The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mä fillaroin juuri kolme varttia! (siis yhden siskoni on noita-jakson)
Etenin kokonaiset kuusi kilsaa. Siis ton matkan pääsee normaalisti käveleen tossa ajassa.

Saatanan kasvain! Aaaaaaaaaaaaargh!
 
Mulla on 1 kerran lasahtanu auto tienpäälle. Se oli Opel Omega ja siitä meni kannentiiviste Rovaniemen lähellä. Ei auttanu muu kuin hinauttaa kotikylän korjaamolle.
Tuo oli rellun laguna joka tielle jätti ja siitä meni muistaakseni ohjausyksikkö.


Opel omegakin on ollut, se oli automaattivaihteinen. Olihan silläkin ihan kiva ajaa mutta ei manuaalivaihteinenkaan mikään huono ole.
Täällä siis kun oli puhetta noista vaihteista.
 
Hajonneita autoja. Hömmm...

Europe-bussista (mazda) katkesi jakopäänhihna. Joojoo, ois pitänyt vaihtaa ajoissa! Spacevagonista (mitsupisinliru se vissiin) leikkasi moottori kiinni alamäessä kun edellinen omistaja onnistui huijaamaan auton kunnosta ja öljyt loppuvivat. Ja yks Volvoista päätti jumauttaa takajarrunsa kesken pitsanhakureissun (siis minä ja neljä ipanaa plus iso pino pitsoja jotka jähtyvät ja sula juusto on parasta) ja mulla paloi päreet siihen niin että tilasin sille oitis hinauksen romuttamoon.

Muut ovat vissiin pysyneet korjattavien vikojen piirissä.
 
kaksoiskytkinautomaagi on uudentyyppinen au tomaattilaatikko, siitä puuttuu turbiini ja siinä on kiinteät vaihteet ja kaks automaagisesti ohjauttua kytkintä

sillä ajetaan samalla lailla kuin perinteisellä automaatilla
 
kaksoiskytkinautomaagi on uudentyyppinen au tomaattilaatikko, siitä puuttuu turbiini ja siinä on kiinteät vaihteet ja kaks automaagisesti ohjauttua kytkintä

sillä ajetaan samalla lailla kuin perinteisellä automaatilla
Öh. Emmä kyl ymmärtänyt mitään. Onko se kestävämpi? Vai keksitty ihan vaan siksi että pitää vaihtaa uuteen autoon (tai vaihteistoon) aiemmin?
 
Öh. Emmä kyl ymmärtänyt mitään. Onko se kestävämpi? Vai keksitty ihan vaan siksi että pitää vaihtaa uuteen autoon (tai vaihteistoon) aiemmin?
en osaa sanoa että olisko kestävämpi, voi olla jopa päinvastoin. ainaski VAG-konsernilla on ollut paljon rikkoontumisia

mutta se on vissiin halvempi valmistaa kuin perinteinen automaatti ja saattaa kuluttaa vähempi pensaa
 
HS: Suomen kallein parkkipaikka maksaa 115 000 euroa
Tiistai 8.12.2015 klo 11.07

Helsingin Sanomien mukaan Suomen kallein parkkipaikka sijaitsee luultavasti Helsingin Bulevardilla. Helsingin keskustassa sijaitseva autopaikkaosake maksaa 115 000 euroa kirjoittaa Helsingin Sanomat. Kustannusyhtiö WSOY:n entisiin toimitiloihin on rakennettu arvoasuntoja, joiden yhteydessä autopaikat ovat myynnissä. Helsingin Sanomien mukaan kyseisen parkkipaikan hinnalla saa kaksion Helsingin Pihlajamäestä.
Arvoasuntojen välittäjänä on toimitusjohtaja Nina Asteljoki Bulevardin Kotimeklareista. Hän kieltäytyy kertomasta autopaikkaosakkeiden tarkkoja hintoja. Asteljoki toteaa, että hinnat ovat markkinoiden mukaiset.

- En halua ottaa kantaa autopaikkojen hintoihin, sillä ne ovat rakentajan ja asunnonostajan välisiä asioita. Rakentaja määrittelee autopaikkojen hinnat, Asteljoki sanoo Iltalehdelle.

Bulevardi 12:sta sijaitsee 52 arvoasuntoa, joista suurimpiin lukeutuu 286,5 neliön lukaali, josta pyydetään 3,5 miljoonaa euroa. Yksittäisiä autotalleja on yhdeksän, joista kaikki ovat jo myyty.

- Keskustassa parkkiongelma on todellinen. Kun asiakkaat ostavat arvoasunnon, heille oma parkkipaikka voi olla kynnyskysymys, Asteljoki sanoo.

Asteljoki on myynyt vuosia arvoasuntoja ja hänen kokemuksensa mukaan kodinostajat ovat valmiita maksamaan lähellä olevasta parkkipaikasta.

- Autopaikka keskustassa on myös sijoitus, koska niitä ei tule jatkuvasti lisää.

http://www.hs.fi/kaupunki/a1449469466991?ref=hs-art-luetuimmat-3
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä