Mä en tykkää olla humalassa... muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MyyMuikkunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MyyMuikkunen

Vieras
Taas juhannuksena yritin. Join yhden lasin valkkaria ruuan kanssa ja yhden lonkeron sain juotua pitän illan aikana.
Tiedän, että mies tykkäis, jos joskus sen seurana jotain joisin ja kehottaakin mua "rentoutumaan joskus"... Mutta kun ei mulle ole rentoutumista se, että juon jotain alkoholia. Osaan pitää hauskaa niinkin, että olen liikkeellä autolla, jos vaikka kaveriperheen luona ollaan. Baareissa en ole tykännyt käydä koko aikuisikänäni.
Mulla tulee usein jotenkin epämääräisen tympeä olo jos olen juonut esim. ison siiderin tai tölkillisen lonkeroa. En edes juuri tunne hiprakkaa, kun se tympeä olo tulee. Ja alkoholi ei vaan maistu. Mieluummin syön vaikka jätskin. Mun mies vaan on sellainen, että muista herkuista hän voi luopua, mutta jotain pitää saada juoda. Usein hän viikonloppuisin tissutteleekin kotona ainakin yhtenä iltana. Juhannuksena joi itsensä sammuksiin.
Mutta siis mies kaipais musta joskus "illanistujaisseuraa" ja mä vaan en halua...
Mua tää vaivaa, ois kait se joskus kiva jotain ottaakin, mutta aina se vaan jää aikomukseksi....

Mä olen nuorempana juhlinut kyllä ja tiedän, miltä tuntuu olla humalassa. Nyt en humalassa ole ollut yhteentoista vuoteen, vaikka alkoholia silloin tällöin juonkin. En pidä siitä tunteesta, että en enää hallitse omia tekemisiäni. Siitä on rentoutuminen kaukana. Voin siis juoda (ja silloin tällöin juonkin) lasin tai kaksi viiniä, mutta siihen se jää. Oma mieheni ei ole minua koskaan painostanut humaltumaan enkä kyllä tykkäisi, jos niin tekisi.

must on ihan kiva juoda juhlissa vähän kuoharii tms tai joskus olis kiva ottaa se pullollinen lonkkuu tms mut ei enempää. Mä osaan lopettaa ennen ku mulle tulee huono olo ku mies taas vetää helposti överit ja mä taas selvänä en jaksa kattoo sitä sit!

Alkuperäinen kirjoittaja V:
Mäkään en tykkää olla humalassa, tulee niin just tympeä ja masentunut olo. Fyysiset haitat on vielä inhottavampia, sydän hakkaa eikä saa nukuttua.

tuntuu että huone pyörii ympärillä ja se heikko olo :$ vuosia sitten olen ollut humalassa ja se riitti ei ikinä enään

En tykkää olla humalassa ja sama täällä mies kaipaisi musta baarikaveria mutta sekin, että mies tykkää tanssia ja minä tykkään istua pöydässä ja jutella menee ristiin.
Joten pitää valita tanssiravintola tai hiljaisempi pienemmän paikan väliltä... :(

Mutta voihan sitä joskus käydä jossain ja mä otan sitten alkoholitonta juotavaa. Lähes aina kylään ostan omat juotavani joissa ei ole alkoholia tai sitten ravintolassa tilaan alkoholittoman juoman :) Kuskin hommia riittäisi, mutta onneksi on niin monta lasta ettei monikaan kehtaa häiritä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ekavekara3:
Alkuperäinen kirjoittaja V:
Mäkään en tykkää olla humalassa, tulee niin just tympeä ja masentunut olo. Fyysiset haitat on vielä inhottavampia, sydän hakkaa eikä saa nukuttua.

tuntuu että huone pyörii ympärillä ja se heikko olo :$ vuosia sitten olen ollut humalassa ja se riitti ei ikinä enään

Mullakin alkaa ennemmin fyysinen huono olo ennenkuin alkoholi aiheuttaa vielä minkäänlaista rentoutumista tai vapautumista. Ei kai vaan sovi mulle, sama tosin muidenkin päihteiden kanssa.

Onneksi nykyinen mies on aika samoilla linjoilla. En ole ikinä nähnyt sitä kännissä. Meidän alkoholinkäyttö on tasoa "siideri puoliksi", se riittää mausta nauttimiseen, humalaa kumpikaan ei pidä mitenkään tavoiteltavana tilana.

Yhteistyössä