Onpa ilkeämielinen ketju.
Aloitusviestiä lukiessani luulin, että ketju koskee useampaa palstalaista joita ei nimetä - ja mietin kuumeisesti, kenellä rekisteröityneellä on muka ollut huolestuttavia juttuja perhe-elämästään, kun en muista kellään olleen.
Mutta tämä olikin yhtä palstalaista koskeva silmien pyörittely-ketju, mikä oli aika mauton veto Echolta.
Todella mauton veto.
Oikeastiko pidät jonain mielistelynä sitä, jos ei vain näe mitään huolestuttavaa esim. Milannan äitiydessä?
En itse esimerkiksi olisi matkustanut yksin kauas lapsen ollessa alle 2-vuotias, koska minulla olisi tullut niin kova ikävä.
Ystäväpariskunta taas jätti 11kk ikäisen lapsensa viikoksi Suomeen hoitoon kun lähtivät itse aurinkolomalle, enkä näe aihetta kritiikkiin.
Olin onnellinen heidän puolestaan, kun pääsivät reissuun.
En itse opettaisi lapselle mitään uskonnollisia näkemyksiä ja pidän oikeastaan vääränä (syntinä) aivopestä pieniä lapsia ja etenkin jos niitä pelotellaan tyylillä "jos teet sitä ja tätä, voit joutua tulimereen", on se mielestäni vakavaa ja lapsuutta tuhoavaa.
Tuo ei kuitenkaan ole niin "iso" asia, että alkaisin kritisoida vanhempia vaikka salaa mielessäni toivonkin, että vanhemmat tulisivat järkiinsä ja lapset saisivat kasvaa vapaana ja vapauteen.
Ja kun näen noissa uskonnollisissa tuttavaperheissä myös paljon lämpöä ja rakkautta, hienoja asioita.
En voisi ruokkia lastani jatkuvasti esim. pottumuusilla, lihapullilla, makaronilaatikolla, spagettisörsseleillä, nakeilla ym. mitä surullisen moni tekee.
Minusta se on paskaruokaa eikä tarpeeksi ravintorikasta kehittyvän lapsen aivoille.
En kuitenkaan mene kritisoimaan ketään noin tekevää sillä osaan suhteuttaa asioita ja tajuan, ettei huonolla ruoalla kasvaminen ole kuitenkaan niiiin iso asia, että siitä pitäisi mainita.
Näissä perheissä myös paljon muuta hyvää, lämpöä ja rakkautta. Lapsilla hyvä olla ja turvallinen koti.
Näitä esimerkkejä riittäisi, mutta tosiaan eipä tule kritisoitua kaikesta mitä en itse tekisi tai pidän "huonona".
Kynnys kritisoida toisen vanhemmuutta on muutenkin korkea, kun siinä tavallaan aina "nostattaa" omaa vanhemmuuttaan korkeammalle kuin sen toisen - eli kritiikki vaatii todellista nöyryyttä ja lämpöä voidakseen olla hedelmällistä ja ok.
Oikeasti aika pöyristyttävää, että joku tekee aloituksen, koska toinen MATKUSTELEE eikä samoile jossain pusikoissa lastensa kanssa kotitekoiset eväspullat repussa.
Kieltämättä tulee mieleen vaan, että aloittajaa v*tuttaa, koska itse on tiukan uskonnollisuutensa vuoksi joutunut kieltämään itseltä nautintoja ja sitten paheksuu, kun joku nauttii elämästä ilman jotain perusteettomia sääntöjä ja kärsimysmentaliteettia.