Mamujen takia tytöt eivät uskalla käydä yksin kauppakeskus Jumbossa

  • Viestiketjun aloittaja tytöt pelkäävät mamuja
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Käyn säännöllisesti Jumbossa yksinäni enkä kertaakaan ole joutunu pelkäämään turvapaikanhakijoiden takia. Ei niitä tänne rajattomasti mahdu ja helvetinmoinen hintalappu jokaisella on kaulassa, enkä usko alkuunkaan että läheskään kaikki tulee tänne henkensä hädässä. Jokainen epäkiitollinen valittaja, ahdistelija ja rikollinen pitäis poistaa välittömästi maasta. Mutta nuorena naisihmisenä en oo kyllä kertaakaan joutunu pelkäämään sitä porukkaa. Eikä kyse ilmeisesti oo siitä että olisin susiruma kun kantasuomalaisetkin tulee aina välistä huoltiksellakin kyselemään kahville. Jos niillä ei oo mitään fiksua tekemistä, hätämajotuksessa on ahdasta ja ulkona pimeetä, sateista ja kylmää niin mihin muualle ne menis kuin ostarille vetelehtimään?
 
vierailija
Olen itse lähemmäs 30v, mutta pieni kokoinen ja siro naisihminen ja pelkään itsekin nykyään käydä Jumbossa.
Lisäksi tutulla kadulla jota ennen pitkin aina kävelin Jumboon liikkuu nyt juuri näitä miesporukoita ihan jatkuvasti, käytän ennemmin bussia (tosin niitä notkuu siinä bussipysäkilläkin rivissä istumassa ja silmäilemässä)
Olen yrittänyt ajatella järkevästi ja olla turhaan pelkäämättä, mutta en kyllä ikävä kyllä tunne oloani enää turvalliseksi kotialueellani.
Itsepuolustuskurssi voisi olla paikallaan, ihan vain varmuuden vuoksi.
Olen 44-v nainen, myös pieni ja liikkunut viimeiset kolme kertaa Jumbossa mustassa tuulipuvussa. Kummasti ne tummat miehet minullekin hymyilevät, mitä ei ole ennen tapahtunut Suomessa kauppakeskuksissa. Aiemmin vain intialaiset miehet ovat osoittaneet kiinnostusta.

Taitavat haluta naimisiin ja saada naisia raskaaksi, jotta heitä ei käännytetä. Tietysti myös varakkaat täti-ihmiset kiinnostavat taloudellisin perustein.

Naisten asema on maailman huonoin Afganistanissa. Miehet pelastavat itsensä korkean elintason maahan ja jättävät äidit, vaimot ja tyttäret köyhyyteen kapinallisten käsiin.

Olen harrastanut jonkun vuoden itsepuolustuslajeja, mutta tehokkainta on harjoitella juurikin huutamista ja hankkia esim. äänihälytin joka sattuu myös tummien miesten korviin.
 

Yhteistyössä