Mamujen takia tytöt eivät uskalla käydä yksin kauppakeskus Jumbossa

  • Viestiketjun aloittaja tytöt pelkäävät mamuja
  • Ensimmäinen viesti
On yläasteella sitten kyllä meininki muuttunut kun aikoinani (sotien jälkeen) siellä olin. Meillä oli varovaista vilkuilua, hymyjä ja supattelua toista sukupuolta kohtaan. Ai joo, yhden luokan vähän anteliaammassa maineessa olleet pari tyttöä heilasteli 1-2 vuotta vanhempien kanssa ja pojat huuteli ja vihelteli heille. Yök.
 
Hitsit kun se Jumbo on niin kaukana, ei yhtään jaksaisi lähteä jonnekin Vantaan periferiaan :D Muuten olisi kiinnostavaa mennä useana päivänä sinne norkoilemaan ja sekä havainnoimaan että testaamaan, onko nämä huhut nyt liioittelua vai käykö oikeasti niin, että jatkuvasti jotain ahdistellaan.

Jokaisella paikkunnalla on nyt kuule piru irti eikä kukaan (varsinkaan tyttö tai nainen) uskalla mennä ulos enää ollenkaan. Ainakin jos on tätä palstaa uskominen.
Ihmeellistä kyllä, näkyy siellä kaupoissa ja ulkona vielä tyttöjä ja naisia liikkuvan.
:eek: :cool:
 
Viimeksi muokattu:
viera.s
Ai, onko vislailu ja huuteleminen isku-yrityksiä? Ei se siltä vaikuta. Kukaan ei toki tietoisesti näin ajattele, mutta sukupuolten valtarakenteita siinä pönkitetään ja toistetaan - tai yritetään ainakin. Tietoisesti ne heteromiehet varmaan ajattelevat, että "saavat" tehdä niin. Mutta ei siinä mitään yritetä iskeä, jos ohi ajavan auton ikkunasta vislataan jonkun satunnaisen jalankulkijan perään. Se ilmentää aika epäkunnioittavaa asennetta. Ehkäpä lesbot suhtautuvat naisiin asiallisemmin ja kunnioittavammin kuin jotkut heteromiehet.

Mutta mikä tämä Levi-juttu on? Levi on nyt toistamiseen esillä tässä ketjussa. Miksi juuri siellä käyttäydytään huonosti?
Joo, no vislailu harvemmin tosiaan on iskuyritys, perään huutelu saattaa ollakin. Mutta kun vislailu ei ole iskuyritys, niin sitä vähemmän syytä pelätä, ärsyytyä toki saa.

Ja joo, Levillä sikaillaan, varmasti muillakin noilla Lapin laskettelukeskuksista, mutta muista minulla ei ole kokemusta. Kun keski-ikäiset perheelliset ihmiset lähtee Lappiin ruskareissulle mies- tai naisporukalla, niin harvemmalla taitaa olla mielessä luonnon ihailu. Tökeröä käytöstä selittänee se, että oletetaan muidenkin olevan siellä samoissa merkeissä ja vastaavan positiivisesti suorasukaisiin ehdotuksiin tai lähentelyihin. Mutta ei tietenkään kaikki sentään ole etsimässä sieltä yhden illan juttuja tai pettämisseuraa ja kun itse kuuluu tähän vähemmistöön, niin on ajoittain aika ahdistavaa.
 
Ei ollut mitään sarkasmia. Kausaliteetti on aukottomasti todistettu. Kaikki sen syvällisemmät tutkimukset voidaan välittömästi lakkauttaa turhiksi todettuina.
Onko sulla tutkimus menossa, että onko naisia ja tyttöjä seksuaalisesti herjaavat ja raiskaavat miehet oikeasti miehiä, vai onko ne vain miehiksi naamioituneita naisia.
Säästän sut vaivalta, miehiä ovat.
Varma tieto.
 
Joo, no vislailu harvemmin tosiaan on iskuyritys, perään huutelu saattaa ollakin. Mutta kun vislailu ei ole iskuyritys, niin sitä vähemmän syytä pelätä, ärsyytyä toki saa.
Joo, tottakai saa ärsyyntyä. En mä silti usko, että joku "hei, hyvä perse" on myöskään mikään iskuyritys. Miten se voisi olla? Miten nainen voisi vastata tuollaiseen iskuyritykseen? Pysähtyisikö joku, kääntyisi ja tulisi hymyillen takaisin ja... niin, mitä hän sitten sanoisi - "ai tykkäsitsä mun perseestä? Tosi kiva kuulla." Ja mitenköhän sekin keskustelu sitten jatkuisi.

Todella epätodennäköistä. Ja kaikki tietävät sen.
 
Joo, tottakai saa ärsyyntyä. En mä silti usko, että joku "hei, hyvä perse" on myöskään mikään iskuyritys. Miten se voisi olla? Miten nainen voisi vastata tuollaiseen iskuyritykseen? Pysähtyisikö joku, kääntyisi ja tulisi hymyillen takaisin ja... niin, mitä hän sitten sanoisi - "ai tykkäsitsä mun perseestä? Tosi kiva kuulla." Ja mitenköhän sekin keskustelu sitten jatkuisi.

Todella epätodennäköistä. Ja kaikki tietävät sen.
Surullista, mutta totta. Kyllä nuo saattavat olla epätoivoisia iskuyrityksiä joltain reppanalta. Yleensä ne on niitä semmosia, joilla ei ole pahemmin ollut naiskontakteja elämänsä aikana, eikä ne osaa olla naisten kanssa.
Vielä surullisempia on ne epätoivoiset naiset, jotka tarttuvat näihin tökeröihin kommentteihin kuin hukkuva pelastusrenkaaseen. Niiden mielestä nuo miehet on aivan ihania ja sitten ne höpsöt uskovat kaiken mitä nuo miehet niille puhuvat.
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
vierailija
Uskon, että valtaosa naisista tykkää saamastaan huomiosta miehiltä.
Viheltelyistäkin.:) Kunhan viheltelijä näyttää hyvältä.
:D


Mutta nämä musulmaanit eivät tajua lopettaa kun nainen sanoo ei. Tästä naiset eivät tykkää.
Tässä päästään kohtaan tasa-arvo, joka näkyy näissä tapauksissa kun tulee pakit tai muutenkin.

Älkää nyt viitsikö laittaa suomalaisia miehiä ja näitä tulokasmiehiä samaan ryhmään.
He ovat ihan eri ryhmää kun puhutaan naisten ja miesten välisistä suhteista.
Peesi
 
vierailija
Ehkä ne vesirajahamosissa kulkevat (juuri sellaista huomiota hakevat) bimbot, ei siitä kukaan normijärkinen nuori tai nainen nauti.
Mikä vika hyväntahtoisessa huomionosoituksessa on?
Onko valtaosa naisista bimboja kun pitävät huomiosta?
En usko että vihellyksestä kukaan häiriintyy, muuta kuin sinä, jonka mielestä jopa hihattomat paidat naisilta pitäisi kieltää.:ROFLMAO:
 
En tätä koko ketjua ole lukenut, sivullisen verran vaan ja otsikon. Mutta yhteenvetona totean, että se on hyvä jos nuoret kuluttavat aikansa jossain muualla kuin ostoskeskuksissa ja kaupoissa.
Periaatteessa joo. Mutta tuostahan on ollut tutkimuksia, että vaikka kauppakeskus on sinänsä kaupallinen tila, ne siellä hengailevat nuoret käyttävät sitä tilaa epäkaupallisesti. Ja ehkä siinä on sekin ajatus, että se on julkinen tila - ja ovathan he siten vähän kuin aikuisten silmien alla.
 
Mikä vika hyväntahtoisessa huomionosoituksessa on?
Onko valtaosa naisista bimboja kun pitävät huomiosta?
En usko että vihellyksestä kukaan häiriintyy, muuta kuin sinä, jonka mielestä jopa hihattomat paidat naisilta pitäisi kieltää.:ROFLMAO:
Nyt sulle on kuitenkin kerrottu, että se viheltely häiritsee joitain, joten paras uskoa. Koirille vihelletään, ei ihmisille. Ei huomioiminen ole hyväntahtoista, jos se tehdään epämiellyttävällä tai epäasiallisella tavalla.
 
Periaatteessa joo. Mutta tuostahan on ollut tutkimuksia, että vaikka kauppakeskus on sinänsä kaupallinen tila, ne siellä hengailevat nuoret käyttävät sitä tilaa epäkaupallisesti. Ja ehkä siinä on sekin ajatus, että se on julkinen tila - ja ovathan he siten vähän kuin aikuisten silmien alla.
Nuorille pitäs antaa tiloja joissa ne viihtyisivät, kaupassa notkumisen sijaan.
Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin kauppojen sisäänmenoväylät ja aulat tukkivat nuoret. Vaikka eivät pahoja tekisikään.
 
vierailija
Niin, tä on vähän monimutkaisempi juttu. Itse olen kyllä varsin tottunut miesten lähestymisyrityksiin, flirtteihin ym. myös niihin epätoivoisiin yrityksiin. Itse kuitenkin koen suurta ahdistusta, kun 20 ulkomaalaistaustaisen joukko tuijottaa, viheltelee ja yrittää saada kontaktia, kun kävelen neljävuotiaan poikani kanssa kauppakeskuksen läpi. Se on ahdistavaa. Todella ahdistavaa. Ja mä en ole siitä herkimmästä päästä ihmisiä. Se on uhkaavaa.

Veikkaan, että asiaan liittyy myös kulttuureiden erilaisuudesta johtuva tapa tuoda itseään esiin. Tietyistä kulttuureista tulevat hekilöt ovat mielestäni hyökkääviä ja heidän tapansa ilmaista itseään on jotenkin määräilevä, ahdistava ja kiusallinen. Ymmärsin tämän, kun katsoin ylen pakolaisiltaa. Siinä oli mies, joka kertoi osaavansa yhdeksää kieltä (kielen hallitseminen on tietysti suhteellinen käsite, ei sillä, että epäilisin hänen taitojaan, mutta kaikenlaista "osaamista" on tullut vastaan) ja tehneensä siivoushommia. Se tapa, jolla se toi itsensä esiin, oli vastenmielinen. Silmät pullistui päässä, ääni oli määräilevä, kuulosti sille, että hän halusi vaan kertoa, että omasta erinoimaisuudestaan huolimatta, joutuu tekemään paskahommia, koska kaikki vika on suomalaisissa. No, totuus on se, että mä en ainakaan ottaisi sitä jätkää duuniin, vaikka se osaisi tehdä kaiken paremmin kuin kukaan muu ja puhuisi jokaista maailmasta löytyvää kieltä. Mun mielestä se oli ahdistava ja kiihkoileva sekä päällekäyvä. En tykkää yhtään. Näillä miehillä se on varmasti kultuurisidonnaista, mutta siitäkin huolimatta se on aivan järkyttävän epämiellyttävää.
Piti ihan katsoa moniosaajan puheenvuoro uudestaan ja tätyy sanoa että hämmästyin TODELLA suuresti. Siis koit miehen vastenmielisenä, ahdistavana, kiihkoilevana ja päällekäyvänä? Miksi ihmeessä? Millä ihmeellä sait miehen puheenvuorosta kuvan että "kaikesta erinomaisuudestaan huolimatta, joutuu tekemään paskahommia, koska kaikki vika on suomalaisissa"? Pitäisiköhän sun katsoa miehen puheenvuoro uudestaan? Miten kukaan voi saada tuollaisen mielikuvan miehen puheesta? Ymmärsitköhän yhtään mikä se miehen puheenvuoron pointti edes oli? Et selvästi ymmärtänyt.

Oliko sun mielestä kaikki muutkin mamutaustaiset pakolaisillan vieraat yhtä ahdistavia, päällekäyviä ja vastenmielisiä?
 
Mikä vika hyväntahtoisessa huomionosoituksessa on?
Onko valtaosa naisista bimboja kun pitävät huomiosta?
En usko että vihellyksestä kukaan häiriintyy.
Kyllä ne yleensä ovat juuri ns."tyrkkyjä", jotka saavat nautintoa vieraiden miesten huomiosta. Tää on ihan mutulla sanottua, poikkeus voi vahvistaa säännön. Ihmisiä on erilaisia. Minkäs minä sille voin.
Mutta suomalaiset naiset ja tytöt ei yleensä ole sellasia, että ne haluaisivat että niille huudellaan tuntemattomien taholta yhtään mitään, eikä varsinkaan törkeyksiä. Näin vakaasti uskon ja toivon.
 
Piti ihan katsoa moniosaajan puheenvuoro uudestaan ja tätyy sanoa että hämmästyin TODELLA suuresti. Siis koit miehen vastenmielisenä, ahdistavana, kiihkoilevana ja päällekäyvänä? Miksi ihmeessä? Millä ihmeellä sait miehen puheenvuorosta kuvan että "kaikesta erinomaisuudestaan huolimatta, joutuu tekemään paskahommia, koska kaikki vika on suomalaisissa"? Pitäisiköhän sun katsoa miehen puheenvuoro uudestaan? Miten kukaan voi saada tuollaisen mielikuvan miehen puheesta? Ymmärsitköhän yhtään mikä se miehen puheenvuoron pointti edes oli? Et selvästi ymmärtänyt.

Oliko sun mielestä kaikki muutkin mamutaustaiset pakolaisillan vieraat yhtä ahdistavia, päällekäyviä ja vastenmielisiä?
??? Ei olleet muut pakolaisillan vieraat yhtään niin ahdistavia. Kuten sanoin, tämä on mun mielipide. Mun mielestä se oli ahdistava ja hyökkäävä. Ei ole tarvetta katsoa ohjelmaa uudelleen.

Tosin se yksi somalityttö vaikutti aika ääliölle. Se paasasi puheenvuoroissaan ainoastaan siitä, miten se on suomalaisten vika, ettei hänen kultuurinsa ihmiset sopeudu. Tämä maailma ei vaan pyöri niin, että työnantaja ottaa jengiä töihin, jotta ne voi ehkä todistaa pätevyytensä. Työnantaja ottaa sen töihin, joka vaikuttaa pätevimmälle ja todennäköisimmin hoitaa työnsä hyvin. Yleensä siihen tarvitaan opiskelua, työharjoittelua hyvin arvosainoin ja työkokemusta.
 

Yhteistyössä