The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Meillä on muuten useempi laite jolla kuunella musaa :D Makkarissa ja keittiössä, olkkarissa soitin & tietokoneella joskus.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
se voortin höyrykoneella toimiva ceekasettisoitin on ihku (sori ihq)
Höyrykoneella?

Mulla on tuollainen :D
Koodikin piti joskus selvittää kuuklen ja ford clubin kautta kun akku vaihtui eikä sitä ollut missään. Jonkun mallinumeron tms mukaan joku siellä niitä selvitteli :D




Kaikki vanhat kasetit oon vissiin hävittänyt, niitäkin vois olla joskus kiva kuunnella :D
 
Kuulostaa täysin erilaiselta kuunteleeko musiikin tikulta tai cdltä autossa.
Ei oo levyn voittanutta äänenlaadussa!
Tos on vähän sillai tai tällai.

Vinyyli on ihan analoginen ja siinä se tallennus on yksinkertaistaen kiinni vaan siitä miten neula ehtii seuraamaan uraa. Etenkin bassot aiheuttaapi ”hankaluuksia”.

Kun vanhasta vinyylistä sit on tehty cd- painos, niin se on usein re- masteroitu ceedeetä varten. Ei tartte murehtia vinyylitekniikan ”rajoituksista”. Mut se re- masteroitu cd kyl kuulostaa erilaiselta kuin alkuperäinen vinyyli.

Kun sit cd ripataan mp3:si, niin digitaalitiedoston koko putoaa kymmenesosaan, ts infosta 90% heitetään mäkeen. Ääniä joille korva ei ole niin herkkä, hiljaisempia ääniä pois voimakkaampien alta jne... eli sisällöstä häviää jotain. Mut jos sitä kuuntelee läppärin sisäänrakennetuilla kaiuttimilla, niin ei siinä välttämättä oleellista eroa huomaa.

Tän päivän musa taas... musantekijät tietää, et musaa kuunnellaan kannettavilla laitteilla ja pakattuna, niin se laitetaan jo studiossa sellaiseksi, et se kuulostaa semmoisena mahdollisimman hyvältä.

Ei o uusi keksintö. Mikähän bändi se oli kun jo 70- luvulla ilmoittu studion väelle, et ”meidän musaa kuunnellaan autoradiosta. Ei sitä kukaan kuuntele studion tarkkailukaiuttimilla, joten pistäkää se kuulostamaan parhaalta autosoittimessa”.
 
Höyrykoneella?

Mulla on tuollainen :D
Koodikin piti joskus selvittää kuuklen ja ford clubin kautta kun akku vaihtui eikä sitä ollut missään. Jonkun mallinumeron tms mukaan joku siellä niitä selvitteli :D




Kaikki vanhat kasetit oon vissiin hävittänyt, niitäkin vois olla joskus kiva kuunnella :D
se koodi oli kuulemma tapana jemmata tuhkakupin taa...


mulla saattas olla jossain jemma nimisessä piilossa vielä C-kasetteja

vaihdossa åttaband nauhoja...
 
vierailija
Höyrykoneella?

Mulla on tuollainen :D
Koodikin piti joskus selvittää kuuklen ja ford clubin kautta kun akku vaihtui eikä sitä ollut missään. Jonkun mallinumeron tms mukaan joku siellä niitä selvitteli :D

Kaikki vanhat kasetit oon vissiin hävittänyt, niitäkin vois olla joskus kiva kuunnella :D
Kasetit tulossa muotiin(y)
C-kasetteja valmistavalla amerikkalaisfirmalla menee paremmin kuin koskaan – myynti kasvanut 20 prosenttia - Musiikki - Nyt
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
se koodi oli kuulemma tapana jemmata tuhkakupin taa...

mulla saattas olla jossain jemma nimisessä piilossa vielä C-kasetteja

vaihdossa åttaband nauhoja...
En joo tiedä onko sitä koskaan laitettu edes mihinkään. Ilmeisesti vanhempienkaan ei tarvinnut sitä selvittää tai sitten selvitti sen jossain liikkeessä eikä laittaneet mihinkään ylös.

Nuo kasetit oli jotain teiniaikojen ja omia äänitettyjäkin joukossa :D
Mikä on åttaband?
 
Eka työpäivä loman jälkeen lusittu. Nyt tekis mieli vaan mennä sänkyyn ja vetää peitto korville ja nukkua siihen saakka et tulee lunta. Ei kiinnosta mikään. Vituttaa vaan. Mut pakko se on koittaa pyykkiä pestä ja tyhjennellä noita laukkuja. Jos jaksaa.
 
IhQ
Huoh mikä päivä, taas liikaa ihmiskontakteja miun makuun.
Kun pääsis vaan jonnekin peräkonttoriin huuhailemaan omiaan (siis kuitenkin ihan jotain töitätöitä), niin että huutoetäisyydellä olis joku toinen työntekijä muttei sen lähempänä.
 
Atm halaus, samoin ihqulle.

Olipa hyvää yksinkertainen ruoka. 1 porkkana, 1 omena, vähän paprikaa ja ehkä 100g broileria ja kaikki pannulle kypsymään. Sekaan mausteita ja sweet chilikastiketta :p
 
  • Tykkää
Reactions: IhQ
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä