Mikä on se pointti, että on väärin juoda maitoa ravintolassa

viisikymppinen isoäiti

Tunnettu jäsen
27.04.2012
33 333
2 849
113
Jos se maistuu jollekin, niin miksi se muita haittaa. Jos mä haluan, niin juon sitä, ihan sama muiden mielipiteelle. Aina kun ei ole mahdollsuus juoda viiniä, jos on vaikka autola liikkeellä. Ja veden kans ruoka ei maistu miltään. Myöskin sokerinen mehu tai limukka ei sovi mun mielestä ruuan kans.mutta vain mun mielestä. En mä mee s anbnomaan, että hei ei ota saa juoda. Ja meillä kotonakin saa vieraat juoda mitä haluaa. No viiniä ei ole tarjolla kotona.

Saahan sitä juoda vaikka kossua, jokaisen oma asia. Nisäkkäiden suhteen maidon juonti aikuisiällä on hieman arveluttavaa ja ilman geneettistä virhettä (laktoosi-tolerantikot) olisi mahdotonta, ellei pidä ripuloinnista ja ilmavaivoista :)

Kai sitä nyt saa juoda just mitä huvittaa.

Sitten ehkä eri asia, jos on valmiiksi suunniteltu viiden ruokalajin menuu siihen sopivine juomineen. Toki tässäkin purnaan, kun aina ne juomat ovat alkoholipitoisia. Täytyy olla myös alkoholiton vaihtoehto.

Veden kanssa ruoka ei maistu miltään? Onpa kummallista, silloinhan se ruoka maistuu juuri itseltään, sillä vesihän ei maistu miltään eikä näin ollen makuja sotke tai peitä. Jos huonolta tai ei miltään, kannattaa antaa kokille palautetta.

En nyt tiedä onko maidon juominen noloa, ei ainakaan lapselta eikä aikuiseltakaan lounaalla. Hienommalla illallisella vähän kummallista. Se sen sijaan on minusta aika noloa, jos kutsuu vieraita kylään syömään eikä ole tarjota viiniä ruokajuomaksi.

Kai sitä nyt saa juoda just mitä huvittaa.

Sitten ehkä eri asia, jos on valmiiksi suunniteltu viiden ruokalajin menuu siihen sopivine juomineen. Toki tässäkin purnaan, kun aina ne juomat ovat alkoholipitoisia. Täytyy olla myös alkoholiton vaihtoehto.
Onhan näitä menukokonaisuuksia, jossa on jumasuositus niin alku-ja pää- kuin jälkiruuallekin, mutta niissä lukee että suositus, ne voi vaihtaa jos haluaa.

• Tykkää
Reactions: -tibis
Se sen sijaan on minusta aika noloa, jos kutsuu vieraita kylään syömään eikä ole tarjota viiniä ruokajuomaksi.

Meilläpäin teidänlaisia kutsutaan alkoholisteiksi :) Me emme käytä alkoholia, emme myöskään vierasillallisilla :) Jos jollekkin alkoholittomuus on ongelma, mielestäni hänellä itsellään on silloin jonkin sortin alkoholiongelma. Kotona toki voi juoda sitten mitä lystää...

Kuinka monessa paikassa ees oikeesti on maitoa tarjolla?? Mun mielestä se on todella outoa ja jos joku ottais maitoa mun seurassa niin mä varmaan sanoisin ettet ota. Ikinä ei ookukaan ottanut maitoa. Koulussa oli pakotettuna maitoa mut nykyään noi onneks jo saada juoda jopa vettä.
Onneks mun tittava piirissä jokainen saa juoda mitä haluaa. Eikä oo vielä tullut vastaan paikkaa, jossa sitä maitoo ei olis ollut

Kuinka monessa paikassa ees oikeesti on maitoa tarjolla?? Mun mielestä se on todella outoa ja jos joku ottais maitoa mun seurassa niin mä varmaan sanoisin ettet ota. Ikinä ei ookukaan ottanut maitoa. Koulussa oli pakotettuna maitoa mut nykyään noi onneks jo saada juoda jopa vettä.

Vaikka kaikissa sairaaloiden ja koulujen (yliopistot, amk:t) ruokaloissa. Sadat tuhannet ihmiset juovat päivittäin maitoa ruoan kanssa. Ei siinä ole mitään uutta, väärää eikä ihmeellistä, vaikka jotkut huonoitsetuntoiset yrittävät väitää niin. Ollaan niiin olevinaan ettei itsekään tiedetä miten päin olisi. Matkitaan jotain "trendejä", jotka eivät perustu mihinkään.

Saahan sitä juoda jos kerran noin kovasti mieli tekee. Mutta se miksei maidon juomista pidetä aina ihan sopivana on se, että maito on lasten juoma. Kyllä monesti ravintolan ruokalistaa katsoessa tekisi itsekin mieli tilata nauravat nakit muusilla ja hurauttaa se alas maitolasillisella. Mutta yritän käyttäytyä ihmisten ilmoilla... sitten kotona syön ne nakit myös sormin ja röyhtäisen perään, mutta vain jos silloinkin olen yksin kotona. Typeriä nää etiketit, mutta ne nyt vaan on.

Yhteistyössä