Lokakuun lapsoset 2016

Heippa! Tein tänään positiivisen testin (viiva ilmestyi aivan heti, tänään ois menkkojen pitänyt alkaa) ja malttamattomana tulen heti tänne mukaan :) laskurin mukaan la on 23.10., eli jos kaikki menee hyvin niin tämä syntyisi muutama viikko ennen esikoisen 2-vuotissyntyäreitä. Vähän jännittää miten jaksaa olla taaperon kanssa raskaana, ekassa raskaudessa olin kaksi ekaa kolmannesta aivan kuoleman väsynyt. Ainuttakaan oiretta en oo vielä kuvitellut, vaan menkat jättänyt tulematta. Ruoan etomista ja aamuoksennuksia en kyllä yhtään kaipaa.

Ruokavaliosta: foolihappoa aloin syömään melko pian yrittämisen aloittamisen jälkeen, pari kk olen sitä nyt syönyt. Viimeksi kahvin jouduin lopettamaan kun se ei enää maistunut. Nyt koitan miettiä sokereita mutta muuten en tee muutoksia. Millon muuten raskausajan ruokavalio pitikään aloittaa? Voinko vielä vetää viimiset tartarit ja kraavilohet? :D

Viime raskaudessa jännitin paljon enemmän sen jatkumista, nyt koitan iloita tästä ja olla murehtimatta vaikka vielä onkin isot riskit.

Eli: wbä/ 28v/2. lapsi/Tays

Voiko facebook-ryhmään vielä liittyä?

Wbä 4+0
....tai onko edes ryhmää facebookissa? :D
 
Täällä taas tikutettu ja musta tuntuu et kauheen hitaasti tummuu tuo viiva.. Toisaalta mä epäilen, että toi testi on ihan sukka! Jätti jotain läikkiäkin testiin tänää .. (n)
http://aijaa.com/jiYCJl testiajalla
http://aijaa.com/bL3t0x 15min jälkeen
http://aijaa.com/bVIapW ylempi 11.2 alempi 14.2

Ja osaisko joku sanoa mitä vitskuja kannattaa hankkia? Mulla on täälä omega-3 missä on A D E vitskut ja vahva C-vitamiini. Voiko niitä popsia? Ja ilmeisesti foolihappoa kannattaa hankkia. Mut mitäs muita?
Täällä ei oo mitään raskausvitskuja olemassakaan :(
 
Mä näin viime yönä unta et mulla alkoi tulemaan rusehtavaa valkovuotoa ja siitä sit verta. En paljoa sen jälkeen nukkunut! Toivottavasti ei ollut enneuni, mulla on välillä taipumusta nähdä sellasia (n)
Oireita ei kauheesti vieläkään ole. Välillä vatta vielä oireilee vihlonnalla (se menkkajomotus on mun mielestä hävinny) ja sit nännit on arat. Tulis vaan oireita ni olis varmempi olo o_O

Fb ryhmää ei vielä ole perustettu! :)

Catharin rv 4+4
 
Onpas aktiviista turinaa, kiva :)

Mulla on lihaskunto suoraan sanottuna surkea. Sitä ei paljoa lenkkeilemällä saa. Pitää vaan luottaa hyötyliikuntaan, paljon lumenluontia ja sitten kun ne sulaa, niin multakasojen lappaamista. Siinä vaiheessa ei kyllä kauheasti välttämättä tee enää mieli lapata yhtikäs mitään.

Viime yönä n. klo 5 alkoi tajuton peräsuolen veto. Ihan kuin tärppiovulaatiossa. Meni ohi noin puolessa tunnissa ja pakkikin oli vähän sekaisin. Laskin kalenterista, että nyt olisi ollut ovulaatio. Mutta eihän se mitenkään ole mahdollista. Mikä lie oli, vuotoja tms. ei ole ollut.

Olo on vieläkin aivan liian hyvä. Alkaa se tuulimunaraskaus pelottaa. Mutta mitäpä sitä liikaa miettimään, oireettomia raskauksia on ollut ennenkin. Reilu viikko vielä ja sitten asia selviää.
 
Hei.

Varovaisesti liittyisin joukkoon...

Tältä näyttää testiviivan kehitys, kolme kuvaa:



En ole aivan varma lasketusta ajasta, sillä söin viimeisen yhdistelmäpillerin 13.1. Vuoto alkoi heti 15.1. illalla. Pillereiden kanssa kierto oli 28vrk. Ovistesti näytti jonkinasteista plussaa 1.2. aamulla, tosin oli aika epävarmat viivat... Joten mihinkähän la sitten asettuukaan, osaako joku arvioida..?

Synnäri on Jorvi.

Poppis75
 
Hei.

Varovaisesti liittyisin joukkoon...

Tältä näyttää testiviivan kehitys, kolme kuvaa:



En ole aivan varma lasketusta ajasta, sillä söin viimeisen yhdistelmäpillerin 13.1. Vuoto alkoi heti 15.1. illalla. Pillereiden kanssa kierto oli 28vrk. Ovistesti näytti jonkinasteista plussaa 1.2. aamulla, tosin oli aika epävarmat viivat... Joten mihinkähän la sitten asettuukaan, osaako joku arvioida..?

Synnäri on Jorvi.

Poppis75
Hyvin on vahvistunut! Sain laskurilla sun lasketuksi 21.10 ja tänään olis sulla rv 4+2 :)
 
Tuosta syömisestä tuli mieleen, että mitä olette jättänyt kokonaa pois? Luin että raaka kala on pahasta ( sitä en kyllä muutenkaan syö) mutta mitenkäs juustot, rahkat ym?
Itse olen perso juustoille ja nyt jättänyt fetan, aurajuusto(+muut home juustot) entäpä juustolevitteet? Tykkään aivan mielettömästi syödä suolakeksin päällä tuorejuustoa ja viinirypälettä, mutta nyt mietityttää että saako niitä enä syödä? Voileipäkakkua? Juustokastike mitä laitetaan esim. tacojen päälle ( sellaisenaan suoraan purkista) Olen kyllä lukenut, mutta nekin on tyyliin " Saa..Ei..Saa.." Niin en ole nyt aivan varma asiasta, ja haluaisin pelata varman päälle :)
Auttakaa tietämätöntä, älkääkö heti haukuko minut maanrakoon kun en asiasta tiedä :D :cry::(
T: TIETÄMÄTÖN
 
Hämmästelen yhä ja en voi vieläkään käsittää tätä todeksi.. Mutta totta se sitten kai on!
Ensimmäisen raskaustestin tein 31.1, tulos oli haalea plussa, ajattelin että ehkä elimistö on sekaisin, kuukautisia ei kuulunut uuden testin tein 5.2 ja todella vahva viiva.. olo on epätodellinen ja 9.2 tein kolmannen ja edelleen vahva viiva.

4 lapsen äiti, esikoinen jo 18 vuotias, toinen 12 vuotias, kolmas 8.vuotta ja neljäs 6 vuotta.. Ja minulla ikää jo 45.vuotta siksi tuntuu tämä raskaus niin uskomattomalta ja pelottavalta.

Vointi on ollut vielä vähän kohtalainen, hieman on ollut etova olo mutta muuten mennyt ihan hyvin, odottelen koska se voimakas aamupahoinvointi alkaa kun jokaisessa aikaisemmassa.

Elämäntavat on mielestäni ihan kunnossa, pyrin syömään terveellisesti, totta kai välillä tulee herkuteltua, sekä ison omakotitalon pihassa on riittänyt lumenluontia näin talvisaikaa, lisäksi kerran viikossa käyn ohjatuissa ryhmäliikunnoissa.

Varhaisultraan tilasin ajan 22.2 päästää, joten sitä jännitetään.

Riina 6+3
Riinanen, Laskettu-aika 7.10, 5 lapsi, 45v, TYKS/SAtKS
 
Mä olen toivottoman huono näissä ruokavalioasioissa, tarttis kyllä tsempata. Varsinkin kun aiemmin ykköspainonhallintakeinoni on ollut liikunta, jota ei vaan enää ehdi harrastamaan niin paljon kuin haluaisi/tarvitsisi. Mikä näkyykin sitten vyötäröllä :/ En myöskään jotenkin osaa vahtia syömisiäni kovin tarkkaan, noiden raskausajan ruokasuositusten noudattaminen on mulle varsinkin kodin ulkopuolella syödessä haastavaa - ei siksi etten haluaisi noudattaa niitä, mutta jotenkin vaan huomaan vasta puolivälissä leipää, että jaa, tässähän onkin homejuustoa tms... Vitamiineista käytössä on foolihappo ja D, omegat meinasin seuraavalla apteekkireissulla ottaa ainakin alkuraskauden ajaksi käyttöön.

Kiinalainen kalenteri meni ainakin esikoisen kohdalla pieleen, pojan sijaan tuli tyttö. Tälläkin kertaa poikaa se ehdottelee.

Niin, ja tervetuloa uusille, kiva kun väkeä ja keskustelua on paljon!
 
Ruokavalio on sikäli muuttunut että kahvia juon 3 kupin sijaan ainoastaan yhden kupin, graavia en syö, vitskuja olen syönyt jo hyvän aikaa ennen raskautta, jonkinlainen pitkävaikutteinen b-vitamiini jossa folaattia, c-pore, d-vitsku sekä kalkki + d. Ja tällä hetkellä myös maitohappobakteeria koska on sekä flunssaa että mahatautia liikkeellä normaalia enemmän Yritän syödä terveellisesti, herkkuja vain viikonloppuisin. Liikunta jäänyt vähemmälle, sen suhteen tarvii tsempata. Kummassakin raskaudessa tullut noin 12-15 kiloa, luulen et voisin päästä nyt paljon vähemmällä
 
Moii :) en kans oo ruokavalioo muuttanut, mutta kahin oon jättänyt pois. teetä oon juonut, muistelen kyllä jostain lukeneeni et joissain tees jotain ettei saisi? Kofeiini nyt on ainakin, mutta se oli joku toinen.. Hmm, tiedätkö sinä?
En tiedä noista sen tarkemmin. Juon jonku verran teetä mutten kovin paljoa. Pitäs selvittää että mitä saa ja mitä ei... Jos tää raskaus ees jatkuu...
 
Pitääkin soittaa huomenna ultra-aikaa, josko pääsisin hetimiten käymään. Aiemmin tällä viikolla oli tosiaan sitä vähäistä ruskeeta tuhrua mutten siitä niin säikähtänyt ennenku perjantaina illalla tuli selkeesti tummempaa ja tänään verta. Voi plääh. Jotenki on ollut sellanen kutina pitkin viikkoa että tuo ruskee ei enteile hyvää... Mulla olis varattu aika ultraan 23.2 mutten tässä tilanteessa malta oottaa sinne saakka.... Mitään kipuja ei ainakaan vielä oo mutta eipä mulla normi menkoissakaan ruukaa olla että en sit tiedä kuinka kipeitä noi keskemenot sit on... Toivon saavani huomiselle ajan väestöliittoon.
 
Ainakin kaikki valion, arlan ja muotten isojen valmistajien juustot on tehty pastöroidusta maidosta, joten kaikkia ihania juustoja ei tarvi välttää :) ulkomailla välttelisin, ja suomessakin jotain pientuottajien pehmeitä juustoja.
 
Ääh mä oon kakka tuulella tänään! Kaikki on pepusta. :( Mies on idiootti, selkää särkee kauheesti varmaan menee tääkin raskaus kesken. :( Söin pahaa omelettia aamupalaksi ja teki mieli oksentaa lopussa. Sitten söin palan suklaakakkua ja sen jälkeen ollut todella huono olo. :cry: Ja sattuu vähän vatsaan ja kiristää alhaalta ja AH kaikki on niiiin huonosti tänään!:poop::poop::poop:

T. Valittajamama & Pulla 5+2
 
Mä kävin keskiviikkona ultrassa, menkkojen mukaan kun sillon olis ollut jo 7+ viikot. Tiesin kyllä, että en niin pitkällä voi olla, ovis siis ilmeisesti jopa 2vko myöhässä. Ultrassa ei siis näkynyt kuin raskauspussi, vastasi siis kutakuinkin 5+ viikkoja, kahden viikon päästä uusi aika. Ultrassa näkyi myös kohdussa verta ja lääkäri epäili, että sielä olis ollut toinenkin alkio joka olisi mennyt kesken. Ultran jälkeen tuli kyllä huono fiilis, tuntuu jotenkin ettei tämäkään tuu meneen loppuun asti. Meillä siis taustalla 2v yritystä ja 1 keskenmeno. Kaks pitkää viikkoa edessä siis!
 
Mulla myös sh-opinnot päällä :ROFLMAO: Enpäs ehdi kun yhden lukukauden opiskeleen kun pitää (toivottavasti) jo jäädä pois:)
Ite opiskelin sairaanhoitajaksi esikoista odottaessa. En jäänyt ollenkaan koulusta pois vaan opiskelin kotona vauvan kanssa minkä pystyin ja 3kk eteen päin tuli mukaan luennoille. Olisin valmistunut aikataulussa, mutta yhtä työharjoittelua en voinut tehdä kun vauva oli vasta 4kk sen alkaessa, niin tein sen sitten kun oli 1v2kk. Nyt odotan että pääsen kunnolla nauttimaan lapsien kanssa ajasta kotona, ilman paineita opiskelusta.
 
Josmu, toivotaan et sullakin on kaikki hyvin ultrasta huolimatta! Mä niin tiedän ton tunteen. Mulla oli sama tilanne syys/lokakuussa kun varhaisultrassa ei näkynytkään kun pelkkä sikiöpussi. Tuulimuna oli. Toivottavasti sulla kuitenkin parempi tilanne ja ultrassa ei vaan jostain syystä näkynyt mitä piti (y)
 
Tervetuloa uusille :)
Mites teillä muilla yöunet? Mulla on mennyt nukkuminen niin kamalan vaikeaksi, että iltaa kohti jo ahdistuu ja sehän nyt ei asiaa auta. Viikko sitten nukahdin vielä tosi aikaisin, mutta heräsin aamuyöstä. Nyt myös nukahtaminen on mennyt vaikeaksi. Näin iltaisin on kyllä kovin uupunut, mutta aivot ihan kun surraisi ylikierroksilla, eikä uni tule. Pahimmillaan voin nousta siinä neljän jälkeen, eikä tule enää uni ollenkaan. Liikunta auttaa jonkin verran, mutta ei joka ilta.

Sahramis 5+2
 

Yhteistyössä