Onko kohdunulkoinen jollain lailla periytyvää? Mun siskolla ja äidillä on ollut. Tuli vasta äsken mieleen tämä asia.
Mun äidillä myös joskus aikoinaan ollut, myös tuulimuna ja sen jälkeen sai meidät kolme. Mulle sanoi kätilö, että keskenmenot, kohdunulkoiset yms on vain huonoa tuuria - en kyllä osaa sanoa, että voisiko olla periytyvää. Kysyin myös onko suurempi riski uusiutua, niin meinasi, että jos kerran on ollut väärässä paikassa, niin onhan se riski mennä sinne uudestaankin.. mutta ei kuulemma mikään älyttömän suurentunut riski tms.Onko kohdunulkoinen jollain lailla periytyvää? Mun siskolla ja äidillä on ollut. Tuli vasta äsken mieleen tämä asia.
Kyllähän moni on 6+ viikoilla nähnyt jo sykkeen. Jos sulla ei oo kovia kipuja niin luulisin että ihan ok. Enhän mikään lääkäri ole mutta lukenut myös että monella tulee isompaakin vuotoa ja silti kaikki hyvin.Voi itkut että kehittelin tänään paniikin kun tuota ruskeeta tuhrua tulee.... Sillai ne menkatki aina alkaa, niin hirvittää nyt että milloin se verinen vuoto alkaa... Lueskelin netistä että monella on ruskehtavaa tullu ja ihan normisti on raskaus edenny. Eilen moinen tieto vielä helpotti mutta tänään enää ei. Mietin että pitäiskö mun kuitenki mennä jo ens viikolla sinne ultraan oman mielen rauhan vuoksi vaikken voikaan saada aikaa omalle lääkärille. Varattunahan se olis 23.2 eli 1,5vk pitäs malttaa tän ressin kanssa sinnitellä... Nyt viikkoja ehkä 6+4
Samaa minäkin olen lukenut että saattaa vuotaa verta ja siltikin kaikki ok. En älyä miten oonkin nyt näin huolissani tästä vaikka ruskeeta vaan. Mut kun sitä on nyt viikko tullut ja eilen tosi paljon tummempaa niin säikähdin. Jos saan ens viikolle ajan niin sit ois rv 7. Tuntuis jo jotain näkyvän tuolloin jos on näkyäkseen.Kyllähän moni on 6+ viikoilla nähnyt jo sykkeen. Jos sulla ei oo kovia kipuja niin luulisin että ihan ok. Enhän mikään lääkäri ole mutta lukenut myös että monella tulee isompaakin vuotoa ja silti kaikki hyvin.
Sama juttu minulla! Itkin eilen moneen otteeseen.. Mieli on ihan maassa. Eilen ja keskiviikko aamuna tullut valkovuodon seassa hieman rusehtavaa vuotoa. Mä soitin eilen neuvolaan ja sain sitä kautta ajan neuvolalääkärille ens keskiviikoksi. Silloin on mahdollisuus ultraankin.. Kyllä odottavan aika on pitkä.Voi itkut että kehittelin tänään paniikin kun tuota ruskeeta tuhrua tulee.... Sillai ne menkatki aina alkaa, niin hirvittää nyt että milloin se verinen vuoto alkaa... Lueskelin netistä että monella on ruskehtavaa tullu ja ihan normisti on raskaus edenny. Eilen moinen tieto vielä helpotti mutta tänään enää ei. Mietin että pitäiskö mun kuitenki mennä jo ens viikolla sinne ultraan oman mielen rauhan vuoksi vaikken voikaan saada aikaa omalle lääkärille. Varattunahan se olis 23.2 eli 1,5vk pitäs malttaa tän ressin kanssa sinnitellä... Nyt viikkoja ehkä 6+4
Mie katoin sitä siun testiä, kyllä se miusta ihan hyvältä näyttää Millos se edellinen testi olikaan tehty? Miulla kans saattaa olla pari kolme päivää viivat samannäkösii ja sitten yhen äkkii rämähtää muutaman astetta tummemmaks!Lisbon, oli joo! Ja mulla kans maha turpos kauheesti sillon, kohtu tosin vastas viikkoja vielä sillon rv 9+0 kun tyhjennys tehtiin. Nyt on toisaalta vähän erilainen ja varmempi olo, mut pakko myöntää et kyl välillä tulee sellanen pelko perseeseen et entä jos taas menee ketuiks tämäkin homma. Tein viimisen pc:n nyt aamulla, mut mun mielestä se ei kauheesti oo tummunu loppupeleissä. Tosin vaikee määritellä kun noi muut on kuivana. Mutta mutta.. Laitoin miehelle just viestiä et hakis mulle kaks digiä samalla ku on parturissa, sais varmistuksen siitä.
Mä tein sen alimman tänään aamusta, ylin oli ke illalla tehty. Tietty toi vähän hämää ku muut on kuivia ni näyttää eriltä. Säästän sen toisen digin ens viikkoon, toisen teen nyt vkl aikana Mun tarvis kohta lähtee töihin ja työilta alkaa avohaavojen hoidolla, mä niin toivon etten kyökiMie katoin sitä siun testiä, kyllä se miusta ihan hyvältä näyttää Millos se edellinen testi olikaan tehty? Miulla kans saattaa olla pari kolme päivää viivat samannäkösii ja sitten yhen äkkii rämähtää muutaman astetta tummemmaks!
Siekin oot hoitoalalla..? Kylläpäs ollaan sitten samiksii, voi jeeMä tein sen alimman tänään aamusta, ylin oli ke illalla tehty. Tietty toi vähän hämää ku muut on kuivia ni näyttää eriltä. Säästän sen toisen digin ens viikkoon, toisen teen nyt vkl aikana Mun tarvis kohta lähtee töihin ja työilta alkaa avohaavojen hoidolla, mä niin toivon etten kyöki
Juu olen, lähihoitajana vanhuspuolella! Mä yritän piilotella täällä mahd pitkään, mut katotaan nyt kuinka pitkään onnistuu, kun nää hajut yms ei oo aina ihan kovin kivojaSiekin oot hoitoalalla..? Kylläpäs ollaan sitten samiksii, voi jee
Samat hommat täälläkin Lisäksi vielä sh-opinnot päälle! Voin kertoo ettei oikein ajatus kulje, ei töissä eikä koulussa. Kotona vielä vähemmänJuu olen, lähihoitajana vanhuspuolella! Mä yritän piilotella täällä mahd pitkään, mut katotaan nyt kuinka pitkään onnistuu, kun nää hajut yms ei oo aina ihan kovin kivoja
Sie et selkeestikkään oo ollu tuolla himotestaajien ketjussa!!Meenkö mä siitä mistä aita on matalin, kun tein vain yhden raskaustestin (ClearBluen digitaalisen) enkä tiedä mitään mistään hcg-tasoista yms.? Jännäähän tämä on, kun on ensimmäistä kertaa raskaana, sen myönnän. Välillä pelottaa, välillä ahdistaa ja välillä taas oon vaan niin onneni kukkuloilla. Pahoinvoinnista ei ole tietoakaan, mutta turvotus on aika paha ja farkut kiristää. En joka päivä käy vaa'alla, mutta paino heittelee välillä kolmellakin kilolla. Aamuisin on kevyt olo, illalla kuin ilmapallolla. Väsymyskään ei ole vaivannut ja energiaa on vaikka millä mitalla. Teen pitkiä, rauhallisia, kävelylenkkejä ja koko ajan tekee mieli siivota...(!)
Vagabonga + Poppy rv6+1
No ei ihme ettei ajatuskulje! Mä jossain kohtaa aion kans jatkaa opintoja, mut sit vasta kun lapset on isoja. Ei musta olis vielä siihen. Ja nyt kun on vakipaikka ni ei oo sellast "pakkoa" mennä kouluunSamat hommat täälläkin Lisäksi vielä sh-opinnot päälle! Voin kertoo ettei oikein ajatus kulje, ei töissä eikä koulussa. Kotona vielä vähemmän