Murmelin äiti
1342Kyl kyl, mutta minua kiinnostikin, että miksi juuri leijona eikä jokin muu "suomalainen" ja suomalaisuutta, Suomea, symboloiva koru? Että mikä siinä leijonassa on niin hienoa? Minusta ne ovat aika tylyn näköisiä.
Minusta tuossa jutussa ei ei nyt ollut totuudenmukaista asiaa. Tuskin mikään koulu kieltää riipusten käyttöä, jos se ei ole lapselle turvallisuusriski. Kysyisinkin oliko riipuksessa miten paksu ketju? Minun tytöllä oli koru kaulassa ja tyttö jäikin riippumaan korusta keinulautaan. Jos opettaja ei olisi ollut niin tarkkanököinen, tiedä mitä olisi tapahtunut. Alaikäisellä ei ole hyvä pitää minkäänlaista killutinta kaulassa. Leijonassa ei ole minkään uskonnon sympolia joten tuskin sen vuoksi kielletään. Onkohan äiti puhunut open kanssa vai onko lapsen omaa mielikuvitusta? Minä olen koko ikäni ollut lastenkanssa ja tiedän miten uutiset vaikuttavat lapseen, suojelkaa lapsianne medialta. Jo ennen tälläisiä pakolaisvirtoja minä opetin lapsilleni, ettei yksin kuljeta, ei hakeuduta pimeille kujille ja ollaan ajoissa kotona. ( tämä nyt ei liittynyt koruun mutta oli pakko tuokin kirjoittaa)
Kaikkea ei tarvitse hyväksyä eikä suvaita mutta on myös tärkeää selvittää todenmukaisuus!