The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Revontulia on näkynyt viime yönä koko maassa. Vielä ensi yönä revontulia näkyy, mutta sitten taivaalla hiljenee, kertoo MTV:n meteorologi Liisa Rintaniemi.

– Revontulia näkyy nyt paljon, koska auringolla on meneillään aktiivinen jakso, sanoo Rintaniemi.

– Myös ensi yönä revontulia voi nähdä eteläisintä Suomea myöten, mutta viikonloppuna esiintyvyys pienenee.

Revontulia näkee yleisimmin pohjoisessa, mutta nyt niitä on on näkynyt myös etelässä. Lukijoiden kuvia revontulista on muun muassa Tuusulasta.

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/lukijoiden-hengastyttavat-kuvat-talta-nayttivat-revontulet-viime-yona/5349816

Aika hienoja kuvia :)
Kaikki noista kuvista on otettu pitkällä valotusajalla, ei ne revontulet tuollaisilta näytä - parhaimmillaan ovatten kuiten paaaljon parempia.
Tai ei ihan kaikki mutta noi ns. näyttävimmät on tehty silleen.
Yritin googletella mutta näyttää että kaikki on kuvanneet revontulia pitkällä valotusajalla että sais niistä kuvista näyttävämäpiä vaikka miun mielesta ne ihan au naturell näyttää parhaimmilta. Ne on teräviä eikä tommosia hailuja tai voi ne olla hailujaki :D
Parasta niissä on kun ne liikkuu koko ajan ja se ääni.

• Tykkää
Reactions: famipala
Että mua nyppii kun töppösormet osuu ihan vääriin kohtiin :devil:

Äsken yritin saada Majurin kommenttiin "hauska"-merkintää niin heti seitsemäs kerta onnistui. Vuoron perään tuli "en tykkää" ja "ihana". Myös kirjoittamiseen menee aikaa kun menee päin vittua sekin. Bussi on nussi ja pikku on pillu.

Palstailen luurilla.
:D

Tuo on sangen ärsyttävää. Tietysti sen ennakoivan mikä lie kirjoituksen vois ottaa pois päältäkin mutta on siitä joskus hyötyäkin kun ei tarvitse koko sanaa kirjoittaa.

Kaikki noista kuvista on otettu pitkällä valotusajalla, ei ne revontulet tuollaisilta näytä - parhaimmillaan ovatten kuiten paaaljon parempia.
Tai ei ihan kaikki mutta noi ns. näyttävimmät on tehty silleen.
Yritin googletella mutta näyttää että kaikki on kuvanneet revontulia pitkällä valotusajalla että sais niistä kuvista näyttävämäpiä vaikka miun mielesta ne ihan au naturell näyttää parhaimmilta. Ne on teräviä eikä tommosia hailuja tai voi ne olla hailujaki :D
Parasta niissä on kun ne liikkuu koko ajan ja se ääni.
Kehu nyt vielä enemmän :D

Kehu nyt vielä enemmän :D
Pienenä poikasena olin ulkona yöllä velipojan kanssa, oli juuri tuollainen tähtikirkasyö, pakkasta 10 astetta jotain, ei tuullut ja kun pysähtyi niin ensin ei kuulunut mitään mutta vähän ajan päästä se läpikotainen hiljaisuus alkoi huutaa pään sisällä. Sitten tuli revontulet, kateltiin niitä siinä ja veli sanoi että älä vihellä tai revontulet laskeutuu ja hakee pois, tietenkin vihelsin ja !VITTU ne ne .. Tuli alemmas.. Sitten alkoi kuulua sitä ääntä.. Juoksin sisälle ::::::::: :D:D

Pienenä poikasena olin ulkona yöllä velipojan kanssa, oli juuri tuollainen tähtikirkasyö, pakkasta 10 astetta jotain, ei tuullut ja kun pysähtyi niin ensin ei kuulunut mitään mutta vähän ajan päästä se läpikotainen hiljaisuus alkoi huutaa pään sisällä. Sitten tuli revontulet, kateltiin niitä siinä ja veli sanoi että älä vihellä tai revontulet laskeutuu ja hakee pois, tietenkin vihelsin ja !VITTU ne ne .. Tuli alemmas.. Sitten alkoi kuulua sitä ääntä.. Juoksin sisälle ::::::::: :D:D
En mä ole sitäkään tiennyt että jotain ääniäkin tekee :D

Ei ehkä niin mutta en ole koskaan nähnyt :unsure:
Mä olen koko ikäni asunut pääkupunkiseudulla. Keväällä menin Helsingissä korkealle kalliolle niitä varta vasten metsästämään. Onnistuin näkemään elämäni ensimmäiset revontulet, mikä tarkoitti pikkuruista vihreää haituvaa, mikä hädin tuskin erottui taivaasta. Mutta se tuntui hyvältä silti :)

• Tykkää
Reactions: famipala ja epek
Mää haluaisin törmätä mun yläasteen äidinkielen opettajaan ja näyttää sille, et mun kurassiarvosanojen keskiarvo lukiossa on 8,5 siitä huolimatta, että peruskoulutodistuksen keskiarvo oli 6 ja äikän numero 5.
Maikkoja on moneen lähtöön.

Matikanmaikkani tuli mulle heti YO- kokeen jälkeen sanomaan, et nyt oli semmoinen koe, että hän tietää että mä pärjäsin. Hän oli mua kuus vuotta kattellu ja sietäny. Ja tiesi mistä puhui. Kuusi tehtävää meni kuin olisi kevytmaitoa juonut. Neljästä muusta en edes ymmärtänyt mitä niissä kysyttiin. Koe oli osaltani ohi puolessa tunnissa, mut alle kolmen tunnin ei saanu poistua, joten käytin pari tuntia piirtelemällä kirkkoveneitä.

Enkkumaikka taas tuli kuullun ymmärtämisen jälkeen halaamaan minua ja kysyi, että missä hiton välissä mä olen oppinu englantia.

Äikkämaikkani taas ei o vissiin vieläkään toipunut järkytyksestään, et miten hitossa nollapärstäkertoimen oppilas jota ei edes huvita rengastaa lauseesta inessiiviä ja ablatiivia kirjoittaa laudaturin. Se on ihan väärin.

Mut olut ja jallu ei sovi mulle. Tänäänkin kirjastokorista paluumatkallani käsissäni oli Gabriel Garcia Marquezin Rakkautta koleran aikaan. Mutta eksyin palumatkalla nurkkabaariin jolloin tuntematon neitokainen näki kirjan hyppysissäni ja sanoi, että hän tahtoisi lukea tuon. Joten lahjoitin kirjan hänelle. Nyt kokoelmani on yhtä opusta vajaa, enkä tästä selviä kuin ottamalla kunnon kännit.

Mikä sulla on?
Kävin tiistaina lääkärissä ku rintaan pisti ihan jäätävästi, hengittäminen oli tuskaa jne. Oon oolu yskässä 4viikkoa ja lämpöö ollu viikon. Lääkärisetä totes vaan heti, että mulla on fasettilukko tullu johtuu tosta selästä, ei tehny mitään tutkimuksia, lähetti buranan kera kotiin.

No eipä tää olo oo helpannu yhtään, saan sellasii horkkakohtauksia, syke nousee heti ku nousen ylös, samoin hengästyn heti jos teen jotain. Sitä lämpöö sen 37.5 edellee, tosin eilen ku ottelin tarkotuksella et se buranan vaikutus loppuu nii 37,9. Keuhkokuumetta toi majuri manaili, mut mulla on nyt sit lääkäri tänää, nii siellä näkee sit. Ja ei en todellakaa varannu samalle lääkärille aikaa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä