Kai sitä jossain vaiheessa vois taivaalle vilkasta.No sit meet kattomaan jos näkyis
Tosin viime yönä ne oli ollut kuulemma vaan jotain vaaleita, kuin jotain pilviharsoa.
Kai sitä jossain vaiheessa vois taivaalle vilkasta.No sit meet kattomaan jos näkyis
Kaikki noista kuvista on otettu pitkällä valotusajalla, ei ne revontulet tuollaisilta näytä - parhaimmillaan ovatten kuiten paaaljon parempia.Revontulia on näkynyt viime yönä koko maassa. Vielä ensi yönä revontulia näkyy, mutta sitten taivaalla hiljenee, kertoo MTV:n meteorologi Liisa Rintaniemi.
– Revontulia näkyy nyt paljon, koska auringolla on meneillään aktiivinen jakso, sanoo Rintaniemi.
– Myös ensi yönä revontulia voi nähdä eteläisintä Suomea myöten, mutta viikonloppuna esiintyvyys pienenee.
Revontulia näkee yleisimmin pohjoisessa, mutta nyt niitä on on näkynyt myös etelässä. Lukijoiden kuvia revontulista on muun muassa Tuusulasta.
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/lukijoiden-hengastyttavat-kuvat-talta-nayttivat-revontulet-viime-yona/5349816
Aika hienoja kuvia
Että mua nyppii kun töppösormet osuu ihan vääriin kohtiin
Äsken yritin saada Majurin kommenttiin "hauska"-merkintää niin heti seitsemäs kerta onnistui. Vuoron perään tuli "en tykkää" ja "ihana". Myös kirjoittamiseen menee aikaa kun menee päin vittua sekin. Bussi on nussi ja pikku on pillu.
Palstailen luurilla.
Kehu nyt vielä enemmänKaikki noista kuvista on otettu pitkällä valotusajalla, ei ne revontulet tuollaisilta näytä - parhaimmillaan ovatten kuiten paaaljon parempia.
Tai ei ihan kaikki mutta noi ns. näyttävimmät on tehty silleen.
Yritin googletella mutta näyttää että kaikki on kuvanneet revontulia pitkällä valotusajalla että sais niistä kuvista näyttävämäpiä vaikka miun mielesta ne ihan au naturell näyttää parhaimmilta. Ne on teräviä eikä tommosia hailuja tai voi ne olla hailujaki
Parasta niissä on kun ne liikkuu koko ajan ja se ääni.
Pienenä poikasena olin ulkona yöllä velipojan kanssa, oli juuri tuollainen tähtikirkasyö, pakkasta 10 astetta jotain, ei tuullut ja kun pysähtyi niin ensin ei kuulunut mitään mutta vähän ajan päästä se läpikotainen hiljaisuus alkoi huutaa pään sisällä. Sitten tuli revontulet, kateltiin niitä siinä ja veli sanoi että älä vihellä tai revontulet laskeutuu ja hakee pois, tietenkin vihelsin ja !VITTU ne ne .. Tuli alemmas.. Sitten alkoi kuulua sitä ääntä.. Juoksin sisälle :::::::::Kehu nyt vielä enemmän
En mä ole sitäkään tiennyt että jotain ääniäkin tekeePienenä poikasena olin ulkona yöllä velipojan kanssa, oli juuri tuollainen tähtikirkasyö, pakkasta 10 astetta jotain, ei tuullut ja kun pysähtyi niin ensin ei kuulunut mitään mutta vähän ajan päästä se läpikotainen hiljaisuus alkoi huutaa pään sisällä. Sitten tuli revontulet, kateltiin niitä siinä ja veli sanoi että älä vihellä tai revontulet laskeutuu ja hakee pois, tietenkin vihelsin ja !VITTU ne ne .. Tuli alemmas.. Sitten alkoi kuulua sitä ääntä.. Juoksin sisälle :::::::::
Ole hyväAnna rahaa.
Kyllä kun on oikeet revontulet niin kuuluu sellaista huminaa tai sinnepäin. Melko aavemainen tunnelma ihan aikuisellekkin. Sitten kun ne täyttää taivaan ja kun ne liikkuu ja näyttää toisinaan laskeutuvan koko ajan alaspäin.En mä ole sitäkään tiennyt että jotain ääniäkin tekee
Varmasti ovat hienoja jos kunnolla näkeeKyllä kun on oikeet revontulet niin kuuluu sellaista huminaa tai sinnepäin. Melko aavemainen tunnelma ihan aikuisellekkin. Sitten kun ne täyttää taivaan ja kun ne liikkuu ja näyttä toisinaan laskeutuvan koko ajan alaspäin.
Mä olen koko ikäni asunut pääkupunkiseudulla. Keväällä menin Helsingissä korkealle kalliolle niitä varta vasten metsästämään. Onnistuin näkemään elämäni ensimmäiset revontulet, mikä tarkoitti pikkuruista vihreää haituvaa, mikä hädin tuskin erottui taivaasta. Mutta se tuntui hyvältä siltiEi ehkä niin mutta en ole koskaan nähnyt
Mää oon kuullu semosen sanonnan ko: sormet on ko nippu kyrpiä.mullon samaa vikaa ihan koneellakin, mitähän lajia mun sormet sitten on ?
Ei nii. Ja hyvä nii.Tuotapa ei aina täälä ainakaan huomaa
Maikkoja on moneen lähtöön.Mää haluaisin törmätä mun yläasteen äidinkielen opettajaan ja näyttää sille, et mun kurassiarvosanojen keskiarvo lukiossa on 8,5 siitä huolimatta, että peruskoulutodistuksen keskiarvo oli 6 ja äikän numero 5.
tai porkkanoitaMää oon kuullu semosen sanonnan ko: sormet on ko nippu kyrpiä.
Olen kans kuullut huhun repotulten äänistä.En mä ole sitäkään tiennyt että jotain ääniäkin tekee
Monasti häävalssia haittarilla soittaessani olen todennut, että toi pitää paikkansa turhankin hyvin.Mää oon kuullu semosen sanonnan ko: sormet on ko nippu kyrpiä.
Mikä sulla on?Huomenta.
Taisin nukahtaa enen puolta yötä pitkästä aikaa
Nyt on kyllä ilkeä olo. Alkaa toi kipu "leviimää" tonne toiselleki rinnalle.
Nippu nakkeja.tai porkkanoita
Kävin tiistaina lääkärissä ku rintaan pisti ihan jäätävästi, hengittäminen oli tuskaa jne. Oon oolu yskässä 4viikkoa ja lämpöö ollu viikon. Lääkärisetä totes vaan heti, että mulla on fasettilukko tullu johtuu tosta selästä, ei tehny mitään tutkimuksia, lähetti buranan kera kotiin.Mikä sulla on?