IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Näinhän se on tiltuli, vielä 5 päivää viralliseen testipäivään. Mutta malttamattomana kun on, niin näin tässä käy... aallonharjalta toiselle ja kaikkea siltä väliltä. Eniten nyt ärsyttää että piti mennä testaamaan näin aikaisin!!!

Onkohan flow malttanut olla testaamatta? Olen niin kateellinen tuollaisista hermoista.

Mulla tuota samaa etovaa oloa kun lottaisella, mutta saattaa johtua lugeista tai korvien välistä.. ei näitä päiviä turhaan piinaksi kutsuta!

Edit: vois vaikka vähän lukea miten puhelin korjailee sanoja.. lugeista = lukemista :p
 
Viimeksi muokattu:
Lottainen ehkäpä limakalvot herkillä? tai sitten samaa mitä mulla oli, että siellä kohdussa jotkut miljoonista hiusverisuonista vähän tiputtaa. Valitettavan yleisiähän nuo vuotelut/tuhrut on, saa aina pasmat vähän sekaisin. Mullakin se tuhru kesti jotain 5 viikkoa ja päivittäin.
 
Juu, ei tässä ole kirvestä kaivoon heitetty :) ja realistina yritetään pysytä (y) vähän harmittaa sekin, ettei hermot kestäny pidempään.. kun yleensä oon kuitenkin kärsivällisempi, mut nyt ei jostain syystä pystyny.

Mulla on alkanu luget valumaan oikein antaumuksella, niin mietin että onko se huono merkki vai ei... :confused: Etovaa oloa mulla ei juuri ole ollut, kuin sen muutaman satunnaisen kerran, ja kun sekin voi johtua tosta refluksista, niin ei oikein senkään varaan voi laskea... Mutta edelleen nipistelee alavatsasta, että ei sitä voi ihan kokonaan toivoaan heittää :):D:love:
 
Mulla on kyllä siis tosi huono olo, mut tuli myös menkkajomottelua. Toi vuoto oli vain hetken, ei enää, mut säikäytti silti.
Apteekin omaan testiin tuli testiajan jälkeen viivanpaikka tai jokin vastaava, ei tuosta voi kyllä vielä johtopäätöksiä vetää.
Jessus nää päivät menee sitä hitaammin mitä vähemmän on aikaa jäljellä.....
 
Mä täällä jatkan täällä tätä monologiani. Kävin veskissä ja taas oli siteeseen ilmestynyt pieni läntti sen väristä, et näyttää kuin siihen olis pyyhitty meikkivoidetta!:confused::eek::alien: Siis wtf? Meikkivoiteen väristä jotain? Ihan sairasta!
Ruoka jäi syömättä kuvotuksen vuoksi, ootan vaan et pääsen himaan nukkuu.

Ihan mahtavia uutisia saanut Nempula!(y)

Flow:n perään mäkin haikailen, miten se onkin malttanut pysyä erossa testeistä!:ROFLMAO:
 
Voi helvetti. Käytiin just suunnittelukäynnillä 2.IVF. Jäi kyllä just sellainen maku suuhun, että jos mä noitten hoitamisella raskaaksi tulen, niin olen seuraava neitsyt Maria. Kaikkiin mun kysymyksiin oli vastaus että ei meillä ole keinoja/tapana hoitaa tuollaista. Limakalvo ohenee reippaasti jo ennen siirtoa? No ei sille voida mitään tehdä (ei ollut edes kiinnittänyt huomiota, itse kysyin). Kohtu supistelee -no ei sitä voida mitenkään hoitaa. Ai, no miten muualla sitten hoidetaan? Niin mitä tarkoitat? No sileää lihaskudosta relaksoivia aineita esim. No ei meillä ole kyllä sellaista hoidettu. Kortisoni? Muualla endo on autoimmuunisairaus ja niihin kyllä käytetään? No ei ole näyttöä eikä endo ole syy, saattaa heikentää vastustuskykyä. No, sehän voisi olla mulle hyväksikin, kroppa kun vastustaa ihan kaikki pöpötkin aina enkä ole ikinä kipeänä, saati sitten alkiot? -hiljaisuus- Alkion pidempi viljely? Jos olisi jotain viljeltävää niin ongelmatapauksissa voidaan katsoa.

Niinpä... Senkin nyt sitten varmisti vielä meiltä että sopiiko meille pitkä kaava seuraavaksi. Vastasin vaan, että jotainhan tässä täytyy muuttaa, kun edellinen oli ihan fiasko (2 kypsää solua joista toinen hedelmöittyi). Mitä ne siellä sitten pystyy tekemään? Määrää mulle piikkejä summassa ja heittää puntioon ja herran haltuun? Ultran sentään sain aiemmaksi, kun edellisessä isoimmat follit oli 6 pistospäivässä 20mm. No Gonapeptylin olisin saanut JOS tehtäis lyhyellä kaavalla.

Anteeksi vuodatus. Mä oon vaan niin rikki, eikä tuo käynti kyllä antanut tippaakaan uskoa tulevaan. Tuntuu aika turhalta lähteä Synarela-kauppaan.
 
SalamaT kuulostaapa ikävältä paikalta: oletteko julkisella vai yksityisellä? Mulle tärkeää on luottamus lääkäriin, et hoito on varmoissa käsissä. Se ei tarkoita, että potilaana saa päättää kaiken, esim. kortisonit tms. mutta sen pitää tarkoittaa että asioilla on perustelut esim. ettei hänen kokemuksen mukaan ole ollut eroa tai jotain muuta turvallisuuden tuntua luovaa.
 
grey, julkisella, lähinnä siksi että olin niin "järkevä" ja ajattelin ekonomin aivoillani. Nyt tuntuu ihan kaikkea muuta kuin järkevältä. Ei näitä tietenkään itse voi päättää, mutta perusteluna "ei meillä näitä olla hoidettu" antaa lähinnä sellaisen kuvan, että kannattaa mennä muualle... Kolmannessa hoidossa, jos ei tärppää tästä, kuulemma Fertinova on mukana suunnittelussa (sieltä siis nytkin ostona punktiot ja siirrot) -eli siinä kohtaako ne jo myöntää ettei osaaminen riitä? Lääkäri oli ihan mukava ja tarjosi psykan puolen tukea (kyllä kiitos), mutta silleen mukavasti mä en oo ennenkään raskaaksi tullut.

Mulla olis Litalginit kaapissa, eiköhän se kohtu niillä rauhoitu...
 
Voi SalamaT onpa tylsä kuulla.:unsure: Ei oo kyllä mukava olla näin ison asian kanssa lääkärillä johon ei tunne luottamusta.:(

Nyt musta tuntuu kyllä että se kirves sittenkin lentää. Nyt tuli jo verensekaista valkkaria.:cry:
Järkky kuvotus, mut toi vuoto ja menkkakipumaista jomotusta niin viuuuh lentää toivo ja valtaa apeus.:(
 
Voi ei SalamaT onpas teillä tylsät lääkärit siellä :( Luulis nyt että lääkäritkin vähän ottais potilaitten näkökantoja huomioon tämmösessä asiassa. Kuitenkin aika moni ottaa tosi paljon selvää näistä asioista kun joutuu tähän pyöritykseen, vaikkei kenestäkään tietty mitään asiantuntijaa tule... Ja vaikka kuinka on ne "omat tavat" niin voishan sitä kokeilla joskus jotain uuttakin tapaa.

Lottainen koita nyt pitää vielä kiinni siitä kirveestä. Mulla ei oo kokemusta näistä piinailuista aikaisemmin,mutta roikun kynsin hampain kiinni omassani viimeiseen asti... Halaisin jos voisin :love:
 
Vilijonkka kyllä mäkin jotain nään (y)
Voi lottainen jospa se olisi harmitonta. Halit!

Ja joo en oo testannut:(:ROFLMAO:
Nyt Pp14 ja tänään tuntunut ajoittain menkkamaisia tuntemuksia. .. Eli ei varmaan kannata tehdä koko testiä.. palelua, väsymystä ja hieman etovaa oloa ollut. Mut kaikki ne voi olla ennen menkkojakin. Mies sano et huomenna tehään testi. Sit tullaan alas ja kovaa...

Mut teidän muiden pitää sit plussata munkin eestä (y)
 
SalamaT :( mullaki on vähä samaa kokemusta että jos itse erehtyy ehdottamaan mitään nii lääkäri ottaa jotenkin nokkiinsa tms . Eivät yleensä juurikaan ottaudu :(

Viljonkka. Ei vielä noilla pv pidä heittää kirvestä vaikka tiedän. .Itsekin niin tein ja tiesin lopputuloksesta. Mutta tää netti on oikeasti siitä vaarallinen että kaikki olevinaan plussaa pp4 ja muilla iskee paniinki.

Lottainen. En olisi vuodosta huolissaan. Mulla tulee samaa pinkkiä vaiken ole ollu edes siirrossa vielä. Ja ultrassa oli kaikki ok. Mä olen vuotanut puolessa mun raskauksista. Tsemppiä siellä..vaikka ymmärrän että huolettaa! !!
 
Tsemiä ja voimia piinailuun...

Ite kävin nyt apteekissa tilaamassa ekat piikit. Voi olla että tulee jo huomiseksi, vaikka ei tässä vielä niin kiire ole. Sen sijaan noita muita lääkkeitä eivät kuulemma valmiiksi tilaa, vaan parin päivän toimitusajalla sit saa... mietin vaan että tuleekohan kaamee paniikki sit jos folliultran jälkeen pitääkin heti joku piikki sit pistää, eikä sitä olekkaan apteekissa. Lääkäri kun sanoi, että haluaa ensin ultrata ja kattoa onko munikset kasvanu odotetusti ja määrää sen mukaan etenemisen ja tarvittavat lääkkeet.. Apteekista vaan kehottivat tiukan paikan tullen hakemaan lääkket Helsingin Yliopiston Apteekista, jossa niitä on kuulemma aina varastossa.
 
Vilijonkka, Lottainen ja flow, uskoo uskoo ja jaksaa jaksaa! Helpompi on tietenkin aina henkisesti pedata sitä pettymystä, ettei romahda, mutta pp11-14 on vasta ns. kovat piipussa. Kamalasti positiivista energiaa sinne, perässä tullaan (pp2…)

SalamaT, mikäli talous antaa myöten, julkisten jälkeen sitte privaattiin jos ei tärppää ;) Me ollaan privaatissa kun ei kuuluta korvausten piiriin muutenkaan, mutta mulla ei todellakaan kestäis hermo mihinkään välikiertoihin tms. Meillä ekasta käynnistä seuraavaan kiertoon ICSI, tuoresiirto + eka PAS mentiin ns. perussetillä, mutta nyt näihin kahteen vikaan PAS:n on kaikki herkut ja porkkanat mukana. Koska eivät ole vaarallisia, niin "ei niistä mitään haittaakaan ole" - mentaliteetilla mennään. Ja minun mielestä juuri näin reilusti sen pitää mennäkin: ei meille kukaan ole luvannut että alkiokuoren avaus tai kortisoni lasta anna, ja hyvin selväksi on tehty että tutkimusnäyttöä ei varmuudella ole.

Ja vielä tuosta supistelusta, eilen pp1 kiireisemmän työpäivän jälkeen oli hiukan vatsakipuja, jotka tulkitsin supisteluksi. Asettui heti kun laitoin makuulle päivän jälkeen, mutta mieleeni tuli taas lääkärin kehoitus joskus kokeilla sitä et rauhoittaisi siirtopäivää seuraavat päivät ja nollais vaan "kiinnittymiseen asti" telkun edessä aivot narikassa. Nyt oon ihan varma että alkio tuli jo hyljittynä pois:( Siirtopäivän makasin aikalailla ameebana.
 
Nempula hienoa uutisia simppatestituloksista, hyvä juttu.

salamaT no onpas eri käsityksiä lääkäreillä. Toivottavasti hoito kuitekin onnistuu.

lottainen EI!! Sun piti pitää positiivista virettä yllä ja plussata mun kanssa! Toivottavasti ihan vaaratonta vuotoa. Ja menkkakivuthan voi olla myös raskausoire.

flow uskomatonta kärsivällisyyttä. Toivottavasti saat huomenna plussan ja vedät osan meistä perässä.

Päivän mittaan oma olo/toivekkuus vähän koheni, mutta ei kyllä kovin varmoilla mielin. Tarkistin vielä kalenterin, että viimeksi testasin pp10 iltapäivällä selkeän haamun, mutta tosiaan kiinnittymisajat ja muut voi vaihdella. Ärsyttävää vaan kun mun mielestä nyt tuolla hätähousujen puolella on lukenut että pc:t antaa turhaa viivanpaikkaa/haamua, vaikka ei mitään olisi. Ja tuossa mun aamuisessa oli juuri se kuuluisa viivanpaikka :unsure:
 
Moikka taas!
Vähän jäi kirjoittelu, kun oli niin paljon muuta ja hoidot ei olleet vielä alkaneet niin eipä ollut mitään kirjoitettavaa. MUTTA nyt on vihdoin vuoden odotus ohi ja huomenna aloitan gonal piikitykset annoksella 125iu!! Tätä innostuksen määrää, koko viikon odottanut menkkoja alkavaksi niin eiköhän ne odotuttanut perjantaihin. :D

Tein muuten varmaan jonkun uuden ennätyksen kun soittelin Tyksin ivf-hoitajalle:91 kertaa toden sanoo! :D :p

Minulla on ensiviikon torstaina ensimmäinen ultra, tehdäänkös se alakautta? Meinaan minulla kestää menkat 7vrk :eek: Enkä tohtisi muiden sinne katselevan silloin..:D
Hirveesti onnea piinailijoille, toivotaan parasta!(y):love:
 
Ai ai, kun on piinailijoilla jännät paikat! Tuo piinailu kyllä tarttuu tännekin, tsemppiä! Täällä ei vuoto meinaa millään alkaa. Saisi alkaa jo pian, että pääsis itsekin piinapäiville nopeasti!

Salama, sullahan oli turhauttava käynti Miten sun limakalvo ohenee ennen siirtoa? Tuleeko sulla vuotoa silloin kun limakalvoa kasvatellaan? Kirjoitin jo tuolla aiemmin, että mulla tähän auttoi progynovan otto alakautta. Jos taas et vuoda, antaa kai ne sinulle kuitenkin progynovaa tai vastaavaa lääkettä, joka kasvattaa limakalvoa, jos se ei kunnolla itsestään kasva?
 
Mulle on sanottu että limakalvon kuuluukin tiivistyä siirtoon mennessä eikä oo enää sellanen niin turpee kun oviksen aikoihin.

Hoidoissa kaikki uä:t on tehty alakautta, koska saa tarkempaa kuvaa, eikä sitä pikku vuoto haittaa.
 
Sori vilijonkka, mun piti ollakin positiivinen, mut oirekuviin ei siinä vaiheessa kuulunut minkäänlainen vuoto.:unsure:
Kivut loppuneet, mut joka kerta pyyhkiessä vessassa tulee haaleanvaaleanpunaista paperiin. Älytön pelko et huomenna alkaa kovat menkkavuodot.

Tää on ihan shaibaa.:poop:
 
Jasmin ei haittaa vaikka tulis vuotoa. Itelläki tullu joskus ja varmaan ne on tottuneet siihen.
Ja onnea piikitysten kanssa!!
Vilijonkka en ole kärsivällinen, vaan en vain halua nähdä taas sitä saakelin nega tikkua. En usko muuhun vaikka haluaisin.
Käytiin kaupassa ja piti ihan istua siellä alas kun tuli sellanen kipu alavatsalle. Meni sitten ohi. Tulee jos liikun rivakammin. Menkat varmaan...
Kävin ostaa kaks apteekin testiä. Oon vähän tyhmä kun joskus kuvittelen että tulos riippuu siitä että minkä merkkisen testin ostan. Nytkin kuvittelen että ois pitäny ostaa pc liuskoja niin ne ois varmaan ollu positiivisia :alien:
 
Onpas teillä monella jännät paikat, toovotan paljon plussaonnea piinailijoille!

Omaa napaa, tänään kävin toisessa seurantaultrassa ja folleja löytyi yhteensä viisi. Oikeella 2 ja vasemmalla 3, yksi 10 mm ja loput n. 9 millisiä. Mitähän sille viime ultran 10 milliselle on tapahtunut?! Maanantaina taas seurantaultraan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lottainen

Yhteistyössä