hoitaahoitaa
Virheitä sattuu kun ollaan ihmisiä. Olen aika tarkistelija mutta silti. Olen erityyppisessä työssä joten useammin kuin jotain tuollaista sattuu niin, että annan jonkin ohjeen vanhasta muistista ja sitten alan miettiä, tarkistaa ja tarkentaa ja ehkä konsultoin jos asiakkaan tilanteessa oli jotakin joka ei mennyt "norm.kaavan" mukaan ja alkoi mietityttää. Joskus pähkäily johtaa samaan lopputulokseen, joskus soitan potilaalle perään ja tarkennan tai muutan ohjeistusta. Ei tähän asti kukaan ainakaan päin naamaa ole pahana pitänyt, päinvastoin, usea tuntuu olevan mielissään kun heidän tilanteensa pohditaan huolella.
Toimenpiteissä tapahtuva moka tai virhe on tietty vähän eri. Ihmisluonnollle varmaan on luontaista asiasta riippumatta ensiajatus; apua, mokasin, mitä tein, huomaisko kukaan, voi ei. No, siitä vaan itseään niskasta kiinni ja tarkistamaan ja varmistamaan tuliko oikeaa haittaa/vaaraa/seurannan tarvetta yms ja tarvittaessa ilmoitus työkavereille/esimiehelle. Joskus jonkun pikkumokan huomaa samantien itse ja korjaa tilanteen ja ottaa opikseen. Ap:n tilanteessa jatkossa vastaavasta heti ilmoitus.
Toimenpiteissä tapahtuva moka tai virhe on tietty vähän eri. Ihmisluonnollle varmaan on luontaista asiasta riippumatta ensiajatus; apua, mokasin, mitä tein, huomaisko kukaan, voi ei. No, siitä vaan itseään niskasta kiinni ja tarkistamaan ja varmistamaan tuliko oikeaa haittaa/vaaraa/seurannan tarvetta yms ja tarvittaessa ilmoitus työkavereille/esimiehelle. Joskus jonkun pikkumokan huomaa samantien itse ja korjaa tilanteen ja ottaa opikseen. Ap:n tilanteessa jatkossa vastaavasta heti ilmoitus.