The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Nyt en hoksaa ja muista. Katson ykköseltä Foylea ja siinä näytettiin kuvaa Lontoon parlamenttitalosta ja talo oli ihan puhdas. Tarkistin valokuvani ja olen -90 napannut vastarannalta luvan, jossa itse talo on jo kuurattu puhtaaksi Lontoon noesta ja Big Ben oli vielä likainen. Tv-ohjelma ajoittuu jonnekin sodanjälkeiseen aikaan.
Milloin se talo putsattiin? Pesu oli hidasta, meni käsityönä tyyliin juuriharjalla pesemällä.
Muistanko väärin o_O
http://www.parliament.uk/about/living-heritage/building/palace/architecture/palacestructure/the-stonework/
http://www.parliament.uk/documents/commons-information-office/g12.pdf

Tommoiset löytyi ihan googlaamalla.

• Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Kiitos.
A restoration project began in the 1930s, but it was brought to a halt during the Second World War and was completed only in 1960.
Eli tv-sarjan aikaan talo ei olisi voinut olla vielä täysin puhdas.
Ja mun valokuva osuu tälle ajanjaksolle.
e 1970s, the effects of pollution were again visible, and a new programme of stone-cleaning and restoration was started in 1981: the north, west, and south fronts, the river front and the Clock Tower were completed by 1986. The Victoria Tower, whose cleaning was completed in 1994, was the last part of the exterior to be dealt with. Of the inner courts, the Speaker's Court was the first to be tackled, with the work beginning in January 1994.

Ulkopinta on kalkkikiveä. Tuskinpa sitä maalaillaan?
Eikö kukaan lukenu hissan läksyjä tarkkaan :notworthy:
Toiset varmaan muistaa eri asioita historiasta. Esim mie muistan kuinka monta toimintakykyistä panssaria oli saksalaisten panssariarmeijalla kun hyökkäys pysähtyi 1941 Moskovan porteille, esikaapunteissa oli jo etujoukot ja Kremlin tornit näkyi jo.
Vastaus on kaksi.
Kirjavahvuus panssareille olisi ollut noin 3000.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Toiset varmaan muistaa eri asioita historiasta. Esim mie muistan kuinka monta toimintakykyistä panssaria oli saksalaisten panssariarmeijalla kun hyökkäys pysähtyi 1941 Moskovan porteille, esikaapunteissa oli jo etujoukot ja Kremlin tornit näkyi jo.
Vastaus on kaksi.
Kirjavahvuus panssareille olisi ollut noin 3000.
En usko, että tuo tieto kuuluu lukion hissan oppimäärään.

isommalla puolen oli avaus että mikä piti tulla lapsena mutta tuliko ja jos ei niin mitä tuli

avaampa puheenaiheen tännekkin ja kerron että olis pitäny tulla metänhoitaja tai jurristi mutta vituikshan se meni ja tulikin isnööri

aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta

Lispetti harmaana
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
tsuferaffi
Kkyllä se olin minä, joka eIlen harmaana kirjoitin sen viestin tilanTeestani.
tää huoneeni nettipäätee on hankala ja huono käyttää, joten palaan palstalle, kun veljeni tuu läppärini tänne ens viikolla jonain iltana.
Kuulin huhua, et majuri on palstalla, niin oli pakko tulla mulkasemaan omilla silmillä.
Ihanaa, että oot elävien kirjoissa! :love: Oon ajatellut sua useasti ja toivonu et kaikki ois hyvin. Toivottavasti siitä kuntoutuksesta on apua ja pääset taas omilles sieltä :love::love:

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä