Koulu kieltää Leijona riipuksen käytön lapsella!!!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Murmelin äiti
Kyl kyl, mutta minua kiinnostikin, että miksi juuri leijona eikä jokin muu "suomalainen" ja suomalaisuutta, Suomea, symboloiva koru? Että mikä siinä leijonassa on niin hienoa? Minusta ne ovat aika tylyn näköisiä.
1342
Minusta tuossa jutussa ei ei nyt ollut totuudenmukaista asiaa. Tuskin mikään koulu kieltää riipusten käyttöä, jos se ei ole lapselle turvallisuusriski. Kysyisinkin oliko riipuksessa miten paksu ketju? Minun tytöllä oli koru kaulassa ja tyttö jäikin riippumaan korusta keinulautaan. Jos opettaja ei olisi ollut niin tarkkanököinen, tiedä mitä olisi tapahtunut. Alaikäisellä ei ole hyvä pitää minkäänlaista killutinta kaulassa. Leijonassa ei ole minkään uskonnon sympolia joten tuskin sen vuoksi kielletään. Onkohan äiti puhunut open kanssa vai onko lapsen omaa mielikuvitusta? Minä olen koko ikäni ollut lastenkanssa ja tiedän miten uutiset vaikuttavat lapseen, suojelkaa lapsianne medialta. Jo ennen tälläisiä pakolaisvirtoja minä opetin lapsilleni, ettei yksin kuljeta, ei hakeuduta pimeille kujille ja ollaan ajoissa kotona. ( tämä nyt ei liittynyt koruun mutta oli pakko tuokin kirjoittaa)
Kaikkea ei tarvitse hyväksyä eikä suvaita mutta on myös tärkeää selvittää todenmukaisuus!
 
Eli saksalainen leijona.
Ja höpö-höpö. Et koulussa ollut hereillä historian tunneilla?

Suomen leijonavaakuna on peräisin Ruotsista, kuinkas muuten, olimme sentään lähes tuhat vuotta Itä-Ruotsia. Leijonaa käytettiin Ruotsin Itäosien (=Suomen) tunnuksena, myöhemmin sitten Venäjän vallan aikana se oli Suomen suuriruhtinaskunnan tunnus.

Leijonavaakunaa on käytetty Suomen tunnuksena yli puoli vuosituhatta.

Kustaa Vaasan (Gustav Vasa, kuoli 1560) hautamuistomerkin osa:
 
vierailija
Njoo. Kyllähän Suomi-leijona on saanut symbolina rasistisen leiman. Ihan sama mitä se on ollut ennen tai mitä se on sinulle. Ei minusta kouluun ole asiaa hakaristivaatteissakaan vaikka se merkki merkitsee idässä auringonkehrää ja oli aiemmin Suomessa muistaakseni lennoston käytössä. Eikä valkoinen hiippahuppuhuppari KKK-tekstillä ole asiallinen kouluvaate vaikka kuinka selittäisi sen merkitsevän itselle Kokkolan KirjallisuusKerhoa. Ikävää aina kun pieni joukko molopäitä vaikuttaa muiden elämään rajoittavasti, mutta minkäs teet. Sillä tavallahan käsitteetkin muuttuu rasistisiksi tai muuten vaan haukkumasanoiksi (esim. homo) kun asennevammainen marginaaliryhmä käyttää niitä siinä tarkoituksessa.
 
Njoo. Kyllähän Suomi-leijona on saanut symbolina rasistisen leiman. Ihan sama mitä se on ollut ennen tai mitä se on sinulle. Ei minusta kouluun ole asiaa hakaristivaatteissakaan vaikka se merkki merkitsee idässä auringonkehrää ja oli aiemmin Suomessa muistaakseni lennoston käytössä. Eikä valkoinen hiippahuppuhuppari KKK-tekstillä ole asiallinen kouluvaate vaikka kuinka selittäisi sen merkitsevän itselle Kokkolan KirjallisuusKerhoa. Ikävää aina kun pieni joukko molopäitä vaikuttaa muiden elämään rajoittavasti, mutta minkäs teet. Sillä tavallahan käsitteetkin muuttuu rasistisiksi tai muuten vaan haukkumasanoiksi (esim. homo) kun asennevammainen marginaaliryhmä käyttää niitä siinä tarkoituksessa.
Siis oikeasti. Oletko sitä mieltä, että pienemmät eurokolikotkin pitää nyt lyödä uusiksi ja vanhojen kolikoiden käyttö on kiellettävä, kun niissä on kuvattu suomen leijona?

Ihme hysterisointia taas. Menee samaan kastiin noiden hakaristi-yliampumisten kanssa, kun joulutorttujakaan ei enää saa tehdä tähden mallisena, kun joku näkee siinä viittauksen hakatistiin.
 
vierailija
Sitten olet elänyt tynnyrissä viimeiset parikymmentä vuotta. Ja missä olin kieltämässä?
En väittänytkään sinun kieltävän. Enkä ole elänyt tynnyrissä. Minä en ala suvakkien kieroutuneen ajatusmaailman mukaan muuttamaan asioiden merkityksiä. Minulle leijona-riipuksella ei ole mitään sen ihmeellisempää symboliarvoa. Suomen vaakunassa, presidentin lipussa ja jääkiekossa sitä käytetään.
 
vierailija
Siis oikeasti. Oletko sitä mieltä, että pienemmät eurokolikotkin pitää nyt lyödä uusiksi ja vanhojen kolikoiden käyttö on kiellettävä, kun niissä on kuvattu suomen leijona?

Ihme hysterisointia taas. Menee samaan kastiin noiden hakaristi-yliampumisten kanssa, kun joulutorttujakaan ei enää saa tehdä tähden mallisena, kun joku näkee siinä viittauksen hakatistiin.
Oletkohan sä nyt vähän hysteerinen? Ihmiset juttelee ilmiöstä ja sen herättämistä ajatuksista ja sinä olet suu vaahdossa jo kolikoita lyömässä uusiksi. Relaa hei.
 
vierailija
En väittänytkään sinun kieltävän. Enkä ole elänyt tynnyrissä. Minä en ala suvakkien kieroutuneen ajatusmaailman mukaan muuttamaan asioiden merkityksiä. Minulle leijona-riipuksella ei ole mitään sen ihmeellisempää symboliarvoa. Suomen vaakunassa, presidentin lipussa ja jääkiekossa sitä käytetään.
Sinulle ehkä ei, mutta kyllähän se on liitetty tietyn porukan symboliksi Joensuun skineistä alkaen. Se nyt vaan on niin, minkäs teet.
 
Sinulle ehkä ei, mutta kyllähän se on liitetty tietyn porukan symboliksi Joensuun skineistä alkaen. Se nyt vaan on niin, minkäs teet.
No ei ole niin.
Jos suomen leijona oikeasti olisi yleisesti mielletty rasistiseksi symboliksi, olisi se poistettu virallisista käyttötarkoituksista.
Se, että se sinulle edustaa jotain rasistista, ei tarkoita sitä, että kaikki muut olisivat yhtä sekaisin.
 
vierailija
No ei ole niin.
Jos suomen leijona oikeasti olisi yleisesti mielletty rasistiseksi symboliksi, olisi se poistettu virallisista käyttötarkoituksista.
Se, että se sinulle edustaa jotain rasistista, ei tarkoita sitä, että kaikki muut olisivat yhtä sekaisin.
Kyllä se on. Mutta se, että joku joukko surkimuksia ottaa käyttöön vanhan ja vakiintuneen symbolin, ei tarkoita sitä, että sen takia aletaan tehdä kalliita ja turhia uudistuksia. Mietis nyt vähän itsekin.
 
Njoo. Kyllähän Suomi-leijona on saanut symbolina rasistisen leiman. Ihan sama mitä se on ollut ennen tai mitä se on sinulle. Ei minusta kouluun ole asiaa hakaristivaatteissakaan vaikka se merkki merkitsee idässä auringonkehrää ja oli aiemmin Suomessa muistaakseni lennoston käytössä. Eikä valkoinen hiippahuppuhuppari KKK-tekstillä ole asiallinen kouluvaate vaikka kuinka selittäisi sen merkitsevän itselle Kokkolan KirjallisuusKerhoa. Ikävää aina kun pieni joukko molopäitä vaikuttaa muiden elämään rajoittavasti, mutta minkäs teet. Sillä tavallahan käsitteetkin muuttuu rasistisiksi tai muuten vaan haukkumasanoiksi (esim. homo) kun asennevammainen marginaaliryhmä käyttää niitä siinä tarkoituksessa.
Ja minä olen sitä mieltä, että burkhat pitää kieltää lailla. Ne kertovat alistamisesta ja nöyryyttämisestä. Ihan sama mitä mieltä sinä asiasta olet tai kukaan muukaan.
 
Pin
Mulla voisi olla aika kielteinen kanta jos lapseni haluaisi tuollaisen kaulaansa. Pitäisi ainakin pitkän kaavan kautta keskustella, mitä haluaa viestiä muille ihmisille enkä itse olisi ainakaan rahaa sellaisiin laittamassa. Kyllä se viestii tiettyä asennetta, vaikka se ei mitään sellaista alun perin ole tarkoittanutkaan. Roskasakki on pilannut tuonkin...
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti
Kyllä se on. Mutta se, että joku joukko surkimuksia ottaa käyttöön vanhan ja vakiintuneen symbolin, ei tarkoita sitä, että sen takia aletaan tehdä kalliita ja turhia uudistuksia. Mietis nyt vähän itsekin.
Mietis nyt itse vähän. Suomen laki kieltää monin eri tavoin rasististen symbolien käytön. Jos suomen leijona muka oikeasti yleisesti koettaisiin rasistiseksi symboliksi, sitä ei edes lain mukaan saisi levittää, joten muuta vaihtoehtoa ei olisi.

Ongelmana tässä lienee se, että hysteeriset monikultturistit panikoivat ja pelkäävät niin maahanmuuttajien mielen pahoittamista, että näkevät rasismia kaikkialla. Suomen leijona ei sellaisenaan ole rasistinen symboli, se on isänmaallinen symboli.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Mietis nyt itse vähän. Suomen laki kieltää monin eri tavoin rasististen symbolien käytön. Jos suomen leijona muka oikeasti yleisesti koettaisiin rasistiseksi symboliksi, sitä ei edes lain mukaan saisi levittää, joten muuta vaihtoehtoa ei olisi.

Ongelmana tässä lienee se, että hysteeriset monikultturistit panikoivat ja pelkäävät niin maahanmuuttajien mielen pahoittamista, että näkevät rasismia kaikkialla. Suomen leijona ei sellaisenaan ole rasistinen symboli, se on isänmaallinen symboli.
Eihän tällaisia keskusteluja edes käytäisi, jos noita mielikuvia ei ihmisille syntyisi.

Symboli ei ole rasistinen, mutta sen on ominut rasistisia aatteita kannattava roskasakki. Ymmärrät varmaan eron. Tai no..
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti

Yhteistyössä