Mua oikeasti huolettaa/pännii että toisen äitiyttä ei saa kritisoida

Öh... jos ei arvostele Milannaa niin se on mielistelyä? Miten voit väittää noin? Etkö ymmärrä että KAIKKIEN MIELESTÄ MILANNAN ÄITIYDESSÄ EI OLE MOITITTAVAA. Ainakaan sen enempää kuin kenellä tahansa. Jos kaivella haluaa niin sitä moitittavaa löytyy IHAN JOKAISESTA! Sustakin. Kerro lisää itsestäsi niin me kerromme mitä teet väärin. Perustetaan Echon arvosteluketju. Ainiin, mutta sä oletkin Normiäiti joka tekee kaiken oikein. Moitittavaa ei siis löydy. Voitkin sitten jatkaa kertomalla lisää mitä kaikkea OIKEAA teet. :love:
Mä olin jo kirjoittamassa että lopetan tämän asian jauhamisen, mutta mua hieman sieppasi yhdessä ketjussa jossa Milanna taas jätti vauvansa, ja toisessa ketjussa jossa reissu meni koulunaloituksen edelle (uusi ryhmä koululaisella), että varmaan 80-90 % palstalaisista kannusti reissuun, mukana mustia.

Eli teki Milanna mitä tahansa niin häntä suojellaan, koska hän matkustaa (trendikästä), kertoilee hurmaavia juttuja matkoistaan (suosittua nykyisin) ja on iloinen.
Mua ne matkat ei haittaisi, jos siinä ei käveltäisi lasten yli.

Juu, ymmärrän jos joku mamma lähtee reissuun, mutta joku tolkku:
-vauvaa ei jätetä kuin max 1-2 yöksi toisen hoiviin (isä/mummo), oletan että Milanna on lähivanhempi. Tietysti eri asia on äidin sairaalassaolo joka on pakollista joskus, sehän on selvä.
-se reissu ei tule kriittiseen kohtaan, kuten koulun aloitukseen uudessa ryhmässä.

vierailija
Heh, missäs itse olit samaan aikaan?

Sinne mökille tulee vieraita joten siivoan huomenna vasta.
Tämän päivän juttujen jälkeen mies sanoi äsken että olipa hyvin ohjelmoitu ja täysi päivä.
Kas kun kännykällä voi palstailla. Mä olen viimeisen puolen tunnin aikana touhunnut täällä vaikka mitä, samalla kun olen palstaillut.
Nyt muksut asentaa uutta sänkyä isänsä kanssa.
Selityksiä sulla kyllä löytyy. Eilen mainostit miten lähdette mökille lasten kanssa ja toisesta ketjusta äkkiä laskettuna vietit sen seitsemän tuntia palstalla. Ja sitten sinulla on pokkaa kritisoida toista äitiä, joka vietti iltaa lastensa kanssa. Mikä sua vaivaa?

vierailija
Mä olin jo kirjoittamassa että lopetan tämän asian jauhamisen, mutta mua hieman sieppasi yhdessä ketjussa jossa Milanna taas jätti vauvansa, ja toisessa ketjussa jossa reissu meni koulunaloituksen edelle (uusi ryhmä koululaisella), että varmaan 80-90 % palstalaisista kannusti reissuun, mukana mustia.

Eli teki Milanna mitä tahansa niin häntä suojellaan, koska hän matkustaa (trendikästä), kertoilee hurmaavia juttuja matkoistaan (suosittua nykyisin) ja on iloinen.
Mua ne matkat ei haittaisi, jos siinä ei käveltäisi lasten yli.

Juu, ymmärrän jos joku mamma lähtee reissuun, mutta joku tolkku:
-vauvaa ei jätetä kuin max 1-2 yöksi toisen (isä/mummo) oletan että Milanna on lähivanhempi. Tietysti eri asia on äidin sairaalassaolo, sehän on selvä.
-se reissu ei tule kriittiseen kohtaan, kuten koulun aloitukseen uudessa ryhmässä.
Milannaa "suojellaan" koska hän ei ole ilkeä kusipää, joka rääpii täällä toisen äitiyttä ja pidä itseään muita parempana.

"Joku tolkku" sanoo äiti, joka roikkuu illat palstalla, vaikka voisi senkin ajan tehdä lastensa kanssa niitä juttuja, joiden tekemättömyydestä muita arvostelee.

Ja jos teidän kaaliin yhtään menee, niin arvatkaa mitä?

Mä olen myös iloinen. Ja niin on moni muukin semmoinen jotka on huolestuneita toisen äidin lasten puolesta.

Me huolestujat ei kuljeta naama mutrulla, me nauretaan, kehutaan muita, rakastetaan, nautitaan elämästä, _ollaan posiitiivisia!!!!_. Mutta se positiivisuus ei ole silmien ummistamista.

Selityksiä sulla kyllä löytyy. Eilen mainostit miten lähdette mökille lasten kanssa ja toisesta ketjusta äkkiä laskettuna vietit sen seitsemän tuntia palstalla. Ja sitten sinulla on pokkaa kritisoida toista äitiä, joka vietti iltaa lastensa kanssa. Mikä sua vaivaa?
Missäs itse olit kun noin tiedät?

Etkö ole koskaan kokeillut siivota keittiötä kun palstailet? Onko sulla kotona joku iso tietokoneen möhkäle joka vaatii sen sisuksiin kiipeämistä ja hautautumista sinne tunneiksi, niin ettei voi muuta tehdä samalla?

viera.s
Mikset lue mitä kirjoitan?
Just kirjoitin että vaikka meillä olisi rahaa enemmän, niin reissaaminen ei lisääntyisi kauheasti.
Kirjoitit, että tekisitte pari isompaa ulkomaanmatkaa vuodessa lukuisten kotimaan matkojen lisäksi. Aika suuri lisäys se minusta on verraten nykytilanteeseen, jonka kerroit olevan 1-2 etelänmatkaa 10 vuodessa.

Et sinä varmasti kaikkia tapoja muuttaisi, vaikka uisit rahassa. Vaikka yrität nyt vääntää vitsiksi, kai sinä oikeasti teet lastesi kanssa asioita, joista itsekin nautit? Eli tykkäät käydä metsäretkillä ja leipoa?

Minusta lasten kanssa kuuluu tehdä asioita, joista koko perhe vanhemmat mukaanlukien nauttii. Ei marttyyrinä kaikkea itselle ikävää. Minä esim. tykkään käydä museoissa ja olenkin käynyt niissä lapsen kanssa paljon. Mutta jos minua ei kiinnostaisi yhtään, tuskin saisin lastakaan innostettua. Eikä museoiden kiertely mikään välttämätön juttu kuitenkaan ole, sen enempää kuin metsäretkeily tai leipominen. Jos sinä tykkäät leipoa, niin tottakai leivot lasten kanssa. Jos joku toinen ei tykkää, tekee hän lasten kanssa jotain muuta. Toki lastenkin toiveita pitää kuulla ja tehdä joskus asioita joista he tykkäävät, vaikka itse tekisi mieluummin jotain muuta. Mutta en usko, että Milannan tapauksessa on kyse siitä, että lapset niin kovasti haluaisivat metsään, mutta Milanna ei vaan heitä kuuntele.

Tai ehkä sinä tosiaan teet asioita lasten kanssa vain velvollisuudentunnosta, siinä tapauksessa kyllä suosittelisin miettimään miten saisit arjesta ja varsinkin vapaa-ajasta mukavampaa. En minä ainakaan haluaisi kuulla perheen kanssa vietetystä vapaapäivästä, että olipa täysi ja hyvin ohjelmoitu päivä. Se olisi kehu, jos työnantajani sanoisi sen tiiviin palaveripäivän jälkeen. Mutta perheen kanssa vietetyn vapaa-ajan kuuluu minusta olla mukavaa ja rentoa, ei täyttä ja tarkkaan ohjelmoitua.

Milannaa "suojellaan" koska hän ei ole ilkeä kusipää, joka rääpii täällä toisen äitiyttä ja pidä itseään muita parempana.

"Joku tolkku" sanoo äiti, joka roikkuu illat palstalla, vaikka voisi senkin ajan tehdä lastensa kanssa niitä juttuja, joiden tekemättömyydestä muita arvostelee.
Tässä tullaan tämän ketjun ytimeen.
Eli jos joku äiti tekisi vaikka mitä, niin hän on lähes enkeli, koska ei ole kritisoinut muita (no ei Milannalla ole varaamaan).

Eli muu p*ska lakaistaan maton alle koska hän ei ole tehnyt yhtä ainoaa asiaa eli kritisoinut muita?

Huhheijjaa mitä sensuuria. "Älä kritisoi mua vaikka tekisin mitä, yhyy!"

Kirjoitit, että tekisitte pari isompaa ulkomaanmatkaa vuodessa lukuisten kotimaan matkojen lisäksi. Aika suuri lisäys se minusta on verraten nykytilanteeseen, jonka kerroit olevan 1-2 etelänmatkaa 10 vuodessa.

Et sinä varmasti kaikkia tapoja muuttaisi, vaikka uisit rahassa. Vaikka yrität nyt vääntää vitsiksi, kai sinä oikeasti teet lastesi kanssa asioita, joista itsekin nautit? Eli tykkäät käydä metsäretkillä ja leipoa?

Minusta lasten kanssa kuuluu tehdä asioita, joista koko perhe vanhemmat mukaanlukien nauttii. Ei marttyyrinä kaikkea itselle ikävää. Minä esim. tykkään käydä museoissa ja olenkin käynyt niissä lapsen kanssa paljon. Mutta jos minua ei kiinnostaisi yhtään, tuskin saisin lastakaan innostettua. Eikä museoiden kiertely mikään välttämätön juttu kuitenkaan ole, sen enempää kuin metsäretkeily tai leipominen. Jos sinä tykkäät leipoa, niin tottakai leivot lasten kanssa. Jos joku toinen ei tykkää, tekee hän lasten kanssa jotain muuta. Toki lastenkin toiveita pitää kuulla ja tehdä joskus asioita joista he tykkäävät, vaikka itse tekisi mieluummin jotain muuta. Mutta en usko, että Milannan tapauksessa on kyse siitä, että lapset niin kovasti haluaisivat metsään, mutta Milanna ei vaan heitä kuuntele.

Tai ehkä sinä tosiaan teet asioita lasten kanssa vain velvollisuudentunnosta, siinä tapauksessa kyllä suosittelisin miettimään miten saisit arjesta ja varsinkin vapaa-ajasta mukavampaa. En minä ainakaan haluaisi kuulla perheen kanssa vietetystä vapaapäivästä, että olipa täysi ja hyvin ohjelmoitu päivä. Se olisi kehu, jos työnantajani sanoisi sen tiiviin palaveripäivän jälkeen. Mutta perheen kanssa vietetyn vapaa-ajan kuuluu minusta olla mukavaa ja rentoa, ei täyttä ja tarkkaan ohjelmoitua.
Juu, takerru sanamuotoihin.
No sulle selvennykseksi: mä teen lähes kaikkea lasten kanssa mielelläni. Siivoaminen on poikkeus, mutta pakotan itseni siihen ja pakotan itseni ohjaamaan lapsia siihen (juuuu en traumatisoiden) koska siisteys on tärkeää(juuu ei tiptop, joskus lojuu vaatteita, pyykkivuori jne.)

vierailija
Ja jos teidän kaaliin yhtään menee, niin arvatkaa mitä?

Mä olen myös iloinen. Ja niin on moni muukin semmoinen jotka on huolestuneita toisen äidin lasten puolesta.

Me huolestujat ei kuljeta naama mutrulla, me nauretaan, kehutaan muita, rakastetaan, nautitaan elämästä, _ollaan posiitiivisia!!!!_. Mutta se positiivisuus ei ole silmien ummistamista.
Pitäisikö sinusta olla nyt huolissaan, ihan oikeasti? Joko olet pitänyt kulissit kohtuu hyvin kasassa tähän saakka tai sitten oireilet nyt jotain muuta.

vierailija
Tässä tullaan tämän ketjun ytimeen.
Eli jos joku äiti tekisi vaikka mitä, niin hän on lähes enkeli, koska ei ole kritisoinut muita (no ei Milannalla ole varaamaan).

Eli muu p*ska lakaistaan maton alle koska hän ei ole tehnyt yhtä ainoaa asiaa eli kritisoinut muita?

Huhheijjaa mitä sensuuria. "Älä kritisoi mua vaikka tekisin mitä, yhyy!"
Sinulla sitä varaa tuntuu olevan yli omien tarpeidenkin. Ainakin omasta mielestäsi.

Kaikkien pitäisi nyt hyökätä arvostelemaan Milannaa, kun hän ei leivo lapsille pullaa ja samoile metsissä ja on vielä sellainen kamala MAMU, joka tuo tänne rakkaaseen Suomeen SLAAVILAISIA tapoja ja matkustellakin se kehtaa?

Tiedän että olen ollut v-mäinen ja yritän lopettaa Milannan asioiden jauhamisen. Vaikka hän matkustaisi Marsiin saatuaan seuraavan vauvan niin en sano mitään.

Mutta mietin oikeasti seuraavan kortin ottamista joka keskusteluun jossa arvioidaan mun äitiyttä:
"Et sä saa arvioida mun äitiyttä koska jokaisen äitiys on yhtä hyvää."

Oikeasti, oikeasti mun tekisi mieli ruveta hokemaan tuota. Kymmenen, sata kertaa. Mitähän tykkäisitte?
Mutta en tiedä viitsinkö elää missään korruptiotilassa.

vierailija
Öö, vietin aikaa lasten kanssa?

Ja vastaa mun kysymykseen. Missäs itse roikuit?
Vietit lasten kanssa aikaa ilta kymmenen jälkeen, kun lopetit koko illan ja osan päivääkin kestäneen palstasessiosi? No hyvä että edes silloin. Vai tarkoitatko, että teillä "ajan viettäminen lasten kanssa" on sitä, että lapset viettävät aikaa ja äiti palstailee?

vierailija
Tiedän että olen ollut v-mäinen ja yritän lopettaa Milannan asioiden jauhamisen. Vaikka hän matkustaisi Marsiin saatuaan seuraavan vauvan niin en sano mitään.

Mutta mietin oikeasti seuraavan kortin ottamista joka keskusteluun jossa arvioidaan mun äitiyttä:
"Et sä saa arvioida mun äitiyttä koska jokaisen äitiys on yhtä hyvää."

Oikeasti, oikeasti mun tekisi mieli ruveta hokemaan tuota. Kymmenen, sata kertaa. Mitähän tykkäisitte?
Mutta en tiedä viitsinkö elää missään korruptiotilassa.
Arvostellaanko täällä useinkin sun äitiyttä? Siis niin, että et itse ole hyökännyt jonkun toisen kimppuun ensin.

vierailija
On sitä arvosteltu, esim.jos puhun uskonasioista niin automaattisesti mun lapset on traumatisoituneita ja peloteltuja.

Mutta nyt ei saa enää arvostella, tadaa!
Johtunee varmaan siitä, että olet niin fanaattinen jeesushörhö. Tuomitseva, muita kivittävä, kostosta ja helvetistä ja maailmanlopusta saarnaava tuomion enkeli, että ehkä se on vaikea nähdä, miten voit vaihtaa lennosta roolia lempeäksi ja pullantuoksuiseksi äidiksi, kun käännät selkäsi koneelle ja kasvosi lapsiisi päin. Vois olla. Ehkä.

vierailija
Echon kanssa kommunikointi on kuin teinin kanssa jutustelu:

"koska säkin teet/sanoit... niin mäkin saan!!;!;"

Mutta ihan vapaasti toki. Joku voi pitää sitä huumorinakin.

Yhteistyössä