Mamujen takia tytöt eivät uskalla käydä yksin kauppakeskus Jumbossa

  • Viestiketjun aloittaja tytöt pelkäävät mamuja
  • Ensimmäinen viesti
Jos mä haluaisin viheltelyjä niin voisin matkustaa etelänlomalle, mutta Suomeen en halua tuota aivotonta tapaa. Kyllä kiinnostus tai kehu pitää osata osoittaa älykkäämmin kuin viheltelemällä, tai huutelemalla kuin joku aivoton sonni.

Joskus nuorena se tyyli imarteli kun kävin etelän turistikohteessa. Mutta kun lomaviikon aikana saa 100-150 viheltämistä/ölähdystä niin se oli kyllästyttävää. (Tietty Jumbossa nyt ei niin monta mamua ainakaan vielä ole että luku olisi sama, mut se ei ole pointtini)
Kukapa haluaisi. Tosin ikävä kyllä Suomessakin on sitä aivotonta tapaa harrastettu, ja sitten on haukuttu lyttyyn ne naiset, jotka eivät ole tästä "kohteliaisuudesta" innostuneet. Samoin, jos "sullon hyvä perse" -tyylisille huutelijoille on vaikka näyttänyt keskisormea, on kuulemma hiekkapillutosikkolepakko tai jotain vastaavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
Tekee mamut mitä tahansa idioottimaista niin heti suvikset ilmestyvät paikalle selittämään miten se kuuluu heidän hienoon kulttuuriin ja suomalaisetkin tekee niin...
Ei, vaan ehkä tässä on hyvä muistaa, että tuo ketjussa käsitelty huono käytös ei ole niinkään mamujen tai suomalaisten juttu, vaan tietynlaisten miesten käytöstä. En muista lukeneeni tai kuulleeni, että maahanmuuttajanaiset tai suomalaiset naiset olisivat huudelleet tai vihellelleet naisten perään (jos ei nyt lasketa toisilleen räksyttäviä teinejä tms). Esim. lesbonaiset eivät pääsääntöisesti käyttäydy törkeästi naisia kohtaan tai ala ahdistella tuntemattomia naisia, mutta osa heteromiehistä tuntuu niin tekevän.
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
No en mä ainakaan mitään selittele. Mun mielestä on hyvä kun tulee talvi niin osa niistä tajuaa mennä muualle... Mutta täytyy sekin saada sanoa, jos ei ole havainnut Jumbossa tuota kuvatunlaista toimintaa.
Mäkin toivon että tulis oikein järkyttävät yli 30 asteen pakkaset, niin ei olis halua jäädä tänne. :D Vaikka inhoan itekin pakkasta.

En ole itsekään huomannut Jumbossa vielä mitään erityistä, tosin edellisestä käynnistä taitaa olla pari viikkoa aikaa. Paitsi viimeksi kun ajettiin pois sieltä, joku miesjoukkio marssi muina miehinä päin punaisia siellä autojen edestä (autoilijoille oli siis vihreä valo). Että liikennesääntöjä eivät vissiin ymmärrä.
 
viera.s
Levi-kuvauksessasi: "ja baareista liittymään seuraan."
Siis baareista huudeltiin, minä en ollut baarissa itse, vaan kävelyllä/ikkunaostoksilla kadulla, jonka varrella oli myös baareja. Enkä itse tuontyyppisestä huutelua pidä kohteliaana edes baarin sisällä, se on minusta ihan eri juttu kuin tulla juttelemaan.

Tosin, jossain vaiheessa olin myös itse seurueessa terassilla, josta huudeltiin joillekin kadulla kulkeneille naisille ja naiset sen seurauksena liittyi seuraan. Eli jotkuthan tuolle huutelullekin lämpenee, kai oikeasti on aika suuri merkitys sillä, onko ne huutelijat mieluisia vai ei. Ja kuulemma tuolla myös naiset huuteli miehille, eikä sekään nuoren miehen mieltä erityisesti lämmittänyt, että 6-kymppinen naisporukka huuteli parvekkeelta saunomaan ja naisten selkiä pesemään.
 
Mäkin toivon että tulis oikein järkyttävät yli 30 asteen pakkaset, niin ei olis halua jäädä tänne. :D Vaikka inhoan itekin pakkasta.

En ole itsekään huomannut Jumbossa vielä mitään erityistä, tosin edellisestä käynnistä taitaa olla pari viikkoa aikaa. Paitsi viimeksi kun ajettiin pois sieltä, joku miesjoukkio marssi muina miehinä päin punaisia siellä autojen edestä (autoilijoille oli siis vihreä valo). Että liikennesääntöjä eivät vissiin ymmärrä.
Nooh, siinähän voipi jäädä vaikka alle kun noin tekee. :)

Siis oikeasti olen sitä mieltä että ihmisiä pitää auttaa eikä kaikkia saa leimata pahoiksi, mutta jos jonkun täältä talvi tai paha riisi karkottaa, niin sillon ei mitään hätää ollutkaan.
 
Siis baareista huudeltiin, minä en ollut baarissa itse, vaan kävelyllä/ikkunaostoksilla kadulla, jonka varrella oli myös baareja. Enkä itse tuontyyppisestä huutelua pidä kohteliaana edes baarin sisällä, se on minusta ihan eri juttu kuin tulla juttelemaan.

Tosin, jossain vaiheessa olin myös itse seurueessa terassilla, josta huudeltiin joillekin kadulla kulkeneille naisille ja naiset sen seurauksena liittyi seuraan. Eli jotkuthan tuolle huutelullekin lämpenee, kai oikeasti on aika suuri merkitys sillä, onko ne huutelijat mieluisia vai ei. Ja kuulemma tuolla myös naiset huuteli miehille, eikä sekään nuoren miehen mieltä erityisesti lämmittänyt, että 6-kymppinen naisporukka huuteli parvekkeelta saunomaan ja naisten selkiä pesemään.
Niin ja kai se riippuu, mitä huutelee. Jos terassilla huudetaan ohikulkevalle naiselle "hei, tuu tänne!" ja nainen tulee, niin voihan se olla joku huutelijoiden tuttukin. Aika harva varmaan noin vaan menee rtuntemattomien seuraan, jo sen vuoksi, että yleensä se ohikulkija on menossa jonnekin. Vaikea kuvitella, että kukaan täyspäinen tulee, jos tuntematon huutaa vaikka "hyvä perse, lohkeisko" tms.
 
Pessimisti
Ei, vaan ehkä tässä on hyvä muistaa, että tuo ketjussa käsitelty huono käytös ei ole niinkään mamujen tai suomalaisten juttu, vaan tietynlaisten miesten käytöstä. En muista lukeneeni tai kuulleeni, että maahanmuuttajanaiset tai suomalaiset naiset olisivat huudelleet tai vihellelleet naisten perään (jos ei nyt lasketa toisilleen räksyttäviä teinejä tms). Esim. lesbonaiset eivät pääsääntöisesti käyttäydy törkeästi naisia kohtaan tai ala ahdistella tuntemattomia naisia, mutta osa heteromiehistä tuntuu niin tekevän.
Tää on muuten ihan totta. Huonosti käyttäytyviä maahanmuuttajia ei yhdistä maahanmuuttajuus, islam, kulttuuri tai mikään muukaan vaan penis. Kaikilta raiskaajiltakin se löytyy. Sattumaako? Tuskin. Miten kestikin näin pitkään tajuta, mistä kaikki johtuu?
 
vierailija
Nooh, siinähän voipi jäädä vaikka alle kun noin tekee. :)

Siis oikeasti olen sitä mieltä että ihmisiä pitää auttaa eikä kaikkia saa leimata pahoiksi, mutta jos jonkun täältä talvi tai paha riisi karkottaa, niin sillon ei mitään hätää ollutkaan.
Niitä, joilla on aito hätä, pitää auttaa, mutta noilla irakilaisilla maanpettureilla ei ole muuta hätää kuin tuo mainitsemasi paha riisi. Ongelma on siinä, että nykyisessä mallissa ei voida auttaa niitä, joilla todella on hätä. Apu tavoittaisi hädänalaisimmat, kun sie vietäsiin paikan päälle. Lisäksi nykyinen malli on tuhoisa Suomen kantokyvyn kannalta - meillä ei ole resursseja ottaa kymmeniätuhansia turvapaikanhakijoita ja huolehtia heidän kotouttamisesta. Kolmanneksi tämä rajat auki kaikille malli houkuttelee ja päästää maahan rikollisia, aseita ja ihmisiä, joiden taustoja emme tiedä tai edes saa ikinä selville.
 
  • Tykkää
Reactions: Peyote
Tää on muuten ihan totta. Huonosti käyttäytyviä maahanmuuttajia ei yhdistä maahanmuuttajuus, islam, kulttuuri tai mikään muukaan vaan penis. Kaikilta raiskaajiltakin se löytyy. Sattumaako? Tuskin. Miten kestikin näin pitkään tajuta, mistä kaikki johtuu?
Oli olevinaan vissiin sarkasmia, mutta juuri näinhän se on.
Onko kukaan nähnyt koskaan raiskaavia ja ihmisille seksuaalisia herjoja huutelevia naisia? En minä ainakaan.
 
vierailija
No ainahan on tuijottelijoita/perään huutelijoita/vislailijoita ollut. Jos sen takia ei uskalla mennä kauppakeskukseen, niin jääkööt sitten kotiin. Mitä se ketään satuttaa? Suosittelen kaikkia jättää huomioimatta epätoivotut kiinnostuksenilmoitukset ja jatkaa matkaansa. Jos oikein kovasti vituttaa, niin jokainen varmasti osaa avata sen sanaisen arkkunsa ja tehdä selväksi että sinulle ei kannata osoittaa kiinnostusta. Jos ei suuta uskalla avata, niin näytä vaikka keskaria.

Onko maailma mennyt niin sometteluksi, että pelästytään ihan hitosti jos joku osoittaa kiinnostusta f2f? Netissä on helppo blokata epätoivotut tyypit tai sanoa jotain ilkeää, mutta sitten jos joku livenä epätoivotusti lähestyy tai ihan vain vislaa perään, niin ollaan kuset housussa soittamassa poliisia? Ei jumalauta oikeesti.
 
Vanha sanonta pitää hyvin paikkansa, joukossa tyhmyys tiivistyy. Kun iso mieslauma hilluu keskenään, käytös on aivan erilaista kuin sillon jos miehiä on yksi tai kaksi.
Tämä ei liity mitenkään siihen, ovatko miehet mamuja, pamuja vai sumoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti
viera.s
Ei, vaan ehkä tässä on hyvä muistaa, että tuo ketjussa käsitelty huono käytös ei ole niinkään mamujen tai suomalaisten juttu, vaan tietynlaisten miesten käytöstä. En muista lukeneeni tai kuulleeni, että maahanmuuttajanaiset tai suomalaiset naiset olisivat huudelleet tai vihellelleet naisten perään (jos ei nyt lasketa toisilleen räksyttäviä teinejä tms). Esim. lesbonaiset eivät pääsääntöisesti käyttäydy törkeästi naisia kohtaan tai ala ahdistella tuntemattomia naisia, mutta osa heteromiehistä tuntuu niin tekevän.
No ei taida homomiehetkään miesten perään vislailua ainakaan yleisillä paikoilla harrastaa. Tässä tuskin on kyse siitä, että homoseksuaalit miehet tai naiset olisi jotenkin ylivertaisen hyväkäytöksisiä, vaan ymmärtävät että on hyvin pieni todennäköisyys että satunnaisten samaa sukupuolta edustavien perään huutelusta tai vislailuista mitään positiivista seuraisi. Ja se, että heteronaiset ei yleensä iske tällä tavoin miehiä, johtunee siitä etteivät naiset ylipäätään iske miehiä laisinkaan niin usein kuin miehet naisia. Yleensä naiset voivat olla passiivisia ja silti löytyy miesseuraa. Mutta tietyissä ympäristöissä myös naiset aktivoituu ja silloin käyttävät paitsi kohteliaita myös tökerömpiä tekniikoita siinä missä miehetkin. Esim. tuolla Levillä on joutunut kaikenlaista näkemään eikä naisten lähestymistavat vaikuta yhtään sen asiallisemmilta kuin miesten.
 
Ei, vaan ehkä tässä on hyvä muistaa, että tuo ketjussa käsitelty huono käytös ei ole niinkään mamujen tai suomalaisten juttu, vaan tietynlaisten miesten käytöstä. En muista lukeneeni tai kuulleeni, että maahanmuuttajanaiset tai suomalaiset naiset olisivat huudelleet tai vihellelleet naisten perään (jos ei nyt lasketa toisilleen räksyttäviä teinejä tms). Esim. lesbonaiset eivät pääsääntöisesti käyttäydy törkeästi naisia kohtaan tai ala ahdistella tuntemattomia naisia, mutta osa heteromiehistä tuntuu niin tekevän.
Ei ole myöskään syytä kieltää sitä, etteikö tietynlainen käytös olisi yleisempää tietynlaisessa kultuureissa kasvaneille.
 
No ei taida homomiehetkään miesten perään vislailua ainakaan yleisillä paikoilla harrastaa. Tässä tuskin on kyse siitä, että homoseksuaalit miehet tai naiset olisi jotenkin ylivertaisen hyväkäytöksisiä, vaan ymmärtävät että on hyvin pieni todennäköisyys että satunnaisten samaa sukupuolta edustavien perään huutelusta tai vislailuista mitään positiivista seuraisi. Ja se, että heteronaiset ei yleensä iske tällä tavoin miehiä, johtunee siitä etteivät naiset ylipäätään iske miehiä laisinkaan niin usein kuin miehet naisia. Yleensä naiset voivat olla passiivisia ja silti löytyy miesseuraa. Mutta tietyissä ympäristöissä myös naiset aktivoituu ja silloin käyttävät paitsi kohteliaita myös tökerömpiä tekniikoita siinä missä miehetkin. Esim. tuolla Levillä on joutunut kaikenlaista näkemään eikä naisten lähestymistavat vaikuta yhtään sen asiallisemmilta kuin miesten.
Ai, onko vislailu ja huuteleminen isku-yrityksiä? Ei se siltä vaikuta. Kukaan ei toki tietoisesti näin ajattele, mutta sukupuolten valtarakenteita siinä pönkitetään ja toistetaan - tai yritetään ainakin. Tietoisesti ne heteromiehet varmaan ajattelevat, että "saavat" tehdä niin. Mutta ei siinä mitään yritetä iskeä, jos ohi ajavan auton ikkunasta vislataan jonkun satunnaisen jalankulkijan perään. Se ilmentää aika epäkunnioittavaa asennetta. Ehkäpä lesbot suhtautuvat naisiin asiallisemmin ja kunnioittavammin kuin jotkut heteromiehet.

Mutta mikä tämä Levi-juttu on? Levi on nyt toistamiseen esillä tässä ketjussa. Miksi juuri siellä käyttäydytään huonosti?
 
vierailija
Minun mielestäni näiden laumojen käytös on tehnyt naisille hyvin epämukavan olon, ja se ei ole reilua.
Samaa sanoo naapurin 14-vuotias tyttö ja kaverin 63-vuotias äiti, molempien lähelle yritetty hivuttautua asemalla tai bussipysäkillä täällä Helsingissä tämän viikon aikana. Ihmisillä on olemassa ns. henkilökohtainen tila ja siihen tunkeminen on epäkohteliasta ja epäsopivaa. Kenenkään ei tarvitse sietää minkäänlaista hipaisukoskettelua tai niskaan hengittämistä, keneltäkään. Kaikilla naisilla ei ole mukavaa aikuisen mieslauman piirittämänä, joillakin voi toki olla ihanaa päästä tuommoisen negatiivisen huomion kohteeksi, mutta sellaisen huomion kerjääjät ovat asia erikseen.
Nuoret tytötkin ihmettelee tätä että miksi aikuiset ulkomaiset miehet katselevat heitä kuin esineitä, aiemmin maahanmuuttajat, siirtolaiset tai pakolaiset eivät ole tätä noin avoimesti tehneet!
 
No ainahan on tuijottelijoita/perään huutelijoita/vislailijoita ollut. Jos sen takia ei uskalla mennä kauppakeskukseen, niin jääkööt sitten kotiin. Mitä se ketään satuttaa? Suosittelen kaikkia jättää huomioimatta epätoivotut kiinnostuksenilmoitukset ja jatkaa matkaansa. Jos oikein kovasti vituttaa, niin jokainen varmasti osaa avata sen sanaisen arkkunsa ja tehdä selväksi että sinulle ei kannata osoittaa kiinnostusta. Jos ei suuta uskalla avata, niin näytä vaikka keskaria.

Onko maailma mennyt niin sometteluksi, että pelästytään ihan hitosti jos joku osoittaa kiinnostusta f2f? Netissä on helppo blokata epätoivotut tyypit tai sanoa jotain ilkeää, mutta sitten jos joku livenä epätoivotusti lähestyy tai ihan vain vislaa perään, niin ollaan kuset housussa soittamassa poliisia? Ei jumalauta oikeesti.
Ei perään vislaaminen ole mitään kiinnostuksen osoittamista. Mutta siinä olen samaa mieltä, että ei tietenkään kannata alkaa pelätä ihmisiä järjettömästi sillä perusteella, että joku jossain saattaa vislata. Siihen voi vastata ehdottamallasi tavalla.
 
vierailija
Uskon, että valtaosa naisista tykkää saamastaan huomiosta miehiltä.
Viheltelyistäkin.:) Kunhan viheltelijä näyttää hyvältä.:D


Mutta nämä musulmaanit eivät tajua lopettaa kun nainen sanoo ei. Tästä naiset eivät tykkää.
Tässä päästään kohtaan tasa-arvo, joka näkyy näissä tapauksissa kun tulee pakit tai muutenkin.

Älkää nyt viitsikö laittaa suomalaisia miehiä ja näitä tulokasmiehiä samaan ryhmään.
He ovat ihan eri ryhmää kun puhutaan naisten ja miesten välisistä suhteista.
 
Hitsit kun se Jumbo on niin kaukana, ei yhtään jaksaisi lähteä jonnekin Vantaan periferiaan :D Muuten olisi kiinnostavaa mennä useana päivänä sinne norkoilemaan ja sekä havainnoimaan että testaamaan, onko nämä huhut nyt liioittelua vai käykö oikeasti niin, että jatkuvasti jotain ahdistellaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
Uskon, että valtaosa naisista tykkää saamastaan huomiosta miehiltä.
Viheltelyistäkin.:)
Itse en usko, mutta ei aleta väitellä siitä. Oikeastaan on yhdentekevää, kuinka moni siitä tykkää, sillä se on kuitenkin huonoa ja epäkorrektia käytöstä. Kun kerran tiedossa on, että kaikki eivät tykkää, ei sitä pidä kokeilla kehenkään tuntemattomaan. Tuttujen kanssa voi toki vihellellä toisilleen, tai esim. jos nainen tykkää viheltelystä, voi sitä harrastaa parisuhteessakin kuten muitakin mieltä kohottavia asioita. Ei tarvitse sitten tuntemattomiin testailla.
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
No ainahan on tuijottelijoita/perään huutelijoita/vislailijoita ollut. Jos sen takia ei uskalla mennä kauppakeskukseen, niin jääkööt sitten kotiin. Mitä se ketään satuttaa? Suosittelen kaikkia jättää huomioimatta epätoivotut kiinnostuksenilmoitukset ja jatkaa matkaansa. Jos oikein kovasti vituttaa, niin jokainen varmasti osaa avata sen sanaisen arkkunsa ja tehdä selväksi että sinulle ei kannata osoittaa kiinnostusta. Jos ei suuta uskalla avata, niin näytä vaikka keskaria.

Onko maailma mennyt niin sometteluksi, että pelästytään ihan hitosti jos joku osoittaa kiinnostusta f2f? Netissä on helppo blokata epätoivotut tyypit tai sanoa jotain ilkeää, mutta sitten jos joku livenä epätoivotusti lähestyy tai ihan vain vislaa perään, niin ollaan kuset housussa soittamassa poliisia? Ei jumalauta oikeesti.
Niin, tä on vähän monimutkaisempi juttu. Itse olen kyllä varsin tottunut miesten lähestymisyrityksiin, flirtteihin ym. myös niihin epätoivoisiin yrityksiin. Itse kuitenkin koen suurta ahdistusta, kun 20 ulkomaalaistaustaisen joukko tuijottaa, viheltelee ja yrittää saada kontaktia, kun kävelen neljävuotiaan poikani kanssa kauppakeskuksen läpi. Se on ahdistavaa. Todella ahdistavaa. Ja mä en ole siitä herkimmästä päästä ihmisiä. Se on uhkaavaa.

Veikkaan, että asiaan liittyy myös kulttuureiden erilaisuudesta johtuva tapa tuoda itseään esiin. Tietyistä kulttuureista tulevat hekilöt ovat mielestäni hyökkääviä ja heidän tapansa ilmaista itseään on jotenkin määräilevä, ahdistava ja kiusallinen. Ymmärsin tämän, kun katsoin ylen pakolaisiltaa. Siinä oli mies, joka kertoi osaavansa yhdeksää kieltä (kielen hallitseminen on tietysti suhteellinen käsite, ei sillä, että epäilisin hänen taitojaan, mutta kaikenlaista "osaamista" on tullut vastaan) ja tehneensä siivoushommia. Se tapa, jolla se toi itsensä esiin, oli vastenmielinen. Silmät pullistui päässä, ääni oli määräilevä, kuulosti sille, että hän halusi vaan kertoa, että omasta erinoimaisuudestaan huolimatta, joutuu tekemään paskahommia, koska kaikki vika on suomalaisissa. No, totuus on se, että mä en ainakaan ottaisi sitä jätkää duuniin, vaikka se osaisi tehdä kaiken paremmin kuin kukaan muu ja puhuisi jokaista maailmasta löytyvää kieltä. Mun mielestä se oli ahdistava ja kiihkoileva sekä päällekäyvä. En tykkää yhtään. Näillä miehillä se on varmasti kultuurisidonnaista, mutta siitäkin huolimatta se on aivan järkyttävän epämiellyttävää.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä