetaan niin mitenkä niinku oli? nyt on jo sunkin aika sano mikä tuossa hommassa eitoimisi? sun pitää unohtaa kaikki negatiiviset tunteet.
 
Kato taas ristiriitasta tää puhe :) ekaksi kaikkien pitää tulla ja yhdistyä yhdeksi . sitten jo seuraavassa lauseessa elä sotke häntä tähän. ei siinä mua taas ärsyttää et teet taivaan isästä ja jeesuskesta niin epäloogisia jatkuvasti et elä viitti tehdä heitä tyhmiksi kiitos .
Jeesus toivoi ja rukoili että Hänen _seuraajansa_yhtä olisivat. Eli kristityt, Hän sanoi että muut eivät ole Hänen laumastaan.

Jeesus itse jakoi porukkaa uskoviin ja ei-uskoviin, puhui Jumalan lapsista ja pimeyden lapsista. Viljasta ja lusteesta, lampaista ja vuohista, jne.
Johanneksen evankeliumin alussa on "ja kaikille jotka ottivat Hänet (Jeesuksen) vastaan Hän antoi voiman/oikeuden tulla Jumalan lapsiksi." Ei kaikki maailman ihmiset todellakaan ole ottaneet Jeesusta vastaan ja ole Jumalan lapsia. Ilmestyskirjassa puhutaan että aikojen lopussa uskovia on ihan minimaalinen porukka ja loput kumartaa petoa.

Miten paljon mun pitää näitä luetella sulle?
 
Viimeksi muokattu:
tai sit sä näät kaiken negatiivisessa valossa? katsos moni tykkää herätä aamulla kello 5? ja mennä töihin se on heille luonnolista mä ainakin tunnen montakin sellasta jotka menee siihen aikaan mielellää duuniin? . lisäksi jos koulusta asti alettaisiin kierrättämään lapsia siihen stooriin jotta kaikki löytäisi sen rakkauden siihen oikeeseen omaansa duuniin ja alaan mitä tehdä. Lopettaa se paperin numero painottaminen ja antaa kaiken valua omalla painollaan. Koska sitä mit rakastaa sitä kohtaa haluaa vaalia ja parantaa ihan itse eikö?

joku vaan syntyy maanviljelijäksi ja tekee sitä rakkaudesta joku toinen jääkiekkoiliaksi kumamtkin tuntevat ylpeyttä siitä duunistaa ? Mut kelaa mitä sit taphtuis kun ei tarvis enään stressaa asunnoista ja muusta taustalla? sitten se ketä vaikka kiinnostais tulla tuuraan kun kiinnostaa nähdä miten karitsat syntyy . tekee sitä aina sydämmelleen silloin syttyy luonnollinen halu saada muille samaa ja kateus lakkaa. alottaa jo koulusta asti sellanen uudempi ajattelu voihan olla että jeesuskin päivittää tietoutensa jos taivaan isä on saannut paremman suunnitelman. jos raha kerran kurjistaa suurimman osan maailman ihmsiten elämää.

Luulekko sä ihan oikeesti että taivaan isä haluaa lisätä ihmisten kärsimystä? jos taas ihmisten onneen panostetaan niin mitenkä niinku oli? nyt on jo sunkin aika sano mikä tuossa hommassa eitoimisi? sun pitää unohtaa kaikki negatiiviset tunteet.
Joo, kattelepa vaan miten sosialismi on onnistunut Venäjällä lisäämään hyvinvointia...porukka maannut viinapäissään.

Johan nytkin suomalaiset punnitsee mielessään "kerran työttömyysturva ym.on isompi kuin mitä työssäkäymisestä jää käteen, niin jäänpä kotiin."
 
vierailija
tai sit sä näät kaiken negatiivisessa valossa? katsos moni tykkää herätä aamulla kello 5? ja mennä töihin se on heille luonnolista mä ainakin tunnen montakin sellasta jotka menee siihen aikaan mielellää duuniin? . lisäksi jos koulusta asti alettaisiin kierrättämään lapsia siihen stooriin jotta kaikki löytäisi sen rakkauden siihen oikeeseen omaansa duuniin ja alaan mitä tehdä. Lopettaa se paperin numero painottaminen ja antaa kaiken valua omalla painollaan. Koska sitä mit rakastaa sitä kohtaa haluaa vaalia ja parantaa ihan itse eikö?

joku vaan syntyy maanviljelijäksi ja tekee sitä rakkaudesta joku toinen jääkiekkoiliaksi kumamtkin tuntevat ylpeyttä siitä duunistaa ? Mut kelaa mitä sit taphtuis kun ei tarvis enään stressaa asunnoista ja muusta taustalla? sitten se ketä vaikka kiinnostais tulla tuuraan kun kiinnostaa nähdä miten karitsat syntyy . tekee sitä aina sydämmelleen silloin syttyy luonnollinen halu saada muille samaa ja kateus lakkaa. alottaa jo koulusta asti sellanen uudempi ajattelu voihan olla että jeesuskin päivittää tietoutensa jos taivaan isä on saannut paremman suunnitelman. jos raha kerran kurjistaa suurimman osan maailman ihmsiten elämää.

Luulekko sä ihan oikeesti että taivaan isä haluaa lisätä ihmisten kärsimystä? jos taas ihmisten onneen panostetaan niin mitenkä niinku oli? nyt on jo sunkin aika sano mikä tuossa hommassa eitoimisi? sun pitää unohtaa kaikki negatiiviset tunteet.
Sulle on sama mitä kirjoitta ja perustelee, haet vain ja ainoastaan vastakkainasettelua. Kyseenalaistat kaiken, etsit vikoja toisten mielipiteistä ja perusteluista. Siinä näkyy sinun "rakkautesi", jolla haluat maailmaa halailla ja rakastaa. Yrittämällä olla fiksumpi kuin olet. Kyseenalaistamalla jokaisen mielipiteen ja osoittamalla kaikin tavoin niiden olemassaolon oikeudettomuuden, olet kaikkea muuta kuin mitä se oikein Taivaan Isä haluaa. Rakkaudeton, omaa arvoansa ja mielipiteitänsä korostava, riidankylväjä, eli täysin vastoin rakkauden lakia, johon kuuluu se, että antaa toistenkin kertoa mielipiteensä, ja sitten kunnioittaa niitä. Oman mielipiteensä voi kertoa halveksumatta toisen mielipidettä.
 
9mmmm
Jeesus toivoi ja rukoili että Hänen _seuraajansa_yhtä olisivat. Eli kristityt, Hän sanoi että muut eivät ole Hänen laumastaan.
Jeesus itse jakoi porukkaa uskoviin ja ei-uskoviin, puhui Jumalan lapsista ja pimeyden lapsista. Viljasta ja lusteesta, lampaista ja vuohista, jne.
Johanneksen evankeliumin alussa on "ja kaikille jotka ottivat Hänet (Jeesuksen) vastaan Hän antoi voiman/oikeuden tulla Jumalan lapsiksi." Ei kaikki maailman ihmiset todellakaan ole ottaneet Jeesusta vastaan. Ilmedtyskirjassa puhutaan että aikojen lopussa uskovia on ihan minimaalinen porukka ja loput kumartaa petoa.

Miten paljon mun pitää näitä luetella sulle?
tuo oli vain yksi stoori. Kuullostaa vaan nii ntyperälle että joku alkaisi heti jaottelemaan ihmisiä tosi rakkaudelle just joo joku teksit kannattais sunkin vaan kyetä kyseenalaistamaan. jaotteleminen luo aina eripuraa ja on pahaa
 
vierailija
tuo oli vain yksi stoori. Kuullostaa vaan nii ntyperälle että joku alkaisi heti jaottelemaan ihmisiä tosi rakkaudelle just joo joku teksit kannattais sunkin vaan kyetä kyseenalaistamaan. jaotteleminen luo aina eripuraa ja on pahaa
Siinä taas nakyy, kuinka rakastat kaikia. Kirjoitat toiselle, kuinka typerä tämä on. Sinä juuri näin osoitat oman typeryytesi ja rakkaudettomuutesi.
 
9mmmm
Sulle on sama mitä kirjoitta ja perustelee, haet vain ja ainoastaan vastakkainasettelua. Kyseenalaistat kaiken, etsit vikoja toisten mielipiteistä ja perusteluista. Siinä näkyy sinun "rakkautesi", jolla haluat maailmaa halailla ja rakastaa. Yrittämällä olla fiksumpi kuin olet. Kyseenalaistamalla jokaisen mielipiteen ja osoittamalla kaikin tavoin niiden olemassaolon oikeudettomuuden, olet kaikkea muuta kuin mitä se oikein Taivaan Isä haluaa. Rakkaudeton, omaa arvoansa ja mielipiteitänsä korostava, riidankylväjä, eli täysin vastoin rakkauden lakia, johon kuuluu se, että antaa toistenkin kertoa mielipiteensä, ja sitten kunnioittaa niitä. Oman mielipiteensä voi kertoa halveksumatta toisen mielipidettä.
no huh nyt täytyy sanoo et joku o nsekasin :) oisit vaan vastannu mun mielipiteeseen eka kyl mä aina vastailen. joskus kaikilla menee yli sellasta se on. Nyt oli mun aika ottaa hetki ylimielisyydessä sekin on vain tunne ja jokaisen käsiteltävä eikö totta? mutta kaikki ne vanhat jutut olen vain kuullut jo nyt on sitä täynnä ja mä toivon vaan uutta aikaa jossa kaikilla on parempi olla. Mulla ittellä on hyvä olla sitä toivon. mutta raha luo epätasarvoa nii nse menee
 
vierailija
no huh nyt täytyy sanoo et joku o nsekasin :) oisit vaan vastannu mun mielipiteeseen eka kyl mä aina vastailen. joskus kaikilla menee yli sellasta se on. Nyt oli mun aika ottaa hetki ylimielisyydessä sekin on vain tunne ja jokaisen käsiteltävä eikö totta? mutta kaikki ne vanhat jutut olen vain kuullut jo nyt on sitä täynnä ja mä toivon vaan uutta aikaa jossa kaikilla on parempi olla. Mulla ittellä on hyvä olla sitä toivon. mutta raha luo epätasarvoa nii nse menee
Kerran JÄRKEVÄLLÄ parilla lauseella mielipiteesi.
Siis se alkuperäinen, mistä on kyse.
Pliis, niin että tyhmäkin sen ymmärtää. Väännä oikein rautalangasta.
 
9mmmm
Joo, kattelepa vaan miten sosialismi on onnistunut Venäjällä lisäämään hyvinvointia...porukka maannut viinapäissään.

Johan nytkin suomalaiset punnitsee mielessään "kerran työttömyysturva ym.on isompi kuin mitä työssäkäymisestä jää käteen, niin jäänpä kotiin."
hohoijjakaa neuvostoliitossa oli päällä riistokapitalismi. vai hei toteuttiko ne sitä aatetta kaikille hyvää? vai toteuttivatko he käytännössä eliitille kaikki ja kansalle kurjuutta ihan niinkuin täällä meilläkin? eli siellä ei toteuttettu edes sosialismia ihan sama mitä kirjat sanoo
 
9mmmm
Aivan oikeassa olet. Ei päätä ei häntää, eli paskan jauhamista koko homma. Mene töihin.
ah sillonku mä oon duunissa mulla ei oo aikaa notkua palstalla . tälläset työ ajalla täällä notkujat voisikin osallistua talkoisiin poistumalal duunista jos on aikaa notkua ja chattailla. vai mitä sanois työnantajat tähän? jos mä olisin sun pomo mä en sulle tästä maksais palkkaa ;)
 
tuo oli vain yksi stoori. Kuullostaa vaan nii ntyperälle että joku alkaisi heti jaottelemaan ihmisiä tosi rakkaudelle just joo joku teksit kannattais sunkin vaan kyetä kyseenalaistamaan. jaotteleminen luo aina eripuraa ja on pahaa
Sori nyt vaan, mutta Jeesus ei ole mikään new age-hippi.

Jeesus jaotteli porukkaa. Jeesus on Raamatun henkilöistä eniten puhunut iankaikkisesta helvetistä eli erosta Jumalasta.
Sitä varten, koska maailmassa pahuus ja muut jumalat vallitsi, Hän kuoli. Jos maailmassa olisi Hänen mukaan kaikki ollut hyvin (uskonnot olisi samanarvoisia jne) niin meitä ei rangaistaisi ->Jumala ei olisi kärsinyt rangaistusta puolestamme.

"Jumala on rakkaus", Raamatussa on tuo jae. Mutta se ei ole itämaisten uskontojen ja NA:n rakkautta, se ei ole kaikkien arvojen suvaitsemista.
Jumala on sekä äärimmäisen rakastava että äärimmäisen ankara.
 
9mmmm
Sori nyt vaan, mutta Jeesus ei ole mikään new age-hippi.

Jeesus jaotteli porukkaa. Jeesus on Raamatun henkilöistä eniten puhunut iankaikkisesta helvetistä eli erosta Jumalasta.
Sitä varten, koska maailmassa pahuus ja muut jumalat vallitsi, Hän kuoli. Jos maailmassa olisi Hänen mukaan kaikki ollut hyvin (uskonnot olisi samanarvoisia jne) niin meitä ei rangaistaisi ->Jumala ei olisi kärsinyt rangaistusta puolestamme.

Jumala on rakkaus, Raamatussa on se jae. Mutta se ei ole itämaisten uskontojen ja NA:n rakkautta, se ei ole suvaitsevaisuutta.
Jumala on sekä äärimmäisen rakastava että äärimmäisen ankara.
kyllä jos tekee pahaa toiselle silloin tapahtuu erotus. Muutoin sillä ei ole hänelle väliä. seurakunnilla ja muulla sellaisella ei ole väliä. kunhan tekee hyvää.
 
vierailija
lisäksi itse näen sosialismin enemmänkin sydämmen onnen jakamisen se on aitoutta ja hei hengen voimalla pääsee pitkälle eikös niin? sitä ei saa materiasta!
Taisi kolahtaa nyt johonkin? Eihän sille mitään voi? Mulla on pidempään ollut huoli siitä, minkälaisen perinnön me jätämme lapsille ja lapsenlapsille eikä se todellakaan ole rahaa, eikä edes valtaa, vaan elinkelpoinen ympäristö! Olettehan huomanneet, että lumikaan ei ole aina enää valkeaa, ei sekään, mikä on vasta satanut maahan!

Vuosia sitten kuulin - en muista missä - että "monesti ihmistä voisi eniten auttaa asia, joka herättää eniten vastustusta". Olenkin suositellut seuraavaa Anja Kuloveden tekstiä ajateltavaksi, jos ei aina voida olla samaa mieltä asioista:

"Annanko edelleen auktoriteetin arvostelijoille, joiden aikeena on pönkittää omaa osaamistaan jonkun toisen kustannuksella? Sallinkojonkun muun varastaa elinvoimaani, koska annan hänen mielipiteelleen suuremman arvon, kuin omalle oppimiskokemukselleni?

Samalla, kun toisen ihmisen arvostelu loukkaa sisintämme, meillä on mahdollisuus tunnistaa, mistä olemme olleet riippuvaisia. Juuri siinä hetkessä on loistava tilaisuus kääntyä sisäänpäin ja löytää vastaus tuohon kysymykseen. Mikä oma odotukseni ei toteutunut? Mikä oli minulle tärkeää?Miksi sallin itseni haavoittua toisen ihmisen mielipiteestä?

Viisaus kasvaa, kun osaamme yhdistää tiedon ja omat kokemuksemme. Voimme hankkia sitä kaikkien aistiemme avulla monin eri tavoin: lukemalla, kuuntelemalla, tekemällä harjoituksia, oppimalla esimerkeistä tai tarinoiden avulla. Elämänkokemuksemme saattavat tuottaa hyvin konkreettisesti saman ymmärryksen, jota toinen on yrittänyt tavoitella teorioiden avulla. Silti saatamme arvostaa teorioiden parissa vietettyjä vuosia ja hankittuja titteleitä enemmän kuin elämänkokemusta. Arvostelunhaluumme kuuluu taipumus määritellä asioita enemmän kuin tai vähemmän kuin -periaatteella. Melko kevein perustein saatamme ajautua joko - tai - johtopäätökseen ja siitä tulee meille totta.

Me itse annamme auktoriteetin arvostelijalle. Katsottuna ainoastaan järkiälyyn nojaten, viisaus voi löytyä eri taholta kuin, jos kuuntelemme sydämellämme. Elämänkokemuksen kasvattaman viisaan ihmisen tai vilpittömän, hyvää tarkoittavan lapsen palaute saattaa olla paljon hedelmällisempi kuin asioiden kannalta teoreettinen arvostelu. Se, mitä palaute saa meissä aikaan, on tärkeää. Jos se latistaa, masentaa tai vie voimavaroja, onko siitä hyötyä kenellekään? Jos se rohkaisee, auttaa oivaltamaan ja kehittymään, kaikki voittavat." -Anja Kulovesi -
 
9mmmm
mä en kerenny alkua pidemmälle mut siinä oli tosi hyvä havainto. Siis se kun tiedostaa mistä loukkaantuu niin silloin huomaa tosiaankin mistä on riippuvainen. Kuten esimerkiksi jos ei saakkaan jutuilleen vaikka tykkäyksiä. Niin tuntee sen loukkaantumisen tunteen ja alkaa kehittää sitä vahvempaan suuntaan että ei loukkaan vaan osaa ottaa erimielistkin tilanteet tyynempänä. täytyy jatkaa lukemista kiitti tästä :)
 

Yhteistyössä