The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
  • Tykkää
Reactions: Bitch
Laskin piruuttani paljon mä nostan työvuoron aikana. Tänää vaa vaatimattomat 1300 kg :D
Ei toi kilomäärä sinänsä kerro rasittavuudesta mitään. Aikanaan musatukussa tuli laitettua tavaraa maailmalle lavakaupalla joka päivä ja päivittäinen yhteispaino oli varmasti useita tonneja. Mut ei hommassa ollu mitään mistä hyvinkin hento nainen ei olisi suoriutunut.

Pianonkanto etenkin kierreportaissa on sit juttu joka ei ihan hentoiselle naiselle sovi vaik siinä tulee liikutettua vain 250 kg mut mistä ja mihin. Siinä tulee hiki. Mut ei siinäkään voimapattimiestä tarvita. Raa’alla voimalla ei saa muuta kuin ittensä tai pianon rikki.
 
Ei toi kilomäärä sinänsä kerro rasittavuudesta mitään. Aikanaan musatukussa tuli laitettua tavaraa maailmalle lavakaupalla joka päivä ja päivittäinen yhteispaino oli varmasti useita tonneja. Mut ei hommassa ollu mitään mistä hyvinkin hento nainen ei olisi suoriutunut.

Pianonkanto etenkin kierreportaissa on sit juttu joka ei ihan hentoiselle naiselle sovi vaik siinä tulee liikutettua vain 250 kg mut mistä ja mihin. Siinä tulee hiki. Mut ei siinäkään voimapattimiestä tarvita. Raa’alla voimalla ei saa muuta kuin ittensä tai pianon rikki.
Eikai tässä mistään työn raskaudesta ollu kyse, kunhan tuli eilen mieleen ku paiskin niitä lavoja. Munt työhönhä siis kuuluu arkkipakkoje kääntäminen, jolloin nostan puulavan pois pakan päältä, noin hartiatason korkeudelta ja vien sen sitte lavakasaan ja sen jälkeen nappaan eurolavan kokoisen muovilavan(15kg) jonka sitte laitan sinne puulavan tilalle. ja taas kääntyy pakka ja keskittyy ja tuulettuu. Ja sit se siirretään jne..
Eilen vaa sattu oleen tuoreesta ja märästä puusta tehtyjä lavoja, jotka paino sen 20kg nii siitä tuli mieleen.

Mut sit ku tohon kaikkeen lisää vielä sen 12- 15000 askelta mikä siinä sen vuoron aikana tulee myös, niin toisinaan on kyllä sellanen olo, että hommia on tullu tehtyä.

On tullu kannettua jos jonkinnäköistä tavaraa niitä kierreportaita pitkin, pianoa en vielä oo päässy kantaa. Enkä mä itseäni kuvailis kyllä sanalla hentoinen. :D
 
Eikai tässä mistään työn raskaudesta ollu kyse, kunhan tuli eilen mieleen ku paiskin niitä lavoja. Munt työhönhä siis kuuluu arkkipakkoje kääntäminen, jolloin nostan puulavan pois pakan päältä, noin hartiatason korkeudelta ja vien sen sitte lavakasaan ja sen jälkeen nappaan eurolavan kokoisen muovilavan(15kg) jonka sitte laitan sinne puulavan tilalle. ja taas kääntyy pakka ja keskittyy ja tuulettuu. Ja sit se siirretään jne..
Eilen vaa sattu oleen tuoreesta ja märästä puusta tehtyjä lavoja, jotka paino sen 20kg nii siitä tuli mieleen.

Mut sit ku tohon kaikkeen lisää vielä sen 12- 15000 askelta mikä siinä sen vuoron aikana tulee myös, niin toisinaan on kyllä sellanen olo, että hommia on tullu tehtyä.

On tullu kannettua jos jonkinnäköistä tavaraa niitä kierreportaita pitkin, pianoa en vielä oo päässy kantaa. Enkä mä itseäni kuvailis kyllä sanalla hentoinen. :D
laiska työsä laskee
 
ei vaan, kyllä mää uskon että sää painat pirusti hommia

ite oon kerran ollu semmosessa duunissa että piti tosissaan hihojen heilua kun olin intin jälkeen kesän sahalla töissä
Emmä sitä meinannukkaa. On meillä joskus sellasia päiviä et voi oikeesti vaan lusmuta koko työvuoron. Toki ne on aika harvinaisia, mutta niistä pitää ottaa kaikki ilo irti :)

Mut mä kyllä tykkään siitä, että töissä on hommaa jatkuvasti, ei mun aika muuten kyl oikee kuluis. Toki on sellasia päiviä, et toivois et jos nyt hiukan vois himmailla. Vittumaisinta on ajot, joissa pakkaa menee ihan törkeesti, mutta pakat on niin suuria, ettei niitä voi ottaa kahta kerrallaan trukilla.
 
ton sahakesän jälkeen olin parina kesänä semmosen vanhemman asentajan apupoikana, siinä työtahti oli lepposa mutta jouduin tietysti nuorimapana roudaamaan hirveen määrän tavaraa sille vanhemmalle sedälle

sen jälkeen oonki ollu toimisto- eli ns. ei-oikeissa töissä
 
ton sahakesän jälkeen olin parina kesänä semmosen vanhemman asentajan apupoikana, siinä työtahti oli lepposa mutta jouduin tietysti nuorimapana roudaamaan hirveen määrän tavaraa sille vanhemmalle sedälle

sen jälkeen oonki ollu toimisto- eli ns. ei-oikeissa töissä
Tollanen apupoika-homma olis kyllä aika karmeeta, ku sua pompoteltais mite sattuu.. Toki ne hommat on ihan hyviä teini-ikäsille ja vähän vanhemmille, jos oppis tavoille :D

No jonkun ne toimistohommatki pitää tehdä. Toki meillä tuolla välillä kyllä toivois et ne toimistoihmiset tulis oikeesti, vaikka viikoksi sinne koneelle, jotta ne ymmärtäis jostain muustakin jotain, kuin vaan tietokoneen luvuista.

Kun välillä tulee sellasia aivopieruja, että laittakaa nyt vähän lisää vauhtia siihen koneeseen, vaikka kone käy maksiminopeutta tai vastaavasti ajo on sellainen, että arkki ei ehdi kuivua jos nostaa nopeutta, jolloin tulee sett-offia tai arkit on kiinni toisissaan ja tökkii seuraavassa työvaiheessa. :D
 
Tollanen apupoika-homma olis kyllä aika karmeeta, ku sua pompoteltais mite sattuu.. Toki ne hommat on ihan hyviä teini-ikäsille ja vähän vanhemmille, jos oppis tavoille :D
Ei ollu karmeeta ollenkaan, pikemminkin hyvin mieleenpainunut ja kiva kesä. Sillä sedällä oli huikeesti osaamista ja se jakso neuvoa ja opastaa. On pitkälti hänen syytään tai ansiotaan että hakeuduin tälle alalle missä nyt oon.

Häneltä olen mm. oppinut luonnehtimaan naisia tyyliin: "kyllä tuohon tarpeesa tekis" ja "kyllä kai tuo vielä liman irrottas".
 
Eikai tässä mistään työn raskaudesta ollu kyse, kunhan tuli eilen mieleen ku paiskin niitä lavoja. Munt työhönhä siis kuuluu arkkipakkoje kääntäminen, jolloin nostan puulavan pois pakan päältä, noin hartiatason korkeudelta ja vien sen sitte lavakasaan ja sen jälkeen nappaan eurolavan kokoisen muovilavan(15kg) jonka sitte laitan sinne puulavan tilalle. ja taas kääntyy pakka ja keskittyy ja tuulettuu. Ja sit se siirretään jne..
Eilen vaa sattu oleen tuoreesta ja märästä puusta tehtyjä lavoja, jotka paino sen 20kg nii siitä tuli mieleen.

Mut sit ku tohon kaikkeen lisää vielä sen 12- 15000 askelta mikä siinä sen vuoron aikana tulee myös, niin toisinaan on kyllä sellanen olo, että hommia on tullu tehtyä.

On tullu kannettua jos jonkinnäköistä tavaraa niitä kierreportaita pitkin, pianoa en vielä oo päässy kantaa. Enkä mä itseäni kuvailis kyllä sanalla hentoinen. :D
Missasit pointin.

Tommoinen hartiakorkeudella olevien kuormalavojen heittely ny vaan ei välttämättä ole selkävaivaisen hommaa vaikka kyseessä olis voimanoston maailmanmestari.
 
Missasit pointin.

Tommoinen hartiakorkeudella olevien kuormalavojen heittely ny vaan ei välttämättä ole selkävaivaisen hommaa vaikka kyseessä olis voimanoston maailmanmestari.
Riippuu paljon nostotyylistä. Eikä mun selkä tossa koneella vaivaa, ainoastaa sillo ku joutuu paikalla seisomaan.
Eikä mein työfyssari ainakaan multa sitä kieltäny, enkä tosiaan oo ite huomannu että se tekis huonoa. Ennemminki hyvää, ku vahvistaa noita lihaksia.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä