The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mitä laitoit siihen? Laitat aina hyviä ruokia. :p
Yrittitomaattimurskaa, kidneypapuja, punasia linssejä, vihreitä papuja, porkkanaa, punasipulia, chilikastiketta, currya, rouhittua mustapippuria ja valkosipulinkynsiä. Ja tilkan vettä. Kaikki sekasin vuokaan ja oli uunissa vissiin reilun tunnin. Piti liattaa kikherneitäkin, mut olin unehtanu laittaa ne likoomaan yöks :confused:
 
Kun tekee sen niinkuin kuuluu niin saa aivan samanlaista. Jos kiinnostaa voin ohjeenkin tänne laittaa.
No laitan vaikka ei kiinnostaisikaan :D

Pese riisi, siis pese hankaamalla jyviä käsiesi välissä veden alla. Vaihda vettä välissä. Pese niinkauan että vesi jää kirkkaaksi tai ei se ikinä jää ihan kirkkaaksi mutta sinnepäin.
Anna riisin seistä kylmässä vedessä noin 15 min ja laita kansi päälle. Kuumenna lieden suurimmalla teholla, kunnes riisi alkaa kiehua, käännä lämpö pienimmälle teholle ja anna kiehua hiljalleen vielä noin 10 min. Katkaise lämpö ja anna riisin hautua vielä noin 10 min.
Ei sitten lähetä pois lieden äärestä vaan on oltava heti sormet nappulalla kun alkaa poreilla. Ei siis odoteta että kansi nousee kun veet jo kiehuu yli. Kiehuminen tarkoittaa siis niitä ensimmäisiä poreiluja. Sähköliedellä. Kaasulla eri ohjeet.
Riisilajeista riippuen vesimääräkin vaihtelee mutta karkea nyrkkisääntö 1 kupillinen riisiä ja kaksi kupillista vettä. Pesuoperaation jälkeen vettä jää jonkin verran jo riisiin niin laitan aina hieman vajaan kaks kupillista vettä. Mitään suolaa tms ei laiteta.
 
Päivää :)

Heräsin tossa 12 aikaa, hups :D Ei se leffakaveri jaksanu liikkua mihinkään ku pääs joskus millon lie myöhää sieltä pellolta himaan, nii mä menin sitte sinne käymää. Jumitettiin joku 3 tuntia pihalla ja höpöteltiin kaikkea. Sit ku mä pääsin kotiin nii olin ihan umpijäässä. Hautauduin sänkyyn yhen viltin ja kahen peiton alle, sit mul oli vielä yöppäri ja villasukat. Nukuin kyllä hyvin, mutta sit ku heräsin paniikissa, nii oli vähän kuuma :D
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Päivää :)

Heräsin tossa 12 aikaa, hups :D Ei se leffakaveri jaksanu liikkua mihinkään ku pääs joskus millon lie myöhää sieltä pellolta himaan, nii mä menin sitte sinne käymää. Jumitettiin joku 3 tuntia pihalla ja höpöteltiin kaikkea. Sit ku mä pääsin kotiin nii olin ihan umpijäässä. Hautauduin sänkyyn yhen viltin ja kahen peiton alle, sit mul oli vielä yöppäri ja villasukat. Nukuin kyllä hyvin, mutta sit ku heräsin paniikissa, nii oli vähän kuuma :D
Mä olin illalla vaan puolisen tuntia ulkona ja siinäkin ehti tuleen jo vilu.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä